Reacties voor: Eerste indruk: Disney+ is de streamingdienst waar we op zaten te wachten

Disney+ is van start gegaan in Nederland, twee maanden voor de officiële release. Wij kunnen nu alvast kijken naar het aanbod van Marvel, Star Wars en andere bekende namen. Is Disney+ de moeite? In deze eerste indruk lees je wat wij ervan vinden.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 82 reacties

  1. Heb het pas net, maar ik ben er echt heel erg blij mee. Vooral als je een Marvel fan bent!

  2. Apple TV+ is alleen een jaar gratis als je een nieuw Apple product koopt. Anders niet toch? Ik heb 2 welen geleden een nieuwe iPad mini gekocht geregistreerd op mijn account (vanuit het werk gekregen maar is op mijn iCloud account gekoppeld). Benieuwd of ik daardoor ook recht heb op dat jaar Apple TV+ gratis.

    Disney+ nu 2 maanden gratis uitproberen is wel heel erg gaaf in ieder geval en het werkt echt super ook !

  3. Leuk artikel, ben benieuwd naar de dienst.
    In verschillende van jullie artikelen schrijven jullie dat Apple+ bij een nieuw aangeschaft Apple product zit. Volgens mij is dit abuis, enkel bij een iPad, iPhone en Mac. En niet bij bv. een Apple Watch.

  4. Heel tof, ben benieuwd naar de Marvel series die later zullen uitkomen. Wel jammer dat de Spider-Man films er niet tussen staan.. maar dat was te verwachten 😢 ook de documentaires van National Geograhic 👌 👌

  5. Marvel fan zeker! StarWars check! Heb alleen alles al gezien…Disney classics helemaal schattig enzo maar ook allemaal gezien, kan ze zelfs dromen! weet nog niet precies waar ik Disney+ voor nodig heb. Tekenfilms…nah dat lukt me gewoonweg niet meer (helaas). Voor jonge kinderen is dit helemaal goud natuurlijk. Maar voor iemand van 30 zonder kids….of mis ik iets.

  6. Ben ook even aan het rondkijken op Disney+. Kun je de Marvel films ook op chronologische volgorde zetten? Zijn staan wel in één lijn maar door elkaar op jaartal.

  7. Disney+ is de streamingdienst waar we op zaten te wachten

    Ik zat niet te wachten op een speler die de streamingmarkt danig weet te fragmenteren.
    Niet goed voor mijn portemonnee, niet goed voor de indamming van het illegale aanbod. Dat laatste gaat vast flink opflakkeren naarmate we meer abonnementen zouden moeten betalen omdat content onder verschillende daken zit.

  8. Dus alle films zijn beschikbaar of enkele? Star wars , Han solo… of enkel docu’s om te testen?

  9. Ik heb Disney+ in 2 maanden wel uitgekeken. En ik ben benieuwd of onze kinderen er dan nog wel vinden wat ze leuk lijkt.

    Ik gooi Netflix er even uit maar Disney+ is absoluut geen vervanger.

  10. Zien die bedrijven niet dat ze de markt versplinteren en dat mensen snel klaar zijn met al die abbo`s voor een enkele serie die ze leuk vinden.

  11. Dolby Vision en Dolby Atmos wordt niet erkend door de LG OLED tv!! Iemand hier meer ervaringen mee?
    Ik kijk via de LG app. Op de Apple TV heb ik het nog niet gecheckt eerlijk gezegd.

    Verder is het een aangename verrassing dat we in Nederland een van de eerste zijn!
    Het aanbod wordt vanaf 12 november alleen maar leuker. Gelijk ook een jaarabonnement genomen!

  12. Origineel geplaatst door Johnnydebelg
    Dus alle films zijn beschikbaar of enkele? Star wars , Han solo… of enkel docu’s om te testen?

    Alle Star Wars films staan er op!!

  13. Origineel geplaatst door Marc
    Apple TV+ is alleen een jaar gratis als je een nieuw Apple product koopt. Anders niet toch? Ik heb 2 welen geleden een nieuwe iPad mini gekocht geregistreerd op mijn account (vanuit het werk gekregen maar is op mijn iCloud account gekoppeld). Benieuwd of ik daardoor ook recht heb op dat jaar Apple TV+ gratis.
    Disney+ nu 2 maanden gratis uitproberen is wel heel erg gaaf in ieder geval en het werkt echt super ook !

    Een nieuwe iPhone, Mac, Apple TV, iPad of iPod touch gekocht vanaf 10 september 2019.

  14. Een groot nadeel is dat de app werk vanaf iOS 11. Dus als je kinderen een oude iPad 3 of iPad 4 hebben kan je het daar niet op installeren.

  15. Echt top en leuk. Blij mee. Kinderen kijken hun ogen uit. Ben te vroeg geboren 😁. Toch de droom van elk kind. Elke Disney-film met een druk van je vinger beschikbaar.

  16. By tapping the monthly button below, you agree to start your subscription immediately, and that you will not be able to withdraw from the contract and receive a refund.

    Staat hier nu letterlijk dat je niet je subscription kan stoppen??

  17. Geen app voor de apple tv 3 en geen app op de samsung smart tv. Jammer, als deze niet gaan komen dan wordt het alleen de eerste 2 maanden free trail.

  18. Het kijken op tv wordt hopelijk nog makkelijker gemaakt. Wilde hier best een Chromecast voor aanschaffen, maar wat ik begrijp is dat je alleen via een browser op iPhone of iPad kan streamen en niet via de Disney app zelf. Gemiste kans..

  19. Nee hoor.. ik kan gewoon chromecasten via de disney app zelf..

  20. Kleine correctie, Nederland is niet het land waar gehost word. Het hosten gebeurt op diverse servers over de wereld, recent stuff komt bijna allemaal uit Hong Kong of Australië omdat dit de landen zijn waar de eerste releases plaats vinden.

    Nederland zal wel zeker in de top 3 staan van downloaders, met name usenet binairies maar dat is heel iets anders.

    On topic: mooie duidelijke en snelle app, jammer dat er nog niet veel 4k materiaal is. Benieuwd of Disney ook later verbannen films weer geeft zoals bv de shorts die gemaakt zijn tijdens wwii als promotie voor het aantrekken van soldaten en het financieel ondersteunen van de war machine.

    Ben zelf een Disney die hard, inmiddels alle classics en avond vullend3 films op eigen nas, mis nog wel wat oud materiaal van rond 1920-1930. Hoop dit erbij te kunnen downloaden op legale manier.

    Dat abo gaat er hier in huis lekker bij.

  21. Origineel geplaatst door Eric
    Dolby Vision en Dolby Atmos wordt niet erkend door de LG OLED tv!! Iemand hier meer ervaringen mee?
    Ik kijk via de LG app. Op de Apple TV heb ik het nog niet gecheckt eerlijk gezegd.
    Verder is het een aangename verrassing dat we in Nederland een van de eerste zijn!
    Het aanbod wordt vanaf 12 november alleen maar leuker. Gelijk ook een jaarabonnement genomen!

    Zelfde probleem hier. Daarnaast krijg ik maar DD2.0 en de ingebouwde Netflix app doet gewoon DD5.1

  22. Hier in ieder geval 2 blije kinderen! Bij mij gaat het extra zenderpakket (€10) van xs4all eruit en komt deze ervoor in de plaats. Scheelt mooi weer €3 per maand

  23. Helaas nog niet voor Samsung tv’s. Niet te vinden in de app store van Samsung. Bij LG wel.

  24. @Jos: heb hetzelfde ‘probleem’, geen dolby vision en of atmos via de LG. Netflix en Amazon wel dus ligt niet aan tv..

  25. Origineel geplaatst door Eric
    Dolby Vision en Dolby Atmos wordt niet erkend door de LG OLED tv!! Iemand hier meer ervaringen mee?

    Ik kijk via de LG app. Op de Apple TV heb ik het nog niet gecheckt eerlijk gezegd.

    Verder is het een aangename verrassing dat we in Nederland een van de eerste zijn!

    Het aanbod wordt vanaf 12 november alleen maar leuker. Gelijk ook een jaarabonnement genomen!

    Zelfde probleem hier. HDR logo wordt niet zichtbaar. Persoonlijk denk ik niet eens dat het echt 4K is.

  26. @Vincent: 2 maanden om ook alle Simpsons te zien? Rond de 600 afleveringen. Disney is eigenaar van FOX tv.

  27. Origineel geplaatst door Rv
    Geen app voor de apple tv 3 en geen app op de samsung smart tv. Jammer, als deze niet gaan komen dan wordt het alleen de eerste 2 maanden free trail.

    Grote tegenvaller inderdaad dat Apple TV 3 niet werkt. Hopelijk komt KPN met eenzelfde app als Netflix, anders houdt het voor mij ook denk ik op

  28. Mooie dienst maar helaas moet je er uiteindelijk weer voor gaan betalen (logisch) waardoor je voor content straks een goedvermogen kwijt bent. Netflix, Amazon prime, Disney+, alle tv + een YouTube zal in een later stadium ook wel geld van je willen hebben.

    Bij Disney zie ik nog geen 20th Century Fox maar als die erbij komt dan gaat het hard met goede content.

  29. Wat leuk en het werkt perfect Mn kinderen zijn er dol op.!

  30. Streamen via de iPhone naar de ingebouwde Chromecast in mijn Sony TV werkt niet. De app ziet de TV en wordt ook op de TV zichtbaar. Maar zodra het streamen begint dan krijg ik foutmeldingen. Jammer…. het scherm van mijn telefoon is zo klein. Misschien opstartproblemen. Maar als het deze week zo blijft gaat Disney+ weer op zwart bij mij. Netflix werkt wel gewoon dus het ligt niet aan mijn netwerk. Ook via mijn Samsung Android telefoon van het werk werkt het niet.

  31. Ik ben nog niet overtuigd maar ben ook geen Disney dan. Aanbod valt tegen wel leuk voor kids. Nee, geef mij maar Netflix

  32. @Peha: je kunt switchen tussen de diensten, het heeft geen zin om 4 streamingsdiensten tegelijk te hebben, wanneer wil je dit allemaal gaan kijken

  33. “ Kijken vanuit het buitenland lukte nog niet, ook niet via een VPN. Mogelijk is er wel een loophole, maar die hebben we nog niet kunnen ontdekken. “

    Ik zit momenteel in Spanje en kan alles zien via wifi of via 3G Orange!

  34. Op de AppleTV 4K werkt Dolby Vision dus ook niet. Blijkbaar heeft Disney dat nog niet op orde. Heb ze maar een mail gestuurd hierover.
    Vreemd dat iCulture dit niet heeft geconstateerd.

  35. Ik krijg de hele app niet aangeboden helaas

  36. Snel klaar. Niks voor mij.

  37. joepppieeeee, gelijk Ziggo opzeggen…ow wacht.

  38. Origineel geplaatst door Peha
    Mooie dienst maar helaas moet je er uiteindelijk weer voor gaan betalen (logisch) waardoor je voor content straks een goedvermogen kwijt bent. Netflix, Amazon prime, Disney+, alle tv + een YouTube zal in een later stadium ook wel geld van je willen hebben.

    Bij Disney zie ik nog geen 20th Century Fox maar als die erbij komt dan gaat het hard met goede content.

    Je moet ze ook niet allemaal tegelijk nemen. Waarom niet elke maand wat anders? Of ieder kwartaal. Of spaar wat leuke serieus op.

  39. Chromecast die lag te verstoffen aangesloten op mijn Samsung smart tv en werkt perfect. Oo Samsung tv helaas geen app beschikbaar en via AirPlay werkt niet op oude Apple tv. Zoontje is blij want die kan alle StarWars films nog eens zien!

  40. Ik heb het probleem dat ik verschillende films via AirPlay direct naar mijn tv niet kan afspelen, maar als ik die zelfde films richting een Chromecast doe dan wel. Er zitten nog wat foutjes in.

  41. Framerate klopt nog niet helemaal, krijg kleine stotteringen in beeld met de Apple TV 4K, scherm switched ook niet naar de juiste framerate. Geen last met films in de Apple tv app

  42. En nu Hulu nog. Had gehoopt dat de 20th century fox content erbij zou zitten. Maar die blijft dus op Hulu.

    Weet iemand of Disney ook plannen heeft om Hulu naar Nederland te brengen?

  43. @Michel: check deze link. Staan ook de series tussen. Dit is niet op jaar van uitbrengen maar op chronologische volgorde.

  44. Ik kan wel casten via chromecast vanaf mijn iPad, maar krijg dan geen ondertitels te zien. Op de iPad zie ik die wel gewoon.

  45. @Jos: Dat klopt. Geen atmos, vision of surround. Maar het is een kwestie van tijd voor dit allemaal wordt toegevoegd. Het is immers een pilot.

  46. Blij verrast met het aanbod. Alleen wel wat bugs. Via airplay kan ik niet afspelen op mijn Smart tv of hij speelt 5 min en blijft daarna hangen, subtitels doen het ook niet.

    Via Chromecast werkt alles dan weer wel! Net iron Man gekeken, kwaliteit via de Chromecast viel tegen.

  47. @Jensen: nee hoor , gewoon via disney app

  48. Tot 12 nov gratis, wat is het opzegtermijn? Dus wanneer moet ik weer opzeggen als het me niet bevalt?

  49. Apple tv2 werkt niet met airplay en op recente Samsung tv is er geen app.
    Jammer. Kijk alleen bij nood op mn xs max dus Disney ga ik weinig gebruiken.

  50. @Jos: Is hopelijk snel verholpen? Aangezien we hier in Nederland als eerste mogen testen?!

  51. Pas op!!!!

    Downloads functie werkt niet goed!!!

    Film gedownload in de app. Ga met de trein. Intercity Direct. Meerdere keren onder de grond door een tunnel. Valt de film stil!!!!!
    Hij streamt dus, want krijg ook ineens bericht van Mobiele provider dat mij halve bundel ineens half leeg is!!!!!!

  52. Origineel geplaatst door JeroenT
    By tapping the monthly button below, you agree to start your subscription immediately, and that you will not be able to withdraw from the contract and receive a refund.

    Staat hier nu letterlijk dat je niet je subscription kan stoppen??

    Nee, er staat dat als je tussentijds stopt, het abonnement doorloopt tot het einde van de maand. Je kan maandelijks opzeggen, maar je moet dat minimaal 1 dag voor de start van een nieuwe periode doen.

  53. @HB: Wat zonde dat je halve bundel al verspild is zonder dat je het wist. Goed dat je dat aangeeft. Beste is om eerst te testen met vliegtuigmodus aan voor je weggaat. En vooral ook Mobiel dataverbruik onder App Instellingen bij je profielfoto rechtsonder veranderen in Alleen Wi-Fi (tenzij je anders wilt).

  54. @Wilko: Ik heb hetzelfde probleem. Film starten vanuit de AppleTV App geeft geen probleem. In Disney+ app wel.

  55. @Marc: Ik zou een mailtje sturen naar Apple, (of je product ruilen en een nieuwe aanschaffen) 😉

  56. Origineel geplaatst door Themubson
    @Jos: Dat klopt. Geen atmos, vision of surround. Maar het is een kwestie van tijd voor dit allemaal wordt toegevoegd. Het is immers een pilot.

    Op de Apple TV 4K krijg ik wel Dolby Atmos via de Disney+ app… Vision werkt dan weer niet…

  57. Ben er alweer helemaal op uitgekeken. Beeldkwaliteit is wel een stuk beter dan bij Netflix. Als het niet stottert tenminste.

  58. App gedownload op Apple TV en even rondgekeken, conclusie; voorlopig is het vooral een dienst voor kinderen en jongeren.
    Staat niets voor volwassenen op ( no offense Star War fans),

    Vooral oude meuk die we allemaal al meerdere malen gezien hebben.
    Die achterstand op Netflix halen ze op die manier voorlopig niet zo snel in.

    Vanochtend gelijk mijn abonnement weer opgezegd, kijken wat apple tv+ gaat brengen.

  59. Nice dat wij het 2 maanden mogen uitproberen.

  60. Origineel geplaatst door Jasper
    En nu Hulu nog. Had gehoopt dat de 20th century fox content erbij zou zitten. Maar die blijft dus op Hulu.
    Weet iemand of Disney ook plannen heeft om Hulu naar Nederland te brengen?

    Oh, wow! Nou, dat zou pas interessant zijn. Ik heb me wel aangemeld voor de proefperiode van Disney+ maar we zijn niet echt grote Disney liefhebbers. Heb het meer gedaan omdat het gratis is en gratis even rondkijken kan geen kwaad. NatGeo is wel een leuke toevoeging maar als men Hulu aan zou bieden, dan zou het zeker interessanter worden.

  61. @Jeroen76: Hartelijk bedankt voor je e-mail en feedback aan Disney+.
    Verwacht volledige ondersteuning voor Dolby Atmos en HDR (10) tegen de officiele lancering van 12 November. De logo’s zullen tegen die tijd ook getoond worden, maar voor nu hebben we dat nog niet geimplemeneert.

    Ik heb nog geen antwoord op mijn dd2.0 VS dd5.1 issue.

  62. Het beeld stottert behoorlijk als je vooruit of achteruit spoelt op de PlayStation 4.

    Dat is bij Netflix niet het geval.

    Ook kun je niet zien in welke scène je zit bij Disney+.

    Wel lekker 2 maanden gratis kijken, maar ik hou het bij Netflix.

  63. Leuk dat Disney + als eerste naar Nederland komt maar de LG app werkt niet goed? Vooral het aanpassen van de ondertitels werkt niet goed (letters zijn te klein of te groot?) en de zwarte balk erachter krijg je niet weg ondanks dat het in het menu goed staat? en de afstandsbediening is irritant. Als je de remote op en neer beweegt schuift alles over het beeld? Netflix bediening is beter met de LG remote. Ook dolby vision en dolby atmos ontbreekt. Hopelijk komt er snel een update van LG smart tv app! Anders zeg ik het snel weer op.

  64. Ik vind het aanbod niet fantastisch.
    Abonnement direct weer opgezegd die automatisch gestart wordt.
    Maar anderen kunnen het wellicht leuk vinden, smaken verschillen.

  65. Origineel geplaatst door Ruud
    Streamen via de iPhone naar de ingebouwde Chromecast in mijn Sony TV werkt niet…

    Erg herkenbaar. Sinds ik mijn Chromecast-apparaat (V2) via een ethernet-adapter en niet meer draadloos heb aangesloten op mijn netwerk, gaat alles een stuk soepeler…

  66. Origineel geplaatst door johnnydebelg
    @Vincent: 2 maanden om ook alle Simpsons te zien? Rond de 600 afleveringen. Disney is eigenaar van FOX tv.

    Simpsons staan er nu nog niet tussen. En gaan mij ook niet overtuigen om daarna te betalen voor de dienst.

  67. Oogt goed. Ben beste wel een fan van Star Wars en Marvel. Wat mij alleen irriteert is het zwart beeld achter de ondertiteling.
    Heeft iemand hier een oplossing voor

  68. In het buitenland werkt het wel via 3 of 4g Als je verbinding hebt kan je 4g of 3g uitzetten en op wifi overgaan. Dan blijft hij gewoon spelen.

  69. Geen Dolby Vision/Atmos via LG….gemiste kans wat mij betreft. Dat is wat het voor mij interessant maakt, de functionaliteit van het platform geloof ik wel..

  70. Disney + vind ik tot nu toe erg leuk! Vooral de marvel films😍 nu maar hopen dat de rest van het aanbod later snel groeit.

    Als je een serie kijkt speelt het niet automatisch naar de volgende aflevering dat vind ik wel jammer of weet iemand hoe ik dat kan instellen. Nu moet ik dus steeds de afleveringen zelf starten!

    Op de ps4 kan ik de ondertiteling moeilijk aan of uit zetten, en jammer dat je niet makkelijk kan door spoelen misschien komt dat nog is nog maar een pilot verder ben ik tevreden😄

  71. Ik krijg via telefoon, laptop alles goed werkend. Alleen op mijn Philips Smart tv krijg ik maar geen geluid. Ook casten via telefoon werkt al helemaal niet. Iemand nog een goeie tip?

  72. Origineel geplaatst door JeroenT
    By tapping the monthly button below, you agree to start your subscription immediately, and that you will not be able to withdraw from the contract and receive a refund.

    Staat hier nu letterlijk dat je niet je subscription kan stoppen??

    Als je via de Apple app gaat, kun je alleen maandelijks betalen. Maar via de website kun je ook jaarlijks kiezen. Scheelt €14,-.

    Opzeggen kan meteen, als je wilt. Staat duidelijker op de website van Disneyplus.com

  73. De Nederlandse audio van Disney is kwalitatief erg goed, hoor. Van Hannah Montana vind ik het zelfs veel beter om het in het Nederlands te kijken. Ik heb geen ondertiteling nodig.

  74. VPN werkt wel !

    Zit nu namelijk in het buitenland en kan het gewoon kijken.
    Gebruik een privé VPN, misschien blokkeren ze net als bijv. Netflix bepaalde VPN providers. Staat natuurlijk in de tekst niet precies, hoe ze tot die conclusie kwamen.

    De app op LG tv‘s is redelijk beta. Eenmaal (sub) menu of film gekozen en er is geen weg terug meer … iets snders uitkiezen kan alleen door de app volledig af te sluiten en opnieuw op te starten (overal ontbreekt de „terug“ toets)

  75. @Eric: dolby Vision wordt idd niet herkent. Wordt aan gewerkt. Binnenkort een update.

  76. Op de Apple tv heb ik toch wel het mooiste beeld. Op de LG app werkt dolby vision niet. En irritante zwarte balk achter de sub. Bij Apple tv kun je onderschriften naar je wens aanpassen.

  77. Origineel geplaatst door Jan
    Op de AppleTV 4K werkt Dolby Vision dus ook niet. Blijkbaar heeft Disney dat nog niet op orde. Heb ze maar een mail gestuurd hierover.

    Vreemd dat iCulture dit niet heeft geconstateerd.

    Dolby vision werkt wel op de Apple tv 4K.

  78. @jpwg001: In de App Store kan je bij abonnementen de maandabonnement gewoon omzetten naar een jaarabonnement van € 69. Dat is toch weer 2 maanden gratis.

  79. Mis alleen de functie “restart” voor de rest aanbod nog niet super groot.
    Ik hoop dat Disney “Hulu” en “Disney+” in de toekomst samenvoegen.

  80. Origineel geplaatst door KevinvdB
    Mis alleen de functie “restart” voor de rest aanbod nog niet super groot.

    Ik hoop dat Disney “Hulu” en “Disney+” in de toekomst samenvoegen.

    Geluid is niet stabiel midden in een film gaat het geluid ineens harder on daarna weer zachter te gaan.

  81. Sinds 12/11 teleurstellend weinig nieuwe content en van de series maar één aflevering per serie. Verder kijken is spontaan verdwenen en je kijkhistorie houdt het ook niet meer vast. Moet dus elke keer onthouden bij welke aflevering ik ben gebleven. Hoop dat ze dat snel herstellen!!

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.