Reacties voor: iPhone is voor games, Android voor serieuze applicaties

Uit een onderzoek van Distimo blijkt dat games populair zijn op de iPhone, terwijl op Android-toestellen veel meer serieuze applicaties zoals naslagwerken worden gedownload. De prijzen liggen er ook een stuk hoger bij naslagwerken.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 28 reacties

  1. En toch gebruik ik mijn iPhone zakelijk, privé en voor school. VPN, Exchange, Mobile Me, ik gebruik alles naar tevredenheid!

  2. Het lijkt er op dat de levertijden bij T-mobile zijn verdwenen voor de iPhone 3gs, klopt het dat deze gewoon weer goed voorradig zijn? Heeft iemand hier meer info over ofzo?

  3. dat komt gewoon dat die mensen die een android kopen van huis uit al wat saaier zijn dan de gemiddelde iphone koper, anders hadden ze wel een iphone gehad 😛

  4. Als games gedownload worden zegt niet dat serieuze software niet gedownload wordt. Nietszeggende onderzoek met overhaaste conclusie

  5. Apple volgt een robuust stapsgewijs ontwkkelingschema en beoogt daarmee het risivo van slecht werkende basisfuncties (telefoon) als gevolg van slechte applicaties van derden te voorkomen. Het draaien van “serieuze” applicaties in de avhtergrond is daarom tot nu toe slechts voorbehouden aan Apple zelf. Dit is althans mijn overtuiging.

    Nu de introductie van de iPhone een succes is en het OS in algemene zin ook rijp is verwacht ik dat Apple nog dit jaar zal beginnen met het toestaan van apps die in de achtetgrond draaien, en daarmee een inhaalslag zal maken mbt “serieuze” apps. Het zal mij niet verbazen als TomTom de eerste officiele achtergrond app wordt….

  6. The problem is also greed , look at the price for games on the windows mobile platform , the one thing other game or app makers can see is if the price is low it will sell more than the expensive ones do , but the iphone does have some apps and games above the €6 point and these iam sure sell less than the cheaper ones

  7. Welke foon is er gebruikt voor die rendering? Ziet er wel gaaf uit. Vooral dat rooie. Of is dit misschien een mockup?

  8. Komt bij dat de iPhone hardware ook meer geschikt is voor games. Bijvoorbeeld games met fijne 3D graphics.

  9. Misschien omdat die accelerometer, kompas zich er meer voor leent om spellen voor te maken? Of is het juist het programmeren?

    Ik vind het nog te vroeg om conclusies te trekken omdat beide concepten erg nieuw zijn. Kijk over 5 jaar even verder als Microsoft zich ook heeft gemengd in het App Store-concept.

  10. De reden dat ik uiteindelijk voor de iPhone gekozen heb is omdat er nauwelijks leuke games te koop zijn voor Android en ik mag graag gamen omdat ik regelmatig wachttijd heb bij mijn werk.
    Ik heb begrepen dat er een nieuwe developerskit voor Android uitgegeven is die meer mogelijk maakt en met de komst van de sterkere processoren wordt dit snel genoeg recht getrokken.

  11. ‘t geeft wel een trend weer, maar om nou te zeggen dat de iphone voor games is, een iphone gamet makkelijker 🙂
    Verder zouden nummer 1 power manager (vergelijkbaar met sb settings, niet toegestaan in app store…) en 2 backup (itunes) in Android eigenlijk standaard functies moeten zijn op je telefoon.
    maw, wanneer apple alles toestaat in de app store en android ‘t OS wat aanvult krijg je geheel andere top15

  12. Je moet ook bedenken dat er ook nog een iPod Touch is…

  13. Wat een slappe conclusie en een kromme redenatie

    Apple mikt trouwens op de consument en niet op zakelijk gebruik. Er zijn apps voor zakelijk gebruik omdat het kan met de iphone maar de iphone is niet ontworpen voor zakelijk gebruik. Dat geeft apple ook nergens aan. Apple heeft op veler verzoek de iphone zakelijk geschikter gemaakt. Dat is wat anders. Dus daar had die hele test niet voor nodig geweest om die conclusie te maken.

    Wil je zo’n vergelijk maken dan kan je het pas serieus vergelijken als er het zelfde aanbod in software voor beide platforms verkrijgbaar is.

    tot die tijd ben je op een platform aangewezen op wat er voor handen is.

    Als er voor android weinig games zijn die er toe doen en leuk speelbaar zijn en ook nog eens niet goed speelbaar zijn vanwege het gebrek van leuk bedieningsmogelijkheden die de iphone wel heeft dan verbaast het mij niet dat er nauwelijks games verkocht worden.

    Ze hebben niet eens de kwaliteitstitels die er op de iphone wel zijn. Dus die conclusie van die vergelijking gaat niet op

    Laat die gast zijn huiswerk beter doen en de test weer doen wanneer hij op zowel de iphone als de android de mogelijkheid heeft de statistieken te vergelijken van apps die zowel op android als de iphone te krijgen zijn.
    vergelijk je die resultaten dan kunnen we verder praten over voor welk publiek de iphone is bedoeld.

  14. Het zou interessant zijn om te weten hoe dit komt. Zijn er nog onvoldoende leuke spelletjes beschikbaar in de Android Market? Of kopen mensen die van games en entertainment houden eerder een iPhone dan een Android-toestel?

    Volgens Greg’s Online CS 193P Resources (23 april 2009) waren er 37 miljoen toestellen verkocht, waarvan 21 miljoen Iphones en 16 miljoen Ipod Touch!

    Is er bij dit onderzoek rekening gehouden met het feit dat er ook zoveel Ipod Touch toestellen zijn verkocht. Ik kan me voorstellen dat op deze toestellen het gebruik van gaming boven “serieuze” applicaties staat.

  15. Is toch goed? Iphone’s zijn óók! voor spelletjes.
    je gaat toch niet “serieus” een business runnen
    vanaf een telefoon?

    Een beetje van beide is prima te doen….

  16. ik denk dat technische mogelijkheden/beperkingen misschien ook wel meespelen. Weet iemand of de processor van de Hero bv grafisch sterker of juist zwakker is?

    En ja, beperkingen van het verkoopplatform is natuurlijk ook een grote factor…

  17. De iPhone is meer in staat om op de te gamen dan op de android.. Verder zijn zowat alle Apps uit de android top10 overbodig.. IPhone rocks

  18. Allemaal goed en wel, maar als ik de lijst induik, zie ik in die top 10 van de adroid weer veel “tools” staan, en net voor dat hele gedoe ben ik ervan weggegaan, close all, backup, noem maar op, gaat allemaal zonder tool op de iphone…
    Hebben we wat meer tijd en geld om te gamen zeker?

  19. het is appels en peren vergelijken.
    hoe je het ook bekijkt er is geen gelijk aanbod waarmee je je vergelijk kan ijken.

    je kan alleen constateren wat deze man gedaan heeft en zien dat er minder hiervan verkocht word op het ene platform dan het andere.

    de hardware waar het opdraait en de compleetheid van het OS verklaart al precies waarom.

  20. Vergeet niet dat veel jongeren in Nederland een iPod Touch hebben en vrijwel alleen maar games uit de App store downloaden. Ik denk dat iPhone en android even veel of weinig gamen en dat de iPod touch gebruikers met name zorgen voor de gameverkoop.

  21. Misschien zit er een verschil in de betaalmethoden voor beide winkels. Voor zover ik kon vinden heeft de android market geen service vergelijkbaar met click and buy, waar je bankrekening gebruikt wordt voor betalingen. De credit Card is daarom de meest gebruikte wijze van betaling en daarom zullen er minder kinderen via de android market een aankoop doen, wat kan leiden tot minder verkochte games.

    Correct me of i’m wrong, just a thought.

  22. Mischien omdat zakelijke aplicaties vaak wat duurder zijn.
    En die games (vooral gratis games) worden niet vaker dan 5x gespeeld. Behalve echte verslavende.

  23. Wat is het verschil tussen iPhone en iPod touch applicaties?

  24. Denk dat de Android gebruiker gemiddeld genomen iets ouder is en dat er rekatief veel jeugdigen een iPhone kopen. Is meer een trendy product terwijl een android telefoon meer de technofielen zal aantrekken.

  25. Android heeft misschien minder mogelijkheden om games goed draaiende te krijgen. Gezien de iPhone 1 het hetzelfde platform is, is het makkelijker om games te ontwikkelen die geen problemen geven.

  26. Alsof iPhone niet genoeg serieuze applicaties heeft pffff

  27. alsof iPhone niet genoeg serieuze applicaties heeft. pffff

  28. Ik denk dat als je bv games wilt spelen op je toestel dat de iphone “geschikter” is. In mijn ogen omdat het meer een multimedia device is dan een telefoon. Voor android staan er veel “tools” omdat je je toestel naar eigen wens kunt indelen / samenstellen. Software aanpassen, zelfs de hele opbouw van het apparaat, net als bv Linux op pc’s. Bij de iphone zal er al redelijk veel aan standaard toepassingen in / op zitten, bij de android toestellen niet omdat de makers de gebruiker willen laten bepalen wat er met het toestel gedaan word / waar voor je het het liefst gebruikt. Zoveel mensen zoveel wensen.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.