Reacties voor: Jawbone geeft geld terug aan early adopters Jawbone Up

Jawbone geeft geld terug aan alle gebruikers van een Jawbone Up. Je hoeft de armband niet terug te sturen of een bonnetje te overleggen. Vanaf 9 december krijg je je geld terug.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 15 reacties

  1. T is dus gewoon gratis XD

  2. Qua werken gaat het nog steeds goed, registreert gewoon alles, het opladen heb ik nog niet kunnen testen, alleen het syncen gaat wel, alleen moet dan wel de Up bewegen voordat het syncen goed gaat.

  3. Dus als je er nu een koopt geldt dat ook? (waar halen ze het geld vandaan zoiets te kunnen doen..? En moet het niet 31 Dec 2011 zijn, lijkt me logischer…)

  4. Origineel geplaatst door Brecht
    En moet het niet 31 Dec 2011 zijn, lijkt me logischer…)

    Volgens de site van Jawbone niet dus: “This refund may be claimed from December 9th, 2011 to December 31st, 2012.”

  5. vreemd dat ze niet gewoon een callback actie doen, dat lijkt me voor het bedrijf zelf minder verlies, omdat je dan alleen de vervanging moet veroorloven. Nu reset je eigenlijk alle winst/omzet die je met het apparaat gemaakt hebt en is het ook nog maar de vraag of je nog veel van het apparaat koopt zodra het probleem opgelost is. Ik vind het bedrijfstechnisch een vreemde beslissing.

  6. Een reden die ik kan bedenken waarom ze gewoon maar het aankoopbedrag teruggeven is omdat elk defect apparaat repareren waarschijnlijk duurder is.

    Wel heel bijzonder dat ze het geld retourneren zonder de armband terug te vragen. Zo krijg je dus ook mensen die misbruik gaan maken van de situatie. Of wellicht zijn ze er inmiddels zo zeker van dat de huidige generatie een probleem heeft, dat ze ook weten dat mensen die nu nog geen probleem hebben die later wel zullen krijgen.

  7. Misschien wel een vreemde actie maar het geeft mij juist vertrouwen in het bedrijf. Overwoog al om er 1 te kopen, deze actie geeft de doorslag het ook echt te doen.

  8. HAA!
    Mijne wordt verzonden op 20 december en komt op 21 december aan. Zodra ik hem uit de doos haal, het serienummer doorgeven aan jawbone. En dan heb ik een gratis UP. Als hij dan kapot gaat… tjah,, kostte hij toch niks.

  9. Ik heb vorige week een UP voor mijn vriendin gekocht bij de online Apple store, leverdatum was ergens in Februari en een dag na de bestelling verdween de UP van de Apple store. De UP is alsnog 2 dagen later afgeleverd en tot nu toe werkt hij naar tevredenheid. Ik wou er zelf ook een bestellen en heb dit een dag later gedaan bij de EU store van Jawbone, een dag later stond hij ook hier op ‘Sold Out’. Nu lees ik op de FAQ van de teruggave actie dat alle openstaande orders geannuleerd worden :(. Ik heb net met de klantenservice gebeld en deze geven aan dat sommige orders alsnog geleverd worden :). Het is trouwens ook zo dat als je je geld terug vraagt, dan krijg je €120 euro als je hem in de EU hebt gekocht. Als je UP dan kapot gaat nadat je je geld terug heb gekregen dan heb je nog steeds garantie en krijg je een nieuwe UP thuisgestuurd.

  10. Ik vind het teleurstellend dat in het artikel verwezen wordt naar de mogelijkheid het geld terug te vragen, ook als je artikel nog goed werkt. Jammer dat er op deze manier misbruik wordt gemaakt van de goedheid van de fabrikant, maar dat is mijn mening.

  11. Ik heb sind anderhalve week ook een UP en vanaf afgelopen maandag kan ik niet meer synchroniseren.
    Opladen werk (nog) wel.
    Als ik mijn geld terugvraag door het serienummer op te geven. (wat tercht is), is het dan niet zo dat je UP niet meer werkt omdat de app. het serienummer checkt? Je moet namelijk een internetconnect hebben.
    Dus mensen die dat ding kopen en er geen problemen mee hebben en toch geld terugvragen, kunnen door niet verder met de up omdat dmv. serienummer niet meer actief is.
    Wat ook zeer terecht is.

  12. @Hatman: dat denk ik niet. dit is wat er in de brief van de CEO van jawbone staat:

    “This means that for whatever reason, or no reason at all, you can receive a full refund for UP. This is true even if you decide to keep your UP band. We are so committed to this product that we’re offering you the option of using it for free.” dus ik neem aan dat je hem gewoon nog kunt gebruiken.

  13. Eindelijk een bedrijf met niet puur winstoogmerk. Goede zaak.

  14. Jammer dat ze niet meer te bestellen zijn…..

    Had het wel willen proberen

    Edit: eentje bij eBay US besteld….die heb ik dan over 2 weken in huis….

  15. Haha heb vorige week nog moeten leren over condensatoren 🙂

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.