Reacties voor: iPhone-dief krijgt gratis toestel van Apple Store mee naar huis

Toen een dief met een gestolen iPhone bij een Apple Store probeerde verbindingsproblemen op te lossen, werd hij zonder problemen geholpen. Dit terwijl de winkel bewust was van de eerdere diefstal.
Bastiaan Vroegop -

Reacties: 22 reacties

  1. Zo “Genius” zijn ze dus niet bij Apple…….

  2. Niet echt apple zijn schuld. Eerder door het personeel die gewoon geen zin had om even te checken en gewoon een nieuw toestel meegaf ( het is toch zijn geld niet). Ik ben er zeker van nu dat dit bekent is geworden dat Apple wat oplettender zal werken. De medewerker zal ook waarschijnlijk aangesproken worden, zeker als hij het serienummer van het vervangtoestel heeft vergeten te noteren.

  3. Origineel geplaatst door Dekon
    Niet echt apple zijn schuld. Eerder door het personeel die gewoon geen zin had om even te checken en gewoon een nieuw toestel meegaf

    Het personeel is in loondienst van Apple, dus handelen ze namens Apple. Dit is dus wel Apples schuld.

  4. Tussen schuld hebben en verantwoordelijk zijn zit nog wel een verschilletje in emotionele zin.

  5. Hm, Apple kan doch het toestel van de dief blokkeren? Ik kan me niet voorstellen, dat die dief het nooit in verbinding met iTunes/iCloud gaat gebruiken. Zelfs als deze het doorverkocht heeft, handelt het zich om een gestolen iPhone…

  6. Origineel geplaatst door dirk
    Het personeel is in loondienst van Apple, dus handelen ze namens Apple. Dit is dus wel Apples schuld.

    Totdat het jouw eens overkomt zeker. Dan ben jij waarschijnlijk de eerste om die persoon eens aan te spreken.

  7. @Dirk: Wat lopen jullie jou over “schuld” te klagen? Juist door het beleid van apple heeft hij z’n iphone terug kunnen krijgen!
    En lekker boeiend als apple een toestel kwijt is, in die winkels hangen cameras dus die dief zullen ze ook wel snel te pakken hebben

  8. Een “Genius” die niet aan de producten die hij moet verzorgen kan zien dat het ding vanop afstand vergrendeld werd, verkracht de werkelijke betekenis van de term genius.

  9. Apple is een van de weinige bedrijven die echt snapt wat klantvriendelijkheid is! Deze keer is het fout gegaan: noem het stom of jammer.
    Ik wel weet zeker dat ze vele miljoenen meer verdienen met deze klantvriendelijke houding dan dat ze nu verloren hebben door deze fout!

  10. Let op hè: Dit is Canada. Als het om een rechtmatige eigenaar zou gaan die zijn toestel per ongeluk gelockt had en de ‘Genius’ had hem geen vervangend toestel meegegeven, waren de poppen eveneens aan het dansen. Dan was de kop van dit artikel: “Apple geeft slechte service aan klanten”. In de US/Canada krijg je zelfs een vervangende iPhone als je je iPhone in het toilet laat vallen. In NL zal je zelden een iPhone als vervangend toestel meekrijgen als je langs de genieën van T-Mobile gaat of van een Apple Reseller. Goed, nu maakt een Apple medewerker een inschattingsfout en de dief komt weg met een iPhone die waarschijnlijk op korte termijn ook gelocked wordt. Maar niemend kan zeuren dat ze geen service geven.

  11. Origineel geplaatst door Dekon
    Totdat het jouw eens overkomt zeker. Dan ben jij waarschijnlijk de eerste om die persoon eens aan te spreken.

    Zal hem zeker aanspreken maar ook het bedrijf Apple….
    Apple zou hiervoor een duidelijk protocol moeten hebben.

  12. Daar krijg tenminste nog een vervangend toestel, die van mijn dochter is al meer dan een half jaar in reparatie, opgstuurd via de extra verzekering die ze bij tmob heeft genomen. Bedrijf heeft hem thuis opgehaald, pas na reclamatie heeft ze een mail gekregen dat hij defect is, maar dat wist zelf ook al wel

  13. It’s thát easy!

  14. Apple zou het toestel kunnen blokkeren, maar het toestel is niet gestolen.
    Het is “geschonken”.

  15. Moet hier in NL eens mee aankomen in een telco winkel: “hij doet ut niet meer”. – “Alstublieft, m’neer: uw nieuwe toestel”.
    Ik kreeg zelfs niet meteen een nieuwe toen ik in de winkel m’n zojuist gekochte iPhone uitpakte en er schade op het toestel zat. Meteen teruggelopen naar de balie en gehoopt op direct een ruil toestel. Want DOA en omdat ik nog niet geactiveerd had (het toestel niet eens aangezet)
    Nee hoor, meneer. Uw toestel moet ter reparatie worden aangeboden. Binnen 6 weken krijgt u bericht.
    Apple premium reseller Amsterdam (tov CS)

  16. @Peter: Ik hoop voor je dat je daar niet akkoord mee gegaan bent?

  17. @Peter: ik heb zelf in een telefoon winkel gewerkt en idd bijna hetzelfde meegemaakt.
    Klant koopt nieuwe iPhone 4 los à 639€. Na een uur komt ie terug in de winkel dat het scherm flikkerde..
    En idd het scherm was niet in orde.
    Ik gebeld naar mijn verantwoordelijke en die probeerde het ook op de reparatiedienst te gooien. En daar sta je dan als verkoper met je mooie praatjes…
    Uiteindelijk heb ik em gewoon omgeruild, ik vond dat ze dat niet konden maken.
    Baas over de zeik natuurlijk… Zal ook wel meegespeeld hebben in de reden mij te ontslaan hèhè.

    Maar m.a.w. zodra je toestel betaald is moet je niet meer op service rekenen van de winkel…

  18. Goede service van Apple

  19. Dit ga ik morgen ook even proberen

  20. Origineel geplaatst door Dekon
    Niet echt apple zijn schuld. Eerder door het personeel die gewoon geen zin had om even te checken en gewoon een nieuw toestel meegaf ( het is toch zijn geld niet). Ik ben er zeker van nu dat dit bekent is geworden dat Apple wat oplettender zal werken. De medewerker zal ook waarschijnlijk aangesproken worden, zeker als hij het serienummer van het vervangtoestel heeft vergeten te noteren.

    Origineel geplaatst door Dekon
    Totdat het jouw eens overkomt zeker. Dan ben jij waarschijnlijk de eerste om die persoon eens aan te spreken.

    Onzin, een medewerker van een Apple Store is het gezicht van Apple. Daarom moeten medewerkers van winkels zich ook gedragen en aan bepaalde kledingvoorschriften voldoen.

    En je denkt dat Apple “oplettender” (wat versta je daaronder?) zal werken? Volgens jou lag het toch niet aan Apple? Waarom zouden zij als bedrijf dan anders te werk moeten gaan? Kortom je haalt je eigen argumentatie onderuit in dezelfde alinea.

    Origineel geplaatst door Rutger
    @Dirk: Wat lopen jullie jou over “schuld” te klagen? Juist door het beleid van apple heeft hij z’n iphone terug kunnen krijgen!
    En lekker boeiend als apple een toestel kwijt is, in die winkels hangen cameras dus die dief zullen ze ook wel snel te pakken hebben

    Dus jij vindt het normaal dat een dief een gestolen product kan witwassen? Tip voor jou: download Stop Heling!

    @John: Je werkt in Nederland in een niet-Apple Store. Dan heb je je gewoon te houden aan de aangeboden slechte service in een niet-Apple Store in Nederland.. Ik zou jou dan ook ontslaan manager-zijnde.

  21. Dat zal een dreun geven op de jaarcijfers van Apple en een klap op hun aandelenkoers.

  22. als zoiets kan gebeuren dan vraag je je toch af of het wel daadwerkelijk zijn telefoon is of niet. Ik zou anders zijn legitimatie vragen.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.