Reacties voor: Deze analist denkt de verkoopprijs van de Apple Car te weten

Analist Gene Munster is optimistisch over de Apple Car. Hij denkt zelfs te weten wat de verkoopprijs van Apple's auto wordt.

Reacties: 10 reacties

  1. Het is kijken naar wat de markt nu bied, wat mensen willen en daar een gemiddelde nemen en dat roepen. Zo moeilijk is het niet. Apple verzin heen nieuwe producten, ze nemen een populair product en perfectioneren dat. De keuze voor een volledig elektrische auto is simpel te verklaren. Het staat nog in de kinderschoenen en Tesla is daar net uit en doet het goed. En is in een paar jaar heel erg populair geworden en enige serieuze speler in de markt. Nieuwe markt, populair, toekomst, dus stap Apple in die markt en gaat het perfectioneren. Althans dat is wat ze zullen proberen.

  2. Ligt dat nou aan mij of lijkt die gast als twee druppels water op Al Bundy/Ed O’Neill?😏

    Leuk verwoord trouwens:

    We hebben op iCulture wel eens geschreven over Ming-Chi Kuo, een analist die niet graag in de schijnwerpers staat. Zijn collega Gene Munster is in alle opzichten het tegengestelde.

    Kuo staat (zoals ook hier vaak verkondigd) bekend als relatief betrouwbare (geruchten)bron, met een goede track-record op ‘t uitkomen van z’n voorspellingen. Dus iemand die in alle opzichten het tegengestelde is … 😁

  3. Apple zit inderdaad in de bovenkant van de markt, maar wil ook de grote massa bereiken. 75.000 lijkt me dan teveel, denk eerder aan de prijs van een BMW 3/Audi A4, dus rond de 40.000/45.000.

  4. Origineel geplaatst door Ferryman
    Ligt dat nou aan mij of lijkt die gast als twee druppels water op Al Bundy/Ed O’Neill?

    Precies wat ik dacht, haha. xD

    ‘t Zal mij benieuwen wat zo’n Apple Car echt gaat worden. Wellicht rechtvaardigen alle mogelijkheden nog wel een prijs die in de buurt ligt van die $75.000. 😛

  5. Dat zal geen auto voor de massa worden dan. De prijs zit op dezelfde hoogt als de Tesla-S. Ja, en dat is dan nog het instapmodel.

  6. Apple denkt na hoe ze de komende 200 jaar in zaken kunnen blijven.

    Een beetje vooruit denken is niets mis mee, maar 200 jaar is wat overdreven als je ziet hoe snel de techniek en innovaties de laatste 20 jaar zijn gegaan.

  7. Je zou misschien denken, dat we dan ook niet te veel waarde moeten hechten aan de prijs van $75.000 die Munster nu roept. Maar toch is zijn uitspraak wel relevant: Apple volgt ook de berichten in de media en zal de prijsstelling van producten deels baseren op hoe het publiek op dit soort schattingen reageert.

    Met de recente en eerdere prijsverhogingen, en bijbehorende ophef, in het geheugen kunnen we wel stellen dat dit niet helemaal waar is. De reden van de prijsverhoging doet er niet eens toe. Apple is eerder het bedrijf dat doet wat het zelf wil dan het bedrijf dat daadwerkelijk handelt naar de mening van haar gebruikers. De producten worden toch wel verkocht. Dat is overigens niet iets wat ik nu ter plekke verzin, maar iets dat keer op keer weer bewezen wordt.

  8. @Henk: Dus jij denkt niet dat Apple bewust informatie over nieuwe producten lekt, om te kijken hoe erop gereageerd gaat worden? Dat Apple geen consumentenpanels en focusgroepen inschakelt, is algemeen bekend (dat hebben Jobs en Ive ook wel meermaals in interviews geroepen). Maar de tijd dat Apple dacht van: “f*** it, we doen wat we willen, ze vreten het toch wel” is een beetje voorbij.
    Zou Apple spontaan zelf voor die gouden en rosegouden kleuren hebben gekozen? Welnee, ze doen het omdat de Chinezen het willen (bevestigd door Tim Cook).

  9. Origineel geplaatst door Gonny van der Zwaag
    @Henk: Dus jij denkt niet dat Apple bewust informatie over nieuwe producten lekt, om te kijken hoe erop gereageerd gaat worden? Dat Apple geen consumentenpanels en focusgroepen inschakelt, is algemeen bekend (dat hebben Jobs en Ive ook wel meermaals in interviews geroepen). Maar de tijd dat Apple dacht van: “f*** it, we doen wat we willen, ze vreten het toch wel” is een beetje voorbij.
    Zou Apple spontaan zelf voor die gouden en rosegouden kleuren hebben gekozen? Welnee, ze doen het omdat de Chinezen het willen (bevestigd door Tim Cook).

    Ik denk niet dat ze bewust lekken. Dat is ook niet nodig: de aandacht van ‘de nieuwe media’ zoals iCulture is zodanig dat ‘niet lekken’ gewoonweg onmogelijk is geworden.

  10. @johan: Sinds wanneer richt Apple zich op de massa. De goedkoopste laptop van apple kost minstens net zoveel als een high end van willekeurig ander merk. Een iPhone is ook een van de duurdere smartphones.

    Ik verwacht dan ook niet dat Apple, zelfs als elektrische auto’s volop in het straatbeeld te zien zijn, zich gaat richten op een prijs van een (goede) middenklasser. Een prijs van 75.000 tot 100.000 lijkt mij zeer reëel. Een Tesla, Jaguar of BMW. Na een aantal jaren (5-10) zal dat waarschijnlijk wel zakken naar een niveau van een 50.000, maar dat is dan nog steeds ruim boven het niveau van een middenklasser.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.