Reacties voor: GPhone voor de massa, iPhone voor de elite?

De Google Phone kan door z'n lage prijs een grote concurrent van de iPhone en Windows Mobile worden. De operators hebben de toestellen al klaar liggen; ze willen alleen wel een deel van de opbrengst.
Lees het complete artikel → GPhone voor de massa, iPhone voor de elite?
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 1 reacties

  1. “Of heeft Google het met de GPhone vooral gemunt op Windows Mobile? De samenwerking met langdurig Microsoft-partner HTC maakt dat niet echt logisch.”

    Waarom niet? HTC betaald net als alle andere telefoon producenten licentie kosten voor windows mobile. Deze licentie kosten zijn een substantieel onderdeel van de productie kosten. Als google een kwalitatief operating systeem kan leveren voor gratis zou dat enorm de kosten drukken voor HTC.

    Helemaal interessant gaat het worden als google gaat revenue sharen met de opperators. Dat betekend dat de operator de Google handsets zwaarder zal gaan subsidiëren en de windows mobile handsets minder. Voor de concument zal dat betekenen dat een Google handset voordeliger zal zijn dan exact hetzelfde windows mobile handset. En ik denk dat de keuze voor de consument dan snel is gemaakt 😉

    Dit betekend voor HTC dat ze meer toestellen met Google Os zullen verkopen terwijl de kosten lager zijn. Dus en een hogere marge en een hogere omzet.

    Het is allemaal heel simpel als je er over nadenkt.. Het is een win-win situatie voor Google, Operators EN de fabrikanten. Google hoeft er alleen voor te zorgen dat ze een OS afleveren die net zo goed of beter is dan Windows Mobile (wat niet zo moeilijk is als je het mij vraagt 😉 )

    In het gevalletje iPhone werkt het inderdaad net anders.. De operaters sharen daar revenue met Apple. Dit doen ze om 2 redenen. Ze hoeven geen subsidie op de Handsets te geven (wat kan oplopen tot een paar honderd euro per handset op een 2 jarig 40 + euro abonnement) en de andere reden is dat de operators graag (exclusief) meeliften op een van de sterkste consumenten brands ter wereld, Apple en iPod.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.