Reacties voor: Garantieprocedure voor iPhone 3G uitgelekt

Als je iPhone kapot gaat en niet in de winkel kan worden omgeruild, moet je als Nederlander het toestel opsturen naar Solid Vision in Rijswijk. Belgische gebruikers kunnen terecht bij het bedrijf Dynafix in Nuth. Van Dynafix is nu een document uitgelekt, waarin wordt uitgelegd welke beschadigingen bij een iPhone kunnen voorkomen en hoe de […]
Lees het complete artikel → Garantieprocedure voor iPhone 3G uitgelekt

Reacties: 70 reacties

  1. Het enige dat ik weet is dat als er vochtschade is je voor 208 euro een nieuwe iPhone krijgt (in belgië dan)
    Jammergenoeg hiervan het slachtoffer geworden…

  2. In nederland kost vochschade je 250 euro! En in combinatie met t-mobile is het een ramp om dit op te lossen!
    Na 6 maanden zeuren een nieuwe iphone gekregen waarin volgens solid vision vochtschade was geconstateerd, wat uiteraard niet bleek te kloppen!

  3. Wel grappig om te weten dat er vloeistof indicatoren op het toestel zitten. Persoonlijk heb ik dit nog niet eerder op een toestel zien zitten. Wel slime actie.

  4. Ik had zo’n “single display fracture” gekregen terwijl m’n iphone gewoon in mijn broekzak zat. Vreemd dat ze toen een gloednieuwe iphone terugstuurden, want de reparatiekosten van zoiets liggen veel lager als alleen al de onderdeelkosten van een nieuwe iphone.

  5. Weet iemand hoe het zit als je die muteknop boven je volume is losgeraakt. Dat is helaas bij mij het geval en helaas nog geen tijd gehad om terug te gaan maar ik heb het zilvere dingetje nog wel.

  6. Helaas heb ik enkele weken geleden mijn iPhone moeten laten ophalen door de verzekeringsservice van Belcompany. De onderkant van het touchscreen van mijn iPhone 3G-16 GB deed het niet meer. De dag dat ik belde kwamen ze het toestel meteen ophalen – goede service, dacht ik – maar jammer genoeg duurde het enkele weken voordat ik weer bericht kreeg. Er werd me verteld dat ik €30 eigen risico moest betalen (hier uit maakte ik op dat het toestel gerepareerd was, aangezien het vervangen mij duurder lijkt dan €30). Toen ze het toestel kwamen brengen kreeg ik echter een compleet nieuw toestel, volledig verbaasd heb ik toen alsnog de €30 betaald. Achteraf is €30 voor een compleet nieuwe iPhone 3G-16 GB natuurlijk niet duur, maar toch klopt het niet. Ik ben dan ook van plan deze verzekering op te zeggen.

  7. @robbert: Die muteknop zit toch gewoon vastgeplakt? Ik zou zelf gewoon even met een tube superlijm in de weer gaan (niet te dik erop smeren natuurlijk), scheelt een hoop tijd en moeite dan het officieel via de garantie regelen.

  8. Ik heb nu al een hele tijd een vlek in me scherm.. weet niet hoe ik het moet uitleggen. maar als je het glas een beetje aanduwt krijg je een kleine waas vlek.
    Zou dit onder garantie vallen of is dit een gevalletje eigenschuld? denk het laatste maar zou niet weten wat er gebeurd is….
    gelukkig valt er mee te leven en hoef ik hem nog maar 1,4 jaar;)

  9. Origineel geplaatst door arthur
    Ik heb nu al een hele tijd een vlek in me scherm.. weet niet hoe ik het moet uitleggen. maar als je het glas een beetje aanduwt krijg je een kleine waas vlek.
    Zou dit onder garantie vallen of is dit een gevalletje eigenschuld?

    Ik had ook een drukvlek in me beeldscherm en heb hem terug naar T-Mobile gebracht en kreeg enkele weken later een nieuwe iPhone terug dus zal hem als ik jouw was terug brengen

  10. Origineel geplaatst door robbert
    Weet iemand hoe het zit als je die muteknop boven je volume is losgeraakt. Dat is helaas bij mij het geval en helaas nog geen tijd gehad om terug te gaan maar ik heb het zilvere dingetje nog wel.

    Origineel geplaatst door Gonny van der Zwaag
    @robbert: Die muteknop zit toch gewoon vastgeplakt? Ik zou zelf gewoon even met een tube superlijm in de weer gaan (niet te dik erop smeren natuurlijk), scheelt een hoop tijd en moeite dan het officieel via de garantie regelen.

    Je kunt hem er zelf weer op gaan lijmen, maar als je heb bij T-mobile inleverd krijg je er een nieuwe iPhone voor terug. Heb het zelf 2 weken geleden ook gehad, ingeleverd, 4 dagen later sms dat hij klaar lag. Nieuw toestel gehad omdat het niet te repareren zou zijn.

    Vind de term “Minor Damage” dan toch apart als het toestel niet gerepareerd maar vervangen wordt.

  11. Waar zit de jailbreak check in deze procedure?

  12. Mijn mute knop gaat van mute naar hard als je schud

  13. @Jens

    Die zit er niet in, dat kost langer dan 2 minuten..

  14. Origineel geplaatst door Stefan
    @JensDie zit er niet in, dat kost langer dan 2 minuten..

    jailbreak check kost je hoogstens 20 seconden, hang de iphone aan diskaid en als je in root kan–> jailbreak

  15. Origineel geplaatst door Gonny van der Zwaag
    @robbert: Die muteknop zit toch gewoon vastgeplakt? Ik zou zelf gewoon even met een tube superlijm in de weer gaan (niet te dik erop smeren natuurlijk), scheelt een hoop tijd en moeite dan het officieel via de garantie regelen.

    ABSOLUUT NIET!!!
    Ik had ook het probleem met de muteknop, viel eraf…
    Mijn eerste ingeving was ook om hem even te plakken met een beetje seconde lijm…
    Maar was er bang voor dat als ik het niet precies genoeg zou doen. Als je er bijvoorbeeld al iets te veel lijm op doet en het komt onder het knopje vandaan tussen het plastic en het droogt op kun je het schakelaartje helemaal niet meer gebruiken!
    Toen ik later bij de T-mobile shop kwam zei de medewerker dat het maar goed was dat ik het niet gelijmd had. Hij zei je moet het namelijk vergelijken met een gebroken voet van een wijnglas als je dit probeert te lijmen zal het er na een tijdje weer vanaf ‘glijden’.

    Na een weekje geen iphone te hebben gehad(tijdens verzend en reparatie tijd) wilde ik mijn iphone ophalen en toen bleek dat ik gewoon een hele NIEUWE kreeg!!!

    Dus ik denk dat het maar het beste is dat je niet met je eigen knutselpakket aan de slag gaat om dat mute-knopje er weer op te krijgen…

  16. @Mattis:

    In Nederland is jailbreaken toch niet verboden? Lijkt me dat je dan gewoon alsnog garantie hebt.

  17. @Mattis:
    Ik heb hetzelfde probleem gehad. Heb een Pro Assist verzekering. Als je die gasten belt komen ze met een busje, krijg je een leentoestel (N73 in mijn geval maar je kan ook een HTC kiezen) en twee weken later komen ze je een nieuwe iPhone brengen. Verzekering kost wel €96,- per jaar, maar dan heb je ook wat!

  18. oei dynafix, geen goede ervaringen mee, 5 keer een nokia naar opgestuurd ter reparatie en telkens ongerepareerd terug gekregen, en de winkel vond dat “normaal” tot ik uit men sloffen schoot

  19. Ik heb stof achter mijn scherm, wie weet er of dit onder de garantie valt?

  20. Hier ook een Pro Assist klant. Ben er eindelijk eens tevreden over. Zelf het ding laten vallen en daarna is hij in een plas water gekomen. Gebeld, 4 uur later voor de deur, en zonder vragen een gloednieuw toestel gekregen. Wel irritant dat ik uiteindelijk zelf moest bellen, duurde 4 weken onderhand, maar wel een nieuwe. Wel eigen risico 30 ekkies, maar dat liever dan 250 euro per keer.

  21. @ijee:Volgens mij verbreek je toch je garantie als je hem jailbreakt. Dat lees je bij iedere tutorial op het internet.

  22. Net mijn iPhone terug (twee weken in totaal zonder).
    Gecompliceerde glasbreuk (ik kan niet anders zeggen dan eigen schuld…..een stoeptegel is hard…). Kosten: 269 euri.

    Maar inderdaad, het is gewoon een nieuwe iPhone. Geeft me direct een indicatie van de winstmarges op dit toestel…..

  23. Origineel geplaatst door Tommeydejager
    Maar inderdaad, het is gewoon een nieuwe iPhone. Geeft me direct een indicatie van de winstmarges op dit toestel…..

    Het idee dat ik en zojuist hierboven gelezen nog iemand een nieuwe iPhone hebben gekregen vanwege dat kleine knopje zegt mij nog veel meer. Als ze dat niet eens repareren, dan vraag ik me af bij welk defect ze wel een reparatie uitvoeren. Ik vraag me toch af of dit aan Tmobile ligt of aan Apple.

    Mijn vorige toestel (HTC Touch v1) werd pas na 6 “reparaties” en sim-swap (en dreigen) vervangen voor een nieuw exemplaar (eveneens Tmobile). Zou dit mede de reden zijn voor de hoge prijs van de iPhone? Dat reparatie vrijwel onmogelijk is….?

  24. Origineel geplaatst door Jean-Paul Horn
    Origineel geplaatst door 4lph4num3r1cWel grappig om te weten dat er vloeistof indicatoren op het toestel zitten. Persoonlijk heb ik dit nog niet eerder op een toestel zien zitten. Wel slime actie.De watersensor is eigenlijk al vrij lang bekend: Watersensor in iPhone en iPod touch

    Volgens mij is het niks nieuws hoor, naar mijn weten hebben praktisch alle mobiele telefoons dit al jaren.

  25. De originele pagina bij Belgium iPhone lijkt verdwenen. Telefoontje van de advocaten van Apple? (“Apple need to know confidential”).

  26. Als je hem naar solid vision in rijswijk brengt heb je binnen 3 dagen een nieuwe!!!

    Heb er ervaring mee!!! (koste me niks btw.)

  27. Een reparatie is bij dit soort bedrijven altijd duurder dan een unit uit de productielijn te halen. Je moet er niet als losse persoon naar kijken, want zelf repareren kan ik ook wel goedkoper. Maar voor een bedrijf is het vele malen goedkoper een extra unit te produceren dan reparatie. Ter illustratie: ooit bij Sony in Hoofddorp gehoord dat nieuw gekochte apparaten die terug kwamen, gewoon de schredder in gingen. Het is goedkoper een extra unit te produceren (lijn draait toch al).

  28. Maar als je een jailbreak hebt gedaan, dan restore je ‘m toch gewoon voordat je ‘m op garantie instuurt..?

  29. Hebben de mensen met een kapotte muteknop een gratis nieuwe iPhone gebregen? (via verzekering of hoe ging dat)

    Wel gek dat je een nieuwe iPhone krijgt als de muteknop eraf ligt en niet als je scherm kapot is. Je zou kunnen zeggen dat het allebei door de gebruiker komt (en de slechte constructie)

  30. Mijn headsetaansluiting is kapot…

    Op die foto zie je duidelijk een zilver ringetje zitten, dat is bij mij weg, ik denk dat daarom het knopje en de microfoon niet meer werken. Helaas zit er ongeveer een centimeter daarnaast een scheur… Zouden ze daarom denken dat dat ringetje daardoor weg is ofzo, en ik dus ook kan gaan dokken?

  31. 2 weken geleden kon ik ineens niet meer bellen. Ik kon wel internetten (3G en Wifi) en gebeld worden. Ik heb mijn simkaart in de iPhone van een collega gestopt, toen kon ik wel bellen. Het lag dus aan mijn toestel.
    Ik ben op dinsdag naar de dichtsbijzijnde T-Mobilewinkel gegaan. Die hebben het toestel opgestuurd. De maandag daarna, dus 6 dagen later, werd ik gebeld dat ik een nieuwe kon komen ophalen.
    Prima service!

  32. Ik heb vandaag m’n iPhone ingeleverd ter reparatie, met de volgende klachten;
    – haarscheurtje tussen de muteknop en de metalen rand (niet voelbaar)
    – haarscheurtje van zo’n halve cm bij de opening van de dock-connector (nauwelijks voelbaar)
    – wanneer de batterij minder dan de helft vol is gaat het opladen via USB niet, het opladen wordt steeds onderbroken (aan-uit-aan, etc.), ook opladen met de 3g Juice noodbatterij lukt dan niet
    – soms blijft de batterij-indicator aangeven dat de batterij nog helemaal vol is, ook na langdurig muziek spelen, en dan valt -ie ineens uit en blijkt de batterij helemaal op
    – er zit wat stof tussen het display en het glas

    Iemand enig idee/ervaring wat ze hier mee gaan doen?

    Ze hebben in ieder geval met grote hoofdletters KASSA: HAARSCHEUREN er bij gezet, maar of dat nou juist helpt of niet…?

  33. ik was voor een nieuw scherm 120 euro kwijt.. Inclusief touch gedeelte nadat ik “mijn schatje” op straat had laten stuiteren.. Bij een unofficial reperateur

  34. je denkt toch niet dat als je een nieuwe telefoon krijgt dat je oude telefoon wordt weggegooid? Die wordt gewoon op een centraal punt gerepareerd en weer aangeboden als een referbished toestel.

    Een aantal voordelen:

    – Je hebt één punt waar de toestellen worden gerepareerd. Makkelijk voor quality control en training.
    – Je hebt één punt waar je alle onderdelen hoeft heen te transporteren.
    – Je klant is blij dat ie een nieuwe krijgt.
    – Later kun je ze weer aanbieden als referbished.

  35. Ik heb al een tijdje een flink barst in een hoek van de dock connector.

    foto

    Ik weet alleen niet of dit door een keer vallen komt of dat t een zwak punt is van de iphone? Iemand hetzelfde probleem?

  36. Schijnbaar heeft iphoneclub.nl Nederlands Limburg aan België gegeven.
    Nuth ligt namelijk in Zuid-Limburg en niet in België. Dus ook mensen die onder de grote rivieren wonen kunnen bij Dynafix hun gsm inleveren al heb ik met Dynafix niet al te goede ervaringen.
    En aangezien mijn iPhone een jailbreak procedure heeft ondergaan heb ik toch al geen garantie meer.

  37. Origineel geplaatst door Jean-Paul Horn
    Origineel geplaatst door NillesSchijnbaar heeft iphoneclub.nl Nederlands Limburg aan België gegeven.
    Nuth ligt namelijk in Zuid-Limburg en niet in België. Dus ook mensen die onder de grote rivieren wonen kunnen bij Dynafix hun gsm inleveren al heb ik met Dynafix niet al te goede ervaringen.Er staat alleen dat Belgische gebruikers in Nuth terecht kunnen, niet dat Nuth in België ligt of dat Nederlanders daar niet terecht kunnen…

    Ik weet dat het er niet letterlijk staat maar toch.
    Ook voor een flink gedeelte van Nederland is Nuth dichterbij en voor een deel van België is Rijswijk dichterbij. Maakt ook verder niet uit, ik vond het er gewoon vreemd staan.

    Anyway, zelfs een uitgelekt document verschaft nog niet al te veel duidelijkheid over wat wanneer nu de gevolgen zijn voor je iPhone mocht ie kapot zijn.
    Hopen dat je er niks mee te maken krijgt.

  38. Oke ,

    Nu komt mijn vraag ………

    Heb geen verzekering gedaan waarom weet ik eigenlijk ook niet.

    Maar oke.

    Ik liet wat zien aan vrienden van mij en toen viel mij iPhone op de grond :$
    Scherm gebarsten en achterkant behoorlijk beschadicht WAT NU ?

  39. Voorwaarden of niet, in Nederland hebben we nog altijd het consumenten recht in het burgerlijk wetboek. De eerste zes maanden moet de verkoper(!) aantonen dat het probleem eigen schuld is. Zeggen “zeker laten vallen” is niet hetzelfde als aantonen. De verkoper kan zich niet op een derde partij (Apple) beroepen. Dat is maar goed ook want Apple zou zich weer op zijn leverancier kunnen beroepen, enz. De volgende zes maanden moet de koper aantonen dat het niet zijn/haar schuld is (bijv. het is een veel voorkomend probleem wat wijst op een ontwerp/productie fout).
    Naast een jaar wettelijke garantie heb je recht op een “redelijke gebruiksperiode”, dat is natuurlijk veel vager. Maar als bijv. T-mobile uitgaat van 2 jaar voor een iPhone (contractduur) dan moet de accu ook zo lang meegaan.
    Kijk ook eens op de consuwijzer

    Uit ervaring weet ik dat verwijzen naar het burgerlijk wetboek nog wel eens wil helpen.

  40. De mijne is nu ook ‘n week weg,en sinds dinsdag aangekomen bij Dynafix (langleve de trackingpage,hehe).
    Mijn MUTEKNOP gaf ‘n vals contact…
    Zou dit binnen garantie vallen?Alles hangt er nog aan,maar hij werkte gwoon niet (meer) …

  41. @Jonas: Een hardware knopje hoort het gewoon enkele jaren te doen. Dat valt onder het normaal functioneren van het apparaat.

    Indien dat niet het het geval is, en het is een terugkomend probleem bij diverse gebruikers, dan is het overduidelijk een hardware design fout. In dat geval zou je het gratis gerepareert moeten zien. Als ik het zo lees krijgt men ipv een gerepareerde mute knop een compleet nieuwe iPhone 3G. M.i. zou dat ook voor jou moeten gelden.

    Helaas (voor iPhone 3G bezitters; niet voor Apple) zal dit de tweedehands verkoop van de iPhone 3G weinig goed doen. Hoewel zelfs mensen nog buiten de officiele garantie periode juridisch gezien opzeker niet zwak staan. Want een hoort het niet na een jaar te begeven. Ook niet na 2 jaar. En ook niet na 3 jaar.

  42. @karin: Dat is redelijk onzin. Misschien heb je wettelijk gezien wel gelijk. Maar als een winkelmedewerker te horen krijgt dat hij een iphone ouder dan een jaar niet onder garantie op kan sturen, wat denk je dan dat hij in eens gaat doen als er zo’n wijsneus aankomt met ‘ja maar het staat in de wet…’. Niets dus.

  43. @Jerie:

    ik hoop dat je gelijk hebt,dan kan ik nu gerust slapen en gewoonde lange dage nzonder iPhone aftellen,hehe !

  44. ik ben bij fixsupport heel netjes geholpen.
    sochtends gebracht de dag er na ophalen

    scherm breuk was het probleem
    150 euro lichter heb ik weer een gerepareerde iphone.

  45. Heeft iemand een mirror van die franstalige pagina? Ik kan redelijk Frans en wil er wel even naar kijken.

  46. Heb een iphone met een ingedeukte aan en uit knop, dit was al zo bij t levering, dus het heeft niets met mij te maken. Ook zitten een paar kleine maar toch wel zichtbare krasjes op t scherm terwijl ik mijn iphone nooit met een ander voorwerp in mijn broekzak doe.
    Zal voor de aan en uit knop ook een nieuw iphone gegeven worden?

  47. Origineel geplaatst door Dwevbob
    Maar als je een jailbreak hebt gedaan, dan restore je ‘m toch gewoon voordat je ‘m op garantie instuurt..?

    Heeft iemand hier een antwoord voor ik ben wel benieuwd?
    Ik wil hem ook opsturen voor die haarscheurtjes maar ik vrees dat mijn jailbreak en een heel klein indeukingske rond de luidspreker opening mijn garantie gaat verpesten. Anders is mijn iphone na 7 maanden nog een spiegel. Maar de schuld schuiven ze graag af naar de klant.

  48. Origineel geplaatst door Robin
    Helaas heb ik enkele weken geleden mijn iPhone moeten laten ophalen door de verzekeringsservice van Belcompany. De onderkant van het touchscreen van mijn iPhone 3G-16 GB deed het niet meer. De dag dat ik belde kwamen ze het toestel meteen ophalen – goede service, dacht ik – maar jammer genoeg duurde het enkele weken voordat ik weer bericht kreeg. Er werd me verteld dat ik €30 eigen risico moest betalen (hier uit maakte ik op dat het toestel gerepareerd was, aangezien het vervangen mij duurder lijkt dan €30). Toen ze het toestel kwamen brengen kreeg ik echter een compleet nieuw toestel, volledig verbaasd heb ik toen alsnog de €30 betaald. Achteraf is €30 voor een compleet nieuwe iPhone 3G-16 GB natuurlijk niet duur, maar toch klopt het niet. Ik ben dan ook van plan deze verzekering op te zeggen.

    Eigen risico betaal je gewoon altijd. Het woord zegt het al, je eigen risco. Toch alleen maar chill en nieuwe telefon voor 30€? Niet opzeggen dus.

    Heb zelf geen verzekering en had een glad breuk door eigen schuld. gemaakt voor 90€ in den haag ( zoeken op marktplaats ) gewoon open gemaaktbvoor mijn neus en gefixed!

    Jailbreak kan je in principe opschonen met een restore. Maak alleen geen backups van je cydia apps want die zak je via ssh moeten verwijderen.
    In nederland mag je van de wet geloof ik gewoon een jailbreak uitvoeren trouwens!

    @tommy. Wat jij zegt is onzin, dan ga je naar de rechter en haal je je gelijk!

  49. Kan je eigenlijk in België een verzekering pakken op je Iphone die je hebt gekocht in het buitenland en gejailbreakt?
    Zou ik wel super vinden.

  50. @Tommy: Anders neem je een rechtsbijstandverzekering. Of je gaat zelf e.e.a. in de wet uitpluizen en vertegenwoordigt jezelf. De kans dat de verdachte op komt dagen bij het kort geding is niet 100%. Mogelijk kiest men daarvoor al eieren voor het geld.

    Ook kun je via een programma als Kassa de publiciteit zoeken. Waarom denk je dat men op schadeformulieren de notitie “haarscheurtjes kassa” toevoegt?

    Jailbreak heeft niets met de gebreken in de hardware te maken. Pas indien je bijvoorbeeld via een jailbreak je WiFi chip zou opblazen kun je spreken van oneigenlijk gebruik. Of dat je je grafische kaart gaat overklokken. En de kans dat zoiets gebeurt is bar klein. 100% van de klachten in dit topic gaat over fysieke gebreken in de hardware.

  51. ik weet niet of ik er iets mee kan maar er zit een flinke kras op mijn scherm. Het is geheel mijn eigen schuld omdat ik hem laten vallen op een laminaatvloer waarna hij door is geschoven met een korrel zand oid eronder. de kras iriteerd mij mateloos maar kan ik hier iets aan doen denken jullie? (behalve beter stofzuigen)

  52. @Ashwin: is dat niet dezelfde foto waarop een 3mm brede spleet te zien zou zijn een weekje geleden 🙂

    Over je headset: neem eens een sluitstrip van een boterhamzakje, haal 1cm plastic er af en buig een heel klein haakje (zo klein als je kan) aan het uiteinde. Ga adn eens een paar minuten vissen in de headphone jack. Het probleem dat je beschrijft betekent bij mij dat dat ding weer eens vol met stof zit.

  53. Origineel geplaatst door ijee
    @Mattis: In Nederland is jailbreaken toch niet verboden? Lijkt me dat je dan gewoon alsnog garantie hebt.

    Je iPhone in een bak water laten vallen is ook niet verboden in Nederland 🙂

    Voor overduidelijke hardwaredefecten is het wat onredelijk natuurlijk, maar het lijkt me alleszins normaal dat apparatuur waarvan de functionaliteit grotendeels in software zit, niet meer zonder meer onder garantie valt zogauw je die software tegen de aanwijzingen van de fabrikant aanpast.

    Oh en nog even over restoren: volgens mij kun je daarmee niet alle effecten van je jailbreak ongedaan maken. Zo zag ik een ex-jailbroken iPhone waarbij de battery indicator nog altijd tussen numeriek en grafisch te schakelen was. Als het er op aankomt is dat wel een giveaway.

  54. Origineel geplaatst door Gonny van der Zwaag
    @robbert: Die muteknop zit toch gewoon vastgeplakt? Ik zou zelf gewoon even met een tube superlijm in de weer gaan (niet te dik erop smeren natuurlijk), scheelt een hoop tijd en moeite dan het officieel via de garantie regelen.

    Voor zover het nog niet duidelijk was: dit is een beroerd idee en het is een beetje jammer dat het een geel achtergrondkleurtje heeft – je zou beter moeten weten.

    Ten eerste is het niet een type breukvlak dat je goed gelijmd krijgt (zeker niet op die paar mm²), ten tweede zit je heel dicht bij onderdelen die moeten blijven bewegen tov het knopje, en ten derde ben je meteen alle recht op garantie kwijt. En dan ga ik er nog even vanuit dat je je iPhone niet onder de lijmresten / sporen van het vluchtige oplossmiddel hebt zitten naderhand.

  55. Bij mij werkt de accelerometer van mijn 1 week oude iphone 16gb niet helemaal goed. In ipod functie en calculator (bijvoorbeeld) werkt het wel (iets haperig) maar bijvoorbeeld in het spel crash bandicoot registreert hij niet dat de iphone horizontaal ligt wat nodig is om het spel te starten.
    Wat kan ik hiermee?
    Ik heb de iphone met een t-mobile abonnement bij gsm.nl weg…

  56. Jullie vergeten allemaal iets denk ik.

    Die iPhones worden wel degelijk gerepareerd. Alleen is het bij apple zo dat ze bij dat soort kleine apparaatjes – iphones, ipods e.d.-, als je onder de garantie valt, je direct een refurb krijgt toegestuurd.

    Nu weet ik niet of ze bij iPhones nog steeds nieuwe toestellen geven of al op refurbs zijn overgestapt, maar dat is zo’n beetje de ervaring die ik met hun heb.

    (een refurb is trouwens een gerepareerde apparaat. die worden vaak ook tegen lagere prijzen verkocht op de site van apple.)

  57. Ik werk voor een van de grootste webwinkels in Nederland (zal de website naam niet noemen).
    natuurlijk mag ik wel zeggen dat ons pand letterlijk 200M van Dynafix te Nuth ligt en dat is bedrijf onlangs is verkocht aan the Phonehouse. (googellen en tadaa)

    nu maak ik vaker mee dt Iphone’s defecten vertonen, deze worden dan ook meteen naar dynaprutsers verzonden, hier merk je meteen dat de gemiddelde iphone meteen door gezonden word als status ëxterne reperateur, het zou mij dan ook niet verbazen als dit Solid Vision was, vooral omdat T-mobile zelf hier altijd mee werkt.

    de eenige rede om meteen een nieuwe Iphone te ontvangen is meestal een DOA (dead on arrival) nu heb ikzelf het probleem gehad dat de iphone na een week ZO ontzettend heet werd dat ik het gewoon niet meer kon vasthouden, tot mijn verbazig kwam er letterlijk een wolkje uit de USb connector, op de brief stond dan ook (van dynafix) BOARDSWAP i.v.m ON & OFF not possible “DOA”

    dus wil je een zeker zijn van een nieuw toestel zorg dat je prosessor overheated raakt… (grapje natuurlijk)

    ik moet zeggen dat ik het een rare manier van werken vind, omdat de t-mobile winkel tegen klant zegt: wij kunnen er niets mee ga terug na retailer, retailer (ik dus) moet het alsnog naar Dyna/T-mob zenden…. en dat te bedenken dat T-mobile ook nog de eenige öfficieele leverancier is dus het is gewoon krom.

    waarom zo moeilijk doen..

  58. dat ze er geld voor vragen als jij hem laat vallen oke….en dan zeggen van ik weet dan wel genoeg over de marge van het product…dit is volstrekte onzin….je weet vast en zeker niet wat de inkoop is van zown toestel…..apple is commercieel heel goed…..ze vervangen vaak gratis defecten in het toestel…alleen de bedrijven vragen er geld voor… dit is eigenlijk te vergelijken als het zijnde administratieve bijdrage etc etc etc….verzin het maar ! maar apple vervangt de meeste dingen kosteloos =)

    m.b.t. garantie…ik zie veel mensen zeggen jha 5 / 6 / 7 x opgestuurt en nog geen nieuwe….dit is bull shit……reparatie centra’s door heel NL ( dus dynafix, pro assist enz enz ) die hanteren de regel dat als een apparaat voor de 3e x bij hun is word hij vervangen voor een nieuwe of de klant mag zelf een andere uitzoeken ter waarde van zijn of haar toestel……

    Reparatie centra’s zijn heel makkelijk. Hebben ze een onderdeel niet op voorraad zeggen ze o het is vocht/val/stoot- schade…handig als je zelf in deze business zit 😉

    groetjes

  59. is er een manier om erachtert te komen of je een nieuwe of een refurb hebt gekregen?

  60. Origineel geplaatst door Rick
    is er een manier om erachtert te komen of je een nieuwe of een refurb hebt gekregen?

    Wil je het wel weten, als je het verder nergens aan merkt 🙂 ? Refurb is iha betrouwbaarder dan nieuw omdat ze veel beter getest zijn.

    Anyway: bij iPods en iPhone 1st gen was het een serienummer dat begint met 5k; of dat voor iPhone 3G nog zo is weet ik niet (mijne begint met 88).

  61. Wat nou als je de Iphone open hebt gemaakt om hem te repareren ,maar je kwam er achter dat je het zelf niet kan herstellen.

    Kunnen ze zien dat hij open is geweest? (Geen schade aan het toestel zelf)

  62. ik hoop dat niemand te maken krijgt met solid vision. niets dan slechte ervaringen er mee.

    ik stuur het toestel op met een defecte batterij, ik krijg em terug met een defect beeldscherm.
    ik stuur het toestel terug met een defect beeldscherm, ik krijg em terug met een defect beeldscherm (ander defect in het scherm).
    ik stuur het toestel terug met een defect beeldscherm, ik krijg em terug met een defecte sd kaart lezer.
    ik stuur em terug met een defecte sd kaart lezer, ik krijg em terug met een defecte batterij.
    ik stuur em terug met een defecte batterij, mij word beloofd een nieuwe toestel te sturen, krijg ik een “refurbished” toestel terug, wat onder de plakkerige zooi zit, wat ik niet eens aan wil raken, waarvan de lak er half af is, en nog meer ongein. teruggestuurd naar solid vision, en een ander toestel gekregen, dat er nog redelijk uit zag. na twee dagen ging de batterij kapot en heb ik direct mijn abonnement opgezegd. telefoon teruggestuurd naar solid vision, en weer gerepareerd, alleen nu deed bluetooth het niet. telefoon in de kast gelegd en een oude nokia gepakt en ik ben daar verder mee gaan bellen.

    meer dan een half jaar niet kunnen bellen.

  63. @Giel:

    Ja, stof onder het scherm valt onder de garantie.
    Ik had het zelfde, en kreeg er een splinter nieuwe voor.
    Even terug gaan zou ik zeggen..

  64. @robbert: Hallo, bij mij is de muteknop bij mn eerste iPhone ook losgeraakt. Zonder reden. Niet gevallen etc.

    Ik bracht de telefoon naar een apple retail store en die vertelden mij na zogenaamd voor 93euro onderzoek, dat er vochtschade was ontdekt in de telefoon.

    Slim van apple dat ze die vochtcensor op een plaats doen die meteen nat wordt zodra de eerste druppel regen valt:S

    Echter de garantievoorwaarden doorgelezen en daar staat duidelijk in dat het probleem niet onder garantie wordt verholpen als dit bijvoorbeeld als oorzaak vocht oid heeft.
    Mijn probleem was echter fabricagefout en dus kreeg ik gewoon een nieuwe van t-mobile.

    Ga er dus direct mee naar t-mobile, en niet naar een retailer.

  65. @Grundey:

    Hoe kun je t-mobile contacteren?

    email?
    telefoon?
    adres?

    Mijn iphone heeft aardig afwijkende acellerometer wat dus oon gewoon een fabricagefout is…

  66. Origineel geplaatst door FalthoR
    @Grundey: Hoe kun je t-mobile contacteren?email?telefoon?adres?Mijn iphone heeft aardig afwijkende acellerometer wat dus oon gewoon een fabricagefout is…

    Via internet / 0800-7111 (dacht ik). T-Mobile store..
    Zonder gekheid, maar van welke planeet kom je als je dit niet eens weet???

    p.s. ik heb ook mijn telefoon ingeleverd bij de T-Mobile shop omdat mijn mute-knop eraf lag en ik kreeg gewoon kosteloos een nieuwe / gerefurbished toestel.

  67. @kal_el:

    Hey kal_el,

    Een vriend van mij heeft recentelijk ook waterschade aan zijn iphone gehad.
    Hij werd echter niet op de hoogte gesteld dat hij zijn toestel kon ruilen voor een nieuw mits een opleg van 208 euro.
    Toestel werd aangekocht in een Mobistar shop.
    Kan je me even laten weten hoe jij dit kon regelen

    Thx
    Bat

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.