Reacties voor: Meerdere gebruikers melden iPad Pro-opstartproblemen

De iPad Pro zou in sommige gevallen te maken hebben met een probleem tijdens het opladen. Op het forum van Apple loopt het aantal klachten in een rap tempo op.
Lars Paymans -

Reacties: 28 reacties

  1. Probleem heb ik ook inderdaad , reset via iTunes heeft niet geholpen , vanmorgen was het weer raak

  2. Ik heb dit ook éénmaal voorgehad (zaterdag gekocht, zondag wou hij niet opstarten op de normale manier) door langdurig opladen. Door de power en homeknop tegelijk in te duwen starte deze wel weer op.

  3. als trouwe apple gebruiker ben ik laatste tijd minder gelukkig ….

    apple watch os1, apple tv 4 os: te vroeg uitgebracht. product geeft geen totale +ervaring.

    lijkt op M$ van 1990

  4. Gelukkig nog geen last van gehad.
    32Gb versie.
    Ik heb de iPad Pro wel als nieuw geïnstalleerd ipv een oude iPad back up teruggezet om geen oude zaken van de laatste 3 / 4 jaar mee te nemen

  5. Gelukkig geen problemen hier met een iPad Pro 128 MB.

    Ik zou toch wel erg, erg balen als zo’n duur product het laat afweten … maar gelukkig (gelukkig!) doet hij ‘t prima.

    Ik heb ‘m overigens als een nieuw apparaat ingesteld, geen backup terug gezet.

  6. 1 keer gehad, zo’n 20min na eerste ingebruikname, floepte gewoon uit,
    maar ik weet uit ervaring dat je het gewoon met rust moet laten, en niet als een bezetene op alle knoppen moet gaan drukken.

    en de iPad sprong na 15 sec gewoon weer aan, alsof er niet aan de hand was, en verder zelfs na 3X opladen dit meer ervaren.

    @Ice: kul reactie van de dag 🙂

  7. What’s next? Hoelang worden deze issues nog getolereert? Echte die-hard Apple fans zal het waarschijnlijk een worst wezen en blijven tot hun dood bagitaliseren, en de rest ( samsung, microsoft) de grond in trappen. Begrijp mij niet verkeerd, ben zelf 7 jaar Apple gebruiker maar dat is de laatste 3 jaar niet meer super van harte. De kwaliteit is echt VER te zoeken mbt oa. bv. de schermen in de ipads en iphones, het is een loterij wil je in 1 koop een perfect exemplaar bemachtigen. 7 van de 10 devices kampen met fouten ( welke normale gebruikers niet opvallen, of niet willen zien…clouds in de scherm randen, gele vlekken, donkere hoeken, losse schermen etc) En niet te vergeten de verschillende gates, zoals recent de chipgate…die wel degelijk verschillen kent in batterij-prestaties maar gebagitaliseert word om eigenaren met de samsung chip gerust te stellen. Het koste mij 6 swaps voor een iphone 6 met bijna perfect scherm, nu met de 6s plus 4 en nog meen ik wat te zien wat niet hoort, maar goed swappen doe ik niet meer omdat het extra link is om de batterij slurpende samsung chip te krijgen ( had ik de 2e keer en merkte heel duidelijk verschil).
    Ook het push probleem is op dit moment een ramp in ios 9. Hoop echt op beterschap omdat er niks kan tippen aan de kwaliteit van de apps op ios, enige reden waarom ik apple nog gebruik. W10 lumia 950xl kan wel eens voor een knal gaan zorgen. we shall see 😉

  8. Ook ik ben niet tevreden met apple de laatste tijd. Updates van apps die blijven hangen en daarna app gewoon niet meer te gebruiken, en na verwijderen niet meer op de ipad te krijgen ( zie recensies bij facebook, twitter ed.). Verder is Safari traag op ipad2, worden apps regelmatig spontaan afgesloten, of de ipad spontaan opnieuw opgestart. Als de software te groot wordt voor het geheugen van de ipad2, moeten ze dat aangeven, dan updaten we niet meer.
    Twijfel nu tussen de nieuwe ipad of een samsung…….die samsung lijkt tegenwoordig wel heel veel op de ipad en gewoon usb poort erop!

  9. @Irene: Wat ik gemerkt heb met apps die crashen. Ik was op 8.4 terwijl er heel veel apps werden geüpdate naar ios 9. Sommige apps crashten regelmatig, na update naar ios 9 niet meer. Ik vermoed dat developers bij het updaten van hun apps naar ios 9 niet meer kontroleren als hun app nog goed werkt op ios 8

  10. Origineel geplaatst door Ronald
    Gelukkig geen problemen hier met een iPad Pro 128 MB.
    Ik zou toch wel erg, erg balen als zo’n duur product het laat afweten … maar gelukkig (gelukkig!) doet hij ‘t prima.

    Ik heb ‘m overigens als een nieuw apparaat ingesteld, geen backup terug gezet.

    Huh bestaat er dan een 128 “MB” versie van de iPad Pro? 😂😂😂

  11. Ik word helemaal gek van iPads die helemaal niet meer opladen.
    Kom je ‘s morgens beneden en dan staat die op 0% en gaat het scherm langzaam uit. Aaaarggggh !!
    De iPad Pro heeft niet eens een touch3D scherm.
    Pro heet dat.

  12. Beter dan Ries kan een ander het niet verwoorden.
    Apple is armoedig geworden, punt uit.

  13. Toch een beetje de bekende pioniersstraf he. Wie geduld heeft om te wachten op een vervolgmodel loopt veel minder risico zoiets mee te maken.

  14. Origineel geplaatst door Irene
    Ook ik ben niet tevreden met apple de laatste tijd. […]

    Een middagje troubleshooten met een win-8 of win-10 laptop of een android tablet maakt toch iedere keer weer dat ik mijn apple setup weer meer waardeer, ook al is het ver van perfect en heb ik genoeg redenen om soms niet tevreden te zijn.

  15. @Rembert: Dat is ook waar. Na een reparatie van mijn laptop, ben ik twee dagen bezig geweest om alles weer te installeren omdat men alles naar fabrieksinstellingen had teruggezet.
    Maar van microsoft ben ik gewend dat ik van alles zelf moet doen, veel misgaat, maar ook veel mogelijkheden om zelf in te richten en te sturen.
    Bij apple alles geregeld, betaal je een prijs voor , maar dan moet het ook goed zijn.

  16. @Ries: Hou eens op. Ga dit soort kul schrijven op Android forums oid. Natuurlijk is niet alles vlekkeloos, maar dat is het bij geen enkel product van welke fabrikant dan ook.

    7 van de tien Apple apparaten heeft problemen? Mijn schatting zou meer zijn 1 op 100.

  17. @Pieter: Idd. Ik en mijn partner hebben geen problemen met onze Apple toestellen. Alles werkt perfect zoals het hoort

  18. ik heb de ipad pro 128GB met logitech create hoes met toetsenbord. Ik heb zoals ik altijd heb gedaan de backup van mijn vorige ipad terug gezet. dit met behulp van de itunes methode. Daarna over de nacht aan de griffiin multilader gehangen om op te laden. De volgende dag was de de ipad niet meer te starten. Harde reset gedaan en ipad deed het weer. De nacht erop de originele lader gebruikt. Hetzelfde probleem de volgende morgen. Daarna ipad terug gezet naar fabrieksinstelling. Ingericht zonder apps van derden op de applikatie twitter na. Dus alles ingesteld zoals icloud etc. Daarna weer op lader gezet voor de nacht. De volgende morgen geen probleem meer. Hoes open gemaakt ipad kwam meteen online. Daarna via mijn macbook in itunes alle apps gesynchroniseerd. Daarna alle apps een voor een getest en weer ingesteld waar nodig. Hels karwei. Data staat op icloud drive dus dat ben je gelukkig niet kwijt. Ipad weer op de lader gezet voor de nacht. Vanmorgen ipad 100% vol en kwam na opning hoes gewoon online om in te loggen met code of vingerafdruk. Jammer dat de eerste medlingen op de fora pas op 15 november kwamen. Ik heb vorige week nog gezocht maar kon niks vinden. Vandaar dat ik ook deze weg ben gegaan. Op die manier kon ik uitsluiten dat het een hardware issue was met mijn ipad pro. Daarbij komt er ook nog bij dat ik met mijn voorgaande ipad air 2 eenzelfde issue al had na update 9.1. Echter via de powerknop kreeg ik hem in de morgen altijd aan. Was dus niet zo een probleem. Ik had het vermoeden dat er in de smartcover van apple iets mis was in combinatie met ios 9.1. Ik was al van plan de pro aan te schaffen dus was geen prioriteit. Ben echter nu zeer tevreden met mijn ipad pro. Lekker snel. Zeer licht voor zijn omvang en dun. De logitech hoes van logitech is fantastisch. Echter maakt de ipad wel zwaarder en dikker. Naar mijn mening beter dan de cover van apple. Deze beschermt niet de achterkant en geen verlicht toetsenbord. Komt er ook nog bij dat deze goedkoper is en leverbaar. Pencil ook besteld, moet echter nog geleverd worden.

  19. Hetzelfde probleem hier. Elke ochtend staat hij vast. Start gelukkig wel razendsnel op. Ik hoop dat dit snel wordt opgelost.

  20. Ik denk dat ik nog maar ff wacht met de aanschaf van de iPad Pro, Apple stelt de laatste tijd erg teleur 🙁

  21. @Pieter: Niet op reageren. Aan de schrijfstijl te zien is dit één of andere vogel die zich op nu.nl onder ongeveer 121.657 verschillende accounts heeft aangemeld.

  22. Ik dacht en had verwacht dat met de ipad pro direct ios9.2 uit zou komen om de laatste bugs voor de pro te verhelpen.

  23. Schandalig maar past zo langzamerhand wel bij de Apple traditie.
    Blijkbaar moeilijk om nog iets in 1x goed te introduceren/leveren.

    Zelfde met iOS enz de ene grote update is nog niet uit of er moet meteen alweer een nieuwe uitkomen door de vele bugs en problemen.

    Wat doen die testers dan in godsnaam al die tijd pff.

    En dan mensen nog steeds beweren dat de prijs te verantwoorden is ivm kwaliteit.
    Maar begin me steeds meer af te vragen welke kwaliteit!

  24. Iedereen die een zwart scherm krijgt zonder echte reden; check of je geen magnetisch hoesje of iets anders in de buurt hebt wat je iPad/Macbook oid kan laten denken dat ie gelocked/in sleep moet worden. Had dit laatst met een nieuwe macbook 12″ en een mooie hoes met magneetsluiting. Scherm werd steeds zwart. Snapte er niks van. Bleek idd dat de Macbook reageerde op de hoes en het scherm op zwart ging omdat ie dacht dat ie dichtgeklapt was. Mss werkt er ook zoiets mee op de ipad pro soms. Geen oplossing maar en heads up.

  25. @Patrick:
    OOk ik heb het probleem, buiten het probleem van resetten in de ochtend ( nu al twee keer achter elkaar) ook problemen met het geluid! Met name beltonen en meldingen zijn niet goed in te stellen, geluid blijft bijna onhoorbaar zacht. Toetsenbord klikken ook niet te horen. Lastig als je agendameldingen en email meldingen ook niet hoort.
    Verder niet mogelijk via Icloud en wifi ‘s-nachts te backuppen….. omdat die Ipad Pro gewoon er de brui aan geeft na een paar uur.
    Ik ben zeer teleurgesteld in de kwaliteit van dit product, zon duur apparaat en dan zo gelijk al diverse fouten in de hard- en software. Apple onwaardig zou je zeggen. Eerder vind ik het bijna schandalig dat dit niet goed is uitgetest door Apple zelf. Ik wou dat ik mijn centjes in mijn zak had gehouden!

  26. Zelf ook de uirschakelproblemen gehad bij de 128GB IPad pro, na harde reset was het probleem verholpen.

  27. Hier t zelfde start niet meer op…
    En nu?

  28. De maandag nadat de Pro op de markt was heb ik hem binnengekregen. De dinsdag ermee gewerkt en woensdag een half uur met de helpdesk aan de lijn gezeten teruggestuurd. ‘Death on Arrival-ellende” was de conclusie van Apple; “komt zeer incidenteel voor”. Afgelopen maandag de vervanger ontvangen, gisteren mee gewerkt, vandaag (woensdag) wederom “death”! Dat moet niet de standaard worden…

    Via internet intussen de tip van het benutten van de aan/uit-knop en home-toets gevonden en die gaf resultaat.

    I-pad Pro / 128 GB / 4G

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.