Reacties voor: Ervaringen van een Belgische iPhone-koper in Gent

De Belg Christophe Brock schrijft op zijn blog over zijn ervaringen bij het kopen van een iPhone 3G in Gent. Hoewel hij geen Mobistar-abonnement wilde hebben, werd hij er toch toe gedwongen.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 33 reacties

  1. Mobistar, bah. Gent daartegenover <3 Hij was beter naar de switchshop getrokken aan de veldstraat 🙂

  2. Die mensen moeten niet vergeten dat je binnen een aantal dagen het abonnement teniet kan doen.

  3. In de switchshop hadden ze al helemaal niks! Daar was alles reeds op voorhand gereserveerd en geven ze daarbij ook nog voorrang aan zij die een abonnement willen tekenen. De APR ‘s in belgië fungeren vanaf nu ook als een soort mobistar-agent, want ze kunnen ook contracten activeren.

    De enige vlaamse Apple winkel die bij mijn weten zonder pre-orders gewerkt heeft was Lab9 (www.lab9.be). Ze waren dus de enige die hun beperkte eerste voorraad iPhones verkocht aan de klanten die het eerst stonden aan te schuiven. Ze gingen open om 6u ‘s morgens en naar ‘t schijnt hebben ze nooit aangedrongen om een abonnement te nemen. Gewoon first come, first serve systeem toegepast. Zo is mijn vriendin daar toch aan haar iPhone 8gb zwart geraakt, zonder dat iemand aandrong om een abonnement te nemen. Jammer voor zij die achteraan in de rij stonden, dat er maar zo weinig toestellen beschikbaar waren, maar dat was overal zo blijkbaar.

    Inderdaad wel een zeer smerige strategie van Mobistar. Volgens mij blijft dit niet zonder gevolg, en terecht!

  4. Dat Benglish ga ik echt niet doorploegen

  5. Misschien moet je een wetboek meenemen naar de mobistar winkel en even de wet op koppelverkoop uitleggen

  6. Het lijkt er toch heel sterk op dat er grote verschillen zijn tussen mobistarshops.
    In Hasselt ging het allemaal vlot en vriendelijk. Wachtrij was heel rustig, nummertjes werden uitgedeeld en in de winkel geen geduw of getrek. Paar mensen voor mij hadden een proximusabo maar werden niet gepusht om te veranderen. Er werd wel duidelijk een aantal keer gevraagd (lichtjes aangedrongen) om over te schakelen, maar het was zeker geen intimidatie of zo.
    Verder geen klachten te melden, vriendelijke shopmedewerker, duidelijke uitleg, vlotte activatie van het nieuwe abo en na 10 min stond ik op straat met een nieuwe iphone.

  7. Ik wil er 1 zonder abbo en dan me nederlandse simkaat gebruiken is dat nou eigelijk ook mogelijk..? want op de site van Mobistar lees ik dat de iphone alleen met belgische simkaarten werkt!

  8. Schandalig! Ik ben reeds 2 jaar geleden van mobistar overgestapt naar proximus wegens vreemde praktijken en dit bevestigd weer maar eens wat een bedrijf mobistar is…

  9. Nu heeft deze persoon een abbo dat hij eigenlijk helemaal niet wilde, sorry dat ik t zeg maar dan sta je ook niet erg sterk in je schoenen.. als je t niet wilt dan wil je het toch niet, ze kunnen intimideren wat ze willen maar jij hoeft daar toch niet mee akkoord te gaan..

    Beetje laf om achteraf dan moeilijk te doen, ik begrijp dat er wel wat duw en trekwerk aan te pas komt maar om nou akkoord te gaan met een abbo dat je niet wilt..

    Nee is nee naar mijn mening maargoed.

  10. Niets van gemerkt, alles verliep vlekkenloos en eerlijk in ons mobistarcenter. Het heeft veel te maken met de ‘soort’ verkoper.

  11. vindt het jammer te horen dat de mobistar mannen de klanten misbruiken voor het schrijven van een abbo werk zelf ook in de telecommunicatie en moet zeggen als je een abbo hebt getekend kan je dit niet opzeggen want het is in een officiële verdeler getekend

  12. @iphone: Bij mij ook, ik ben wel Mobistar klant … maar ik heb ze ook iPhones zien verkopen aan Proximsklanten (natuurlijk na eerst hun eigen diensten aan te bevelen)

  13. @ Ruud:
    Volledig met u eens man!

    Overigens, is het niet de bedoeling (lees plicht) van een verkoper om zijn product aan te prijzen en er liefst zoveel mogelijk van te verkopen?

    Kijk: als je zelf verkoper zou zijn van producten a, b en c, en er zijn meer klanten dan producten: de ene klant wil enkel a kopen, de andere wil a, b en c kopen. Aan wie ga je verkopen denk je?

    En neen, ik ben zelf géén verkoper 🙂

  14. Wanneer gaat er opnieuw een lading iphones toekomen in Belgie?

  15. @ aardworm:

    Ik kan verkeerd zijn maar in België geldt er idd een wet op de consumentenbescherming die zegt dat je binnen de 7 dagen zonder kosten kan afzien van aankoop maar volgens mij (verbeter mij als ik fout ben) geldt dit enkel voor huis-aan-huis verkopen en verkopen op afstand.

    Als jij naar een winkel gaat en je koopt daar iets waar je achteraf spijt van hebt zul je op de goedheid van de verkoper moeten rekenen of op de policy van het bedrijf (zoals grote ketens hebben zoals bv: IKEA of Carrefour). Anders denk ik dat je pech hebt.

  16. Ik ben van Gent. Ik reserveerde mijn iPhone een maand geleden bij Switch. er is mij verzekerd dat ik een toestel zal hebben ik moet gewoon afwachten want er waren al mensen die een jaar op de wachtlijst stonden. Ondetussen hou ik mijn optie’s open, ik vertrouw op switch en volgens mobistar zijn er volgende week duizenden toestellen op komst (stond in de gazet). Ondertussen vul ik mijn tijd met mijn contacten op orde te brengen, films te converteren en muzieklijsten te onderhouden .. voor derest afwachten maar. Switch vermelde trouwens ook dat zij zelf verward zijn door alles en dat alles nogal onduidelijk in elkaar zit.

  17. LMC

    Welke gazet ?

  18. Mobistar maakt zich dus weer volslagen belachelijk, zoals we ervan gewoon zijn hier in België…

  19. Het laatste nieuws van dit weekend. Zo’n groot artikel…

  20. Welke gazet dus, ik lees dagelijks de gentenaar en van 1000den stuks is niet gesproken geweest

  21. Ik ben nu in Belgie. Bij welke winkels verkopen ze de iphone behalve bij M-Centres?

  22. Grote fout in dit artikel.
    De blog van de iPhone koper zegt duidelijk dat hij in de VELDSTRAAT zijn iPhone aankocht, niet in de Langemunt!!
    Dit is niet eerlijkt tegenover de verkopers van de Langemunt, die wel heel eerlijk en vriendelijk waren. Ik kan het weten want ik heb daar mijn iPhone gekocht in een heel vriendelijk, gezellige en aangename omgeving.
    Dit zou wel mogen rechtgezet worden.

  23. Het artikel is idd heel snel aangepast.
    Mijn excuses voor de reactie.
    Ik ging er van uit dat de aanpassing veel langer ging duren. Niet dus.
    Dikke pluim voor iPhone club!!

  24. Rond 11 uur kwam ik de winkel van mobistar binnen in de Veldstraat Gent.
    “Hebben jullie er nog?” was mijn vraag
    “Ja nog ééntje, ben je mobistar klant?”
    “Nee”
    “Wens je dit te worden?”
    “Nee”
    “Dan moet je wachten op de volgende levering eind augustus!”

  25. ik citeer eventjes in HET LAATSTE NIEUWS pg 3 einde artikel ” Het probleem zou binnen enkele dagen wel opgelost zijn , door de komst van duizenden extra exemplaren”

    Voor degenen die het niet snapten ‘Het laatste nieuws’ is een naam :p

  26. Bij Mobistar in wijnegem ook alles netjes , ik ben ook niet gepusht maar wel logisch dat ze hun produkten proberen te verkopen lijkt me. Ik was trouwens zo tevreden van de uitleg van de verkoper daar dat ik de volgende dag ben teruggegaan met men iphone en veranderd ben naar Mobistar.
    Trouwens ik snap al die mensen niet die zo’n heisa verkopen. Als je geen abonnement wil of als je je gedwongen voelt dan koop je hem toch niet. Of heb je ineens geen eigen wil meer omdat je een telefoon wil kopen.

  27. wat is de dichtsbijzijnde apple winkel in belgië in vergelijking tot nederland?
    gr.

  28. @jur Zonder lulig te doen, maar doe je huiswerk. Het ligt er maar net aan waar je in NL woont, nietwaar?
    http://www.apple.be -> taal kiezen -> waar te koop -> verkooppunten zoeken… Zo iets…

  29. ik heb een NL TMobile abonnement. (Sim Only). Kan ik met een in BE gekochte Iphone gewoon tegen NL rarieven bellen? en van alle functies gebruik maken?

  30. Misschien moet je een wetboek meenemen naar de mobistar winkel en even de wet op koppelverkoop uitleggen reak……

    Wel heb ik dan ook gedaan 2keer bij Mobistar winkel in schoping center kuurne ( bij kortrijk)
    2keer wilden ze mij een verkopen en hadden ze iphone 12gb wit
    maar 2keer wilden ze mij een abonnement op te dringen !!!!!ANDERS GEEN IPHONE
    toen heb ik me boos gemaakt en hem even de wet op koppelverkoop uitgelegd
    een schande voor een toestel waarvoor je 615 euro moet betalen !!!!!!!!!!

  31. Weet iemand toevallig wanneer er weer nieuwe iphones komen? Ze zijn zon beetje overal uitverkocht volgens mij.

  32. Gevonden in een boekje die ik meegenomen heb bij het Mobistar Center …

    Werken de iPhones van de eerste generatie met de Mobistar SIM-kaart?

    Mobistar is de exclusieve verkoper van de iPhone3G in België. De iPhones van de eerste generatie kan je in België niet kopen. Sommige mensen kochten misschien al een iPhone v1 in het buitenland. Geen probleem: zij kunnen zich inschrijven op onze tariefformules, die ook op hun toestel perfect werken of ze kunnen gewoon met het toestel blijven werken zoals ze dat nu reeds doen. Indien ze Mobistarklant zijn, kunnen ze zelf hun gegevens (IMEI-Nummer) achterlaten in een Mobistar Center en zo kunnen ze ook legaal de Firmware updates installeren.

    Vooral de laatste (cursief) zin, is handig.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.