Reacties voor: Faillissement iCentre definitief

Apple Premium Reseller iCentre is definitief failliet. Dit heeft de rechter vandaag uitgesproken.
Lees het complete artikel → Faillissement iCentre definitief
Bastiaan Vroegop - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 19 reacties

  1. Jammer…
    Een van de beste Apple Premium Resellers van Nederland failliet.
    Altijd aardig en vrolijk personeel.
    Maarja, er zal binnekort wel een nieuwe Reseller komen.

  2. Betekent dit ook dat er een executieverkoop plaats kan gaan vinden? Of heeft Apple een eigendomsvoorbehoud op bijvoorbeeld iPads e.d.?

  3. En wat betekent dit voor de garantie die ik op mijn iPad heb?

  4. Hopelijk komt er een executie verkoop! Kan ik misschien nog wel een MacBook kopen voor iets minder dan normaal!

  5. Hoop dag Groningen open blijft, heb ik wel goede ervaring mee, het is net compleet verbouwt.

  6. alle producten worden waarschijnlijk overgenomen oor de BAS Group. lijkt me niet dat ze dit in een executieverkoop gaan doen..

  7. Bah. honderden mensen zonder baan en de Nederlander hoopt als eerste op een koopje !
    Kots moe die mentaliteit.

  8. Ik denk niet dat er een excutieverkoop komt. Ik denk dat de kans groot is dat van de filialen die niet overgenomen worden, wel de voorraad wordt overgenomen.

  9. Hoe zit dat met de garantie van de iphone als je die bij een icentre winkel hebt gekocht?

  10. Origineel geplaatst door roger
    Bah. honderden mensen zonder baan en de Nederlander hoopt als eerste op een koopje ! Kots moe die mentaliteit.

    Tja die banen zijn hoe dan ook verloren (hopelijk kunnen veel mensen mee over), of je nu wel of niet op een koopje hoopt…

  11. @andries: op tweakers is daar al heel veel discussie over.
    Formeel is het geloof ik pech garantie weg, maar Apple zal waarschijnlijk wel de reguliere garantie overnemen.

  12. De garantie wordt volgens mijnheertje overgenomen door Bas groep.

    De icenter in Groningen gaat morgen weer open.

  13. Origineel geplaatst door roger
    Bah. honderden mensen zonder baan en de Nederlander hoopt als eerste op een koopje !
    Kots moe die mentaliteit.

    Tsja, die mensen zonder baan hopen voorlopig ook op een koopje…

  14. Balen zeg! En iedereen die een bestelling heeft gedaan kan waarschijnlijk fluiten naar zijn/haar goederen en geld!

  15. Origineel geplaatst door Edwin
    Balen zeg! En iedereen die een bestelling heeft gedaan kan waarschijnlijk fluiten naar zijn/haar goederen en geld!

    Klopt min of meer.
    En voor de garantie is Apple verplicht die te geven, de wet zegt 2 jaar en Apple moet dat naleven, maar die zal niet zo utgebreid zijn als de eerste jaar die je van hun krijgt.
    Executieverkoop komt niet, dat zijn veel te dure spullen.

  16. @Patryk: Als je mij het artikel in de Nederlandse wet kan geven waarin staat dat:
    A) de Europese bepaling exact is overgenomen
    B) hier een garantieperiode geldt van 2 jaar.
    Je bent een kanjer als je dat vind.

  17. Het is toch ook zo dat de verkoper verplicht is om garantie te geven, maar niet de fabrikant? Dat een fabrikant als Apple dat vaak wel doet is iets anders.

    Het is natuurlijk anders als je direct bij Apple koopt, dan is Apple zowel fabrikant als verkoper. Maar dat is bij iCenter dus niet het geval.

  18. Heel jammer voor al het personeel! Zoveel werk is er niet meer in die branche. Ik ken veel mensen die daar al jaren werkten en iets opgebouwd hadden, allemaal weg! Ook “Machouse” valt eronder. Succes allemaal!

    En dat allemaal omdat de directie alleen bezig was met groeien, overnames en niet met hervormen! De markt is door de komst van de Apple Store compleet veranderd.

  19. Toen ik in 2010 een MB-pro wilde kopen belde ik naar een filiaal van iCenter, ze hadden er een liggen en zouden hem reserveren.Ik kwam langs en er bleek gern exemplaar meer te liggen. Ik had er een uur voor gereisd met het OV.Het was 15.30 uur.De man bracht het slechte nieuws alsof het mijn schuld was: “Dat is een risico dat je neemt”.Hij zou proberen er een uit een ander filiaal te laten komen. Hij beloofde me dezelfde dag te bellen en te zorgen dat er eentje klaar zou liggen.Ik hoorde niets meer… De volgende dag belde ik hem op. “Sorry mijnheer, ik heb intern overlegd, maar dit is niet hoe we hier werken. U kunt het beste over een paar dagen terugkomen”Ik heb opgehangen, de Mac heb ik besteld bij Apple zelf, levertijd was 3 weken… 1800 euro omzet misgelopen door koppigheid.Later bij een ander filiaal wilde ik een kabel voor iPhone naar TV kopen, 3 medewerkers en ik was de enige klant. Ze bleven maar met z’n 3-en naar een spel op de Mac kijken. Toen ik vroeg om info keken ze verstoord. Allemaal jonge eigenwijze studentjes…Ik kijk er niet van op… NUL klantenbinding.De 3e ervaring was met een snoer/adapter voor dezelfde MBPro, ze hadden hem niet (1 maand geleden) omdat er nieuwe modellen aankomen.De mediamarkt had er nog 10!

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.