Reacties voor: iPhone-verzekeringen, graag jullie aanvullingen en correcties!

iPhone-verzekeringen, heb je er daadwerkelijk iets aan of zijn het te dure oplossingen voor gemoedsrust? Om de plus- en minpunten eens op een rijtje te krijgen hebben we de meest gangbare aanbieders in een overzicht samengebracht.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 42 reacties

  1. bij The Phone House hebben ze een verzekering van LifeLine. Hbe ik er wel bijgenomen. verhaal ervan klinkt wel goed.

    Check ook zaken als Pro Assist, die doen telefoon verzekeringen, iPhone weet ik nog niet, moet ik nog over bellen voor mijn werkgever,

  2. Pro Assist is duur en vergoed meestal geen diefstal. Het is 10 euro per maand, dus over twee jaar betaal je daar 240 euro over.
    Je hebt er eigenlijk alleen wat aan als je je iPhone kapot hebt gemaakt. Daarvoor is het een hele prijzige verzekering.

  3. Hey Thomas,

    Nou hoorde ik dat de verzekering van The Phone House je iPhone niet kan vervangen met een andere iPhone, maar slechts een “soortgelijk” toestel kan leveren, omdat een andere verzekeringsmaatschappij het ‘”alleenrecht” heeft op vervangen met een iPhone.
    Ja je leest het goed, alleenrecht op vervangen van een kapotte iPhone met een nieuwe iPhone.

  4. welke maatschappij is dat?
    dan lijkt dat mij de beste verzekering.

  5. tja, vind het eigenlijk overbodig. Heb het wel 4 maandan nu maar ga het denk ik opzeggen.

  6. Goedendag,

    Ik heb een vraag over de lifeline verzekering. In de Phonehouse winkel die ik bezocht heb, werd mij verteld dat als deze telefoon kapot zou gaan, ik een nieuwe iPhone zou krijgen, omdat er geen vergelijkbaar toestel is (wat ook klopt, er is niets wat er op lijkt). Nu krijg ik echter van verschillende kanten te horen dat als je iPhone kapot gaat, je geen nieuwe iPhone krijgt, maar een ander toestel. Klopt dit? En als dit klopt, hoe kan ik dan zo snel mogelijk deze dure verzekering opzeggen? Als ik niet zeker ben van een nieuwe iPhone als deze kapot is, dan kan ik net zo goed geen verzekering nemen.

    Groetjes, XXX

    reactie:

    Geachte heer XXX,
    Wij begrijpen niet waar deze verontrustende berichten vandaan komen.
    Bij deze kunnen wij u vertellen dat wij gewoon de iphone uitkeren op het moment dat deze vervangen moeten worden.
    Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
    Met vriendelijke groet,
    Lifeline administratie

    (het enige wat ik heb aangepast is dat ik mijn naam heb weggehaald).

    en om deze reden heb ik een Life-Line verzekering, aangezien dit echt een betrouwbare verzekering is, volgens de reviews over de maatschappij, die ik gelezen heb. de buren (Actua) staan echt als ontzettend onbetrouwbaar te boek, en hebben belachelijke voorwaarden.

    <- voorwaarden voor computers en laptops.

  7. Hi,

    Mijn APR biedt ook verzekeringen aan, via Mahe Assurantiegroep (via ACTUA)
    Deze verzekering kost 7,95 per maand, en heeft de volgende voordelen:

    De “Verzekering voor de iPhone” biedt dekking tegen:
    dekking tegen diverse vormen van diefstal;
    dekking tegen verklaarbaar verlies;
    dekking tegen diverse vormen van afdreiging;
    dekking tegen beschadiging als gevolg van vallen, stoten, vocht en
    overige van buiten komende onheilen;
    verlengde garantiedekking;
    een tijdelijk GSM leentoestel bij een gedekte reparatieschade binnen
    Nederland en betaling van eventuele huurkosten in het buitenland;
    koeriersservice (binnen Nederland, m.u.v. de Waddeneilanden);
    kosten voor het eventueel heraansluiten van apparatuur op het netwerk
    na een gedekte gebeurtenis;
    dekking tegen misbruik van de aansluiting na diefstal van de apparatuur
    of een ander gedekt evenement tot een bedrag van maximaal € 3.500,00.

    ter aanvulling!!

    Groetjes Robin
    http://www.ljs.nl

  8. Ik heb geen verzekering genomen, omdat ik het risico durf te nemen het niet te doen. Overigens heb je voor ongevallen in huis een inboedelverzekering, en als iemand anders hem laat vallen is het een WA verzekering van die persoon.
    Als je tel buitenshuis kapot gaat, is er vaak ook via de inboedel wat te regelen. Dit ligt aan je verzekeringsmaatschappij. Uiteraard zijn dit soort verzekeringen niet geheel dekkend en leveren geen vervangend toestel. Enige alternatief zou de iPhone verzekering kunnen zijn waar je een vervangend toestel krijgt wanneer reparatie niet mogelijk is.

  9. Mijn verzekering is via de Belcompany. Heb hem nog niet hoeven gebruiken gelukkig. Wat mij is vertel is dat mijn iPhone WEL verzekerd is tegen diefstal, maar MITS BINNEN en niet buiten (wat hier het nut van is snap ik niet, maar ok..)

    Ook is mij verteld dat ik een HTC of iets gelijkwaardig als leentoestel krijg. Deze wordt binnen 4 uur geleverd en mijn iPhone wordt dan meegenomen voor reparatie.

    Aangezien ik er verder nog geen gebruik van heb gemaakt, kan ik er niet veel meer over kwijt..

  10. k heb die van de belcompany genome, k hat de 1e daar:) die man kon me direct vertellen dat je geen vervangde iphone krijgt als leen toestelmaar een htc touch diamond ook niet verkeerd, verder geen id van de voorwaarden eigenlijk.

  11. Verzekeraars verdienen aan verzekeringen. Je betaalt dus meer dan het oplevert.
    Als je het zo bekijkt is elke verzekering zonde van het geld. Ik zou naast de wettelijk verplichte verzekeringen daarom alleen die risico’s verzekeren die ik niet zelf kan betalen. Wettelijke aansprakelijkheid is zoiets. De kans dat je aansprakelijk ergens voor bent is erg klein, maar de bedragen zijn gauw erg hoog. Een WA verzekering is dus wel goed. Een inboedelverzekering ook.
    Maar een Iphone of zo verzekeren is zonde van het geld. Doe er voorzichtig mee en als er dan toch iets gebeurt is dat gewoon pech. Is ook weer een kans om weer het laatste model aan te schaffen..

  12. @ meneer duck: Pro Assist kost geen tien euro, maar kost 6,95. Hiermee is je toestel all risk verzekerd. Alle vormen van schade die binnen de garantie vallen worden kosteloos gerepareerd (ja dit gebeurd via de winkel ook, maar de verzekering komt je toestel halen, makkelijk toch?) en alle vormen van schade buiten de garantie worden gerepareerd tegen een eigen risico van dertig euro. Indien het toetsel niet te repareren valt, dan wordt het toestel vervangen. De iphone wordt echter nooit gerepareerd, niet via de winkel, noch via de verzekering. Apple geeft iedereen een nieuw toestel.

    Wil je het toestel ook verzekerd hebben tegen diefstal, dan betaal je een euro per maand meer. Dus dan wordt het 7.95

    @4saus, dat verhaal over lifeline schijnt te kloppen. Pro Assist schijnt het alleenrecht op iphone vervangingen te hebben.

    @Ron, de verzekerde waarde van een 16gb iPhone is 1300 euro.. Je macbook verzeker je ook..

  13. Verzekeringen… ik heb er standaard al mijn bedenkingen bij.
    als er niks gebeurt ben je je geld kwijt als er wel wat gebeurt ben je dus hoe dan ook je iphone kwijt want niemand mag het vervangen met een iphone behalve pro assist.

    is pro assist een beetje te betalen dan?
    en kan je bij pro assist ook een iphone verzekeren als je hem al een tijdje in gebruik hebt?

    ik heb bij koop expres geen verzekering genomen in de veronderstelling dat er een apple care protection plan voor zou zijn in NL maar die is alleen in de US geldig. :S dat maar 99 euro geweest voor 3 jaar zorgeloos werken.

  14. Ik zit bij t-mobile en heb hem daar verzekerd voor 7,95 per maand.
    wat ik het belangrijkste vind is gewoon dat ik een nieuw toestel krijg of dat het toestel wordt gerepareerd. Ik bedoel hoe vaak laat je een mobieltje nou vallen, ik vaak tot heel vaak. Een maatje van me heeft hem niet verzekerd en loopt nu al 4 maand met een enorme barst in zijn raampje…

  15. alleen pro-assist vervangt en repareert toch? bij andere allemaal vergelijkbaar toestel.

  16. Hey allemaal, misschien heb ik iets niet helemaal duidelijk uitgelegd: er is een apart artikel waarin alle aanbieders en prijzen al worden genoemd. De meeste suggesties die jullie hier geven (LifeLine, Actua, etc) staan daar al lang in!
    Het idee was juist om AANVULLINGEN/CORRECTIES daarop te vragen, niet om informatie die al lang bekend was nog eens door elkaar te gaan roepen 😉

  17. @Zwink: Nou het nut daarvan lijkt me logisch.
    Bij diefstal binnenshuis is er haast altijd sprake van inbraak, maar daarvoor had je ook al een inboedel verzekering………….
    Dus eigenlijk verzekeren ze je voor iets waar je al verzekerd voor bent waarschijnlijk.
    Geldklopperij dus.
    Het risico is gewoon groter dat hij op straat gerold wordt of gejat dan dat hij thuis ligt te bakken.

  18. heb ook pro-assist, de 6,95 versie. diefstal in huis valt onder je inboedelverzekering en diefstal buiten huis is lastig te bewijzen… alleen bij duidelijke inbraakschade en een volledige aangifte. onbeheerd achterlaten alleen als er camerabeelden zijn.

    bij de t-mobile winkel werd mij geadviseerd om de allrisk zonder diefstal te nemen, hadden ze zelf ook allemaal.

    verder is de service van proassist erg goed, binnen 4 uur in de benelux een tijdelijk vervangend toestel. tenminste, dat zeggen ze, gelukkig nog geen problemen met mijn iphone gehad 🙂

    o ja, verzekering en jailbreak. had ik nog even nagevraagd, doen ze waar ik ben geweest helemaal niet moeilijk over. als je het zelf nog kan restoren voordat je em op laat halen is een mogelijkheid, als hij het echt helemaal niet meer doet word er vaak gewoon nieuwe software overheen gezet zonder dat ze zien of je hebt gejailbreakt. om zeker te zijn doet een beetje water wonderen.

  19. heb zelf ( nog) een lifeline verzekering, maar las her en der dus ook dat pro Assistent van t-mobile het alleenrecht had om de iphone te vervangen, dus heb ik nu in totaal 16 keer gebeld met lifeline en telkens hetzelfde antwoord : ja dat klopt dat t-mobile het alleenrecht heeft, we mogen wel een ander toestel uitkeren van ongeveer dezelfde waarde als de iphone, maar geen iphone zelf..
    heb ook de baas van het filliaal van TPH laten bellen waar ik mijn iphone vandaan heb, en die kreeg telkens hetzelfde verhaal te horen, en die zijn hier ook behoorlijk pissig om, en vermelden dit nu ook bij de aanschaf van de life line verzekering bij een iphone

    kortom 13.75 betalen voor de verzekering van een iphone terwijl je er GEEN iphone voor terug krijgt.. schande..

  20. Verzekeraars verdienen aan verzekeringen. Je betaalt dus meer dan het oplevert.
    Als je het zo bekijkt is elke verzekering zonde van het geld. Ik zou naast de wettelijk verplichte verzekeringen daarom alleen die risico’s verzekeren die ik niet zelf kan betalen. Wettelijke aansprakelijkheid is zoiets. De kans dat je aansprakelijk ergens voor bent is erg klein, maar de bedragen zijn gauw erg hoog. Een WA verzekering is dus wel goed. Een inboedelverzekering ook.
    Maar een Iphone of zo verzekeren is zonde van het geld. Doe er voorzichtig mee en als er dan toch iets gebeurt is dat gewoon pech. Is ook weer een kans om weer het laatste model aan te schaffen..

    Kijk iemand die er verstand van heeft, alleen al omdat verzekeringsmaatschappijen procentueel gezien zo vies veel geld per toestel verdienen zou je het al niet moeten doen. Daarnaast is het altijd onverstandig om dingen te verzekeren die je zelf kunt betalen. Dat is net zoiets als een lening nemen voor een nieuwe auto terwijl je het geld ervoor hebt.

    Ben je echt zo paranoide dat je telefoon kapot kwijt of gestolen raakt, laat dat 10tje dan automatisch afschrijven van je lopende rekening naar een spaarrekening. Verder moet je weten dat de verkopers in de winkel een provisie krijgen per afgesloten verzekering en deze je zeker niet onbevooroordeeld zullen adviseren. (Jammer)
    Onthoudt verder “Its just a phone, its just stuff”!

  21. Een toevoeging:

    Ik heb voor mijn iPhone een kostbaarhedenverzekering bij Interpolis afgesloten. Bij schade, diefstal, verlies etc. vergoeden zij de waarde van m’n iPhone zoals die op de factuur stond (650 euro). Ik krijg dus in bovenstaande gevallen geld uit gekeerd waarmee ik…..

    – of m’n abbo evt. af kan kopen
    – of een simlockvrije iPhone (bijv. in Belgie) kan halen.

    Ik betaal hiervoor iets van 2,80 euro per maand.

  22. Pro-Assist klinkt erg goed.
    -6,95 per maand.(inclusief diefstal)
    -ze doen niet moeilijk over jailbreaken.
    -Je krijgt een vervangende of nieuwe Iphone ervoor terug.

  23. Het klinkt allemaal wel heel mooi en aardig, maar mijn ervaringen met verzekeringen (iig zulke verzekeringen) dat ze nooit waterdicht zijn. Als je Iphone namelijk gestolen is moet je het kunnen bewijzen en hoe bewijs je dat zo snel..
    Oftewel ze smeren je eerst een verzekering aan en vervolgens krijg je vaak niet eens een nieuwe toestel bij diefstal, omdat je het niet goed gnoeg kan bewijzen

  24. Unigarant, schade, diefstal of verlies, betaalt 100% van het aankoopbedrag terug

    premie is 3% van het aankoopbedrag!

  25. @michal: t is 7,95 incl diefstal. 6,95 excl. diefstal bij pro-assist

    @michel: tuurljk verdienen verzekeraars eraan, wat is dat voor loze opmerking… mjah, voor 6,95 per maand de garantie hebben dat je gewoon een nieuwe telefoon krijgt als ie kapot gaat of dat ie gemaakt wordt… lijkt me beter dan 10 euro per maand op je spaarrekening… gewoon voorzichtig zijn gaat natuurlijk niet op, een ongeluk ligt in een klein hoekje… zeker een telefoon met een beeldscherm als de iphone, er hoeft maar een barst in het scherm te komen en je bent genaaid… verzekeren is dan toch altijd goedkoper dan een nieuw toestel kopen voor 500 euro… je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, als je straks maar niet gaat janken dat je iphone kapot is en je zelf een nieuwe moet kopen…

    @Tjainie: voor diefstal verzekeren heeft bij de iphone niet veel zin, lastig om aan te tonen. als je gewoon een goede inboedelverzekering hebt ben je er vaak ook al. verder moet je maar zorgen dat je toestel gewoon bij je houd en niet in de auto laat liggen etc. je toestel voor schade verzekeren is een ander verhaal, dit lijkt mij zeer verstandig. kan je uiteindelijk een hooop geld schelen.

  26. Ik heb de “BelCompany BelGarant Onbezorgd Smart” erbij genomen voor EUR 9,95 per maand (per kwartaal te voldoen, eenmalige kosten EUR 8,50 ex. BTW registratiekosten) bij de BelCompany waar ik m’n iPhone gekocht heb. Dit is een verzekering van ProAssist (type BelGarant).

    Na een paar weken ging m’n iPhone kapot (af en toe verticale strepen door het scherm), hij is door ProAssist thuis opgehaald en 3 weken later kreeg ik een nieuwe thuis afgeleverd. Geen vragen, geen gezeur ondanks dat het een wat vage klacht was (hij had die strepen niet zo vaak). Ik had ook een leentoestel kunnen krijgen in de tussentijd maar vond dat niet nodig.

    Zie m’n post op https://www.iculture.nl/forum/f28/iphone/f38/ervaringen/5951-iphone-verzekering-4.html voor scans van o.a. de polisvoorwaarden.

    Zonder verzekering had ik het via de Belcompany onder garantie geregeld maar dan denk ik dat het (nog) langer had geduurd.

    De papieren van de Belcompany en de polisvoorwaarden spreken elkaar tegen mbt dekking bij diefstal, hopelijk heb ik het nooit nodig.

  27. Om even wat duidelijkheid te verschaffen.

    Hoe the Phonehouse met defecte iPhone’s omgaat is mij tot op heden een grote vraag, the Phonehouse stuurt namelijk alle defecte telefoons naar reparateur Dynafix (http://www.dynafix.nl/), zij hebben alleen geen mogelijkheid om iPhone’s te repareren/omruilen aangezien zij geen Apple Service point zijn.
    Het is dus inderdaad erg lastig voor the Phonehouse om een iPhone te laten repareren of om te ruilen.
    T-mobile en dus Pro Assist sturen hun defecte iPhone’s naar reparateur van Lelieveld (http://www.leliveld.nl/), dit is wel een Apple service point (doen ook reparaties voor iPods en mac computers) en zij mogen dus iPhones repareren/vervangen.
    Mijn advies zou dus zijn om voor pro assist te gaan, de service van Pro Assist is ook erg goed, Op mijn werk werken wij samen met Pro Assist en kan vertellen dat zij een perfecte service leveren.

    my 2 cents

  28. idd Danny;

    maar ik kwam dit te weten 3 weken NA aankoop van mijn iphone, dus nu kan ik van lifeline niet meer omswitchen naar pro-assistent aangezien dit binnen 2 weken moet..

  29. net ff een mail gestuurd naar lifeline en dynafix met dit artikel + de reacties. Ik wil nu wel graag duidelijkheid, want wordt hier gek van.. al 16 keer gebeld en telkens konden ze naar eigen zeggen de iphone niet vervangen, terwijl sommige hier een mailtje krijgen van wel.. ben benieuwd..

    kan iphoneclub geen contact opnemen met lifeline 🙂 misschien een goed idee

  30. Kijk iemand die er verstand van heeft, alleen al omdat verzekeringsmaatschappijen procentueel gezien zo vies veel geld per toestel verdienen zou je het al niet moeten doen. Daarnaast is het altijd onverstandig om dingen te verzekeren die je zelf kunt betalen. Dat is net zoiets als een lening nemen voor een nieuwe auto terwijl je het geld ervoor hebt.

    Ben je echt zo paranoide dat je telefoon kapot kwijt of gestolen raakt, laat dat 10tje dan automatisch afschrijven van je lopende rekening naar een spaarrekening. Verder moet je weten dat de verkopers in de winkel een provisie krijgen per afgesloten verzekering en deze je zeker niet onbevooroordeeld zullen adviseren. (Jammer)
    Onthoudt verder “Its just a phone, its just stuff”!

    Elk bedrijf probeert winst te maken anders zou het een non profit organistatie zijn.. Als je nagaat dat je over 24 maanden x 6.95 ongeveer 170 euro kwijt bent, dan is dat volgens mij goedkoper dan een los toestel aan te schaffen.

    Een verzekering is niet om te gebruiken maar om je in te dekken mocht er iets met je Iphone gebruiken.

    Ik werk zelf in een T-shop en de wat voor mij de voornaamste reden is om een verzekering te verkopen is niet alleen de provisie maar ook om te voorkomen dat je teleurgesteld de winkel inkomt met de mededeling dat je Iphone nat is geworden en onbruikbaar is..

    Als verkoper heb ik zelf ook een verzekering genomen alleen al om het feit dat ik een twee jaar contract heb en dat ik niet bang hoef te zijn als er iets mee gebeurt..

  31. @ NSTO;

    idd dat vind ik ook, helemaal mee eens..

    weet jij misschien of pro -assistent idd het alleenrecht heeft om iphones te repareren/vervangen, aangezien je in een t-shop werkt :)?

  32. In principe heeft niemand het alleen recht om een iPhone te laten repareren of om te laten ruilen, Als je met de verzekering van lifeline kan regelen dat zij jou de reparatie prijs terug betalen dan zou je hem zelf naar een Authorized Apple Service Dealer kunnen brengen (iCentre, van Leliveld) en dan laat je hem daar repareren/omruilen.

    Ik schrijf steeds repareren/omruilen, dit is omdat Apple niet repareert maar het apparaat omruilt voor een refurbished model.
    Hier wordt een standaard bedrag voor gerekend ongeacht de schade aan het toestel.

    Dus mocht je van lifeline het zelf mogen doen vergeet dan niet je nieuwe serie nummer door te geven aan lifeline anders kom je de volgende keer in de problemen.

    Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik ze graag.

  33. Ik schrijf steeds repareren/omruilen, dit is omdat Apple niet repareert maar het apparaat omruilt voor een refurbished model.

    Ah, refurbished , vandaar dat achterop de mijne (de ‘nieuwe’) een Franstalig stickertje zat met een waarschuwingstekst over gehoorbeschadiging.

  34. Bij De BelCompany heb je ook de safe en sure van pro assist voor 6,50 per maand per 3 maanden opzegbaar op waterschade en krassen na verzekerd tegen alles, belfraude, diefstal valschade van alles… de 9,95 euro variant is niet helemaal de offciele namelijk voor de iphone, want die van 9,95 is namelijk puur voor smartphones als HTC etc, en de iphone valt daar net buiten, daarom hebben ze de nieuwe verzekering speciaal voor de iphone van 6,50 euro per maand.

    Het enige voordeel van de 9,95 euro smartphone verzekering is dat hij thuis wordt opgehaald en weer thuis wordt gebracht binnen 2 tot 3 weken.
    ( je moet alleen wel zelf een nummer bellen en het een en ander uitzoeken )

    En bij de 6,50 euro variant moet je langs de winkel komen en maken ze een formulier klaar en binnen 3 weken is hij weer terug ( nieuwe )

  35. Ieder die zijn toestel ergens anders verzekerd heeft dan bij T-mobile opgelet:

    Omdat t-mobile het alleen recht heeft over de Iphone 3G krijg je bij geen enkel andere verzekering een nieuwe Iphone als deze gestolen is!

    Dus alle andere verzekeringen waarbij je diefstal mee verzekerd hebt is zinloos en weg gegooid geld

    Het is maar dat u het weet!

  36. waarom krijg je een refurbished toestel en geen nieuwe? ik heb toch ook een nieuwe gekocht, en als die dan kapot gaat verwacht ik ook een nieuwe.. logisch toch?

  37. ik werk bij een Apple resellet met TD en kan je verzekeren dat je het verschil tussen een refurbished iPhone en een nieuwe niet ziet als je die krijgt terug gestuurd.

    De verpakking is wat anders maar het toestel dat uit de verpakking komt is iedentiek aan een iPhone die je vers uit de doos haalt.
    Refutbished modellen zijn gewoon opgelapt. Dat wat er aan kapot was is verniewd inclusief de behuizing.

  38. ik heb ook prosassident
    ik betaal volgends mij 10euro per 3maanden
    als er deuke in zitte en krasse dan word die niet gemaakt en krijg je ook geen nieuwe ookal heb je een barst erin zitten zolang de iphone nog goed werkt word die niet gemaakt
    alleen als die echt stuk gaat hardware dus

    nou wat heb ik erdan aan
    tege diefstal is die ook niet verzekerd
    die gast van de belcompany zei tege mij dat als je een klein barstje had in je beeldscherm dat het je dan geen 200euro kost maar 30euro
    maargoed dit is dus allemaal niet waar
    afsluiten dus met 3maanden ahha uitsluitingen burger oorlog haha
    dus als er hier een oorlog is dan krijg ik hem ook niet vergoed
    naja wat staat er nog meer
    aardbevingen vulkaan uitbarstingen woo haha slecht hoor ookal niet tege verzekerd maargoed we zijn in nederland he

    zakkerolle ookal niet
    defecten onstaan door het niet volgends de voorschriftten aansluiten of instaleren en of accessoires naja ookal zet ik er jailbreak op krijg dus geen nieuwe als het mis gaat totslot hier heb je dus niks aan als er dus een grote barst in zit en hij werkt nog gooi hem dan nog een keer op de grond

  39. hey wat zie ik hier waaronder die valt tege diefstal schade krasse en water
    als die gejat word krijg je 2000euro vergoed hmm toch maar houde dan

  40. Ik heb mijn toestel helaas! verzekerd bij Mahe verzekerings groep, dit door de apple store waar ik mijn iphone halde, namelijk Imac in utrecht.

    Nu werd ik 3 maande geleden aangereden door een taxi, die het nodig vond om afgezien door rood te rijden, ook lekker door te gassen nadat hij mij had geraakt… maar goed.

    Ik gelijk de verzekering bellen, ik zou een vervangend toestel krijgen, en ik moest een verhaal opsturen en de contracten, cetificaat enzo naar hun.

    Netjes gedaan, kreeg ik na een maand te horen, dat ik ook de totall loss verklaarde iphone moest toesturen.
    Wat ik gedaan heb.

    Nu heb ik eergister gebelt, om te vragen hoe ver ze er nou mee zijn.. Ja mevrouwtje, we werken er aan… Maar ik zal vandaag de papieren op de bus doen.

    Dus ik vandaag weer gebelt, nou toen brak echt mijn klomp!
    Er werd mij na 5x doorverdinden verteld, dat ik GEEN! recht had op een nieuwe Iphone.

    Ze konden een bon uitschrijven voor een computer of ipod bij apple… jaar daar heb ik echt wat aan! NOT!
    Of ik kon kiezen, om bij t-mobile een Iphone te kopen…
    Dit gaat me inc onlocken, 800 euro kosten…

    De verzekering zeg ik op, ik heb er duidelijk niks aan!
    En vrijdag gaan we even de onbutsman bellen..

    Het lijkt mij, dat ik gewoon recht heb, op een vervangend toestel met dezelfde mogelijkheden?
    Of ben ik nou gek? :S

  41. @Anita:

    Helaas Anita moet ik je teleurstellen, mahe keert in natura uit wat betekend dat je een waarde cheque krijgt van een x bedrag om vervolgens in de winkel weer een nieuwe kan kopen, echter, hier gaat het dus mis want de iPhone wordt in Nederland niet los verkocht en is het enige wat je kan doen een iMac of MacBook kopen.
    Mijn advies : koop iets met die waarde cheque, verkoop dat product of probeer het te ruilen voor een iPhone op marktplaats bijv.
    Ook consumenten orginisaties kunnen er weinig doen want er is volgens de voorwaarden gehandeld.
    Helaas is dit niet het antwoord wat je wilde horen maar ik hoop wel dat ik je ermee geholpen heb.
    Succes

  42. Ik heb dus even gebabbelt met T-mobile…
    Er is een Iphone 16gig te koop, voor 699. inc 100 beltegoed…

    Dus daar gaat mijn loon, vakantiegeld en belastinggeld natoe…

    Gelukkig betaald Mahé het terug… anders was ik helemaal genaait!

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.