Reacties voor: Haarscheurtjes in je iPhone, hoe zit het met garantie?

Een haarscheurtje in je iPhone? Amerikanen dienen dan meteen een juridische aanklacht in, maar in Nederland zijn we meestal iets realistischer: waar kun je terecht en en hoe werkt de procedure?
Marco Snels - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 75 reacties

  1. Nuth (Dynafix)… ligt om de hoek voor mij :)..

    hopelijk heb ik ze niet nodig

  2. dat bovenste haarscheurtje op de foto ziet er mij toch voelbaar uit
    🙂

  3. Nice dat ze er toch weer goed uitkomen.
    Gelukkig is het bij mij niet het geval.

  4. Tog weer blij dat ik dan een 2G heb!

  5. Bij solid vision krijg je geen nieuw toestel , maar een refurbish, dit kun je aan het serienummer zien dat met 5K8,begint!!

    Dus even veranderen in de tekst

  6. ff denken wat ik zal gaan doen…
    Ik heb er ook zo’n haarscheurtje inzitten, maar of ik dat nou storend vind… Hij doet het nog steeds.

    Ze hadden gewoon die metalen behuizing van de eerste serie moeten houden. maar ja, dat is persoonlijk.

  7. De reden dat ze die metalen behuizing niet meer gebruiken heeft vooral te maken met de gps en 3G antenne’s. Helaas is het plastic procedee nog niet optimaal geweest bij fabricage… komt dit probleem bij alle 3G’s voor of alleen nog bij de ‘oudere’ ?

  8. ik heb een Haarscheurtje in me oor :S vanwege het heerlijk heldere Geluid van die iPhone.

    100% tevreden met me blauwe iPhone van T-Mobile.

  9. @Rodericky
    Solid Vision vertelde mij dat ze complete iPhones aangeleverd krijgen van Apple. Dus gesealed in doos.

  10. Gewoon zuinig op zijn !!
    net als je vriendin !!

  11. hee wat leuk, wist niet dat Dynafix ondertussen ook iPhones repareert. Heb er afgelopen zomer vakantiewerk gedaan, maar toen repareerden ze hem helaas nog niet. Had het wel leuk gevonden om wat iPhones te repareren

  12. @Gewoon

    Dat ben ik ook. Tevens op mijn vriendin. Maar dit kan zomaar voorkomen. Ook als je hem als je vriendin beschouwt.

  13. Moet je naar Apple Italië gaan om garantie te krijgen, word je van het kastje naar de muur gestuurd, of geven de webwinkeliers zelf garantie bij een haarscheurtje?

    Volgens mij zijn alle winkels in NL verplicht om minimaal 1 jaar garantie te bieden. Ze zullen het dan dus ook zelf moeten regelen met Apple, ze kunnen jou niet doorsturen naar een bedrijf (apple in dit geval) waar ze helemaal geen afspraken mee hebben.
    Dus gewoon voet bij stuk houden bij de winkel waar je hem hebt aangeschaft, zij zijn in eerste instantie verantwoordelijk voor de garantieafhandeling.

  14. @Destiny

    ik heb gisteren mijn toestel van solid vision gekregen, ik heb alleen een toestel gekregen, zonder accesoires doos etc, en het serienummer van deze iphone, is het serienummer dat refurbished iphones krijgen

    zoek maar op op google, iphone 5k8

  15. Hulde voor het uitzoekwerk voor Destiny!

    Zou ik (in geval van een probleem) met mijn belgische iPhone gewoon naar T-Mobile kunnen? (alwaar ik Relax 300 abbo heb) Hoe zit dat?

  16. Dus als ik het goed begrijp kan ik, bij problemen met mijn Belgische Iphone, buiten Mobistar om, het toestel gewoon binnen NL opsturen naar Nuth. Valt me niet tegen. Overigens is de garantietermijn volgens mij bij Mobistar 2 jaar, omdat dat de Belgische wet is. Kan iemand dat bevestigen?

  17. Origineel geplaatst door Rodericky
    @Destiny

    ik heb gisteren mijn toestel van solid vision gekregen, ik heb alleen een toestel gekregen, zonder accesoires doos etc, en het serienummer van deze iphone, is het serienummer dat refurbished iphones krijgen

    zoek maar op op google, iphone 5k8

    Heb ik gedaan. Kwam daar ondermeer tegen over 5K8: “Some of their “refurbs” are actually a new product that they just didn’t package to sell. It just depends on supply.”

    Google weet alleen wat veel mensen denken, niet of het waar is…

  18. @atquest

    Waarom stuurt apple dan geen iphonesnaar solid vision,met een normaal (gewoon 888/878 etc)serienummer op, er moet dan toch iets aan de hand zijn met deze Iphones, denk ik dan

  19. Origineel geplaatst door Frits
    ik heb een Haarscheurtje in me oor :S vanwege het heerlijk heldere Geluid van die iPhone.

    100% tevreden met me blauwe iPhone van T-Mobile.

    Blauw?

  20. Blij dat ik een echte aluminium iPhone heb en niet zo’n plastic ding.

  21. Origineel geplaatst door Gewoon
    Gewoon zuinig op zijn !!
    net als je vriendin !!

    Je vriendin kan je zo omruilen voor een ander (mooier) exemplaar ,maar je Iphone blijft uniek!. 🙂

    Gelukkig heb ik het probleem niet, en ken nu een aantal mensen binnen T-Mobile die mij verder helpen als het in de toekomst gebeurt.

  22. En als de touch-screen onder de glasplaat scheuren heeft zoals in mijn geval. Hoe word ie behandelt ?
    De glasplaat is helemaal in orde, maar touchscreen heeft op een of andere manier scheuren gekregen.
    ( nooit iets op mijn iPhone gelegt en nog nooit laten vallen )

  23. ik heb vrijdag een witte iphone naar de tmobile shop gebracht omdat er een scheurtje aan de onderkant zat.(niet voelbaar). Alleen heb ik de iphone eerder op de bovenkant laten vallen op straat.

    Weet iemand of ik dan een nieuwe krijg??

  24. @Rodericky -Hoeveel haarscheuren had je en waar zaten ze?

  25. @Marco snels

    ik had 3 kringen( net zoals het wifi signaal op de iphone)
    tussen de powerknop en het simkaartslot

  26. Heb je een iPhone niet bij een apple or mobiele operator gekocht. Dan moet je zowiezo naar Apple gaan, Apple mag vanuit de Europese wet niet weigeren voor het herstellen onder garantie.

    Het is zo, elk Europees product, waar je het ook krijgt, moet verplicht met garantie verkocht worden, zegt Apple dat er geen garantie op zit, dan moet je zeggen dat dit lauter bullshit is, en dat je gerust jurdische bijstand erbij gaat halen.

    Ik had het zo gedaan in en ze dachten dat ik blufte, heb toen een vriend van mij erbij gehaald, die advocaat is voor het europees gerechtshof, en toen hebben ze het direct in orde gebracht, en heb ik de dag erna nog een verontschuldiging gekregen en de schorsing van de Apple medewerker.

    Je moet je mond open trekken en dreigen, dan krijgen ze snel bang.

  27. @Rodericky

    Zou mij sterk betwijfelen, het is trouwens niet legaal in EU als ze een refurbished iPhone geven, als je binnen je garantie bent dan.

    Ze kunnen je wel bijvoorbeeld een toonzaal model geven.

  28. Apple gaat btw nieuwe back-covers uitbrengen a la ipod touch 2g, maar wel met een camera gaatje natuurlijk.

    Wanneer, dat is nog niet geweten.

  29. @Sir Sylar

    mijn toestel komt gewoon bij t-mobile vandaan, en is een maand oud

  30. ik heb ook een scheurtje dr in zitten dus ik denk dat ik hem wel maar even langs breng wil toch wel dat hij er mooi uit blijft zien

  31. Heb twee redelijle scheurtjes. Wel is de phone gejailbraiked em div software handmatig geinstalled, hoe kan ik hem weer zo maken dat men niet ziet dat hik gejailbraiked is??? En de settings van je mail ed hoe haal je die eruit, mbt dat ze niet in je mail gaan zitten pluizen enz??? Weet wel van herstel maar dan vindt je toch nog sporen van jailbreak….

    Alvast bedankt
    (heb je trouwens recht op een vervangend toestel voor de periode dat je geen iphone hebt?) t-mobile toestel

  32. Nou op de witte iPhone van mijn vriendin zitten best veel (voelbare) haarscheurtjes en die is echt niet gevallen. Volgende week eens horen wat de Apple reseller zegt. Daar is ie ook gekocht. Keep you posted 🙂

  33. Hebben de nieuwe toestellen die je krijgt de zelfde back-cover?
    Kan het dus dat er in je nieuwe toestel ook weer scheurtjes komen?

  34. Kan er iemand nu uitsluitsel geven over dat 5k8 verhaal? Heb ook een vervangend toestel gekregen met serienummer 5k8. Zag er uit als nieuw, dus het maakt weinig uit, maar wel fijn om te weten.

  35. Refurb = beter dan nieuw want gebruikt & getest.

  36. Ook ik heb haarscheurtjes… maar liever zo lekker door blijven lopen dan opsturen en maar afwachten of ik kosten krijg.

    Je ziet ze toch niet! (Oh… en daarna is m’n iPhone ook nog eens gevallen!)

  37. Garantie.. daar gaat ie weer… altijd een punt van discussie.
    De verkopende partij is in Nederland verplicht om een deugdelijk produkt te leveren. Daarom moet de verkopende partij garantie verlenen..
    Dus als je op internet een iphone koopt moet dat internetbedrijf jou de garantie verlenen.. NIET APPLE !

    Met die scheurtjes is het heel makkelijk… Nu het zo is dat er overal ter wereld klachten komen over een scheurtje in de behuizing bewijst al dat er iets niet klopt.
    Voelbaar of niet, dat maakt niet uit, het is garantie… Mensen laten zich alleen makkelijk wegsturen als er door de verkopende partij gezegt wordt dat APPLE hiet niets aan doet. !!
    De bewijslast van een stoot of een val ligt in de eerste periode bij de verkopende partij…
    Omdat er overal ter wereld scheurtjes in de Iphones komen kan Apple geen val of stootschade aantonen en moeten ze de Iphone kosteloos herstellen of vervangen !
    Dit recht heeft de gebruiker en kan niet beperkt worden..
    Laat je dus niet wegsturen en maak er werk van !!
    Soms moet je er wat moeite voor doen om je recht te halen, maar uiteindelijk zul je dit winnen !

  38. Origineel geplaatst door Mauske
    Garantie.. daar gaat ie weer… altijd een punt van discussie.
    De verkopende partij is in Nederland verplicht om een deugdelijk produkt te leveren. Daarom moet de verkopende partij garantie verlenen..
    Dus als je op internet een iphone koopt moet dat internetbedrijf jou de garantie verlenen.. NIET APPLE !

    Met die scheurtjes is het heel makkelijk… Nu het zo is dat er overal ter wereld klachten komen over een scheurtje in de behuizing bewijst al dat er iets niet klopt.
    Voelbaar of niet, dat maakt niet uit, het is garantie… Mensen laten zich alleen makkelijk wegsturen als er door de verkopende partij gezegt wordt dat APPLE hiet niets aan doet. !!
    De bewijslast van een stoot of een val ligt in de eerste periode bij de verkopende partij…
    Omdat er overal ter wereld scheurtjes in de Iphones komen kan Apple geen val of stootschade aantonen en moeten ze de Iphone kosteloos herstellen of vervangen !
    Dit recht heeft de gebruiker en kan niet beperkt worden..
    Laat je dus niet wegsturen en maak er werk van !!
    Soms moet je er wat moeite voor doen om je recht te halen, maar uiteindelijk zul je dit winnen !

    ‘stampij’ maken in een T-mobileshop op een drukke zaterdag hier in Arnhem helpt ook… Volhouden en je word vanzelf goed geholpen.

  39. Ik heb ook een haarscheur maar als ik met mijn nagel erover heen ga voel ik t! Dus wat nou heb ik m laten vallen of gestoot? Denk t niet! Behandel t als mijn kind:)

    Krijg ik nu nog wel garantie hierop?

  40. Mijn haar scheurtjes zijn al tijd gelden barsten geworden :S Ik heb dan zeker weinig kans op garantie?

  41. Wat ik me afvraag, de witte macbook’s en de iPhone zijn van het zelfde materiaal gemaakt. Zijn er ook klachten over de Macbook (dat er scheuren in zitten).
    Iemand die er meer van weet?

  42. Mag om eeen of andere reden mijn vorige post niet editen: marked for moderation ???

    Dan maar zo: nog een linkje over de rechtzaak.

    http://www.macworld.com/article/136872/2008/11/iphonecracks.html

  43. niet om het een of ander hoor, maar ik woon in Rijssen (overijssel) en heb mijn iPhone 3G van The PhoneHouse. Zij sturen de telefoon gewoon op naar Dynafix, daar heb ik inmiddels namelijk al meerdere keren contact mee gehad.

    Dus dynafix, dat geldt echt niet alleen voor belgie. Ook voor (delen van?) Nederland.

    Overigens duurt het honderd jaar voordat je je telefoon terugkrijgt… grrr… !!@#@!@#!#$%^&^%$%^!!!!!!!

  44. lekker dan, ik heb er iets van 10 barsten inzitten en heb hem nog nooit laten vallen, zit zelfs altijd in een vilten hoesje..

    zou toch mooi zuur zijn als ik geen nieuwe zou krijgen.

  45. @Mauske

    Fout, ga maar eens recht leren en dan weet je hoe garantie werkt. Je mag je product kopen bij T-mobile, proximus of weet ik wat, de garantie wordt altijd door de producent verlengd, de winkel is enkel een tussenpersoon.

    Dat is ook waarom je altijd bij je toestel een boekje krijgt met garantiestempel en weet ik veel, en dat is nooit van een operator.

    De producent is degene waarbij je garantie claimed, en niet bij de operator of de winkel waar je het goed hebt gekocht.

  46. Weet iemand hoe dat werk in Belgie???

  47. Ik deed m’n iPhone binnen omdat mijn scherm loskwam (nooit laten vallen ofzo hoor)

    en volgens de tests zou er waterschade geweest zijn (ook geen idee vanwaar dat zou komen maar kom)

    de opties die ik kreeg:

    1. ze sturen hem terug ==> kost mij 40 euro
    2. je krijgt een nieuwe ==> kost mij 208 euro
    3. ik zeg dat ze hem daar in de vuilbak mogen gooien.

  48. Ik heb nu een scheurtje/barstje midden in de achterkant van mijn telefoon. Ik heb (zover ik weet) hem niet laten vallen of iets…
    Zou ik dan gewoon terug kunnen gaan naar T-Mobile? En hoelang duurt het voordat ik mijn iPhone weer terug krijg??

  49. Ik heb ook een haarscheurtje linksbovenaan in het displaygedeelte, precies bij de hoofdtelefoonaansluiting. Gelukkig niet voelbaar maar wel zichtbaar.
    Normaal zou ik heb daarvoor niet opsturen, maar ook mijn speaker klinkt verkouden. Volgens mij heb ik die opgeblazen, wat volgens mij niet eens zou moeten kunnen.

    @barry
    Je zou hem binnen 7 dagen weer in huis moeten hebben.

  50. @Sir Sylar
    De producent is degene waarbij je garantie claimed, en niet bij de operator of de winkel waar je het goed hebt gekocht.

    Onjuist. Volgens de consumentenrecht is degene die je het apparat heeft verkocht ook degene die de garantie moet verlenen. ZIj kunnen zich niet achter de fabrikant verbergen. Check Consumentenbond maar ff.
    Dus als er iets is met je iPhone gewoon naar de verkoper gaan en zij moeten je verder helpen. Tegenwoordig heb je 2 jaar garantie op electronica en geen genoegen nemen met 1 jaar.
    Ook na 2 jaar kun je een beroep doen op garantie. Stel dat je iPhone na 26 maanden kapot gaat dan moet je je niet laten afschepen met het feit dat de garantie verlopen maar de verkoper wijzen op het feit dat de te verwachte levensduur van een iPhone meer dan 2 jaar mag zijn en dat je dus recht heb op service na 2 jaar. Echter, krijg je niet een nieuwe maar ze zullen je tegemoet moeten komen in de reparatiekosten.

  51. Iemand enig idee hoe ‘t met Slowaakse simlockvrije iPhones zit?

  52. hfeb net mn iphone ingeleverd bij t-mobie zei zijden dat het 2 tot 3 weken zal duren voordat ik hem terug krijg bale 🙁 3 weken zonder mn geliefde iphone 🙁

  53. Ik heb mijn iPhone ingeleverd gehad bij de APR waar ik hem had gekocht. Haarscheurtje bij de dockconnector onderin. Mijne was dus wel voelbaar en volgens Solid Vision idd geen garantie. Balen natuurlijk, want ik heb niet laten vallen o.i.d. Uiteindelijk ben ik mijn iPhone 4 weken kwijt geweest (!) omdat een aap bij Solid Vision vergeten was hem terug te sturen en bij de APR zo laks waren om er niet eens ff achteraan te bellen (heeft me veel telefoontjes gekost om uiteindelijk mn telefoon terug te krijgen). En daarbij mocht ik nog eens 45 euro onderzoeks en verzendkosten betalen. Wel een nieuw setje oordoppies omdat de remote die erin zit bij de mijne stuk was.

  54. Jongens en meisjes al is ie uit de garantie. Dan is er altijd nog de non conformiteits eis burgelijk wetboek. Dus bij de producent zijn. Na de garantie termijn valt de winkel er tussen weg en moet je bij de producent zijn.

    Binnen de garantie is de winkel een soort tussen persoon. Dus dan moet op dat moment de winkel het regelen en die claimt het weer bij de producent.

    Makkelijk toch.

    Gr robert

  55. Origineel geplaatst door Azamc
    @Sir Sylar
    De producent is degene waarbij je garantie claimed, en niet bij de operator of de winkel waar je het goed hebt gekocht.

    Onjuist. Volgens de consumentenrecht is degene die je het apparat heeft verkocht ook degene die de garantie moet verlenen. ZIj kunnen zich niet achter de fabrikant verbergen. Check Consumentenbond maar ff.
    Dus als er iets is met je iPhone gewoon naar de verkoper gaan en zij moeten je verder helpen. Tegenwoordig heb je 2 jaar garantie op electronica en geen genoegen nemen met 1 jaar.
    Ook na 2 jaar kun je een beroep doen op garantie. Stel dat je iPhone na 26 maanden kapot gaat dan moet je je niet laten afschepen met het feit dat de garantie verlopen maar de verkoper wijzen op het feit dat de te verwachte levensduur van een iPhone meer dan 2 jaar mag zijn en dat je dus recht heb op service na 2 jaar. Echter, krijg je niet een nieuwe maar ze zullen je tegemoet moeten komen in de reparatiekosten.

    Ik heb gelijk, de winkel is een tussenpersoon, een garantie is een overeenkomst tussen PRODUCENT en CONSUMENT niet tussen VERDELER-CONSUMENT !!

    Je moet hem bij hun in doen, maar het is een partner van Apple of Apple zelf die beslist of de schade in de garantie overeenkomst valt.

    Als je iets van consumentenrecht en overeenkomsten ivm garantie wist, dan had je dit zeker geweten !!!

  56. @Sir Sylar
    Ik ben blij dat JIJ wel alles over garantie en consumentenrecht weet……
    Check onderstaande stuk van de consumentenbond:

    Veel consumenten én winkeliers blijken niet goed op de hoogte van de garantierechten van de koper. Er zijn drie ‘soorten’ garantie die van toepassing (kunnen) zijn:

    * Wettelijke garantie;
    * Fabrieksgarantie;
    * Leveranciersgarantie.

    Wettelijke garantie

    Als u als consument iets koopt, geldt daarvoor altijd een wettelijke regeling. In die regeling is ‘conformiteit’ het sleutelwoord: het product of apparaat dat u koopt, moet voldoen aan de verwachtingen die u er redelijkerwijs van mag hebben. Deze wettelijke garantie is dwingend recht. Dat betekent dat u als koper van een ondeugdelijk apparaat het recht heeft om u te beklagen bij de leverancier. Ook als de garantietermijn al verstreken is.

    Op grond van het dwingend recht kunt u als koper de volgende eisen stellen:

    * Nalevering van ontbrekende onderdelen;
    * Herstel van het geleverde product of apparaat;
    * Vervanging van het geleverde apparaat. Het is natuurlijk niet redelijk om vervanging te eisen als het apparaat eenvoudig te repareren is.

    Als de koper herstel of vervanging eist, mag de verkoper nog kiezen tussen vervanging van het apparaat of teruggave van de aanschafprijs. Voldoet de verkoper zelfs na een schriftelijke aanmaning niet aan zijn verplichting, dan mag de koper het product ook door een derde laten herstellen en de kosten op de verkoper verhalen.
    omhoog

    Fabrieksgarantie

    Naast de wettelijke garantie geven veel fabrikanten of importeurs tevens een zogenoemde fabrieksgarantie. Dit kunt u zien als een extraatje bovenop de wettelijke garantie. Bij het apparaat zit een garantiebewijs. Hierin belooft de fabrikant of importeur dat het gekochte apparaat één of twee jaar naar behoren zal functioneren en zo niet dat hij het defect kosteloos zal herstellen. Vaak gebeurt dat door een eigen servicedienst. Zonder fabrieksgarantie heeft u als koper bij klachten geen mogelijkheid om verhaal te halen bij de fabrikant.

    Let op
    Bij fabrieksgarantie is het van belang om te weten of de garantie alleen geldt voor ‘storingen die het gevolg zijn van een constructie- of materiaalfout’ of ook voor ‘storingen die het normaal functioneren van het apparaat onmogelijk maken’. Ook gelden er bij de garantie soms uitsluitingen voor bepaalde onderdelen/accessoires, buitengewone omstandigheden, reparaties door derden en verkeerd of abnormaal gebruik.
    omhoog

    Leveranciersgarantie

    Ook een leverancier zelf kan een aanvullende garantie verstrekken, bijvoorbeeld voor de periode na het verstrijken van de fabrieksgarantie. Hierbij moet u in de gaten houden dat de leveranciersgarantie nooit minder rechten mag geven dan de wet de consument toekent. Daaruit volgen een paar belangrijke consequenties voor consumenten om rekening mee te houden.

    * De leverancier kan u met een klacht nooit zomaar doorverwijzen naar de fabrikant. Op basis van de wettelijke garantieplicht is de leverancier zelf aansprakelijk.
    * De tijdsduur van een leveranciersgarantie is geen harde termijn, als de consument op grond van de wettelijke garantie een andere verwachting mag hebben van een apparaat.
    * De leveranciersgarantie kan de omvang van de aanspraken op grond van de wettelijke garantie nooit beperken. Ook al vermeldt de garantie alleen de mogelijkheid van reparatie, de koper kan vrijwel altijd een vervangend apparaat eisen of zijn geld terug.

  57. Mijn display was/is stuk. Geknapt rondom de drukknop, zonder dat hij gevallen is. Opgestuurd via t-mobile shop. Kreeg een reactie van solid vision dat het om val stoot en drukschade gaat en dat de kosten 269,09 euro bedragen (incl). Dit zou dan incl. onderzoeks en verzendkosten a la 42,50 zijn. Gek dat iemand eerder in dit artikel (kal_el zei op 30 november 2008 om 16:23) maar 208 euro hoefde te betalen ????

  58. ik heb mijn iphone ook opgestuurd na anderhalve week kreeg ik bericht dat ik hem kon ophalen maar wat bleek nou bij solid vision hadden ze er helemaal niet naar gekeken en gezegd dat er niks mis mee was maar nu gaan ze hem opnieuw opsturen moet ik weer 2 weken wachten 🙁 heeft iemand anders dit ook gehad

  59. nu zeggen ze dat ik hem meerder malen van 1 meter hoog heb laten vallen. is alleen niet zo nog nooit laten valen

  60. Hoe kunnen ze nu zeggen en/of bewijzen dat jij hem hebt laten vallen. Wat als zij hem laten vallen???
    Ik heb een compleet krasvrije blinkende iphone die de grond nog nooit van dichtbij heeft gezien maar de wel gekende barsten zijn volop aanwezig wedden dat ze het gaan weigeren. Ik denk dat ik het wetsartiekel erbij ga steken eer ik hem af geef zodat ze er niet mee gaan rammelen. Want daar heb ik geen zin in ze. Mss ook maar eens een advocaat aanspreken voor ik mobistar binnen stap.
    @Azam merci voor die bondige uitleg in verband met de 3 garanties. Echt nuttige info.

  61. kan je mischien idd beter doen want ze proberen je aan alle kanten te naaien

  62. Mijn relaas aan mijn advocaat tav Tmobile en Solid Vision:
    geschil betreffende iphone (info en bescheiden bijgevoegd) Iphone aangeschaft van Apple via tussen persoon telecom provider T-Mobile medio augustus 2008. Begin december 2008 ontstaan er haarscheurtjes bij muteknop van Iphone van Apple. Na bellen en onderzoek blijkt dit een zeer bekend probleem (zie o.a. Internet) Ook klantenservice Tmobile meldt dit en adviseert: naar winkel en hij zal worden vervangen. Op diverse websites staat dat Tmobile dat ook doet… 27-12 meldt ik dat verhaal bij de winkel van Tmobile te Utrecht aan de verkoper. De manager meldt echter dat ” het kan zijn dat hun reparatiebedrijf Solid Vision BV te Rijswijk het niet meer zomaar retour neemt en/of repareert. De verkoper meldt net als ik: “Apple heeft gemeld dat zij erkent dat de eerste generatie Iphone’s dit euvel kent.” Ik laat mijn iPhone achter. 08-01-09 ontvang ik de uitslag per post en kan dat laten repareren voor € 311,59… Na heel veel bellen kom ik niet verder. Apple meldt dat ik naar TMobile moet zijn en v.v. Ik lees en hoor via Apple dat ik 1 jaar garantie heb (vanaf dus de aanschaf in aug. 2008) Bij de brief zat een slordige kopie (op Tmobile briefpapier) met de melding dat Apple gekwalificeerde technici van het bovengenoemde reparatiebedrijf hebben geconstateerd dat dit door buitenaf beschadigd is niet onder garantie zou vallen. De brief heet dan ook: ” conclusie reparatie” Dit mag m.i. geen reparatie heten maar > garantie!!! Terwijl nota bene ik een ondeugdelijk product heb van Apple mt een jaar garantie met daarbij opgemerkt dat Apple zelf toegeeft dat de eerste productie dit euvel kent. Daarnaast blijkt het zo te zijn dat Tmobile en/of Apple wellicht te veel klachten heeft/ heeft gehad omtrent dit probleem. Ik ben van mening dat Apple richting Tmobile moet melden dit probleem te verhelpen. Apple meldt niets te kunnen/willen doen. Tmobile meldt dat de bekende haarscheurtjes zijn ontstaan door buitenaf. Echter (het spijt me verschrikkelijk dat ik er geen foto van gemaakt heb) is dit toestel met zorg behandeld gedragen in een bescherm hoes en niet gevallen. Daarnaast zijn de kleine haarscheurtjes bij de muteknop identiek aan alle foto’s op het internet. Desondanks lees ik ook dat er TMobile filialen zijn geweest die wel (!) dit probleem coulant afhandelen.

  63. Ik had ook haarscheurtjes dus ik naar Solid Vision.

    De telefoon word niet vervangen omdat de haarscheur te voelen zijn als je er met je nagel overheen gaat. De scheur mag dus niet voelbaar zijn wat bij mij wel het geval was/is.

    De telefoon is nooit gevallen dus beetje vreemde voorwaarde… Een haarscheurtje word naar mijn mening namelijk makkelijk een breuk/voelbaar na een tijdje. Als je de haarscheurtjes dus in het begin niet gelijk door hebt ben je dus altijd de l*l….

  64. Ik heb ook zojuist een klein scheurtje bij m’n muteknop ontdekt. Blijkbaar heb ik het stadium haarscheurtje gemist, want het is nu een klein (en helaas voelbaar) breukje.
    Het zou toch inderdaad van de zotten zjin dat als je niet elke dag je telefoon met een vergrootglas inspecteert en je de haarscheurtjes niet op tijd ziet, je dan geen garantie meer zou hebben…

    Van de week moet ik dan toch maar eens gaan kijken wat ze er bij T-Mobile van zeggen.

  65. Ik heb geluk gehad dat voor haarscheurtje een nieuwe van Solid Vision gekregen 😉 en geldt HELAAS niet voor mijn collega……voor hetzelfde probleem!

  66. Das mooi vervelend dan. Ik ben bij Tmobile geweest en er werd me verteld dat ze het alleen zouden laten repareren als er een functionaliteits probleem zou ontstaan. Het begon dus bij zeer kleine niet voelbare haarscheurtjes, nu is dat inmiddels uitgegroeid naar flinke barsten, nog even en er vallen stukken af. Als ik de tekst nu lees, repareren ze het nu weer juist niet als het voelbaar is, en heb ik dus een Officiele 3G van Tmobile die uit elkaar valt en die niet meer gerepareerd wordt. Denk dat ik nog maar eens even op de verkoper van T-mobile stap (hoofddorp) Ps: geloof me, ik ben altijd erg zuinig geweest op mn Iphone, van begin af aan in een hoesje van de apple store..

    gegroet

  67. ik heb ook haarscheurtjes, maar ik heb geen zin om hem om te laten ruilen aangezien ik dan alles wat er op me iphone (smsjes enzo) staat kwijt ben.. en daaar heb ik geen zin in…

  68. @Danny

    Je bent inderdaad je smsjes kwijt, maar je apps en muziek niet… Die staan opgeslagen in je iphone. Idem met je agenda.

  69. herstel: opgeslagen in iTunes

  70. Dus als je hem 2e hands van een ander hebt gekocht heb je pech?

  71. Je smsjes zijn ook opgeslagen in iTunes, toch?

    Origineel geplaatst door Julian
    @DannyJe bent inderdaad je smsjes kwijt, maar je apps en muziek niet… Die staan opgeslagen in je iphone. Idem met je agenda.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.