Reacties voor: iPhoneclub praat in Kassa Radio over problemen iPhone 4

Michel Lusthof, redacteur van iPhoneclub, vertelde vanmiddag in het radioprogramma Kassa Radio over problemen met de iPhone 4, zoals ontvangstproblemen en gele vlekken.

Reacties: 135 reacties

  1. Beetje raar dat er niet wordt verteld dat het probleem zich alleen voordoet wanneer je de iPhone vasthoud met je linkerhand en daarbij de linkeronderhoek van het toestel aanraakt. 😉 Nu heeft iedereen natuurlijk het idee dat je dat ding niet aan kan raken. 😛

  2. Wat ik ook heel apart vind is dat de iphone 3GS met iOS4 dit probleem ook heeft..?
    Wel minder maar het is er wel.
    http://www.youtube.com/watch?v=yg2q1NdUJYU

    Dus misschien dat het tog deels in de software zit?
    En ik lees hier verder ook nergens wat over..

  3. Grappig dat Michel zelf geen iPhone 4 wil

  4. en dat de voor en achterkant zo breekbaar zijn als porcelein komt zeker bij de rijdende rechter?

  5. Niet om jullie af te kraken hoor, maar ik moet niets hebben van dat Kassa. Je zou het nog kunnen hebben over hoe top dat ding is tegenover een klein foutje dat gratis wordt opgelost voor je, maar noch zal de conclusie blijven: Niet kopen, koop maar een Japanse neppert, want die heeft meer hardware en is goedkoper.

    Of iets in die trend.

  6. Niet om nou direct heel zuur te zijn, maar is het niet compleet onzinnig om in te gaan op een probleem met een toestel dat sinds gisteren te koop is. Een probleem dat voornamelijk gesignaleerd wordt op een compleet ander netwerk dan het onze (T-mobile NL heeft een geweldig netwerk vergeleken met AT&T), met een toestel dat nog niet eens in NL te koop is.

  7. zin of trend wat is het nou? 🙂

    en dit ding komt wordt in china gemaakt, japan heeft nog wel kwaliteit

  8. wel een goed verhaal van michel trouwens, duidelijk!

    maar as “iemand” van de iphoneclub, neem je toch alle iphone’s die er zijn, de eerste t/m de vierde 😉

  9. Zo’n dure telefoon hoort gewoon perfect te werken. Geen excuus mogelijk

  10. Ik vind het leuk voor iphoneclub dat jullie worden uitgenodigd om in Kassa wat te komen vertellen. Maar eigenlijk ben ik het wel met Sjoerd eens. Het toestel is nog niet eens in NL en we moeten de problemen gelijk in Kassa bespreken… laten we eerst es afwachten wat de gebruikers ervaringen in NL zijn met t-mobile.

  11. nou zeggen juliie in een ander artikel dat jullie geen signaal verlies ondervinden. en vervolgens zeggen jullie in radar dat er wel signaal verlies is wat is het nou ??

  12. Ik heb sinds gisterenmiddag al veel gebruik gemaakt van de iphone 4. Nergens last van! Volgens mij allemaal fabeltjes door Nokiiaa en consorten in de wereld gebracht!!!

  13. @Spoelly: Als je net je hand daar houdt lijkt het toch wel duidelijk dat het niet aan AT&T ligt? Tenzij hun netwerk net altijd op dat moment wegvalt.
    Denk dat het inmiddels wel al duidelijk is dat het optreedt wanneer je een verbinding maakt tussen die twee uiteinden links onderaan. Lijkt me dus niet dat het met T-Mobile ineens wel zou gaan werken…

  14. Niet om jullie af te zeiken. Maar geef Apple is de tijd ipv te gaan zeiken bij Kassa.

  15. Ik vind het een slechte beurt van iPhoneclub.nl.

    Michel speculeert over allerlei problemen waarvan we het fijne niet weten. Zowel de “gele vlekken” als de “slechte ontvangst” krijgen gemengde reacties in Amerika. Sommigen hebben er last van, anderen niet.

    Dan moet je dus niet voor de radio gaan beweren dat het toestel niet deugt.

    Leuk hoor, je “15 minutes of fame” maar inhoudelijk slaat het nergens op.

  16. Nogmaals alle hoeken vastgepakt; Wifi 3G aan, werkelijk niks aan de hand, gewoon volle continue ontvangst.

  17. Wat een belachelijk optreden, oordelen en discussie voeren over een product waar je nog geen ervaring mee hebt.
    Rare actie, slechte beurt.

    Ik hoorde trouwens dat de iPhone 6 heel krasgevoelig gaat zijn.

  18. Wat raar, gaan praten over een product wat nog helemaal niet uit is in Nederland. En dat voor een consumentenprogramma.

    Overigens is Kassa echt een *piep* programma, het is echt een programma voor de gemiddelde Nederlander

  19. Het leuke van dit hele verhaal is dat mijn 3GS exact hetzelfde doet in mijn linkerhand met de onderkant in mijn handpalm. Het duurt weliswaar langer en hij valt nooit helemaal uit maar toch…

    Het enige wat ik storend vind is het antwoord van Steve Jobs wat gewoon minachtend is t.o.v. zijn klanten.

    En potentiële klanten waarschuwen lijkt me goed maar als het niet waar blijkt te zijn of bij enkele exemplaren graag ook weer naar kassa jom dat te vertellen.

  20. zowel met t-mobile als met vodafone geprobeert. 1x 1 streepje minder ontvangst gehad, verders nergens last van.. denk dat de problemen een beetje opgeblazen worden allemaal.

    zoals eerder gezegd kan het in amerika best een combinatie probleem zijn met AT&T..

  21. Jezus, wat een onzin. Er zijn al meer dan een miljoen iPhones verkocht en daarvan hebben er in totaal (10,000) waarschijnlijk iets van 1% van de toestellen problemen. En zeker partijdig. Zowel van Kassa en Michel.

    En het klinkt alsof het bereik al wegvalt zodra je hem aanraakt. Echt alleen maar speculatie. Zoals ik al zei kunnen het maar net zo goed 1000 (0,1%) of 10,000 (1%) iPhones zijn die deze problemen hebben. Daarnaast zijn er (bijna helemaal) geen klachten uit de andere landen, behalve de VS.

    En zoals iemand al zei. In een ander artikel zeggen jullie zelf er geen last van te hebben, en hier laten jullie (en Kassa) het klinken alsof alle nieuwe iPhones dit probleem hebben.

  22. Alle iphones hebbe dat probleem wel eens de ontvangst opeens minder is of effe weg valt.Ik had gehoopt ze dit zouden oplosse maar blijkbaar is dat niet gelukt.Maar men vergroot dat nu zo uit alsof het ervoor nooit was of het signaal constant weg valt wat zeker nie het geval is.Koop hem en je zal er tevreden mee zijn.Aan de provider ligt het niet zenne al heb je op sommige plaatsen wel wat minder goeie ontvangst, het ligt vooral aan de iphone zelf.

  23. en dan binnenkort gaat iedereen met met geindoctrineerde ogen vragen:

    “Maar die iPoon heeft toch vet slechte ontvangst en allemaal vlekken op het scherm? Mijn nokia n#zoveel kan tenminste bellen, dat moderne spul deugt gewoon niet!!”

    …zucht, moet je mensen gaan uitleggen dat de media een klein percentage defecte iphones opblaast tot een mega hype.

    Eigenlijk mag ik in deze situatie ook zeggen dat alle toyota’s bar en barslecht zijn omdat er wat modellen naar de fabriek zijn teruggeroepen 😛

  24. Hoe kan je zo dom zijn om in een programma als kassa te reageren op iets dat nog maar net gereleased is. Ik denk toch een vorm van zelfoverschatting.

    Over deze site niets meer dan lof, maar het was wel een beetje “dom”

  25. Er zijn nu al een groot aantal gebruikers van de iPhone 4 die nergens last van hebben. Begint te lijken op een anti Apple hetze.

  26. Origineel geplaatst door Pete
    Wat een belachelijk optreden, oordelen en discussie voeren over een product waar je nog geen ervaring mee hebt. Rare actie, slechte beurt.Ik hoorde trouwens dat de iPhone 6 heel krasgevoelig gaat zijn.

    Heb ik ook gehoord en met serie 6 heb je helemaal geen bereik meer.

  27. @Alex:

    ok dus je mag alleen praten over producten die in Nederland verkrijgbaar zijn?
    En zijn dus alle buitenlandse review sites onzin omdat het grote Nederland het product nog niet verkoopt?

    jullie lijken wel een of andere sekte of streng gelovig clubje.

    de iphone 4 is een top toestel waar tot nu toe niets aan kan tippen, echter is het antenne probleem gewoon een feit (zelf in handen gehad).
    Als het nu een of ander toestel zou zijn van een euro of 100 dan mag je een oogje dicht knijpen, maar niet van een toestel wat bijna 10x zoveel kost.

  28. @Rien Van Husen:

    Origineel geplaatst door Rien Van Husen
    Origineel geplaatst door PeteWat een belachelijk optreden, oordelen en discussie voeren over een product waar je nog geen ervaring mee hebt. Rare actie, slechte beurt.Ik hoorde trouwens dat de iPhone 6 heel krasgevoelig gaat zijn.Heb ik ook gehoord en met serie 6 heb je helemaal geen bereik meer.

    Klopt dit heb ik ook gehoord tevens zou er een links dragende telefoon uitkomen.

  29. Slechte beurt van iPhoneclub om zo vroegtijdig te kletsen over een iPhone 4 die maar net op de markt is, en dan ook nog eens met kassa radio col.

  30. Origineel geplaatst door Sjoerd Huininga
    Niet om nou direct heel zuur te zijn, maar is het niet compleet onzinnig om in te gaan op een probleem met een toestel dat sinds gisteren te koop is. Een probleem dat voornamelijk gesignaleerd wordt op een compleet ander netwerk dan het onze (T-mobile NL heeft een geweldig netwerk vergeleken met AT&T), met een toestel dat nog niet eens in NL te koop is.

    T-Mobile een geweldig netwerk… onder welke steen heb jij gelegen de laatste tijd…?

  31. Met de iPhone 17 kan je wel tosti’s bakken als je de rechterkant knijpt bij het batterijdekseltje, alleen jammer dat je dan een paarse vlek linksbovenin krijgt

  32. Origineel geplaatst door Rooo
    Origineel geplaatst door Sjoerd HuiningaNiet om nou direct heel zuur te zijn, maar is het niet compleet onzinnig om in te gaan op een probleem met een toestel dat sinds gisteren te koop is. Een probleem dat voornamelijk gesignaleerd wordt op een compleet ander netwerk dan het onze (T-mobile NL heeft een geweldig netwerk vergeleken met AT&T), met een toestel dat nog niet eens in NL te koop is.T-Mobile een geweldig netwerk… onder welke steen heb jij gelegen de laatste tijd…?

    Als je nou de moeite zou nemen om te lezen wat ik schrijf, dan maakt dat het een leven een stuk makkelijker. Ik geef aan dat T-mobile geweldig is vergeleken met AT&T, dat zegt dus meer over AT&T dan over T-mobile. Daarnaast geeft het ook aan dat er een behoorlijk verschil zit tussen het bereik van een toestel in de US of hier in NL. Capiche?

  33. Goede reclame voor iPhoneclub.nl inderdaad, lekkere advertentieinkomsten jongens!

    Wat een treurnis aan de telefoon. Dingen beweren zonder zelf enige ervaringen hebben. ‘Ik heb gehoord’, juist ja. ‘ Er zijn niet voor niets hoesjes te koop’. Yeah right, Apple verkoopt voor de iPad ook een case, oh no! De iPad heeft nu ook problemen als je hem naakt gebruikt! De gele vlekken zijn natuurlijk van hetzelfde kaliber. ‘Ik heb gehoord’.

    Ohja, dit bericht is van mijn iPhone 4, zonder enige problemen met scherm of bereik. Inderdaad als je de iPhone fijnknijpt aan de zijkanten met je hand neemt het bereik af. Maar dit was ook al zo met de 1G iPhone.. en elke andere telefoon.

    Zeer slechte beurt van iPhoneclub!

  34. Nee je maakt het leven een stuk gecompliceerder… Je zegt dat T-Mobile beter is dan AT&T, dat lijkt wel politiek.

    In deze moderne tijd graag duidelijke taal.

    T-Mobile bakt er niets van en dat is niet van gisteren, volg het nieuws een s en nog beter spreek eens gebruikers van dat netwerk…

    Koop een iPhone en ga op het netwerk van Vodafone zitten, een gewaarschuwd mens telt voor twee.

  35. Ik moet toegeven dat als het bereik van je 3G slecht is op de iPhone 4
    Zeg +/- 3 streepjes van de 5 dan kan het inderdaad zo zijn dat als je hem links vasthoud dus rechtop met je ondergedeelte van je duim op de linker zijkant dat je 3G weg valt en schakkeld dan direct over op Gprs (bolletje)
    Maar !! De verbinding tijdens het bellen valt niet weg !! Ik heb het zeker 10x geprobeerd en bleef gewoon verbonden !
    En als je je iPhone in landscape modus houd links is er niks aan de hand !
    En heb je totaal geen verbinding verlies.
    Het wifi singaal is altijd goed hoe je hem ook vast houd !
    Me iPhone 3GS heeft ook betere 3G verbinding als ik hem tussen duim en wijsvinger houd als ik heb in mijn hand neem wordt de 3G verbinding ook een stuk slechter.
    Er is altijd wel wat te zeuren
    Kijk naar de iPad deze zou wifi problemen hebben hier hoor je ook niks meer van en toch kochten mensen ze mazaal 3 miljoen in 80 dagen ! Halloo dat is lekker voor papa !

  36. Ooh ja heb ook T-mobile vandaag me microsim gehaal daar goeie service dat wel

  37. Origineel geplaatst door Rooo

    Omdat je van duidelijke taal houdt:
    Dit is de coverage map van AT&T (http://www.wireless.att.com/coverageviewer/#?type=data) , en deze van T-Mobile (http://www.t-mobile.nl/zakelijk/htdocs/page/productinformatie/dekkingskaart.aspx). Een duidelijk verschil in dekkingsgraad. Daarnaast is het een bekend feit dat de signaalsterkte van AT&T bagger is. Ik geloof ook best dat de antenne niet optimaal is, maar ik kan me aan de andere kant ook heel goed voorstellen dat het netwerk van AT&T niet bijdraagt aan een goed ontvangst.

    Komen we weer terug bij mijn eerdere punt; nu aangeven dat we hier in NL ook ontvangstproblemen op grote schaal gaan krijgen is pure speculatie.

    Heb overigens een iPhone (en volgende week een 4) op het Vodafone netwerk, dus die waarschuwing is overbodig.

  38. @Roooo, moet je eerst de kleine lettertjes lezen van Vodafone, dan blijf je wel bij T-Mobile.

  39. Origineel geplaatst door Marc
    @Alex: ok dus je mag alleen praten over producten die in Nederland verkrijgbaar zijn?
    .

    Ja,wel als je jezelf presenteert als serieuze club.

  40. @Henk:

    Hoe praat je jezelf goed terwijl je zo’n bak met geld hebt neergelegd en gewoon iets niet werkt wat zou moeten werken. Namelijk goede ontvangst…

    Lijkt Steve wel.

    Maar je hebt net 600+ uitgegeven (en dan komen de abbo kosten er nog bij) dus ik snap je wel… slaat alleen nergens op.

    Ik ben bijv. linkshandig en houd hem dan ook likshandig vast. Dit zou gewoon moeten werken. Hoe duur of goedkoop een toestel ook is. En dan iet aankomen met.. gebruik een bumper of andere hand. Wat een lacher (om te huilen)

  41. @Wessel
    Ik praat het zeker niet goed (trouwens 629 zonder abbo gekocht)
    Is wel vervelend dat zeker
    Maargoed het went vast vanzelf en zelf gebruik ik 90 % wifi
    Dus dan houd ik hem wel voor 10% anders vast

  42. @Henk:

    Was een iPod touch niet beter geweest… als je toch niet belt (ik wil namelijk mail kunnen blijven ontvangen bijv. als ik bel… iets wat niet kan met Edge)… scheelde je zo’n 400,- 😉

  43. Ik begrijp reacties van sommige mensen hier echt niet. Dan koop je zo een enorm duur apparaat en dan nemenze het voor lief dat de telefoon niet eens kan wat het eigenlijk moet kunnen: bellen. En wat een onzin van jobs, gewon even anders vasthouden. Een hoesje is ook onzin als oplossing niet iedereen wilt een hoesje hebben. Het probleem moet hoe dan ook software of hardwarematig worden aangepakt

  44. Als je op youtube kijkt dan lijkt het toch wel een echt probleem: http://www.youtube.com/watch?v=-ixIHyEPO5g&feature=related

    Gonny, kun jij niet zo’n video maken en het bewijs leveren of het bij iedere iPhone zo is of bij sommige?

  45. Wtf. Lekkere reclame als de redacteur niet de iPhone 4 wilt. Radiogesprek klinkt niet al te best voorbereid.

  46. Zeer fout van de iPhoneclub zich hier voor te laten strikken, en antwoorden geven over iets wat geheel nog niet duidelijk en bewezen is, en mee doen met de media massa om snel iets af te keuren.

    en helemaal dom om als z.g.n “iphone expert” te zeggen ik koop de iPhone 4 niet !.
    als je het media spelletje speelt moet je wel goed nadenken over je antwoorden

    grote FAIL voor de iPhone club

  47. @ Marc Natuurlijk mag je er wel over praten, alleen is het nog onduidelijk. AT&T tov T-mobile is natuurlijk al behoorlijk anders. Bovendien is een koopadvies al helemaal belachelijk; er zijn geen officiele Nederlandse prijzen bekend. De prijs lijkt mij in een koopadvies toch wel erg belangrijk.

  48. Nu al in paniekstand voor een mobieltje wat amper te verkrijgen is is Nederland? Wat een stom programma zeg dat Kassa! Waar slaat dit op?

  49. Specalatie, horen van, aannames. Als je geen expert bent moet je ook niet als expert in een uitzending gaan zitten.

  50. @Spoelly:

    Je hebt wel gelijk, maar dit is het gevolg van een mega-opgeklopte hype. The bigger they are, the harder they fall.

  51. Origineel geplaatst door Gonny van der Zwaag
    (en tussen m’n vingers door naar het signaal gluur).

    Haha humor, Bedankt!

    Toch vaag dat het op de youtube zo duidelijk lijkt te zijn. Zit er iemand achter hem met signaal afleiders 😉

    Eigenlijk zou je ook een youtube video moeten plaatsen om te bewijzen dat het niet overal zo is. Wel met reclame van iphoneclub natuurlijk. Hij heeft in 2 dagen al meer dan 660.000 views en dan nog de rest van de video’s die hier over gaan.

  52. @bzb: Waarom zou je als iPhoneclub-redacteur alle toestellen moeten kopen. Mensen verwachten zeker een miljoenenbusiness, redacteuren die in Ferrari’s rijden? Ik heb zelf ook nooit de iPhone 3GS gekocht/gehad; ik had kompas en videocam niet nodig. Als ik iets wilde weten kon ik makkelijk bij Jean-Paul kijken. Maar de iPad en de iPhone 4 had ik wel meteen!

  53. Kassa staat altijd voorop met stemmingmakerij, net als Radar overigens… Waarom besteedt Kassa hier aandacht aan ? De typische luisteraars zijn de PvdA arbeiders die echt geen geld hebben voor zo’n duur telefoontoestel !
    En IPhoneclub, laat je niet meer lenen voor zo’n programma, hoe mediageil je ook bent…

  54. Ik heb gisteren mijn AT&T iPhone 4 in gebruik genomen ( met US abo) en heb geen gele vlekken en van het probleem met het bereik absoluut geen last! Werkt supersnel en gesprekskwaliteit is heel goed.

  55. @ruud:
    Ik vind het ongelofelijk dat de Iphone 4e generatie met o.a. videobellen (wat overigens op een Nokia N80 jaren geleden al kon) overduidelijk minder signaalsterkte heeft als je het toetsel van €800 “verkeerd vasthoud”
    Het GPS probleem van de 3GS is dus niet opgelost bij haar opvolger, sterker nog dat zal verslechterd zijn als je autohouder de mobiel op de “verkeerde” plaats in zijn greep heeft. En wat een deskundige en klantvriendelijke probleemoplossing van Steve J.

  56. Origineel geplaatst door Niek
    Kassa staat altijd voorop met stemmingmakerij, net als Radar overigens… Waarom besteedt Kassa hier aandacht aan ? De typische luisteraars zijn de PvdA arbeiders die echt geen geld hebben voor zo’n duur telefoontoestel ! En IPhoneclub, laat je niet meer lenen voor zo’n programma, hoe mediageil je ook bent…

    wat voor idioot ben jij?

  57. @Gonny Zo is dat. Als je niks mag zeggen over producten die (nog) niet in Nederland verkrijgbaar zijn, dan zouden toch niet bepaald slechte bladen als Autovisie en C!T ook niet mogen bestaan.

  58. Riekt naar PVV-praat, Niek. Weinig zinvolle bijdrage aan de discussie.

  59. Zo is het Gonny !
    had ook de ipad direct na release
    zo ook met de iPhone 4 i,m loving it !

  60. als er problemen zijn met een toestel mag dit gemeld en gezegd worden maar veel zijn hier zo het is apple dus zwijgen terwijl ze als ze iets bij de blokker kopen en er zit een krasje op dat ze al jankend bij de blokker terug staan en een nieuwe eisen.

    hoe meer min punten er gemeld worden des te beter voor toekomstige kopers het is niet omdat het apple is dat het moet worden doodgezwegen.
    en het is niet omdat het toestel nog niet in nl of be te koop is dat er niks over gezegd mag worden

    en handje boven het hoofd houden heeft hier niks mee te maken apple is niet heilig en als ze een product leveren waar fouten in zitten mag dit zeker ook gezegd worden moeten ze maar een dergelijk product leveren.

    want de fanboys krijsen wel van toestel is hier nog niet verkrijgbaar dus hoe weten we ditof het aan het toestel ligt maar aan de andere kant kunnen we ook zeggen toestel is nog niet hier te verkrijgen hoe weten we of het wel daadwerkelijk echt zo een goed toestel is als sommige beweren

  61. @Gonny, niks feelgood-nieuws, het lijkt hier op dat de iPhoneclub een anti-iphone4 statement maakt. Is dat nu perse nodig? Er had ook geantwoord kunnen worden met: “Dat weet ik nog niet”/”dat hangt af van de verdere & hoeveelheden klachten”/etc.

    Maar zoals ik al zei, slecht voorbereide interview. Jammer.

  62. Persoonlijk vind ik het raar (belachelijk) dat Kassa het over de iPhone 4 wilde hebben, terwijl het toestel officieel nog niet te krijgen is in Nederland. Is dat omdat ze mee willen met de hype om meer kijkers/luisteraars te krijgen?

  63. @Gonny van der Zwaag: Ik snap je frustratie over het commentaar hier. Maar zeg nou zelf, je komt als site niet geloofwaardig over, wanneer je eerst zegt dat er weinig aan de hand is qua bereik en vervolgens een toestel afkraakt om diezelfde reden.

    Feit blijft dat we gewoon nog weinig weten over de omvang van het probleem. Kassa is goed in het opblazen van minderheidsproblemen. Wanneer je als site een uitnodiging krijgt van zo’n programma moet je daar jezelf natuurlijk als vertegenwoordiger van een site niet tegen gaan spreken want dan zet je jezelf voor schut. Wie weet komt Apple met een software update waar de problemen mee opgelost worden maar dit is moeilijk te zeggen één dag na de release… Als expert had ik een slag om de arm gehouden….

  64. @j: Dan zal ik je even het nummer van de Kassa-klaaglijn geven, want zij gaven ons weinig kans daartoe. Michel zat in een klus bij een klant en had misschien 5 minuten voorbereidingstijd.

    Maar goed, keep ’em coming! (vrijdag klaagdag?)

  65. denk dat sommige toch nog maar is goed moeten luisteren naar dat stukje
    er is niks anti iphone gezegd enkel at het afwachten is hoe deze problemen verder zouden evolueren
    en dat deze persoon zelf geen iphone 4 wilt is zijn goed recht en omdat hij toevallig in naam van iphonelub spreekt moet hij dus maar aan de iphone4 gaan of een leugen vertellen
    misschien is deze man nog wel steeds heel erg tevreden van zijn 3gs of vind hij het veel te veel geld voor een toestel wij weten niet wat zijn motief is omgeen iphone4 te willen en mogen hier ook niet over oordelen.
    en ik kan enkel maar uitmaken dat er gewoon eerlijk over gesproken is en niks anti iphone

  66. Ik ben trouwens wel benieuwd waarom Michel geen 4 wil? Heb je genoeg aan je oude modelletje of toch liever een blackberry of zo? 😉

  67. apple heeft dus al een antwoord klaar voor het ontvangst probleem

    Computerbedrijf Apple adviseert kopers van de nieuwe generatie iPhone 4 smartphones het toestel op een juiste manier vast te houden.

    Apple stelde dat gebruikers de iPhone niet op die manier moeten afschermen. “Alle telefoons hebben gevoelige gebieden”, zei Apple-topman Steve Jobs tegen website Ars Technica. “Hou het ding gewoon niet zo vast”, waarschuwde hij. Een andere manier om het probleem te ondervangen is een soort rubber etui te kopen waar de iPhone in kan. “Het vastpakken van een mobiele telefoon heeft altijd een vermindering van de antennewerking tot gevolg, waarbij sommige plekken gevoeliger zijn dan andere, afhankelijk van de plek waar de antenne is ingebouwd”, aldus Apple in een verklaring.

    beetje flauwekul dus iemand die maar enkel zijn linker arm heeft en zijn rechter is kwijtgespeeld moet maar een andere manier bedenken om het toestel vast te houden

    hoesje kopen a me hoela als ik een nokia of een 3gs koop moet ik ook geen hoesje kopen omdat de onvangst wegvalt als ik hem in me linkerhand houd

  68. wat een zeikerd die michel!
    nou ja, ik had eigenlijk niets anders verwacht van de redacteur van deze site.
    al het nieuws wat ze hier brengen is altijd gewoon 1:1 gekopieerd van macrumours e.d.
    ik kom hier gewoon voor de gezellige nederlandse en belgische babbel over de iPhone/iPad maar voor het echte nieuws moet je hier niet zijn (tenzij je geen engels kan).
    tot slot: bij mij totaal geen problemen met m’n iPhone4! niks geels en totaal geen verminderde ontvangst!!
    eindconclusie: mediageil en niet bekwaam.
    laat het bashen maar beginnen…..als meneer de redacteur m’n bericht wel durft te laten staan.

  69. Origineel geplaatst door Rooo
    Nee je maakt het leven een stuk gecompliceerder… Je zegt dat T-Mobile beter is dan AT&T, dat lijkt wel politiek.In deze moderne tijd graag duidelijke taal.T-Mobile bakt er niets van en dat is niet van gisteren, volg het nieuws een s en nog beter spreek eens gebruikers van dat netwerk… Koop een iPhone en ga op het netwerk van Vodafone zitten, een gewaarschuwd mens telt voor twee.

    En doe jij eens even niet zo arrogant! Jij leest alleen van de problemen! Er zijn duizenden mensen tevreden over tmobile! Ik heb nog nooit problemn ermee gehad praat voor jezelf of een groepjemaar niet voor iedereen!

  70. “Je wil ‘m ook niet hebben?”
    “Nee” aldus Lusthof.

    Ik durf te wedden dat die man over pakweg een maand snoeihard loopt te fappen over zijn nieuwe Retina display.

  71. Een slecht optreden van Michel. Geen enkele poging om de Kassa vraagstelling te nuanceren?
    En ook strak antwoorden dat je de iPhone 4 niet gaat kopen. Alsof je nog even bevestigd dat het een slechte telefoon. Terwijl het de beste iPhone is sinds de originele iPhone.
    Ga a.u.b. nu niet proberen iets recht te praten wat krom is.

  72. Even on topic; bij nieuwe apparaten kan je tegenwoordig niets anders verwachten dan wat bugs ed. Nu gaat het erom hoe Apple hiermee omgaat en wat dit voor ons als klant gaat oplossen en eventueel kosten. De commentaren van kassa, iphoneclub en niet in de laatste plaats van Jobs zelf zijn op z’n zachts gezegd buiten alle proporties : “niet vasthouden of een hoedje kopen”
    Ik wacht dus ook wel even totdat er meer nuttige info beschikbaar is.

  73. Lijkt wel noord Korea als ik sommige reacties lees.
    Bij kritiek gaan ze allemaal roepen dat je nog niks kunt zeggen omdat hij nog niet in Nederland uit is.
    Echter positieve geluiden gaan er natuurlijk in als zoete koek, dan maakt het het feit dat hij in Nederland nog niet te koop is niks meer uit.
    Het is gewoon zielig.
    Als er op youtube wordt aangetoond hoe goed het display van de iPhone4 wel niet is (wat ook zo is trouwens) dan gaan jullie toch ook niet roepen dat het allemaal onzin is en dat hij nog niet in Nederland uit is?!

    Zo waren er ook genoeg gasten die maar bleven schreeuwen dat het uitgelekte model nep zou zijn…. die zijn nu ook stil.

  74. Michel goed gesproken.

  75. Ik vind de kwaliteit van een hoop uitlatingen hier van een teleurstellend laag niveau.

    Dat we met z’n allen meer of minder teleurgesteld zijn over eventuele (toch ook echt wel te verwachten) kinderziektes van de iPhone 4 snap ik best. Maar dat mensen nu gaan zitten afgeven op iPhoneclub.nl gaat natuurlijk helemaal nergens over.

    Met name van de mensen die de bijdrage aan Kassa van Michel voorbarig vonden. We zouden namelijk nog helemaal niet weten of we hier in Nederland tegen dezelfde problemen gaan aanlopen. In dat geval zijn deze negatieve reacties daarop dus óók voorbarig: je weet immers net zo goed niet of de problemen hier ook gaan optreden of niet!

    iPhoneclub.nl heeft in dit geval gedaan wat het altijd doet: nieuws vergaren en als gespreksplatform dienen over de actualiteit rond iPhone. Waarvoor mijn complimenten!

  76. 24 juni 2011 iPhone 5.
    Tot die tijd 3 gs. Veel plezier met julli iPhone 4

  77. ach over 6 maand loopt mijn huidige abo pas af dus zie wel of ze dan bezig zijn met iphone 5 ofzo. De concurrenten beginnen op de Iphone in te lopen. De iphone is meer een must have design telefoon geworden dan een practische telefoon. Zoals een huge resolutie scherm die nog meer stroom vreet als de 3gs en je de pixels met het blote oog toch niet kan onderscheiden op zo’n klein schermpje. Slechter bereik.. en het bereik met de huidige iphone is vergeleken met Nokia al onder de maat. Iphone is ook erg preuts geworden vergeleken met Android / Google modellen.

  78. Sinds ze bij kassa zeiden dat de Puc koffieapparaat met van die cupjes melk het beste koffieapparaat was ooit en ik nu zit met een apparaat wat lauwe vies naar zoetstof smakende cappuccino’s zet, neem ik die gasten van kassa echt niet serieus meer..

  79. Tuurlijk, ze verdienen hier geld mee. En als ze het probleem niet bespreken op deze manier is er natuurlijk geen sprake van het uberhaupt te bespreken

    Origineel geplaatst door john
    nou zeggen juliie in een ander artikel dat jullie geen signaal verlies ondervinden. en vervolgens zeggen jullie in radar dat er wel signaal verlies is wat is het nou ??

  80. Origineel geplaatst door Sjoerd Huininga
    Niet om nou direct heel zuur te zijn, maar is het niet compleet onzinnig om in te gaan op een probleem met een toestel dat sinds gisteren te koop is. Een probleem dat voornamelijk gesignaleerd wordt op een compleet ander netwerk dan het onze (T-mobile NL heeft een geweldig netwerk vergeleken met AT&T), met een toestel dat nog niet eens in NL te koop is.

    Bovendien is het niet bij alle klanten zo, en zijn er geen tests gedaan of de iPhone 4 in zijn algemeen meer dropouts heeft als een gemiddeld ander toestel..

    Er wordt een hoop geschreeuwd over klachtenvan een paar mensen en wordt klakkeloos overgenomen als “alle iphones 4 hebben mega slechte ontvangst als je hem verkeert vast houdt”

    Er zijn vooralsnog nog tig meer mensen met een iPhone die geen last hebben en zelfs het probleem NIET kunnen reproduceren.

    Dat kassa meteen roept ” NIET KOPEN” zegt meer over de kwaliteit en onafhankelijkheid van hunzelf dan over hun opjectieve concumenten advies…

  81. Wat Raar dat iemand van iPhoneclub de iPhone 4 afkraakt.
    Ik heb ook op andere plekken gelezen dat de 3gs hetzelfde problemen heeft. Waarom heeft niemand dat uitgezocht?

  82. Origineel geplaatst door KillRoy1972
    Sinds ze bij kassa zeiden dat de Puc koffieapparaat met van die cupjes melk het beste koffieapparaat was ooit en ik nu zit met een apparaat wat lauwe vies naar zoetstof smakende cappuccino’s zet, neem ik die gasten van kassa echt niet serieus meer..

    Omdat volgens jou het Puc koffieapparaat niet naar tevredenheid werkt is het programma Kassa ongeloofwaardig???

  83. Even voor de lezers waarom ik gezegd heb dat ik geen iPhone 4 wil/koop:

    Ik ben student, het geld groeit mij niet op de rug. Bovendien heb ik momenteel een 3GS en als het allemaal een beetje meezit heb ik volgende maand een iPad.

    Het is voor mij geen kwestie van alles kunnen kopen. Zeker in deze tijden moet je verstandig met je geld omgaan. Als je het financieel op kunt brengen, prima. Maar zo niet, dan is het volgens mij je goed recht om nee te zeggen. Ik ben gewoon eerlijk geweest in het interview en dan zeg ik dus ook gewoon eerlijk ‘nee’.

    Het heeft dus ook helemaal niks te maken met de problemen rondom het toestel. Want persoonlijk vind ik het namelijk een heel mooi toestel, mooier dan mijn 3GS. Maar zoals ik dus al zei is het een kwestie van keuzes maken. En dat ik dan een keuze maak die misschien niet helemaal in het beeld past dat jullie van ons hebben, is dan spijtig.

  84. Origineel geplaatst door Niek
    Kassa staat altijd voorop met stemmingmakerij, net als Radar overigens… Waarom besteedt Kassa hier aandacht aan ? De typische luisteraars zijn de PvdA arbeiders die echt geen geld hebben voor zo’n duur telefoontoestel !En IPhoneclub, laat je niet meer lenen voor zo’n programma, hoe mediageil je ook bent…

    Wat een vooringenomenheid dit is echt niet te geloven brrrr mijn nekhaar gaat overeind staan. Lijkt inderdaad wel een religie en hersenspoeling van een of andere fanatiek Apple geloof griezelig gewoon om een groot aantal reakties zoals ondermeer deze quote te lezen.

  85. Wat hebben hier toch vreselijk veel mensen last van het stockholm syndroom. “apple is goed, apple maakt geen fouten, iphone 4 is geweldig, iphone heeft geen problemen”. Mensen….. Wordt toch eens wakker uit stockholm en keer terug naar Nederland. Ja, de iphone is een geweldig mooi apparaat en ja, apple heeft hiermee de telecomwereld veranderd. Maar ze zijn niet heilig, ze zijn niet superieur, ze zijn niet onschendbaar en ze zijn zeker niet perfect. Ik ben zelf ook de gelukkige eigenaar van een 3GS en wil misschien ook wel de 4 gaan halen, maar nogmaals, Apple miskent zijn klanten, ze schenden je privacy en ze maken je onwaarschijnlijk afhankelijk. Erg goed gedaan van ze, waanzinnig goed ontwikkelt en doordacht, ben er ook ingetrapt (en er nog steeds blij mee) maar het zal een keer misgaan, want ze zijn ook gruwelijk arrogant en wuiven problemen, maar ook eenvoudige klantwensen en redelijk standaard protocollen en gebruikstoepassingen weg alsof het niks is. Oftewel, Apple bepaalt wat jij wel of niet doet, denkt en wilt. Nu nog wel, maar dat houdt wel een keer op.

  86. Maar niemand (of ik heb er overheen gelezen) geeft de werkelijke reden voor het probleem: als je een verbinding maakt tussen de twee gescheiden antenne-delen gaat de ontvangst naar beneden. Dus als je je foon zo vasthoudt dat je dat voorkomt is er niets aan de hand. Alleen blijkt dat voor links vasthouden lastiger te zijn dan andersom. Was beter geweest als dat in Kassa vermeldt was

  87. Steve over de antenne: it has never been done before.
    Waarom denk je Steve?

  88. Origineel geplaatst door Michel Lusthof
    Even voor de lezers waarom ik gezegd heb dat ik geen iPhone 4 wil/koop:Ik ben student, het geld groeit mij niet op de rug. Bovendien heb ik momenteel een 3GS en als het allemaal een beetje meezit heb ik volgende maand een iPad.Het is voor mij geen kwestie van alles kunnen kopen. Zeker in deze tijden moet je verstandig met je geld omgaan. Als je het financieel op kunt brengen, prima. Maar zo niet, dan is het volgens mij je goed recht om nee te zeggen. Ik ben gewoon eerlijk geweest in het interview en dan zeg ik dus ook gewoon eerlijk ‘nee’.Het heeft dus ook helemaal niks te maken met de problemen rondom het toestel. Want persoonlijk vind ik het namelijk een heel mooi toestel, mooier dan mijn 3GS. Maar zoals ik dus al zei is het een kwestie van keuzes maken. En dat ik dan een keuze maak die misschien niet helemaal in het beeld past dat jullie van ons hebben, is dan spijtig.

    Ja de iphone 4 blijft een duur ding.
    Zo heb ik besloten om de ipad te laten liggen en de iphone 4 te kopen met abo anders wordt het voor mij ook te duur.

  89. Als je wilt klagen over verminderde ontvangst als je een antenne vasthoud moet je eens googelen op antennes. Een frequentie vraagt om een bep afmeting / weerstand van een antenne. Als je de antenne vastpak of vlak bij in de buurt komt verandert deze waarde en is de ontvangst niet meer optimaal. De oude koelkasten van vroeger met zo’n uitschuifbare antenne hadden de beste ontvangst. Alle moderne mobiele telefoons hebben hier last van als je hem vasthoud vlakbij de aansluiting van de antenne.

  90. Vond het best een representatief intervieuw!

    Inderdaad zal er ongetwijfeld sprake zijn van kinder-ziektes. Van de schermen is ook reeds toegegeven dat deze kennelijk nog moeten “ïndrogen”.

    Ook met de 3G en de 3GS (de eerste generaties) zijn we getrakteerd op kinderziektes. Een korte tijd later hebben we van al de toen bestaande problemen weinig tot niets meer vernomen. AL zullen die er best nog zijn in indivi-duele gevallen.

    Ik denk dat met de generaties die nog volgen van de 4G een aantal problemen tussentijds zullen worden of zijn opgelost.

    Kan niet wachten tot mijn huidige abb. zal zijn afgelopen!

  91. Wie was dat van de iPhoneclub ? Die is zeker lid geworden omdat hij de iPhone en Apple zelf graag wil torpederen ?!?

    Iedereen weet natuurlijk dat vooral de nederlander altijd iets te zeuren heeft en meteen onmiddelijk aan de grote klok gaat hangen als zelfs hij nog niet eens weet waar de kerk gebouwd is ,laat staan waar de klepel verborgen is…

    Hij had op zijn minst kunnen vertellen dat de verkleuring vanzelf wegtrekt als het hechtmiddel opdroogt en niet een daadwerkelijk probleem is. Daarnaast kan hij ook weten dat ieder revolutionait product nu eenmaal soms kinderzieketes heeft, die vanzelf door Apple opgelost zullen worden.
    Het is een begeerlijk apparaat, maar omdat Apple z’n uiterste best doet om het snel bij ons (de consument) te krijgen en daarbij ook de kwaliteit van de productie goed in de gaten houdt, zoals altijd, worden ze nu gestraft door leden van de zgn. “iPhoneClub” en verandert die in de anti-Apple-club.

    Raar…

  92. Tja…

    Ondanks die ‘eerlijkheid’ een niet al te best optreden. Zeker niet voor de fanboy bühne zo te lezen. Adem in, adem uit… 😉

    Maar met weinig voorbereiding kan dat gebeuren. Volgende keer een eenduidigere boodschap met een betere uitleg dan alleen ‘nee’ en iPhoneclub doet zijn naam en faam weer eer aan.

  93. Nou iPhoneclub, dit is weer typisch zo’n actie waarom ik zou besluiten jullie site niet meer te bezoeken! Jullie zijn ook al voor Android gaan publiceren….lekker blijven doen. Wat een echte losers streek!!!!! Ik ga volgende keer ook een fanclubsite beginnen voor PlayStation 3, en dan op TV bij GameKings het ding afkraken want de Bluray laser gaat snel kapot en dus het apparaat suckt.

  94. Origineel geplaatst door Michel Lusthof
    …..Heel verhaal….

    een prima rede !, maar als je een interview geeft als “Iphone expert” die oa gaan over problemen met de iPhone, en er wordt aan het eind gevraagd of je de iPhone gaat kopen……

    en jouw eerlijke antwoord is ook prima, maar in de context van de problemen met de nieuw iPhone, en dan zeggen dat je deze niet gaat kopen is ” een beetje ….dom” (kan eindelijk die opmerking gebruiken :LOL )

    het nadeel van een media interview is dat je in zo’n geval politieke antwoorden moet geven.

  95. ¡Adios iPC!

  96. Ik vind het oprecht jammer dat hier zo word gereageerd op de mensen van IPC. Ik lees met plezier iedere dag deze website. Ben je het niet eens met het beleid ga dan aub ergens anders lopen mekkeren. Er zijn ook mensen die ontopic iets zinnigs in de comments willen zetten.

    Daarbij ook sorry voor deze onzinnige reactie

  97. Haha, al die Apple fan boys hier kunnen het amper geloven dat hun nieuwe heilige speeltje niet perfect is. Dan wordt de berichtgever maar gebashed… omg het lijkt inderdaad wel op een religie.

    Mijn complimenten aan IPC voor de juist onafhankelijke berichtgeving!

    Aan de fan boys: hahaha! Wat laten julli me vandaag weer lachen!

  98. Origineel geplaatst door Frankyvino
    ¡Adios iPC!

    Adios Frankyvino’s !
    Neem je de rest van het zooitje mee?

  99. Kassa zei je. Laat maar veel te veel gekleurde info. Vaak doelbewust merk naam of product onderuit halend. Vrijwel nooit iets positiefs. En geheel niet objectief. Nein danke.

  100. Het is een aardig interview en naar mijn idee past dit item bij de hype en de geruchten/het nieuws. Wel jammer dat Michel zichzelf in mijn oren een beetje tegenspreekt. Door na de vraag “je wilt hem ook niet hebben” “nee” te zeggen, geef je in de lijn van het gesprek feitelijk aan dat jij dit toestel vanwege de genoemde problemen niet wilt. Dat terwijl je in jouw reaktie hier zegt dat je hem wellicht wel wilt hebben (antwoord is dus “ja”), maar het je financieel niet kunt of wilt veroorloven. Heel verstandig voor een student overigens! Ligt misschien aan de vraagstelling, maar volgens mij was je gewoon niet helemaal scherp. Dat is jammer, maar wel te begrijpen. Succes met de club verder, ik blijf jullie volgen.

  101. Na de 101 non-oplossingen hierboven zie ik commerciële mogelijkheden voor een iAerial !!
    (sprietantenne die je op je hoofd plakt met een aansluitkabeltje naar je iPhone zodat je die weer normaal kan beetpakken)

    THE AERIAL REINVENTED BY APPLE !!!!
    Turning A Perceived Design Glitch Into Major Competitive Advantage

  102. The fanboys have left the building….

    Wel grappig eigenlijk dat met name de Apple fans moord en brand schreeuwen als er een kritische noot valt over een nieuw Apple product.

    Apple heeft hier gewoon een domme fout gemaakt. Dit product had afdoende getest moeten worden.

    Het overige commentaar dat de iPhone nog niet eens in Nederland is en daarom niet door Kassa behandeld mag worden slaat natuurlijk als een tang op een varken…

  103. binnenkort maken de fan boys er nog een godsdienst van,en aen ze je met knuppels na als je nog maar iet verkeerd over apple denkt.
    maar ze vergeten dat 1 apple zeker niet aan persoonlijk denkt.
    2Het apple enkel maar om hun centen te doen is.
    3 Apple het liefst nog zou weten hoe hun leven er uit ziet.
    hoeveel mensen gaan zich nu weer is niet in de schulden zetten om toch maar weer deze iphone te kopen terwijl ze de andere nog niet eens hebben afbetaald en enkel maar om te kunnen zeggen ik heb een iphone.

    maar neem nu maar van mij aan van al die tijd dat ik op macs werk en dit is nu toch al ruim 15 jaar dat de kwaliteit van apple producten achteruit aan het gaan is en dat apple medewerkers als je ze aan de lijn krijgt steeds aroganter worden.
    stap een apr binnen en je word te woord gestaan door een snotneus die denkt dat hij een expert is maar als je spreekt over een lisa staat hij met zijn bek vol tanden.

  104. Origineel geplaatst door Andreas
    Met de iPhone 17 kan je wel tosti’s bakken als je de rechterkant knijpt bij het batterijdekseltje, alleen jammer dat je dan een paarse vlek linksbovenin krijgt

    Deze móét ik even quoten…

    Nou, ik hoorde zojuist dat dat al kan met de iPhone 16 hoor. Bij kassa.

  105. Haha Kassa, dat is toch dat programma voor de typische Telegraaf zuurpruimen en inmiddels bejaarden die verder niets meer met technologie hebben? Niet slim van iPhoneclub dit, als je je in deze media gaat mengen, moet je weten waar je mee bezig bent, en niet zomaar wat roepen op basis van helemaal niets. Dit heeft niets te maken met Apple de hand boven het hoofd houden, maar gewoon objectief het “probleem” bekijken. Ipv gaan blaten dat het allemaal **** is.. Jammer, site gaat met sprongen de verkeerde kant uit.

  106. @ Michael Lusthof
    Als je het antwoord geeft zoals bovenstaand, dan is het duidelijk. Echter op radio of tv komen dingen soms anders over. Denk dat veel mensen jouw simpele “nee” interpreteerde als volledig geen interesse… Als je antwoord was geweest “ik heb daar momenteel de middelen niet voor” dan had iedereen je begrepen.
    Je bent nog jong, de gemiddelde voetballer/politicus krijgt voor blootstelling aan de media een hele media training….

  107. Origineel geplaatst door j
    @Gonny, niks feelgood-nieuws, het lijkt hier op dat de iPhoneclub een anti-iphone4 statement maakt. Is dat nu perse nodig? Er had ook geantwoord kunnen worden met: “Dat weet ik nog niet”/”dat hangt af van de verdere & hoeveelheden klachten”/etc.Maar zoals ik al zei, slecht voorbereide interview. Jammer.

    Helemaal mee eens J

  108. Ik heb zelf de 3G, als ik de linkerkant van de rand van de iPhone vasthoud/bedek, wordt het signaal ook met 2 streepjes minder. Laat ik hem los, komen er direct ook weer 2 bij..

    Lijkt dus een voorkomend probleem te zijn van alle iPhone’s!!

  109. @mac:
    Een Windows gebruiker…

    Grappig dat er toch zo wordt gereageerd. Ik vind het jammer dat programma’s als Radar en Kassa gebruik willen maken van een hype, maar afhaken op het moment dat het inhoudelijk interessant wordt..
    Als iPhoneclub zou je daarom niet mee moeten werken, maar zelf een meer diepgaande analyse op je site moeten plaatsen.

  110. Origineel geplaatst door Rooo: Nee je maakt het leven een stuk gecompliceerder… Je zegt dat T-Mobile beter is dan AT&T, dat lijkt wel politiek.

    In deze moderne tijd graag duidelijke taal.

    T-Mobile bakt er niets van en dat is niet van gisteren, volg het nieuws een s en nog beter spreek eens gebruikers van dat netwerk…

    Koop een iPhone en ga op het netwerk van Vodafone zitten, een gewaarschuwd mens telt voor twee.

    Loop toch niet zo te zwetsen. De problemen met T-mobile worden ook alleen maar groter gemaakt in de media. Die file vorming is vooral in drukke steden in de randstad en ook niet eens overal. Zelf heb ik er weinig problemen mee. Wat denk je dat er met het vodafone netwerk gebeurt als je alle iPhone gebruikers van t-mobile op het Vodafone netwerk zet! Dan hebben ze precies dezelfde problemen. Je moet het wel in verhouding blijven zien!

  111. Origineel geplaatst door Sjoerd Huininga
    deze van T-Mobile (http://www.t-mobile.nl/zakelijk/htdocs/page/productinformatie/dekkingskaart.aspx).

    Besef wel dat de dekkingskaart van t-mobile slechts indicatief is… Er staat wel dat je her en der gprs en 3g bereik heb, maar in de praktijk ligt het vaak anders.

    Volgens die kaart is in mijn buurt (postcode: 2382) een volledig gprs en 3g signaal zijn, zowel voor binnen als buitenshuis. Echter heb ik in mijn huis geen 3g signaal en zeer matige gprs verbinding, komt af en toe voor dat ik in de woonkamer ‘no service’ heb.
    Voor de deur heb ik wel normaal gprs signaal, maar geen 3g. Alleen bij de bushalte heb ik meestal een 3g signaal :-S Maar ja, daar ga je ook niet uren voor je plezier zitten om internetten op mobieltje.

  112. @Gonny en Michel

    Zojuist het radio fragment beluisterd en de reacties van jullie gelezen.

    Helaas kan ik alleen maar concluderen dat er op een on profesionele manier gereageerd is in het radio programma. Met een excuus van hij had maar 5 minuten tijd om voor te bereiden op het gesprek red je het niet! Ga dan een cursus media training doen. Er zijn ondertussen evenveel goede berichten als minder goede berichten over het bereik en verhalen over horen zeggen kunnen we niets mee. Gonny zelf gaf al aan er geen last van te hebben, al staat die zend paal aan de overkant dan nog zou je ontvangst verlies moeten hebben wanneer je een antenne functie blokkeerd van een apparaat. Wat bij Gonny dus al niet lukte.
    Michel sprak te veel naar de mond van de interviewster en de slot vraag had je beter kunnen nuanceren.
    Erg jammer! Gelukkig valt het meerendeel van kassaradio luisteraars niet in de iPhone doelgroep.

    Over het forum niet meer dan lof.
    Al kunnen de feeds wel wat sneller, tweakers is vaak sneller met hun iPhone gerelateerde nieuws. 😉

  113. Dit was mijn laatste bezoek aan iphoneclub. Wat denken jullie nou, stelletje wannabe’s. Interessant op de radio de professor uithangen die praat op basis van geruchten en een ‘ik weet het allemaal zo goed theorie’. Geloofwaardigheid VOLLEDIG weg maar dat had ik ook al na de wwdc imitatie waar allemaal wannabe professoren ik weet alles onzin uit zaten te kramen. Ik gaf toen nog het voordeel van de twijfel maar nu is het klaar. IPC app gaat nu weg.

  114. @tim weer ene die denkt dat apple heilig is en er niks verkeerds over gezegd mag worden.

    als michael nu word gevraagd of hij een iphone 4 koopt moet hij dan gaan zitten liegen of wat?
    er is niks verkeerds gezegd zoals sommige wel niet denken enkel hij is niet begonnen met onze apple die in curpetino zit uw naam worde geheiligt.
    en als hij dan zegt dat hij geen iphone 4 koopt is hij opeens onwaardig en moet hij maar media training gaan volgen.
    had hij nu vol lof over de iphone 4 gesproken en geen neutrale mening gegeven hadden de fanboys aan zijn voeten liggen kwijlen.

    en hij heeft groot gelijk dat hij prio,s steld wat belangrijker is.

    hoeveel mensen gaan er zijn die geen cent te makken hebben diep in de schulden zitten maar toch als prio een iphone kopen en dan zielig gaan zitten doen dat ze afgesloten worden van electriciteit of internet omdat ze dan hun rekening niet meer kunnen betalen.

    ikzelf loop ook niet mee want eerlijk gezegd vind ik de vormgeving van de nieuwe iphone stront lelijk
    en ik ga niet met een telefoon op zak lopen die ik niet mooi vind.
    want laat de fanboys nu maar komen met van zo iets mag je niet zeggen over de heilige iphone.

    vind het spijtig dat ze hem binnekort met abo,s gaan verkopen voor een paar euro voor mij zouden ze hem 4 keer zo duur mogen maken goh wat zouden er dan veel mensen droogbrood vreten of hellemaal niks eten maar ze hebben een iphone

  115. Wat een vervelende reacties van diegene die lopen te zeuren over het gegeven interview. Opbouwende kritiek à la, maar sommige overdrijven toch echt.iPhoneclub is als geen ander betrokken en bezig met alle ontwikkelingen omtrent de iPhone. De opstartproblemen met de iPhone 4 horen daarbij. Voor deze zeurders: jullie maken een slechte beurt! Voor iPhoneclub: keep up the good work!

  116. Stockholm heeft anders wel waanzinnig mooie vrouwen. Een iPhone 4 haalt mij daarvoor niet terug naar Nederland! 😉

    Origineel geplaatst door rvjacobs
    Wat hebben hier toch vreselijk veel mensen last van het stockholm syndroom. “apple is goed, apple maakt geen fouten, iphone 4 is geweldig, iphone heeft geen problemen”. Mensen….. Wordt toch eens wakker uit stockholm en keer terug naar Nederland. Ja, de iphone is een geweldig mooi apparaat en ja, apple heeft hiermee de telecomwereld veranderd. Maar ze zijn niet heilig, ze zijn niet superieur, ze zijn niet onschendbaar en ze zijn zeker niet perfect. Ik ben zelf ook de gelukkige eigenaar van een 3GS en wil misschien ook wel de 4 gaan halen, maar nogmaals, Apple miskent zijn klanten, ze schenden je privacy en ze maken je onwaarschijnlijk afhankelijk. Erg goed gedaan van ze, waanzinnig goed ontwikkelt en doordacht, ben er ook ingetrapt (en er nog steeds blij mee) maar het zal een keer misgaan, want ze zijn ook gruwelijk arrogant en wuiven problemen, maar ook eenvoudige klantwensen en redelijk standaard protocollen en gebruikstoepassingen weg alsof het niks is. Oftewel, Apple bepaalt wat jij wel of niet doet, denkt en wilt. Nu nog wel, maar dat houdt wel een keer op.

  117. @ronaldoo

    Michel gaf wel een eerlijk antwoord maar het was niet een gepast antwoord in de context van het interview. Als afsluiting van het gesprek word nu aangenomen dat de redacteur van de iPhoneClub geen iPhone 4 neemt vanwege de genoemde problemen, terwijl dit dus niet de werkelijke reden is.
    Nu de verbindings problemen met een iOS4 update worden afgedaan als een storm in een glas water zou het hele gesprek als ongedaan kunnen worden beschouwd. Helaas is het daar nu te laat voor en zal er bij een volgend publiek optreden wel beter nagedacht worden over de uitspraken. (hoop ik) 

  118. Ik sprak gisteren op OneMoreThing.nl mijn vermoeden al uit dat het aan de signaalsterkte van de provider kan liggen. Als die op het randje zit, kan de hand genoeg signaal blokkeren om zo de ontvangst naar beneden te duwen.

    Dus heb ik het nog even getest met mijn iPhone 3Gs, met zowel Vodafone als T-mobile. Zodra ik op het T-mobile netwerk zit zie je gelijk signaalverlies zodra ik mijn hand om mijn iPhone doe, zit ik op het Vodafone netwerk gaat alles prima. Wat ook strookt met mijn eerdere ervaringen dat bij ons in de flat T-mobile een matige ontvangst heeft, en Vodafone een enorm sterk signaal.

  119. @tim: het zal een gemis worden maar ik ga toch proberen om het forum te volgen zonder jou aanwezigheid…

  120. Wat een stelletje gehersenspoelde pubers zit hier op het forum zeg. Er is terechte kritiek op een product van Apple. Er zijn honderden mensen die hier echt last van hebben. Al zou maar 1% van de iPhones hier last van hebben dan is het nog onacceptabel veel. In het interview zegt Michael letterlijk “ik zou even afwachten hoe ernstig de problemen echt zijn”. Een prima advies op dit moment. Tenzij je zo geilt op een appeltje op je telefoon dat je een slecht bereikbare telefoon wilt hebben. Het lijkt nu of Apple met een software update de problemen kan verhelpen maar dat moet ik eerst nog eens zien. Het is een feit dat er al eerder gewaarschuwd is over deze constructie van de antenne. Bovendien heeft geen andere fabrikant deze constructie zover ik weet. Misschien om een reden?

  121. @ Gonny: In de regel ben ik erg positief over dit forum en jullie bijdrages en ik draag ook vaak bij door tips en het melden van spelfouten.

    Maar deze beurt van iPhoneclub bij Kassa was gewoon zwaar onder de maat. Jammer dat Michel niet genoeg voorbereidingstijd had; maar of je doet het goed, of je doet het niet. En jammer genoeg was het in dit geval niet goed.

    Ik zal jullie nu niet plotseling links laten liggen of zoiets dergelijks, maar ik vind het wel erg jammer dat jullie iemand van iPhoneclub sturen die zelf niet eens een iPhone 4 wilt en ook nog eens op een negatieve hype ingaat.

    Volgende keer, hoop ik…

  122. Origineel geplaatst door Dwevbob
    @ Gonny: In de regel ben ik erg positief over dit forum en jullie bijdrages en ik draag ook vaak bij door tips en het melden van spelfouten.Maar deze beurt van iPhoneclub bij Kassa was gewoon zwaar onder de maat. Jammer dat Michel niet genoeg voorbereidingstijd had; maar of je doet het goed, of je doet het niet. En jammer genoeg was het in dit geval niet goed.Ik zal jullie nu niet plotseling links laten liggen of zoiets dergelijks, maar ik vind het wel erg jammer dat jullie iemand van iPhoneclub sturen die zelf niet eens een iPhone 4 wilt en ook nog eens op een negatieve hype ingaat.Volgende keer, hoop ik…

    :D!

  123. @Dwevbob: Ik heb met Kassa aan de telefoon gepraat, ik zat niet in de studio. Van Groningen naar Hilversum lukt nou eenmaal niet in een uurtje…

    Ik snap niet waarom ik niet namens iPhoneclub zou kunnen spreken als ik zelf geen iPhone 4 wil/koop. Volgens mij is dat totaal niet relevant. Ik heb eerder al uitgelegd waarom ik het toestel niet koop, ik heb er het geld niet voor, omdat ik mijn prioriteiten ergens anders leg. Punt.

    Ik ben ingegaan op de problemen die er speelden en die ik ook zelf behandeld heb in het artikel dat ik voor iPhoneclub heb geschreven. Ik heb dat gedaan met de kennis die ik op dat moment had. En je zegt nu wel heel stellig dat het niet goed was, maar wat was er volgens jou dan niet goed? Meningen onderbouw je meestal. Tenminste, zo is mij altijd geleerd.

    Uit het gros van de reacties hier merk ik op dat het uit den boze is dat je als redacteur van iPhoneclub negatief over Apple-producten praat. Zoals Gonny al eerder zei zijn wij niet Apples PR-dienst waar alleen de loftrompet klinkt. Als journalist moet je ook kritisch durven (en kunnen) zijn.

    Toegegeven, de laatste uitspraak was in de context van het gesprek niet zo handig. Maar omdat ik zelf voorstander ben van openheid en eerlijkheid heb ik daar ook een eerlijk antwoord op gegeven. Bovendien zijn wij geen politici die allemaal mediatraining hebben gehad, al lijken sommigen van jullie dat wel te denken.

    Helaas is het merendeel van de reacties echt enorm overtrokken. En dat zegt in dit geval meer over die reacties dan over mijn optreden bij Radio Kassa. Van vakcollega’s hoor ik namelijk louter positieve geluiden. Zij zijn gelukkig nog wel in staat om zaken te relativeren en hebben zelf wel vaker met dat bijltje gehakt.

    En natuurlijk is hier intern over gepraat. En ik ben me er ook terdege van bewust dat e.e.a. beter had gekund, maar om dan meteen te zeggen dat het ‘zwaar onder de maat’ was vind ik wel erg kort door de bocht. Het strookt misschien niet met jouw visie op de situatie, maar dat neemt niet weg dat een ander een andere visie kan hebben.

    Misschien moeten we in het vervolg maar een communiqué opstellen en dat naar buiten brengen als officiële reactie van iPhoneclub. Voorkomt een hoop gezeur…

  124. gelijk heb je Michel, al deze mensen die je flamen zouden de nuts huggen van een Iphone als hij die zou hebben en weten daarnaast niets van objectiviteit af. Je hebt mooi gesproken tijdens het interview en jij weet zelf ook wel dat Apple voor dat geld gewoon een degelijk product moet had moeten opleveren. Mensen roze bril af en kijk naar de werkelijkheid;)

  125. Gisteren een dure BMW gekocht.Als ik nu links afdraai,valt em stil ! Mail gestuurd naar de CEO. Reactie : “Niet links afdraaien”!!!

  126. michel het blijkt wel dat eerlijkheid niet meer gewaardeerd word in deze tijd door mensen

    laat ze lekker joh jij weet beter toch

  127. Hahaha damn, wat een bagger telefoon. Gelukkig heb ik ipv de Iphone een HTC Desire gekocht. Geen problemen, altijd vol bereik (Vodafone), supersnel internet en nooit vastlopers.. Veel succes met jullie Eifoon.

  128. @Michel Lusthof: Het punt is helemaal niet dat je negatief bent geweest over een Apple product. Het gaat erom dat je ongefundeerde uitspraken doet over een product dat je nog niet eens in je handen hebt gehad, en je daarbij nog eens voordoet als zijnde expert terwijl je dat niet bent. Dat is niemand hier, want zoals al eerder aangehaald waren sommige uitspraken van de “experts” tijdens de WWDC keynote echt te belachelijk voor woorden.

    Jammer genoeg gaan jullie hier niet op in, maar wel op die paar reacties van extreme fanboys omdat dat natuurlijk een stuk makkelijker is.

  129. @Eric: Blijkbaar gaat het daar in beginsel wel om, want dat is waar de meeste reacties hier over gaan. Over het feit dat ik uitspraken heb gedaan die Apple in een kwaad daglicht stellen.

    Om even in te gaan op de rest van je reactie:

    Ik ben aangekondigd als ‘Michel Lusthof van iPhoneclub Nederland’. Er is door de presentatrice nooit het woord expert in de mond genomen en ik heb mezelf volgens mij ook geen expert genoemd. Verbeter me als het wel zo is.

    Ongefundeerd ben ik niet met je eens. Ik beschikte over voldoende achtergrondinformatie om er objectief over te kunnen praten. Uit de video’s die bij Gizmodo te zien waren bleek gewoon dat het om een serieus probleem ging. Ik heb uitgelegd wat het probleem was en op basis van de video’s en andere informatie die ik op dat moment had, heb ik mijn mening gegeven, die door de andere collega’s wordt ondersteund.

    Hetzelfde geldt voor de gele/bruine vlekken. Daarvan heb ik gewoon aangegeven waardoor het waarschijnlijk veroorzaakt werd en dat het naar alle waarschijnlijkheid ook in een paar dagen zou verdwijnen. Ik heb daar bovendien de kanttekening bij geplaatst dat de tijd dat uit zal moeten wijzen. Ik snap niet wat daar ongefundeerd aan is. Volgens mij is dat een hele objectieve benadering.

    Zoals ik al eerder aangaf was de uitspraak ‘nee’ in de context van het gesprek niet zo handig. Kort voor de uitzending heb ik de vragen met de redactie doorgesproken en die vraag werd daarin niet genoemd. Het kwam dus een beetje als een verrassing voor mij, al was dat kennelijk ook de bedoeling van de presentatrice.

    Als je klachten hebt over de WWDC-keynote kun je je beter tot de betrokken personen zelf wenden, in plaats van hier je gram proberen te halen.

    Prima dat mensen kritiek hebben, maar kritiek die én niet concreet én niet onderbouwd is kan ik niks mee.

  130. @Tremio: De HTC Desire is ook een ontzettend mooie telefoon. Ik heb alleen een Mac en je Android telefoon even syncen met je Mac is nogal lastig. Sowieso is het syncen met een computer al vrij lastig voor menig Android apparaat en dat is erg jammer. Er zijn zat mensen die dingen niet online hebben staan. Ook het onduidelijke beleid van Google wat privacy betreft waarbij inmiddels al bewezen is dat Google niets schuwt om deze te schenden (wifi netwerken sniffen waardoor er nu overal ter wereld strafrechtelijke onderzoeken zijn gestart) draagt eraan bij dat Android telefoons nou niet bepaald aantrekkelijk zijn. Als ik die 2 punten neem dan valt mijn keuze al gauw op iets als de iPhone of iets van een Blackberry.

    Qua hardware en software doen ze het allemaal wel prima eerlijk gezegd. Vastlopers zoals je dat vroeger met Windows Mobile had zijn tegenwoordig bijna verdwenen.

    @Eric: Dan moet je toch echt eens wat reacties hier gaan lezen. Er zijn aardig wat mensen die het niet leuk vonden dat men mee ging in de negatieve kritiek over de nieuwe iPhone. Kennelijk willen die alleen maar positieve kritiek horen. Ik vind alleen niet dat zoiets slim is als er daadwerkelijk problemen blijken te zijn, dan moet je die dingen ook durven te belichten. Buiten dat is het ook niet netjes tegenover de mensen die de problemen hebben, die maak je nu uit voor gek en leugenaar. Draagt nou ook niet bepaald bij aan het vinden van een oplossing. Het zijn dus zeker geen ongefundeerde uitspraken, er positief over zijn en doen alsof er niks aan de hand is terwijl er toch echt iets mis is, kun je classificeren als ongefundeerde uitspraken. Er is namelijk geen enkele fundering waarop je dat kunt bouwen, het is duimzuigerij.

    Feit blijft dat het op dit moment nog altijd puur giswerk is naar de oorzaak van de verbindingsproblemen. Het is ook gissen wat Apple als oplossing gaat geven. We zullen moeten afwachten.

  131. Eerste stelling is absoluut: Dat heeft te maken met de manier waarop het toestel is gemaakt, in de rand is de antenne verwerkt” etc.

    Sorry, maar als het inderdaad komt “door de manier waarop het toestel is gemaakt” dan zou toch 100% van de toestellen er last van moeten hebben? Lijkt me dus een erg aan te vechten stelling. Vooral omdat de rest van het verhaal (de vochtige of zweterige handen) bij veel nieuwe iPhones ook geen invloed hebben.

    Verder zet je het zelf onmiddellijk extra aan door te zeggen dat het ‘nogal ernstig’ is, ook weer vreemd omdat op dat moment nog helemaal niet duidelijk was welk percentage van de toestellen problemen geven.

    Vervolgens ga je verder met “het is bijna onmogelijk dat Apple dit niet heeft geweten”.

    Er is dus niet alleen sprake van een een fout in de productie (die nota bene bij minder dan de helft van de geleverde iPhones voorkomt), maar Apple heft het ook nog eens willens een wetens zo op de markt gezet. Dat is niet eens meer alleen een ongefundeerde en boude uitspraak, dat is zelfs regelrecht het verdachtmaken van een bedrijf.

    Dat zet je daarna nog een keer (en nu zonder enige aanleiding) nog een keer aan: “ik heb wel het idee dat Apple dit van te voren geweten heeft en dat ze dat door middel van die hoesjes opgelost hebben”.

    Apple deed het dus niet alleen met voorbedachte rade, ze proberen er ook nog een slaatje uit te slaan.

    Voor de duidelijkheid, al deze verdachtmakingen zonder dat je een iPhone 4 in handen hebt gehad, zonder dat je weet welk percentage van de productie er last van had en zonder dat dit op enige bron is gebaseerd.

    Dat je aan het eind dan zegt dat je hem zelf niet wilt hebben zonder verdere uitleg is jammer, maar helaas. Maar dat dit alles in een heel ander daglicht stond omdat je zelf eerst een heleboel absolute uitlatingen op basis van gebrekkige kennis hebt gedaan mag je jezelf natuurlijk wel aanrekenen.

    Met andere woorden, ik vind dat je je straatje wel erg makkelijk en snel schoonveegt.

    Maar tegelijkertijd schijnt de zon buiten en zijn er natuurlijk ook nog andere belangrijke zaken in het leven! 😉

  132. @J – Gelukkig is het bestaansrecht van iPhoneclub niet gefundeerd op het maken van reclame voor iPhone. Wil je alleen feelgood-nieuws? Ga naar Apple.com!

  133. @jopie – Bewijs leveren dat het bij ALLE iPhones zo is? Nou, ik heb er zelf geen last van, zelfs als in mijn handen helemaal om de iPhone klem (en tussen m’n vingers door naar het signaal gluur). Dus met mijn eigen tegenvoorbeeld heb ik al bewezen dat het niet voor alle geldt. Maar goed, bij mij staat de mast dan ook aan de overkant van de straat, dus je hoort mij nooit klagen over bereik 😉

  134. @Eric – Specalatie, wat is dat?
    Weet je wat erg is? De expert uithangen en dingen als keiharde feiten presenteren, terwijl niemand nog precieze cijfers heeft hoeveel iPhones hierdoor zijn getroffen. Als dingen nog niet zeker zijn, moet je dat als expert ook gewoon durven zeggen. Ik vind dat Michel het super heeft gedaan.

  135. @Michael – Kassa belde ons, wij zijn niet op hoge poten naar Kassa gestapt. Moet je dan zeggen: “Geen commentaar, we houden Apple nog even de hand boven het hoofd?”
    En die opmerking over mediageil raakt ook kant noch wal. Ik ben ook wel sceptisch over dergelijke programma’s omdat ze dingen simplistisch brengen. Maar je hoeft ze dan nog niet vanuit de hoogte te excommuniceren.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.