Reacties voor: ING schaft TAN-codes af en maakt mobiel bevestigen de standaard

ING gaat dit jaar de TAN-codes afschaffen en maakt Mobiel bevestigen met de ING-app de standaard. Hierdoor moet je een betaalopdracht altijd verzenden met de Mobiel bankieren-app.
Benjamin Kuijten | iCulture.nl -

Reacties: 16 reacties

  1. Veel beter inderdaad dan al die codes, helemaal voor mij omdat ik in het buitenland woon en niet overal die tan codes wil mee brengen. Top gedaan ING!

  2. Dan hoop ik ook dat de 48 uur freeze periode voor betalingen na een simwissel beëindigd wordt bij ING. Aangezien je toch geen sms’jes meer krijgt met TAN codes is dat overbodig geworden.

  3. Hoe kunnen mensen zonder smartphone dan nog veilig bankieren met ING?
    Met name veel ouderen willen geen smartphone of hebben de hoge kosten er niet voor over.
    Ik neem niet aan dat ING die allemaal als klant wil verliezen.

  4. Vond het nu prima werken via SMS, was een stuk sneller en handiger dan steeds mijn telefoon erbij te pakken.

  5. @Rick: Maar SMS’jes in het buitenland zijn ook prima te ontvangen toch? Ik woon namelijk zelf ook in het buitenland dus begrijp niet helemaal de beweegreden van het moeten “meenemen” van de TAN-Codes.
    Ben het verder helemaal met je eens dat het een goede ontwikkeling is.

  6. @Constantin: Staat erbij:

    Voor mensen die de ING-app niet kunnen gebruiken, komt ING eind 2018 nog met een alternatieve manier om betalingen te verzenden.

  7. Wat ik vervelend vind is dat als je meerdere betalingen achter elkaar doet, je de app eerst compleet moet afsluiten en dan weer opstarten om het nieuwe bedrag te bevestigen.
    Nog erg omslachtig.

  8. Geen fijne ontwikkeling, een TAN-code via SMS werkt prima, en op een Mac komt die ook nog eens binnen op je iMessage. Betalen via ideal gaat prima (QR-code op het scherm) maar het bevestigen in de app werkt vaker niet dan wel. Ik moet echt de app helemaal afsluiten (weg swipen) om het te laten werken. Dat moet echt beter voordat dit voor mij een succes wordt.

  9. TAN codes ontvangen via SMS is erg onveilig; het is relatief eenvoudig om een SIM kaart ‘over te nemen’, zie bijvoorbeeld dit artikel.
    Deze podcast over dit onderwerp is ook erg goed.

    Daarnaast laten veel mensen (waaronder ik 😉 ook nog eens standaard de SMS teksten op hun lock screen binnenkomen.

    Via de app heb je 2 extra lagen security (telefoon unlocken en daarna de app nog). Ik vind dit dus een prima ontwikkeling.

  10. @Corryworst: ontvang jij je sms’jes niet op je telefoon dan? 😛

  11. Origineel geplaatst door bert
    @Corryworst: ontvang jij je sms’jes niet op je telefoon dan? 😛

    SMS’jes komen òok op je Mac binnen, mits ingesteld en iPhone niet op NIET STOREN ingesteld staat, dan is het enkel kopiëren en plakken vanuit Berichten.app. Ik vermoed dat Bert dat ook doet.

  12. Een mobiel apparaat toevoegen moest via de vaste PC tot nu toe. Met tan codes dus. Straks moet je dus een mobiel apparaat toevoegen en via datzelfde apparaat instemmen dat het betrouwbaar is…

  13. Ben benieuwd hoe dit gaat werken icm het internationale Sofort Banking. Het lijkt allemaal een verbetering, maar eerst zien en dan geloven.

  14. Alles maar via mobiel, trein kaartje, betalen etc etc… en wat als je een lege accu heb(want die worden niet extreem beter) of wat als ie telefoon eens stuk gaat? Kan je helemaal niets meer.
    En inderdaad, hoe gaan de ouderen het doen?

  15. Origineel geplaatst door bert
    @Corryworst: ontvang jij je sms’jes niet op je telefoon dan? 😛

    Origineel geplaatst door Sandra
    SMS’jes komen òok op je Mac binnen, mits ingesteld en iPhone niet op NIET STOREN ingesteld staat, dan is het enkel kopiëren en plakken vanuit Berichten.app. Ik vermoed dat Bert dat ook doet.

    SMS? Of bedoel je imessage?

  16. Ik heb geen smartphone en ga er ook geen aanschaffen. Ik heb alleen een oude mobiel zonder internetverbinding. Daar ontvang ik steeds de sms-tan-codes op. Aks die worden afgeschaft, hoe moet ik dan betalen ? Ik ga geen smartphone kopen, omdat overzetten van mijn telefoonnummer naar zo’n apparaat niet mogelijk blijkt te zijn, aldus de klantenservice van mijn provider; de oude simkaart past niet in het nieuwe toestel, vandaar. Dan maar geen smartphone; dan binnenkort ook geen online betalingen meer ? Misschien dan maar een andere bank !

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.