Reacties voor: Dit zijn de maatregelen die Apple neemt als je een iPad vroegtijdig mag testen

iPad's in vermomming, vervangen sloten op de deur en een kantoorruimte zonder ramen. Apple stelde strenge eisen toen ze een ontwikkelaar van tevoren een kijkje gaf in de wondere wereld van de iPad.
Bart Breij -

Reacties: 17 reacties

  1. Wow, dit is wel heel erg eng hoor. Microsoft doet nog rustig (met software dan). Maar… Dit. Maar Apple heeft vast er een goede reden vor.

  2. Maar Apple heeft vast er een goede reden vor.

    Idd. Geld!! Hoe hoger de verwachting, des te groter de verkoop…

    Mag een bedrijf als Apple trouwens wel zomaar sofinummers opvragen? Is dat niet voorbehouden aan overheid/financiele instellingen?

  3. apple zegt: graag of niet!:P

  4. Een goed recht om zo enorm zorgvuldig om te gaan met ongelanceerde apparaten of nieuwe software. Elk klein gegeven dat uitlekt kan tot in de miljarden schade oplopen.

  5. Origineel geplaatst door Laurens
    Maar Apple heeft vast er een goede reden vor.Idd. Geld!! Hoe hoger de verwachting, des te groter de verkoop…Mag een bedrijf als Apple trouwens wel zomaar sofinummers opvragen? Is dat niet voorbehouden aan overheid/financiele instellingen?

    Alleen als de ontwikkelaar zo graag een iPad wilt testen. Je hoeft het niet te doen, maar dan heb je ook geen test iPad 🙂

  6. Origineel geplaatst door Laurens
    Maar Apple heeft vast er een goede reden vor.Idd. Geld!! Hoe hoger de verwachting, des te groter de verkoop…Mag een bedrijf als Apple trouwens wel zomaar sofinummers opvragen? Is dat niet voorbehouden aan overheid/financiele instellingen?

    In NL niet. Dat is iets tussen burger/werkgever en overheid.
    Een bedrijf mag dit niet zomaar van jou vragen, en je mag het zelf niet eens geven…

  7. Als bij voor een bedrijf werkt mag je toch zo ook een sofinummer geven? Het is wat je legitiem maakt in het land het Koninkrijk der Nederlanden.Bovendien ik werk ook bij een bedrijf en zie elke dag sofinummers van verschillende burgers. Dus hoe geheim is het dan?

  8. Origineel geplaatst door Anonymous
    In NL niet. Dat is iets tussen burger/werkgever en overheid.
    Een bedrijf mag dit niet zomaar van jou vragen, en je mag het zelf niet eens geven…

    Lijkt me stug. Heb je een bron?

  9. Foto’s van de tafels om de locatie te kunnen traceren? Haha, Als je slim bent plak je die af voordat je fotos gaat maken …

  10. Ik vraag me af of dit wel helemaal waar is. Of wellicht erg overdreven verteld.

  11. Lijkt me logischer als Apple de desbetreffende ontwikkelaars naar de Apple campus laat komen ipv de iPad naar buiten te brengen…

  12. Ik heb voor het reclamebureau van Apple in London gewerkt. Dit gaat inderdaad zo.

  13. @Johan: Lijkt me erg stug dat een reclamebureau beschikt over deze informatie!

  14. @013: Zo onwaarschijnlijk lijkt me het niet. De reclamebureaus nemen nu al de filmpjes op met de iphone 5 (zie hier op deze website enkele weken geleden) ik vermoed dat de studio’s zwaar beveiligd zullen worden en iedereen zal mooi zijn mond moeten houden….

  15. @Anonymous: Wat een onzin. Ik mag jou best je ID-nummer vragen en als je me dat dan geeft dan pleegt geen van ons een verboden handeling.

  16. Origineel geplaatst door 013
    @Johan: Lijkt me erg stug dat een reclamebureau beschikt over deze informatie!

    Zo stug lijkt dat me niet. Er moeten ook reclame filmpjes, posters en dergelijke van het nieuwe product komen. Het lijkt me sterk dat het hele reclame/promotie-proces pas op gang kan komen als de “buitenwereld” het product gezien heeft. Wanneer er een nieuwe iPad/iPhone/noem-maar-op bekend wordt gemaakt staan er direct al product-foto’s en leuke filmpjes op de Apple site. Lijkt me niet dat Apple die allemaal zelf maakt, zal ook wel iets zijn wat ze uitbesteden aan mensen die daar weer meer verstand van hebben en dus promo-spul voor het product moeten gaan maken.

  17. @013: Veel reclamefilmpjes van Apple zijn heel productgericht. Zonder het product te ervaren/ermee te spelen lukt dat niet goed omdat je die experience echt zelf moet voelen om er inspirerende reclame voor te maken.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.