Reacties voor: Google helpt adverteerders met omzeilen beveiliging in iOS 9-apps

Google helpt adverteerders met het omzeilen van Apple's nieuwe app-beveiliging in iOS 9, waardoor je onbeveiligde advertenties krijgt.
Bastiaan Vroegop -

Reacties: 14 reacties

  1. (Jullie praten al weken over die adblockers, ik heb iOS 9 maar ik kan ze NERGENS vinden.)

    Ik denk dat dit verder een slechte zaak is, en ik hoop dat Apple dit snel weer onmogelijk maakt, om onveilige content te verzenden via apps o.i.d., het artikel is vrij vaag over wat dat precies inhoudt.

    Verder ben ik van mening dat Google verwoest moet worden, of tenminste moet stoppen met deze praktijken en Apple alle recht heeft om deze workaround onschadelijk te maken.

  2. Slechte actie van Google! Hopelijk kan Apple dit voorkomen.

  3. @Barend: Er is ondersteuning, maar de apps die het mogelijk maken staan nog niet in de App Store. Dat gebeurt pas rond september, als iOS 9 voor iedereen beschikbaar is. Dan gaan we ook zien in welke vorm deze apps door Apple worden toegelaten.

  4. Het klinkt een beetje zo alsof Google iets doet of aanbeveelt wat niet mag. Eigenlijk wijzen ze er alleen op dat de nieuwe maatregel buiten toepassing verklaard kan worden als een ontwikkelaar handmatig URL’s aan een lijst toevoegt voordat de app gecompileerd wordt. Dat heeft Apple uitdrukkelijk zo geregeld. SSL-verbindingen zijn in iOS 9 dus een soort opt-out, niet langer een opt-in. Er valt veel te zeggen om standaard SSL te gebruiken, maar er is nog een lange weg te gaan. iCulture zelf heeft ook geen SSL-certificaat, als ik het goed zie (niet eens in het forum, waar wel degelijk persoonlijke gegevens worden verstuurd).

    Origineel geplaatst door Barend
    (Jullie praten al weken over die adblockers, ik heb iOS 9 maar ik kan ze NERGENS vinden.)

    Content-blocking is een extensie in iOS 9, vergelijkbaar met toetsenborden. Daar heb je dus een aparte app voor nodig (die er officieel nog niet zijn). Er zijn momenteel wel twee apps in bèta, voor een daarvan kun je je nog aanmelden als je iOS 9 al gebruikt.

    Ik gebruik deze nu al een paar dagen en het is misschien wel een van mijn lievelingsfeatures von iOS 9. Websites laden zo vlot nu, het is bijna niet te geloven.

  5. Plus 1 voor Apple. Hoe meer ik zelf kan bepalen of, en zo ja welke reclame mij bereikt, hoe liever. En dan heb ik het nog niet eens over pop ups, adware en al die andere ongevraagde en ongewenste sh*t. Dat deze agressieve benadering door adverteerders genoeg loont om ermee door te gaan lijkt me trouwens nog wel eens een item voor iCulture.
    Helaas moet ik daarbij wel bekennen dat ik nog geen serieus alternatief heb gevonden voor Google, die het zonder al die irritante reclames vergelijkbaar doet. iXquick e.d. komen niet in de buurt met hun zoekresultaten.

  6. gebruik zelf al tijden Ad-blocker. Hoop dat deze toegestaan wordt anders dan maar via de app surfen.

    Geweldig, gewoon lezen, zonder reclame over kill. Jammer voor diverse sites die er van moeten leven maar echt het is een over kill vandaag de dag. Pagina grote adv, wegklikken en dan toch een cookie hebben of erger nog toch naar de site toe gelanceerd worden. De sites hebben er zelf om gevraagd.

    Hoop idd ook dat Apple in ios 9 dit google duiveltje onderschep.

  7. Origineel geplaatst door Tevilnelg:
    Content-blocking is een extensie in iOS 9, vergelijkbaar met toetsenborden. Daar heb je dus een aparte app voor nodig (die er officieel nog niet zijn). Er zijn momenteel wel twee apps in bèta, voor een daarvan kun je je nog aanmelden als je iOS 9 al gebruikt.

    Ik gebruik deze nu al een paar dagen en het is misschien wel een van mijn lievelingsfeatures von iOS 9. Websites laden zo vlot nu, het is bijna niet te geloven.

    OMG. Dankjewel voor de tip!

  8. @Tevilnelg: Goeie nuancering, en een eye-opener vwb ‘t iCulture forum 😳

    Betekent niet dat ik nu ineens Google-fanboy ben geworden natuurlijk 😁
    Als je in het artikelcitaat “Het zou impliceren dat Google de veiligheid van gebruikers minder belangrijk vindt dan de belangen van adverteerders” ‘de veiligheid’ vervangt door ‘het belang’ staat er nog altijd een waarheid als een 🐄

  9. Kansloos bedrijf dat Google.

  10. Google heeft daarom een workaround aangekondigd, waardoor reclamebedrijven Apple’s beveiligingsmaatregelen kunnen vermijden.

    Reclame-bedrijven kunnen helemaal niks. Het artikel was bestemd voor iOS app ontwikkelaars. Die kunnen bepalen of ze wel of niet alleen over HTTPS data binnenhalen. Als ze daarvoor kiezen lopen ze het risico dat ze advertentie-inkomsten missen, van advertentieservers die nog HTTP ipv HTTPS gebruiken. Dit heeft dus NIETS met reclamebedrijven te maken.

  11. Google ga lekker in je eigen tuin spelen.

  12. Mensen kunnen het ook overdrijven. Ik snap de reacties wel maar om Google gelijk te willen “verwoesten” gaat iets te ver. Ik durf te wedden dat de meesten met een iphone google als zoekmachine gebruiken. Voor mij ook tevens de beste zoekmachine.

  13. @sander: Google als zoekmachine levert alleen reclame op

  14. Reclames alleen via https toestaan is een erg dom idee. Het verslechterd beveiliging alleen maar. Nu houdt de IPS nog regelmatig content met malware tegen, maar https kan het niet meer inspecteren 🙁

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.