Reacties voor: Dit zijn de 5 belangrijkste punten uit de FQ2 2018 kwartaalcijfers

Beste kwartaal ooit voor App Store, diensten en meer
Het is de ochtend na Apple's FQ2 2018 kwartaalcijfers en traditiegetrouw praten we je bij over de 5 belangrijkste punten. Wat vertelden CEO Tim Cook en CFO Luca Maestri in de nabespreking met analisten en journalisten? We praten je in no-time bij!

Reacties: 12 reacties

  1. Wat een succes weer. Echt ongelofelijk. Ben zeer verbaasd dat de X het goed doet ondanks die enorme hoge prijs.

  2. Gek toch? Nog steeds geen Apple Pay in NL, terwijl Bunq heeft aangetoond dat het zo is in te voeren (en zij het ook graag willen). Wat. Is. De. Reden?

  3. Origineel geplaatst door UtregCity
    Gek toch? Nog steeds geen Apple Pay in NL, terwijl Bunq heeft aangetoond dat het zo is in te voeren (en zij het ook graag willen). Wat. Is. De. Reden?

    ING heeft het ook bewezen in o.a. Australië. Ik gok dat het te maken heeft met dat wij Nederlanders al ongelofelijk veel contactloos betalen. Misschien ziet Apple haar eigen product daar niet zo makkelijk tussen komen. Daar zal transactiekosten een punt van zijn.

  4. Origineel geplaatst door UtregCity
    Gek toch? Nog steeds geen Apple Pay in NL, terwijl Bunq heeft aangetoond dat het zo is in te voeren (en zij het ook graag willen). Wat. Is. De. Reden?

    Origineel geplaatst door Rick
    ING heeft het ook bewezen in o.a. Australië. Ik gok dat het te maken heeft met dat wij Nederlanders al ongelofelijk veel contactloos betalen. Misschien ziet Apple haar eigen product daar niet zo makkelijk tussen komen. Daar zal transactiekosten een punt van zijn.

    Wat ook zou kunnen is dat de reden meer bij de banken zelf ligt en niet bij Apple. Wellicht dat de banken, omdat er al een contactloze betaaloplossing voorhanden is, Apple onredelijke voorwaarden proberen op te leggen. Het is opvallend namelijk dat al landen als Brazilië, Polen en Oekraïne eerder dan Nederland zijn. Het lijkt me stug dat de reden hiervoor alleen maar terug te leiden zijn op Apple. Ik denk dat het spel tussen de banken en Apple de belangrijkste reden is. Bunq was een uitzondering maar is in dit geval maar een kleine speler.

  5. Ik vind het niet raar dat Apple Care ook zoveel omzet heeft gegenereerd. Ook ik was te bang voor een zeer breekbare iPhone X. 🙈

  6. Geloof niets van een klant tevredenheid van 99%.

  7. TROTS!!!

  8. Origineel geplaatst door UtregCity
    Gek toch? Nog steeds geen Apple Pay in NL, terwijl Bunq heeft aangetoond dat het zo is in te voeren (en zij het ook graag willen). Wat. Is. De. Reden?

    Origineel geplaatst door Rick
    ING heeft het ook bewezen in o.a. Australië. Ik gok dat het te maken heeft met dat wij Nederlanders al ongelofelijk veel contactloos betalen. Misschien ziet Apple haar eigen product daar niet zo makkelijk tussen komen. Daar zal transactiekosten een punt van zijn.

    Misschien omdat je in de store niet contactloos kunt betalen…althans niet in Haarlem. Ik had het wel te doen met de verkoper toen hij moest vertellen dat in de eigen winkel niet met Pay betaald kon worden😑😑

  9. Origineel geplaatst door UtregCity
    Gek toch? Nog steeds geen Apple Pay in NL, terwijl Bunq heeft aangetoond dat het zo is in te voeren (en zij het ook graag willen). Wat. Is. De. Reden?

    Origineel geplaatst door Rick
    ING heeft het ook bewezen in o.a. Australië. Ik gok dat het te maken heeft met dat wij Nederlanders al ongelofelijk veel contactloos betalen. Misschien ziet Apple haar eigen product daar niet zo makkelijk tussen komen. Daar zal transactiekosten een punt van zijn.

    Origineel geplaatst door Richard
    Misschien omdat je in de store niet contactloos kunt betalen…althans niet in Haarlem. Ik had het wel te doen met de verkoper toen hij moest vertellen dat in de eigen winkel niet met Pay betaald kon worden😑😑

    Ik heb bunq en kan er gewoon, Met Apple pay betalen overal

  10. Dat ING het in Australië wel heeft is omdat haar grote concurrenten het wel aanbieden, dus ING “moest wel” mee met Apple Pay. In Spanje zijn ook alle grote banken met Apple Pay begonnen. Dus ING zal daar ook wel zeer rap volgen om de aansluiting met de concurrentie niet te missen (qua Apple Pay). Hier gokken ze op Payconiq. Daar zitten ze met geld in (ING, Rabo etc). Maar de meeste mensen met een iPhone willen Apple Pay. Niet een nieuw wiel.

    Zal wel een centenkwestie zijn. Apple wil XX en de banken willen X betalen onder de nobele gedachten “dat willen we niet doorbereken aan de klant” en de resterende X geven we liever aan de directeuren.

  11. @Applefreake: Same here…behalve in de Store van  zelf 😂

  12. @Jordy: Met X zijn ze overigens bij Apple wél aan het juiste adres. 😉

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.