Reacties voor: Google Swiffy zet Flash om naar iPhone-vriendelijke HTML5

Google heeft Swiffy uitgebracht, een tool waarmee je je Flash-bestanden makkelijk kunt omzetten naar HTML5. Het is voor iedereen geschikt, ook als je geen programmeur bent.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 28 reacties

  1. Dit is toch wel handig, alleen je ziet sommige effecten helaas niet terug in de HTML5 versie. Maar het begin is er!

  2. moet ik hiervoor dan iets downloaden om het te laten werken ofso?

  3. Had ik nodig voor Dumpert maar deze app is toevallig vandaag uitgekomen, toch leuk voor andere sites.

  4. Jammer genoeg werkt Actionscript 3.0 nog niet. Maar simpele animaties werken perfect! (wel onder de 500 kb)

  5. Ach, er is nou toch al een officiële Dumpert app ( 1)
    dus laat ook maar.

  6. Apple moet ondertussen toch met flink wat schaamrood op de kaken rondlopen? Bezitters van Android toestellen weten al dat flash gewoon prima draait op hun toestel en nu schiet Android (Google) ook nog eens de iPhone eigenaren te hulp.

  7. Origineel geplaatst door Apple740
    Apple moet ondertussen toch met flink wat schaamrood op de kaken rondlopen? Bezitters van Android toestellen weten al dat flash gewoon prima draait op hun toestel en nu schiet Android (Google) ook nog eens de iPhone eigenaren te hulp.

    Het gaat er niet om of het ‘prima draait’, dat kan zo’n iPhone 4 en iPad ook (makkelijk). Het gaat meer om de cpu-intensiteit die het gebruikt en daarmee de levensduur van de batterij aanzienlijk verkleint. Naast het punt dat Adobe maar ‘iets’ hoeft te wijzigen en dan zitten alle partijen met de gebakken peren.

    Je ziet dat Apple steeds meer onafhankelijker wil zijn van partijen. Kijk maar naar Samsung… die gaat de A6 hoogstwaarschijnlijk ook niet meer produceren. Achter elke stap zit een strategie en gedachte.

    Die van Apple is waarschijnlijk world domination op hun manier 🙂

  8. Dat batterijverhaal is zo’n kul-argument.
    De meeste flashfilmpjes duren een enkele minuut. Alleen al het scrollen in Springboard kost al meer prik.

  9. Op een Android toestel is flash “on demand”. Als je er niet op tikt gebeurd er niks en kost ‘t ook geen batterij.

    Dus eigenlijk net als op de iPhone/iPad, met als verschil dat de Android eigenaar de content wél tevoorschijn kan
    toveren.

  10. Apple draait geen flash omdat het door hun niet veilig wordt geacht. Theoretisch is het ook mogelijk om je toestel via flash te besmetten. Dus niets te maken met mogelijk/batterij/cpu.

  11. Batterij loopt snel leeg, hoop dat apple met adobe gaan samenwerken om eindelijk full flash op de iPhone en iPad te ondersteunen.

  12. HTML5 én JavaScript, zonder JavaScript zouden die demotjes helemaal niks doen.. Wel leuk overigens!

  13. De discussie is al lang en breed gevoerd. Flash=passé. html5 de nieuwe koning. Het leven gaat door.

  14. even een paar swf bestanden geprobeerd, maar text animaties en bitmap afbeeldingen gaan de mist in.. dus alleen geschikt voor vector-only swf bestanden.

    edit: zie net dat het in chrome en safari wel (redelijk) goed gaat.

  15. Flash is log en wat Apple wel bereikt heeft met hun starre gedrag is dat HTML5 zeker een impuls heeft gekregen.

  16. Men lijkt nogal verbaast dat Google functionaliteit bouwt voor het iOS platform. Maar ik denk dat Google geen keus heeft.

    Google verdient heel veel geld met Flash advertenties. En als het meest dominante mobiele platform geen Flash ondersteunt, dan moet je een andere oplossing zoeken.

    Google danst hiermee naar de pijpen van Steve Jobs.

  17. Ik ben nooit fan van flash geweest. Met name de laatste jaren is het in de practijk uitgegroeid tot een cpu en memory verslindend gedrocht.

    Voorbeeldje, de game Biolab Disaster draait puur op html5 en loopt zonder horten of stoten, terwijl bij de meeste flash games m’n cpu ventilator direct begint te loeien.

    Flash was ooit in 1996 geintroduceerd omdat je in html v2.0 geen simpele animaties kon maken, maar we zitten inmiddels op html5 dus flash heeft volgens mij steeds minder bestaansrecht, maar goed das mijn mening.

  18. Dit kon natuurlijk al met wallaby van adobe. Maar deze converter van google support ook actionscript en dat is echt top. Helaas nog geen actionscript 3…

  19. @Apple740: Het gaat niet om kunnen of performance, het gaat om het veiligstellen van de app store aankopen.

  20. Ik wist niet dat er nog mensen waren die in die marketingpraatjes als ‘belastend voor accu’ e.d. trappen.

  21. Origineel geplaatst door Arjan
    @Apple740: Het gaat niet om kunnen of performance, het gaat om het veiligstellen van de app store aankopen.

    Precies, als ik mooie games in flash kan spelen of flash-programma’s kan gebruiken, waar heb ik dan de (niet gratis) apps voor nodig?

  22. Ben ik de enige die nu gelijk aan de powder game denkt??

  23. Interessant dat die button in swiffy’s conversie minder aanwezig is. Het moet gewoon een injector worden die mensen op hun site kunnen gooien, die geinject wordt als het gaat om iOS of HTML5 only brwosers

  24. Origineel geplaatst door P WelterDe discussie is al lang en breed gevoerd. Flash=passé. html5 de nieuwe koning.

    Over 5 jaar misschien. Als ik op bepaalde websites discussie’s volg van kenners en ontwikkelaars dan zitten er aan html5 ook nog flink wat haken ogen. Het kan nog lang niet alles wat wél met flash mogelijk is.

  25. @Apple740: Prima draait? Ik heb een galaxy tab in me handen gehad en bij een simpele site zoals nu.nl kreeg je eerst de advertenties te zien, daarna de tekst en als je mazzel had de foto’s bij de tekst..

  26. Je kan puffin browser gebruiken die ondersteunt ook flash

  27. Is het mogelijk om bestanden te uploaden via je iPhone? De upload button is grijs, deze functie heeft IOS toch uitgeschakeld of zie ik iets over het hoofd?

  28. Zeer leuk .SWF omzetten naar HTML5.
    dan nu de volgende vraag. ik heb een .SWF banner lopen op de site, als ik het via Swiffy omzet naar HTML5 kan ik het ook fysiek uploaden op de site?

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.