Reacties voor: iPad zorgt dat werknemers meer eigen apparaten meenemen naar het werk

De iPad heeft ervoor gezorgd dat steeds meer medewerkers IT-producten zelf uitkiezen, waarbij de keuze vaak op Apple valt. Medewerkers kopen zelf een iPad of smartphone, wat uiteindelijk goedkoper kan uitpakken.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 9 reacties

  1. Ik vind het op mijn stage(IT-Beheerder) juist handig dat er veel iPhone/iPad gebruikers zijn, even een Exchange account instellen op het iOS device en ze kunnen meteen aan de slag.

  2. Ik zou juist alle Apple hardware welkom heten op onze IT afdeling. Het nadeel is dat het vrij duur is. Dat is de reden waarom niet iedereen een Mac/iPhone/iPad heeft, maar ze zijn er wel 😉

  3. [quote]Als het aan de IT-afdeling lag, zouden ze er niet inkomen.[/quote]

    Hoezo? Juist wel iPads en andere Apples graag. Prettig te beheren, doorzichtiger dan Windows technologie en ook stabieler waardoor lagere cost of ownership en hogere gebruiker tevredenheid. Hogere prijs van Apple spul is geen issue doordat produktiviteit sterk omhoog gaat.

  4. @ Rembert

    Niet als een bedrijf geinvesteerd heeft in 3000+ PC’s met de bijbehorende windows based netwerken en applicaties. IT mederwerkers worden getraint om dit netwerk te ondersteunen. In dat geval is een BYOD een hoop extra werk en vereist aanvullende ondersteuning. Vooral bij grote bedrijven is dit lastig te managen. Dan hebben ze liever dat iedereen dezelfde BlackBerry heeft en dezelfde laptop. 1 sofwareupdate kan dan tegelijk bij alle medewerkers worden geinstalleerd via het netwerk.

  5. @offtopic: wat is een aan te raden RemoteDesktop app?

  6. @Flieps,
    Als een bedrijf idd in 3000 pc’s heeft geinvesteerd, dan kunnen ze ook wel een aantal medewerkers op een Mobile Device Management training sturen. Zo moeilijk is het dus niet om het in een enterprise omgeving te implementeren. Kan je beter een iPad hebben dan een BlackBerry.
    Er zijn MDM paketten die verschillende merken Mobile Devices kunnen ondersteunen, maar exchange kan al een heleboel.

  7. Dus nu moeten de mensen die er geen verstand van hebben bepalen wat het beste is voor het bedrijf?
    Apple is niet in alles zo geweldig hoor, en het is een nog ergere monopolist dan microsoft geworden, met alle nadelen van dien…zucht…

  8. Veel veiliger mobiel os dan iOS is er vrijwel niet. Er zijn zoveel stappen die je kunt nemen om je data te beveiligen op een iOS device. Zelfs met jailbreaks, kun je je data nog prima beveiligen. Helaas is menig IT afdeling niet te overtuigen, en moet er een bezoek aan Apple plaatsvinden voordat men dat doorheeft.

  9. @Alex: Inderdaad. Het zijn júist de mensen die er geen verstand van hebben die moeten bepalen wat er gebruikt moet worden.
    Bedrijven, en al helemaal IT-afdelingen, vergeten vaak dat ze gebruikers horen te faciliteren in hun werk. Ze gedragen zich vaak (niet altijd dus!) alsof zij degenen zijn waar het bedrijf om draait. Met name op scholen valt me dat keer op keer op.

    Wat je dan krijgt zijn gefrustreerde werknemers die vinden dat de IT ‘niet werkt’ en gefrustreerde IT’ers die vinden dat de medewerkers ‘niet meewerken’

    Directies moeten luisteren naar wat medewerkers graag willen en hen, samen met de IT-afdeling, zo goed mogelijk daarin ondersteunen. Dat komt uiteindelijk het product (dienst) ten goede en daar wordt iedereen blij van.

    Nu zijn vaak argumenten die er niet toe doen, zoals ‘ze zijn een monopolist dus daarom nemen we die computer niet’ leidend. Non-argumenten, omdat de onderliggende reden vaak onzekerheid of gebrek aan kunde over die andere oplossing is.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.