Reacties voor: iOS 10.2.1 geeft waarschuwing als je iPhone-batterij onderhoud nodig heeft

Heeft jouw iPhone een nieuwe batterij nodig? iOS 10.2.1 geeft nu een waarschuwing als de batterij aan vervanging of onderhoud toe is. Deze melding wordt weergegeven in de instellingen.
Benjamin Kuijten | iCulture.nl -

Reacties: 21 reacties

  1. Kijk dit is eens een handige update.

  2. Slim, maar vraag me af hoe vaak dat nodig is. Ik gebruik mijn iPhones meestal twee jaar en heb nooit iets gemerkt van teruglopende batterijkracht of zoiets. Of zou er ook gewaarschuwd worden als de batterij om andere reden niet goed werkt?

  3. Origineel geplaatst door Cihan
    Kijk dit is eens een handige update.

    Wat is er handig aan dan?

  4. Origineel geplaatst door Cihan
    Kijk dit is eens een handige update.

    Origineel geplaatst door Le0
    Wat is er handig aan dan?

    Dat je weet dat je batterij niet meer dan 80% van de originele capaciteit heeft en je kan besluiten of je een nieuw batterij laat plaatsen. Als je batterij echt defect is kan je zelfs een gratis nieuwe batterij krijgen als je AppleCare hebt binnen twee jaar en mogelijk soms ook door vervangingsprogramma’s als blijkt dat een hele serie batterijen slecht van kwaliteit is geweest.

    Met een iPhone 5 van (destijds) ruim twee jaar oud had ik hele goede ervaringen. De eerste batterij werd al vrij snel vervangen (binnen een jaar omdat toestel steeds uitviel) en vervangen door een nieuwe batterij (viel onder garantie). De tweede batterij presteerde ook niet echt lekker maar niet heel dramatisch. Omdat ik die telefoon aan mijn vriendin wilde geven heb ik de batterij gewoon laten vervangen tegen kostprijs. Uiteindeljk zagen ze dat die batterij ook defect was. Tegen 50% korting kreeg ik een nieuwe batterij. Prima. Uiteindelijk hebben ze het hele toestel vervangen toen de genius terug kwam. Geen idee waarom maar ik was blij uiteraard.

    Overigens is het een koud kunstje om zelf je batterij te vervangen. Is echt prima te doen. Uiteraard wel pas doen nadat je garantie is verlopen: anders doet Apple moeilijk met andere reparaties die onder garantie vallen.

    Op Ali Express hebben ze prima batterijen voor onder een tientje. Gewoon even kijken welke batterijen het meest besteld worden en de beste reviews krijgen. Ben je voor onder een tientje klaar incl verzendkosten! Wel rekening houden met een paar weken levertijd.

  5. De iPhone (6) van mijn dochter liep compleet vast in het batterijscherm (batterij met stekker afbeelding). Zelf met een hard reset en iTunes kwam hij niet eruit. Pas na uren aan de lader gelegen te hebben was hij weer oké, heel apart.

  6. @WvB22: Apple Care bovenop 2 jaar garantie? Ik ken werkelijk niemand die dat op een iPhone neemt. Of überhaupt. In de US gebruikelijk vanwege de beperkte garantie, maar aangezien we in de EU zitten en we Apple veel succes wensen met die 2 jaar..

    En verder is het toch gewoon een wij van wc eend toevoeging. Want wij weten dan wellicht beter, maar de gemiddelde consument schrikt en laat zich dan een batterij verkopen. Zou wat zijn als er op mn tv zou verschijnen dat het kan zijn dat hij binnenkort niet meer opstart omdat de condensators al wat boller staan en ik moet gaan repareren. Het is gewoon indekken en verkopen — geld.

  7. Wat ik nu heb is dat mijn iPhone 6s bij 1% batterij verrekt lang bruikbaar blijft. Ik kan er zeker nog wel een half uur mee WhatsAppen en een beetje YouTuben, op wifi nota bene. Dat is afgezien van positief niet heel normaal toch? En hij staat niet eens in de spaarstand…
    Heeft iemand een idee hoe ik dat percentage weer betrouwbaar krijg? Clean install?

  8. Zo’n ingebouwde melding verhoogd de omzet van Apple, is een puur marketing trucje. Accu’s van de overheids portofoons hebben dit ook ingebouwd, na 1000 x laden is het over en moet je een nieuwe accu aanschaffen.

  9. @WvB22: bedankt voor je uitleg:)

  10. @Le0: Succes met je EU praatje als je batterij nog voor 70% werkt.
    Dan heb je geen poot om op te staan, het functioneert namelijk nog altijd beter 90% van de rest van de smartphone markt.

    Van AppleCare mag je meer verwachten. Het is alleen zo allejezus duur.

  11. @Gabor: 90, 80, 70%. Hoeveel procent neemt ie nou af? In de praktijk zal het meevallen en merk je vrij weinig van tot 2 jaar (cyclus telefoon + abo voor het gros van de iPhonegebruikers). Dat percentage zal wellicht veranderen nu er vanaf 1 mei een kredietcheck en registratie komt waardoor mensen wellicht langer met hun toestel doen. Maar langer dan 2 jaar met een iPhone doen, ik ken ze niet. Jij ook niet. Ze zijn er wel hoor. Maar enkele. En die komen ook niet zo heel snel op techsites. Ja om te klagen over hun batterij die 5 jaar oud is. Snap je mn punt?

    En mensen die een gebruikte kopen, weten dat ze een gebruikte kopen. Leuk straks als je je toestel doorverkoopt op bijvoorbeeld MP en die melding bij de batterij staat. Je tel instant 150 minder waard. Top joh die melding😒

  12. Origineel geplaatst door Gabor
    Succes met je EU praatje als je batterij nog voor 70% werkt.

    Dan heb je geen poot om op te staan, het functioneert namelijk nog altijd beter 90% van de rest van de smartphone markt.

    Van AppleCare mag je meer verwachten. Het is alleen zo allejezus duur.

    Informatie voor iPhone-bezitters
    De batterij van je device heeft na 500 volledige laadcycli nog ongeveer 80% van de oorspronkelijke capaciteit. De eenjarige garantie dekt de service in geval van een defecte batterij. Als de garantie is verlopen, biedt Apple een batterijservice. De prijzen en voorwaarden van deze service kunnen variëren.

    Gebaseerd op 1 jaar garantie. Al gaan ze op hun handen staan. Ik heb nog steeds 2 jaar. Zuur voor ze, maar dan moeten ze niet binnen de EU verkopen. Dus je kan t van tafel vegen, maar ik weet niet man. Het is je recht.

  13. Afgelopen na anderhalf jaar was mijn accu erg slecht an bezoek aan apple store besloten om accu te laten vervangen tegen betaling.
    Bij het ophalen bleek dat het alsnog gratis was omdat de accu dusdanig slecht was dat de technische afdeling vond dat het onder garantie viel. Op dat moment zat ik ruim over de 500 oplaad beurten en zat ik onder de 80%.

  14. fijn als er een melding komt maar nog steeds de vraag wat je dan verder mee moet / aan kan doen

  15. @Le0: Je hebt 1 jaar fabrieksgarantie bij Apple en na het eerste jaar recht op consumentenrecht mits het toestel niet zakelijk is aangeschaft. Dat consumentenrecht kun je claimen bij de plek van aankoop. Dus mocht je je toestel bij T-Mobile gekocht hebben zul je na het eerste jaar naar T-Mobile terug moeten en niet naar Apple. Koop je het toestel rechtstreeks bij Apple dan heb je consumentenrecht bij Apple en kun je daar ook terecht. Dus mocht je op zoek zijn maar een nieuw toestel, raad ik aan deze bij Apple te kopen omdat de service die zij kunnen bieden een stuk aangenamer zijn dan die ieder ander kan bieden. Ook verlengt Apple contracten van KPN, T-Mobile en Vodafone dus kun je je vertrouwde contract voortzetten of een nieuw contract afsluiten inclusief consumentenrecht bij Apple.

  16. Origineel geplaatst door madelief
    Zo’n ingebouwde melding verhoogd de omzet van Apple, is een puur marketing trucje. Accu’s van de overheids portofoons hebben dit ook ingebouwd, na 1000 x laden is het over en moet je een nieuwe accu aanschaffen.

    Broodje aap verhaal, na 1000 laadbeurten ( halve laadbeurt telt trouwens voor halve laadbeurt) heb je met een goede batterij nog ruim 80% over. Bij een defecte accu geeft Apple je die trouwens gratis.

  17. Origineel geplaatst door Le0
    @WvB22: Apple Care bovenop 2 jaar garantie? Ik ken werkelijk niemand die dat op een iPhone neemt. Of überhaupt. In de US gebruikelijk vanwege de beperkte garantie, maar aangezien we in de EU zitten en we Apple veel succes wensen met die 2 jaar..
    En verder is het toch gewoon een wij van wc eend toevoeging. Want wij weten dan wellicht beter, maar de gemiddelde consument schrikt en laat zich dan een batterij verkopen. Zou wat zijn als er op mn tv zou verschijnen dat het kan zijn dat hij binnenkort niet meer opstart omdat de condensators al wat boller staan en ik moet gaan repareren. Het is gewoon indekken en verkopen — geld.

    Zit ook nog dekking op voor ongelukjes met je iPhone. Dat krijg je niet met de gewone garantie. Met een iPhone zou ik dat nog steeds niet doen. Meer met mijn Apple Watch wel gedaan. De kan dat die tijdens het werk stuk gaat door stoten en dergelijke toch wel behoorlijk. Niet echt nuttig als je een kantoorbaan hebt maar wel als je werk buiten doet.

  18. (Red.) Deze reactie is door een moderator verwijderd omdat deze niet aan onze reactierichtlijnen voldoet. Antwoorden op deze reactie zijn mogelijk ook verwijderd.

  19. Origineel geplaatst door Le0
    @WvB22: Apple Care bovenop 2 jaar garantie? Ik ken werkelijk niemand die dat op een iPhone neemt. Of überhaupt. In de US gebruikelijk vanwege de beperkte garantie, maar aangezien we in de EU zitten en we Apple veel succes wensen met die 2 jaar..

    En verder is het toch gewoon een wij van wc eend toevoeging. Want wij weten dan wellicht beter, maar de gemiddelde consument schrikt en laat zich dan een batterij verkopen. Zou wat zijn als er op mn tv zou verschijnen dat het kan zijn dat hij binnenkort niet meer opstart omdat de condensators al wat boller staan en ik moet gaan repareren. Het is gewoon indekken en verkopen — geld.

    Origineel geplaatst door WvB22
    Zit ook nog dekking op voor ongelukjes met je iPhone. Dat krijg je niet met de gewone garantie. Met een iPhone zou ik dat nog steeds niet doen. Meer met mijn Apple Watch wel gedaan. De kan dat die tijdens het werk stuk gaat door stoten en dergelijke toch wel behoorlijk. Niet echt nuttig als je een kantoorbaan hebt maar wel als je werk buiten doet.

    Als t je thuis overkomt heb je inboedelverzekering die dit dekt (blijft me verbazen dat mensen dit niet weten). En mijn autoverzekering dekt het in en rond mn auto. Dus check je polis. Die van mij dekken dit allemaal.

  20. Origineel geplaatst door Thomas
    @Le0: Je hebt 1 jaar fabrieksgarantie bij Apple en na het eerste jaar recht op consumentenrecht mits het toestel niet zakelijk is aangeschaft. Dat consumentenrecht kun je claimen bij de plek van aankoop. Dus mocht je je toestel bij T-Mobile gekocht hebben zul je na het eerste jaar naar T-Mobile terug moeten en niet naar Apple. Koop je het toestel rechtstreeks bij Apple dan heb je consumentenrecht bij Apple en kun je daar ook terecht. Dus mocht je op zoek zijn maar een nieuw toestel, raad ik aan deze bij Apple te kopen omdat de service die zij kunnen bieden een stuk aangenamer zijn dan die ieder ander kan bieden. Ook verlengt Apple contracten van KPN, T-Mobile en Vodafone dus kun je je vertrouwde contract voortzetten of een nieuw contract afsluiten inclusief consumentenrecht bij Apple.

    Klopt. Ik koop ze ook bij Apple rechtstreeks. En of Apple ‘m nou repareert, of TM. Ze moeten er gewoon iets mee doen binnen die 2 jaar. Dat verandert niets aan mijn eerdere verhaal. Of de discussie in het algemeen.

  21. En wat madelief dus zegt (en ik zei dat eerder ook al). Het is indekken en marketing. Die meldingen verschijnen op steeds meer apparatuur met een batterij.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.