Reacties voor: Zo koppel je Google Agenda aan de Gezondheid-app

Je kunt Google Agenda nu koppelen aan de Gezondheid-app van Apple. Hierdoor worden doelen die je in Google Agenda instelt, automatisch als voltooid gemarkeerd, zodat je het nieuwe jaar makkelijker fit kunt beginnen. Wij leggen je uit hoe dit werkt.
Lees het complete artikel → Zo koppel je Google Agenda aan de Gezondheid-app
Benjamin Kuijten | iCulture.nl -

Reacties: 13 reacties

  1. Zodat google weet wanneer je toe bent aan nieuwe sportschoenen en je vervolgens hiermee kan plat adverteren.

  2. Dat de standaard agenda-app in iOS dit nog niet kan… Lijkt mij wel een leuke toevoeging.

  3. @Ad: Niet zo overdrijven Ad

  4. @Jan Willem: Heeft een verdomd goed punt! Veel mensen kiezen bewust voor Apple dus waarom dan alsnog je hele hebben en houden te grabbel gooien voor Google.
    Ik probeer die advertentie-meuk zoveel mogelijk te vermijden.

  5. @Frits: niet zo overdrijven Frits.

  6. @Ed: Haha

  7. Beetje tegenstrijdig toch?! Privacy hoog in het vaandel hebben staan (binnen iOS kun je immers vrij goed controleren wat je wel/niet deelt) en vervolgens Google meuk gebruiken om je hebben en houden te gaan delen met die rakkers.

    Ja, klopt, ik ben absoluut geen Google fan.

  8. Hoe lang nog voordat je ziektekostenverzekering opeens duurder wordt omdat je de laatste tijd te weinig workouts voltooid hebt?

  9. @Ed: Tsja, dat jij nou onbewust voor Apple hebt gekozen wil nog niet zeggen dat Frits overdrijft. Jij alleen bent niet ‘veel mensen’ 😝

    Die reclames alleen al zijn idd irri genoeg om zoveel mogelijk google-meuk links te laten liggen.
    DuckDuckGo als zoekmachine bv is daardoor, ondanks mindere matches, toch een verademing.
    Agenda is dan wel zo’n beetje het laatste dat ik die g-bende toevertrouw. Geen zin om doodgegooid te worden met tandpasta (etc etc) reclames als ik een afspraak met de tandarts erin zet 😖

  10. Origineel geplaatst door Jan Willem
    @Ad: Niet zo overdrijven Ad

    Whahaha overdrijven laat me niet lachen. Google beloofde ons nog niet zolang geleden nooit het advertentieplatform ‘doubleclick’ te koppelen aan andere diensten van Google. Ondertussen zijn tig keer de privacyvoorwaarden verandert (en zouden ze het beter alleeen voorwaarden kunnen noemen) en hangt alles aan elkaar.
    Ik overdrijf niet ik geef het je hier zwart op wit.

  11. Origineel geplaatst door Onno
    Hoe lang nog voordat je ziektekostenverzekering opeens duurder wordt omdat je de laatste tijd te weinig workouts voltooid hebt?

    Niet lang meer! Kijk naar de ANWB autoverzekering, je kunt hier korting krijgen op je premie als je ‘netjes’ rijdt. Dit doormiddel van een kastje in de auto dan dit registreert. Privacy speelt al langer geen issue meer als men een leuke korting krijgt of als iets gratis is. Ons leven wordt (onbewust) geregeerd door algoritmes, op zich niks mis mee, alleen de manier waarop het af en toe word ingezet heb ik mijn vraagtekens bij.

  12. Zorgelijke ontwikkeling. Bedrijven als Google en Facebook zijn niet te vertrouwen als het komt op handhaving van de regels die hun winsten zouden beperken. Het importeren van de genoteerde resultaten in hun diensten is prima, maar het beheer van algehele gezondheidscategorieën moet niet in hun applicaties mogen plaatsvinden.

    Kwalijk dat Apple geen extra (default aan) instelling biedt per bronapplicatie om gesynchroniseerde markeringen te beperken tot die gecreëerd door de bewuste applicatie. Je moet niet willen exporteren naar Google.

  13. @Jan Willem: Lekkere stompzinnige en totaal niet onderbouwde reactie die mij alleen maar doet bevestigen dat ze jou compleet in de pocket hebben.

    “Ja en weg is je privacy dan. Was het toch al met alles wat google doet en qua privacy ooit ‘–   ‘Oprichters Sergey Brin en Larry Page beloofden bij oprichting (1998) geen advertenties bij zoekresultaten te tonen. Die belofte werd in 2002 verbroken. –  Brin en Page beloofden geen gebruikersprofielen te gebruiken bij het leveren van advertenties. Die belofte werd in 2007 verbroken. –  Google zou nooit de data van de verschillende diensten –  YouTube, Gmail, Calendar – samenvoegen. Die belofte werd op 24 januari 2012 verbroken, waardoor onderwerpen van onze intiemste mailconversaties nu verbonden kunnen worden met waar we ons bevinden. –  En Google beloofde niet zomaar informatie die het bedrijf verzamelt met DoubleClick te koppelen aan andere gegevens. Gebruikers moesten daar expliciet toestemming voor geven. Tot ook die belofte in juni 2016 werd verbroken. Voortaan moeten gebruikers het expliciet aangeven als zij niet willen dat al die informatiestromen gekoppeld worden.’ * Google Assistant is allesomvattend. Ik vraag me af of het eigenlijk eens gaat doordringen bij de mensen. Blijkbaar zijn we onder de noemer van het is toch gratis en heel gemakkelijk bereidt heel veel van onszelf prijs te geven. (Meer dan we zelf weten) Wetgeving loopt achter omdat ze het technologisch aspect niet meer kunnen bijbenen, niemand trekt er dus aan de rem. Als ik collega’s vraag wat ze hebben gedaan afgelopen weekend, zie ik ze denken, wat zal ik vertellen en wat niet. Vaker weet google het wel en alle adverteerders die jou dankzij bijvoorbeeld bedrijven als google of facebook kunnen volgen. Als je denkt dat ik overdrijf, dan zou ik me toch wat meer zorgen gaan maken. *Uittreksel van: Maurits Martijn & Dimitri Tokmetzis. ‘Je hebt wél iets te verbergen.’ The Correspondent, 07-09-2016”

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.