Reacties voor: Duitse uitgevers willen met Apple praten over censuur in App Store

Onder Duitse uitgevers is ophef ontstaan, omdat erotiek en andere foto's met naakte huid niet zijn toegestaan, terwijl dat bij Duitse schandaalkranten de normaalste zaak van de wereld is.

Reacties: 8 reacties

  1. Het is echt van de zotte. Ik kan mij voorstellen dat Apple geen porno of soft-sex applicaties wilt, maar dat ze zelfs al moeilijk doen over normale kranten?

    Met hun eigen Safari kan je ook alle porno sites bezoeken. Hoewel dit iets anders is, geeft het wel weer dat een iPhone nooit sex-vrij kan zijn. En straks met de custom wallpapers bij OS 4.0: dan zul je mensen tegenkomen met een erotische wallpaper op hun iPhone/iPad.

    En over literatuur: mag Turks Fruit straks niet verkocht worden in de Nederlandse iBook store?

    Een erg slechte ontwikkeling en ik hoop dat uitgeverijen Apple zover krijgen om hun conservatieve (lees: Amerikaanse) censuur te versoepelen in Europa. Is dat ook niet 1 van de redenen waarom de iTunes store meerdere regios kent?

  2. Als Apple Axel Springer und Gruhnen&Jahr tegen zich heeft dan heeft Apple in Europa een probleem. Dit zijn niet de erste beste Uitgevers. Zo zie je maar weer: de markt doet zijn werk.

  3. Tja.. die Amerikanen.. die zo’n beetje de porno industrie uitgevonden hebben.. ‘t zal wel nooit veranderen…….

  4. Ik vind het een beetje vreemd dat Apple wel de Playboy toelaat, die toch een erkend bedrijf is in de VS, maar niet zo’on krant toelaat die ook erkend bedrijf is in de EU. Met andere woorden: Ik ben het eens wat die duitse kranten zeggen. Een europees erkend bedrijf is totaal iets anders dan dat men heeft in de VS. Er zit een totale andere geschiedenis erachter en andere waarden(die ongeveer het zelfde zijn de VS, maar toch iets ”toegankelijker”(kon niks beters verzinnen) zijn)

    Laat ik duidelijk zijn: Ik vind het goed dat Apple een groot aantal porno apps tegenhoud(op de playboy en andere groote, goede en erkende bedrijven dan na), maar om nou direct een lijn te zetten over de hele wereld, over wat verantwoord is, gaat me te ver. Hier in europa, denk ik, is er ook een hoge lijn als het gaat over wat we goed vinden en wat niet, maar die lijn word op een totaal ander level gezet(ietsjes lager, maar toch heel hoog, dan in de vs naar mijn mening).

    En als dan direct betekend dat europese kranten, die bloot in hun kranten hebben( en die direct ook toch goed kijken of dat goed bij de krant hoort en hun artikelen (uit hun perspectief)), niet mogen publiceren dan zou dat voor mij een reden zijn om nog even te wachten met de aankoop van een iPad. Want je sluit dan direct ook journalistiek(van een krant) uit en dat is voor mij een no-go area. Vooral niet met de geschiedenis die europa heeft gehad.

    In het kort: Slechte zaak Apple! Hier hadden jullie iets beter over na moeten denken.

  5. Hoe preuts het ook allemaal klinkt, ik vind toch dat er te vaak en te veel gehuild wordt door bedrijven die er -wel- als de kippen bij willen zijn om een graantje mee te pikken van het succes van bijvoorbeeld de iPad, maar zich vervolgens -niet- wensen te houden aan de daarmee gepaard gaande voorwaarden.

    Als je mee wilt liften op het succes van een ander moet je je aan de voorwaarden houden of gewoon ergens anders heen gaan, simple as that.

    Als er genoeg bedrijven om deze reden -niet- met Apple in zee willen en dat gaat Apple vervolgens klanten kosten gaan ze wellicht vanzelf hun beleid wel versoepelen.

  6. Censuur is als Bild bewust besluit een dergelijk onderwerp niet te behandelen. Het is geen censuur om van tevoren duidelijk in de regels te zetten dat er geen tetten in de App mogen. Dat is toch niet zo moeilijk?

    Bovendien is het een keuze om in de App Store te willen. Niet mee eens? Dan niet.

  7. Wordt toch eens tijd om die ipad bij de vuilnis te gooien en te stoppen met het spekken van de kas van apple. Die Steve is onderhand te arrogant aan t worden!

  8. Ach, Tieten zat op internet.
    Waar ik heel erg blij mee ben bij Apple is dat ze mijn klantgegevens blokkeren als ik een iAd bekijk. Daar kan menig bedrijf niet aan tippen (Google/Facebook).

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.