Reacties voor: Dekking bij T-Mobile: te optimistische kaart

De dekkingskaart van T-Mobile die op de website wordt getoond is te optimistisch, blijkt uit ervaringen van één van onze lezers. De interne kaart die T-Mobile hanteert is realistischer.
Lees het complete artikel → Dekking bij T-Mobile: te optimistische kaart
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 63 reacties

  1. Ik vind dat T-Mobile hier een keihard proces om verdiend, waarbij ze sowieso alle gedupeerden een voorstel moeten doen (korting) en mogelijk het netwerk zo maken als op het lok-kaartje. Schandalig dit.

  2. k zag de uitzending van TROS radar en heb een net e-mailtje gestuurd over mijn klachten en de voor mij gewenste oplossing naar iphone-actie@t-mobile.nl gestuurd.
    Graag wil ik dat onderstaand verhaal bekend wordt want het gesprek met T-mobile dat volgde na mijn mail was te gek voor woorden.

    Een halve dag na het zenden van de e-mail werd ik gebeld door een slecht Nederlands sprekende jongen die mij wat voor de hand liggende vragen stelde. (ze bellen dus inderdaad)
    Mijn reactie was meermaals: “dit staat in de door mij gestuurde e-mail beste meneer.”
    De jongen aan de telefoon antwoordde daarna: “We lezen de mailtjes niet, we bellen alleen maar”.
    Ik reageer verbaasd: “Zou het niet handig zijn om te weten waar je over belt? Scheelt dat geen tijd en irritatie in het gesprek?”
    De jongen zegt dat er heel veel druk op hem wordt gezet om maar hard door te gaan en er is geen tijd voor kwaliteit.

    Geschokt werk ik maar mee met deze methode en leg ik het probleem uit.
    Hij vraagt om mijn postcode; ik vertel hem dat ik “op veel plaatsen het probleem ondervind maar niet thuis.”
    Waarna hij mij uitlegt dat hij niets voor me kan doen. Want: “ze bekijken het alleen op woonpostcode, en niet anders.” legt hij me uit.
    Wat als je slecht signaal op kantoor hebt dan?
    Hij vraagt me de postcode van het kantoor, deze overhandig ik. Hij controleert en zegt; “inderdaad, slecht signaal, maar we gaan dat gebied niet verbeteren in de toekomst dus helaas mag ik u geen korting of andere oplossing aanbieden.”

    Ik ben nu helemaal verbaasd. Ik vraag de jongeman dus: “Dus u mag alleen een geste doen wanneer er een oplossing is, maar wanneer jullie niet binnenkort het kunnen oplossen dan laten jullie mij in de kou staan.”
    Nou, zo zwart wit wilde hij het nou ook weer niet brengen.

    Ik vraag hem zijn supervisor het nog eens na te vragen maar hij kwam daarna alleen maar terug met dat hij het contract wilde ontbinden en dat ik dan de iPhone maar moest opsturen want ik was lastig. Het lag waarschijnlijk toch alleen maar aan de iPhone en niet aan het netwerk.

    Gedurende het hele gesprek ben ik rustig en netjes gebleven maar de jongen bij T-mobile aan de telefoon had daar meer moeite mee en had een erg eigenwijs voorkomen.

    Behoorlijk amateur werk weer hier van T-mobile.
    Het voel als haastwerk en van zeer lage kwaliteit.
    In TROS radar vertellen dat T-mobile er aandacht aan gaat besteden en dat T-Mobile iedere zaak apart behandeld en dan niet eens het verhaal lezen van de klant. Dat leek met toch de kleinste moeite, de e-mail lezen die de klant voor je tikt.

    P.s. in Safari, FireFox kom ik er echt niet in. En bestaat er nog Netscape of Firefox voor de huidige generatie macs?

  3. mijn postcode 3039WH geeft op de kaart een perfect bereik. Binnen en buiten echter geen 3G te bekennen?! Hoe kom ik aan korting?

  4. Als je de dekkingskaart door een roze bril bekijkt, heb je overal prima bereik.

  5. @gijsmans

    Misschien even opbellen…

  6. Ik heb 2 dagen geleden een mail gestuurd naar T-mobile, maar tot op heden nog niet gehoord…als ik morgenavond nog steeds niets heb gehoord ga ik nog maar een keer mailen maar dan wat dringender…slechte zaak, zeggen dat je binnen 48 uur antwoordt maar het ondertussen niet doen.

  7. Ik hoop serieus dat de volgende generatie iPhone op een ander netwerk dan T-Mobile komt… De 3G generatie sla ik over, maar de volgende generatie wil ik zeker hebben (Denk dat mijn 1e generatie dan ook wel aan vervanging toe is)…

    Laat ze dan naar KPN/Hi of Vodafone gaan… Daar heb ik namelijk nooit problemen mee gehad.
    Knap waardeloos die T-Mobile en ik wil er ook zo weinig mogelijk mee te maken krijgen 🙂

  8. Ik heb gemailt na de uitzending want ik heb geen 3g thuis terwijl dat wel op de kaart staat
    Ik werd vanochtend gebeld hun zeiden dat het aan de ontvangst van de iphone lag
    En dat ik wel 3g zou moeten hebben
    Er zou met 2 maand nieuwe software uitkomen met betere ontvangst
    Tot die tijd krijg ik 50% korting op mijn I-500
    Mocht het probleem niet verholpen worden zouden ze kijken wat ze verder voor mij konden doen.

    Ik vind het echt heel netjes hoor

  9. Omdat ik een week geleden de keuze kreeg OF korting OF het recht op ontbinden houden en dus NIET beide, en dit in de Radar uitzending niet de correcte werkwijze bleek, heb ik direct na de uitzending een mail gezonden naar het genoemde e-mail adres. Ook ik heb last van zeer, zeer slechte 3G dekking.

    Helaas heb ik na de beloofde 48 uur geen reactie ontvangen, ik heb mijn telefoon de hele dag bij me gehad.

  10. Hier haast precies hetzelfde verhaal als van Rik van der Kroon, maar dan andersom. Werd al na 3 uur na verzenden van m’n mail teruggebeld. Uiterst vriendelijk te woord gestaan en 2 maanden 50% korting op het abonnement. Mocht het na de update van de firmware niet verbeterd zijn, dan kan ik weer contact opnemen. Mogelijkheden dan, zijn: verlenging korting, nieuwe Iphone3G, een ander toestel (wil ik uiteraard niet) of ontbinding van het contract (wil ik eigenlijk ook niet). Vind het een redelijke compensatie voor zover. Vrijdag zien we weer verder. Was ik over het hele “Iphone3G-gedoe” maar net zo tevreden als over de afhandeling van mijn klachten door T-Mobile. Tot zover iig., moet uiteraard nog maar afwachten wat de update aan verbetering gaat opleveren.

  11. @ Beethoven,
    Daar heb je compleet gelijk in. 😛
    Mmm, 12 maanden 50% korting vind ik ook wel wat 😛

  12. Gisterochtend mailtje gestuurd, en ik was aangenaam verrast dat ik gisteravond al gebeld werd. De dame van t-mobile vroeg of ze gelegen belde, en ik antwoordde dat ik zat te eten. Dan zou ik later die avond gebeld worden.
    Je begrijpt het, ik ben niet gebeld. Gisteren niet, vandaag niet.
    Ik ga denk ik nog maar een mailtje sturen. Ik wil dit contract ontbinden, en wel zo snel mogelijk. Van het beloofde 3G bereik binnenshuis is niks te merken, zowel op mijn thuisadres als op mijn werk. Sterker, ik heb thuis ook buiten geen 3G. Wat een ongelofelijke oplichters. Enne… een Nokia N95 doet het net zo min met mijn kaartje.. dus de iPhone hoeven ze niet de schuld te geven.

  13. Het is inderdaad bar en boos met TM. Ik heb gewoon amper bereik, terwijl er in de kaart staat dat ik binnen zelfs 3G dekking zou moeten hebben, nou AMPER normale dekking! Ik ben benieuwd wat ze mij daarover gaan vertellen.

  14. kreeg vandaag binnen de beloofde 48 uur een telefoontje van het t-mobile callcentre.
    Boden eerst 2 maanden 20% korting. Kreeg in 2e instantie 5 maanden 20% korting op mijn abo.

  15. hier een positief bericht van T-mobile. Ik heb zelf de eerste maand veel activatie problemen gehad met iphone abbo. Na een maand kon ik pas bellen en fatsoenlijk internetten.
    Kreeg daarom 15 euro korting op 1ste factuur. Na het zien van rader heb ik mailtje gestuurd naar T-mobile over crashende Iphone, weg vallende gesprekken en zelfs af en toe tijdens een gesprek mezelf weer terughoren in echo. Uiteraard ook geen 3G bereik in mijn omgeving. Lisse,Sassemheim,Noordwijk, etc etc.
    T-mobile belde mij vandaag op en hadden mijn mail goed gelezen en zelfs postcode gecheckt ivm bereik. Zeer aardige jongen die er alles aan deed om er voor te zorgen dat ik weer een blije klant word. Hij bood mij tot november 50% korting aan op mijn factuur en hopelijk was het 3G bereik dan in orde in mijn omgeving. Zo niet dan kan ik tegen die tijd terug bellen om tot een oplossing te komen . Zeer professioneel allemaal en hij wist waar hij over sprak. Tevens vertelde hij dat ik zeer belangrijk was voor T-mobile als 1 van de eerste klanten die een i-phone heeft gekocht (jaja, ik was er bij in Rotterdam). Hij vertelde over de update van de firmware a.s. vrijdag en vroeg vriendelijk of ik t-mobile via mail op de hoogte wilde houden van mijn bevindingen. Oftewel, ik ben weer redelijk positief over T-mobile en ik hoe ik nu behandeld ben. 🙂 Zo zie je maar, het kan wel!

  16. @ruben Ik was de 3de klant in rij toen in Rotterdam. Heb zelfs verschillende interviews gedaan met de pers. Toch erg jammer dat ik zo slecht behandeld ben. Maar het lijkt op een rotte appel die ik gesproken heb.

    *no pun intended

  17. De dekkingskaart is inderdaad veel te optimistisch. Heb vandaag ook een aantal mails zelfs de deur uit gedaan. De komende maand zit er sowieso geen verbeting in.

    Ben benieuwd wanneer het Orange netwerk definitief is overgenomen.

  18. Dit was toch allang bekend.
    Na veel gezeur kreeg ik na lang wachte een reaktie op mijn aangetekend schijfen.
    Volgens hun moest ik gewoon berijk hebben in huis kondne ze niet garandeeren.
    Ik woon in een huis van voor de oorlog dus licht gebouwd achter het huis in de tuin geen berijk.
    Aan ontbinde van mijn contracht woude ze niet mee werken.
    Een nieuwe sim kaart gaaf natuurlijk ook geen verbetering ik moet het doen met een een malige korting en gelukig is het de laatse paaar weke wat verbetert.
    Dus als je echt wat wil doen ben je aangewezen op een geschillecomisie.
    T-Mobiele blijdt nog steets Iformatie geefe over hun netwerk wat niet overeenkomt met de werkelijkhijd.
    Het verbaast me dat dat T-Mobiel nog steeds niet het fatsoen heeft dit op te lossen.
    Het lijkt me tijd dat een consumente orgenisatie ze aan pakt.

  19. Ben ook vandaag teruggebeld, en keurig netjes tewoord gestaan. Eerst probeerden ze het op de iPhone te schuiven, na een opmerking van mij dat ook andere toestellen 3G dekkingsproblemen hebben, gaf de dame van de KS toe dat er idd meer problemen zijn.
    Afgesproken dat ik de update van a.s. vrijdag eerst probeer. Maandag nemen ze dan weer contact op om te horen of er verbetering is. Zo niet, kan ik kiezen voor ontbinden van het contract, een korting op mijn abo, of omzetten naar een ander abo met een ander toestel.

    Is het al vrijdag? 😉

  20. Ik woon tegen Nijmegen aan in buitengebied. Volgens de map zou daar goede dekking zijn, zelfs in huis. Niks is minder waar. Geen 3G dus, heb al een klacht ingediend maar nog niks gehoord geen reactie terug dus!

  21. Ik zou graag willen horen wie hier nou daadwerkelijk denkt dat het verholpen gaat worden met de update…

    Als ik me sim gebruik in een HTC toestel werkt het netwerk nog zo bagger, zelfde slechte ontvangst, etc. Terwijl als ik een KPN sim in de HTC stop werkt het super.

  22. Lijkt op regelrechte misleiding.
    Wie kan die twee kaarten (de interne TM-kaart met het echte bereik en die kaart met de pot roze verf erover gekwakt) on-line zetten, dan kunnen we het verschil verifieren en er zonodig werk van maken.
    Mijn inzet zou zijn om T-mob juist aan de overeenkomst te houden – waarvan zij dan tevoren heeft geweten dat ze die zelf niet kon invullen – en dwingen om de service bij Voda of KPN in te kopen.

  23. mijn mail verstuurd naar t-mobile vanwege problemen:

    Beste T-mobile,

    Sinds ik mijn Iphone heb heb ik zitten wachten op het ingaan van mijn i-150 abbonement, Toen deze eindelijk inging na 1,5 maand !! kreeg ik hetvolgende probleem.
    Mijn abbonement werd geen i-150 maar een flex 25 2 jarig. Nu heb ik hierover meteen gebeld met de klantenservice dat mijn abbonement niet werkte, ik had geen visual voicemail, en geen 3g. De helpdesk beloofde het probleem voor mij op te lossen binnen 24 uur. Na 3 dagen niks vernomen te hebben van t-Mobile ben ik opnieuw gaan bellen, deze keer kreeg ik de melding dat er meteen werk van gemaakt werd. Na een enkele tijd merkte ik dat ik eindelijk 3g ontvangst had (overigens zeer gematigd omdat de dekking verre van goed is). Maar nu kon ik niet meer sms-en via mijn sim-kaart. Opnieuw aan de telefoon gezeten met T-mobile en ze zeiden dat het probleem niet meer bij hun lag maar bij de technische dienst, deze zou het probleem oplossen in 24 tot maximaal 48 uur en als tegemoedkoming beloofde ze mijn onkosten te vergoeden die ik maakte tot het opgelost was.
    Weer 4 dagen later zat ik nog steeds met hetzelfde probleem. Nogmaals contact opgenomen met de helpdesk en deze beloofde dat het binnen 1 week opgelost zou zijn, mijn belkosten zouden ze van mijn iphone abbonement aftrekken op het moment dat dee in zou gaan (wat dus niet overeen kwam met de vorige afspraak!)
    Intussen ben ik nu 3 WEKEN !!! verder en is er nog geen enkele vooruitgang, mijn sms en visual voicemail doen nog steeds niets.
    Daarnaast zijn gewoon de kosten van een flex 25 abbonement (+10 euro PIT) afgeschreven van mijn rekening, een volle 35 euro weer terwijl ik maar enkele minuten gebeld heb (zeker minder dan 10 min in de hele maand !!). 35 euro afschrijving voor een abbonement dat ik niet meer zou moeten hebben en waar ik daarnaast ook geen gebruik van heb gemaakt vind ik niet normaal.
    Daarnaast gaat nu ook mijn Iphone abbonement nog eens 2 maanden later in dan de bedoeling was, wat betekend dat ik 2 maanden langer aan mijn iphone vastzit. Dit vind ik wel een erg makkelijke manier van klanten vasthouden van T-Mobile, maar het levert wel veel ongenoegen op.
    Ik hoop dat mijn probleem spoedig verholpen kan werden en dat er iets gedaan word aan mijn afgeschreven (maar niet gebruikte!) kosten, is dit niet het geval zal ik zo snel mogelijk op zoek gaan naar een provider die mij beter behandeld dan de huidige afhandeling van T-mobile.

    hoop dat ze er nu eindelijk eens iets aan gaan doen, want ik word nu gewoon aan het lijntje gehouden !

  24. Beste Timminater,
    heb precies het zelfde gehad. Ik word ook al 3 weken aan het lijntje gehouden door TM. Mijn abbo is ook nog steeds niet omgezet. Zit ook al 3 weken te wachten

  25. Ik heb geen T-Mobile, omdat je wel of niet met een Iphone je echt HEEL slecht bereik hebt. Ik heb een 3G uit Italie + KPN. Als ik 3G uit heb staan heb ik fantastisch bereik, zet ik het aan heb ik last van uitvallende gesprekken, en een zeer beperkt ontvangst.
    Ik hoop dat de update van as vrijdag hier verbetering in gaat brengen!

  26. wellicht een voordeel: denk dat t-m nu wel druk aan t upgraden is.. Ze hebben de centjes en de klanten alvast. Al is er al meer uitgegeven aan toestelsubsiedies.

    Ben benieuwd..

  27. Ik heb geen T-Mobile, omdat je wel of niet met een Iphone je echt HEEL slecht bereik hebt. Ik heb een 3G uit Italie + KPN. Als ik 3G uit heb staan heb ik fantastisch bereik, zet ik het aan heb ik last van uitvallende gesprekken, en een zeer beperkt ontvangst.
    Ik hoop dat de update van as vrijdag hier verbetering in gaat brengen!

    Dit zegt dan iets over de iPhone….toch? Maar, laten we inderdaad maar op vrijdag wachten en dan verder (be)oordelen.

  28. Iedereen moet eerst eens naar de nieuws berichten van de rest van de wereld kijken!

    Dan kun je zien dat niet alleen in Nederland het bereik slecht is! het is Overal!

    Gisteren is er door Apple topman S.Jobs een toezegging gedaan dat de vernieuwde update (2.1) er Vrijdag is. o.a een update voor het 3G probleem maar ook voor het sneller syncen van je back-ups.

    Verder Ben ik zelf erg tevreden over mijn Iphone op het puntje van het 3G probleem na dan .Hier wordt dus aan gewerkt vanuit Apple.

    Bedenk je ook goed dat je altijd netjes dient te blijven tegen medewerkers van T-Mobile aangezien zij hard bezig zijn om Problemen voor HEEL VEEL mensen proberen te verhelpen en dit niet eens aan het netwerk ligt maar aan een toestel van een andere partij.

    Neemt natuurlijk niet weg dat er een degelijk produkt geleverd dient te worden.Maar nogmaals het apparaat is natuurlijk niet gefabriceerd door T-Mobile.

    laten we met z’n allen de update van aankomende vrijdag afwachten en zien of dit gaat werken.

    Met vriendelijke groet een mede Iphone gebruiker

  29. Het zelfde probleem heb ik ook als ik mijn sim kaart in een moterola stop.
    Hier mee is het voor mij duidelijk dat het netwerk van t-mobiel niet is wat ik er van mag verwachten.
    Dit houd in dat ik voor iets betaal wat ik niet krijg.

  30. wat een levensverhalen hierboven. Ik heb zelf ook wel last tijdens het bellen maar m’n 3G werkt perfect(vreemd). Zal ik ook proberen zo’n korting los te peuteren bij T-Mobile. Als iedereen dat doet gaan ze de druk voelen.
    Ik denk niet dat het op deze manier goed gaat met hun aandelen. (en het tikken op de iPhone gaat super glad).

  31. Ik heb al wekenlang geklaagd (via klantenservice) over het weggevallen bereik van GPRS (iPhone 1G) bij mij in de straat. Het is 100% zeker dat het aan de zendmast ligt, want overal elders werkt het gewoon prima.

    Word ik later teruggebeld door een medewerker die mijn klacht in behandeling wil nemen over “het meermaals ontvangen van sms-berichtjes van T-Mobile met de trieste mededeling dat mijn partner was overleden” of iets dergelijks… Ongelofelijk!

    Waar deze onzin vandaan komt weet ik echt helemaal niet, maar dit slaat echt alles. En dat terwijl je al ontzettend kwaad bent omdat je na 10x bellen nog steeds niet fatsoenlijk bent geholpen.

  32. Er word hier wel het belangrijkste over het hoofd gezien. Natuurlijk heeft T-M een belabberd netwerk, maar wie heeft deze problemen werkelijkheid gemaakt? precies Appel, hoe kan een bedrijf die zegt voor kwaliteit te staan de keuze laten vallen op het slechtst dekkende netwerk van Nederland?

    Iphone = geweldig
    T-Mobile = waardeloos
    Maakt samen een flop,miskoop

    Appel heeft nog veel te leren schijnbaar.

  33. Ik ook maar eens gemaild naar Apple, omdat ik geen dekking binnenshuis heb, wat ik wel zou moeten hebben. Ben benieuwd!

  34. Degene die gebeld zijn door tmobile! werden jullie gebeld door nummer geblokkeerd ( afgeschermt dus ) dat ben ik vandaag een aantal keer namelijk.

  35. Tja, Apple had dus toch beter voor een andere bedrijf kunnen gaan bijv. KPN of Vodafone! Toch slechte reclame 😉

  36. Voordat ik mijn abonnement afsloot (gaat pas in december in helaas ivm nr behoud) heb ik voor de zekerheid met de klantenservice gebelt waar de masten stonden rondom mijn woning want dan heb je toch wat betere info dan zo’n online vlekkenkaart…
    Maar het is spijtig dat die onlinekaart zo crappy is. Overigens als ik nu op netwerken zoek met de iPhone, dan worden zowel gsm als 3g snel gevonden dus ik hoop dat ik daar geen problemen mee zal ondervinden….

    Hopelijk is aanstaande vrijdag de firmware ook daadwerkelijk FIRM in het aanpakken van alle bugs want ik wordt er ziek van met het updaten van apps… (ik kan het niet laten up te daten door dat irritante nummertje..)

  37. Vandaar dat de kleur van T-mobile roze is, je moet alles ‘roze’zien. B)

  38. 1073 alles mooi magenta…. maar laat ik nou geen signaal binnenshuis hebben toen ik t-mobile had. Tevens op mijn werk 1015 (helemaal magenta, maar geen signaal).

  39. Ik heb gisteren direct om 8:30 gemailt. Anderhalf uur later al teruggebeld, mocht ik mijn contract opzeggen omdat bereik bij mij thuis slecht was en dit komende tijd ook niet gaat verbeteren. Alleen moest daarvoor ook mijn iphone inleveren…. en dat wil ik dus niet!!!

    Nu krijg ik 4 maanden 50% korting en volgens de medewerker van t-mobile kan ik over 4 maanden weer bellen naar klantenservice om te vragen of er al plannen zijn om netwerk te verbeteren bij mij. Zo niet krijg ik weer 50% korting voor 4 maanden…… althans…. zo zei hij het.

    Zeer tevreden dus met de afhandeling van mijn klachten. Bereik ligt bij mij duidelijk niet aan iphone, andere abonnees met andere telefoon hebben bij mij thuis net zo weinig bereik.

  40. Wat een sores bij T-Mobile!
    Ik heb zelf nog 2 mnd de 2G met. Vodafone, dus ik moet binnenkort besluiten wat ik doe..
    Ik denk toch de belgische prepaid ulocked versie met Vodafone iPhone 3G abo ! Zijn hier al ervaringen mee?

    Ik heb 2 jr geleden ook zoveel gezeik met T-mobile gehad, daar heb ik geen trek meer in.. 🙁

  41. heb ook last van t-mpbile die probeert terug te bellen
    al 100x aangegeven dat ze op mijn thuis nr moetten bellen, en wat doen ze; bellen ze op mobiel.. mn iphone dus, die elke 2 seconden uitvalt tijdens heto pnemen of bellen..

  42. @Peter.
    Je kan het jezelf ook wel moeilijk maken zeg..bellen ze netjes terug, zeg je tegen ze dat ze je later moeten bellen.

  43. Ik begrijp niet helemaal dat er alleen van de Nederlandse kant van de grens geklaagd wordt over de ontvangst van de iPhone 3G. In Belgie zijn toch ook genoeg iPhones verkocht, en wees maar zeker dat de meerderheid hiervan op Mobistar zit. Die hebben ook een beroerde 3G dekking in Belgie!
    Maar daar klaagt precies niemand over… Vreemd…. :-S

  44. dat T-Mobile niet het beste netwerk heeft wisten we van te voren, was uitgebreid aan bod gekomen in de diverse forums. Dat TM zelf een andere kaart gebruikt dan die op de website staat is zeer schandalig. Dit ruikt naar pure oplichting. Ook ik had bereik moeten hebben binnnenshuis maar dat is niet het geval. Soms 1 streepje 3g vaak ook niets. Op mijn werk is het helemaal beroerd: geen service. Zelfs geen gsm signaal. En dan te bedenken dat dit gewoon binnnen de randstad is (IJmuiden). Treurig

  45. Kijk eens op de volgende link:

    http://www.pocketinfo.nl/reviews/internet-en-communicatie/7567/umts-test-orange-t-mobile-en-vodafone.html

    Is wel nog uit de tijd dat T-mobile en Orange aparte bedrijven waren, maar de kaarten komen beter overeen met de werkelijkheid van nu.

  46. Altijd interessant om te lezen dat iedereen over T-Mobile heen valt, maar er is geen enkele opco die hun dekkingskaarten waarheidsgetrouw aan biedt. Ook de vodafone kaarten deugen niet.
    Indoors dekking is ook heel erg afhankelijk van de bouw, in een nieuwbouwhuis (waarin veel gewapend beton gebruikt wordt) zal de dekking heel snel minder zijn dan in een ouder huis met bv nog houten vloeren. Puur omdat al dat metaal in de bouw werkt als een kooi van faraday.
    anyway, van deze kant geen problemen met T-Mobile ontvangst. Ik heb precies zoveel dekking dan met Vodafone. Sterker nog, ik durf bijna te zeggen dat T-Mobile iets beter dekking geeft in dit gebied.

  47. Ik ben al vanaf het begin klant bij T-mobile en heb nooit klachten gehad over de ontvangst. Echter bij mn 1ste gen. Iphone had ik al twijfels over de ontvangst en nu met mn 3G weet ik bijna zeker dat het aan het toestel ligt.

    Als ik mn N73 met duosimkaart naast mn Iphone leg op diverse plaatsen is er duidelijk een verschil te zien. Bijvoorbeeld als ik op mijn werk en bijde toestellen op mijn bureau leg dan heeft de N73 constant volle bereik terwijl de Iphone dan 1 of 2 streepjes ontvangst heeft.

    Wat mij ook opvalt is dat als ik de Iphone stil op mijn bureau leg dat de ontvangst constant schommelt tussen geen ontvangst en 3 streepjes. De N73 blijft contstant op volle ontvangst staan.

    Naar mijn idee is dit dus een probleem van het toestel en niet van T-mobile. Ik hoop daarom ook dat de komende update dit probleem oplost.

  48. Slechte verhalen dit. Vooral als ze het één zeggen in een TV-programma en de mensen van de klantenservice het andere uitvoeren. Jammer. Zelf geen problemen met bereik, alleen als ik 120km over de snelweg ga heb ik vaker geen 3G dan wel. Maar voorderest wel gewoon kunnen bellen.

  49. @PieNr1: in verscheidene tests is al gebleken dat de “streepjes” voor het bereik niet consistent zijn. Dus 1 streepje kan nog steeds goed bereik zijn. Ook op de Nokia’s en andere telefoons is dit geconstateerd. Dus het kan zijn dat bijv. een Nokia toleranter is met de streepjes tegenover de iPhone…

  50. Ik was vorige week vrijdag bij de Utrechtse TM-shop om m’n beklag te doen over het bereik thuis (bijna op kruip afstand van Utrecht CS). Bereik 3G -> 0,00! Werd met kluitje in riet weggestuurd, lag aan toestel, etc. etc. Heb boze brief gestuurd naar directie van TM. Daarin o.a. vermeld dat zij ook niet zullen accepteren wanneer zij een auto hadden aangeschaft die in de advertentie beloofd 160 km/u rijdt en in werkelijkheid niet boven de 10 km/h uit komt of eigenlijk in mijn geval 0 km/h op 3G. Heb nog steeds geen reactie, hou jullie wel op de hoogte.

  51. Heb nog steeds een Iphone 1G met KPN-abonnement. Heb twee maanden geleden wel overwogen om over te stappen op T-mobile met de Iphone 3G, maar wordt met de dag blijer dat ik dat dus niet heb gedaan. Neemt niet weg dat ik alle verhalen hier wel ontzettend triest vindt… geen goede beurt voor TM en Apple!

    Overigens:
    Voor iedereen die ‘t gevoel heeft door TM met een kluitje in ‘t riet te worden gestuurd of weinig vertrouwen heeft dat de problemen op korte termijn worden opgelost: stuur een aangetekende brief (ingebrekestelling) naar TM waarin je eist dat ze binnen een redelijke termijn (bv. 1 maand) met een oplossing voor je probleem komen en dat je anders ontbinding van de overeenkomst eist. Je zet jezelf daarmee juridisch in een veel sterkere positie dan maar blijven bellen en weer afwachten…
    Let wel: de discussie of ‘t nu aan het netwerk van TM of de Iphone zelf ligt is hierin helemaal niet interessant. TM is je leverancier, degene die jou de Iphone met TM-abonnement heeft verkocht. Daarmee is TM ook degene die jouw probleem zal moeten oplossen, ongeacht waar het probleem door wordt veroorzaakt!

    @Slinx: dat je bij ontbinding van je contract je Iphone weer moet inleveren lijkt me vrij logisch. Wat had je dan gewild: ontbinding van het TM-abonnement en de Iphone mogen houden? Het is kiezen of delen…

  52. @Pascal: stuur een aangetekende brief (ingebrekestelling) naar TM waarin je eist dat ze binnen een redelijke termijn (bv. 1 maand) met een oplossing voor je probleem komen en dat je anders ontbinding van de overeenkomst eist. Je zet jezelf daarmee juridisch in een veel sterkere positie dan maar blijven bellen en weer afwachten…

    Heb ik gedaan! 😉

  53. @UtregCitry
    Ben benieuwd hoe ze daarop reageren.

  54. @utregCitry als je dit doet moet je ook weer je iPhone inleveren, en daarbij ook alle applicaties die je gekocht hebt. Ik heb bijna 200,- euro aan apps gekocht. Die raak ik dan ook kwijt.

  55. Het bereik van GSM frequentie 1800khz is binnen gebouwen altijd slechter dan de 900 band van Vodafone en Kpn. Dit is al reden genoeg om een belgische iPhone te nemen. (met Vodafone abo)

    Ook is Vodafone bijna 2x sneller = 3,6Mbps !

    Apple please verlos ons van T-Mobile en zijn smoesjes! Die netwerkkwaliteit wordt niet snel sterk verbeterd! Dit gaat ten koste van jullie topproduct!

  56. Ben vanmiddag gebeld door een medewerker van t-mobile,

    en die belde over het mailtje wat ik gestuurd had naar aanleiding van de uitzending van rader, hij vroeg waar precies ik woonde en werkte en wat de gegevens waren hij kon zien dat er 2 tot 3 palen hier in de buurt stonden, het kon zijn dat er storing is omdat tmobile deze week gestart is met het configureren van de orange palen naar t-mobile toe daardoor kon storing ontstaan.

    Maar de medewerker kon het compenseren ik had de keuze uit 4 opties:

    optie 1: wachten tot na vrijdag als de update er doorheen is.
    optie 2: nieuwe iphone.
    optie 3: kosteloos abo opzeggen ( moet wel de iphone terug )
    optie 4: tot einde van dit jaar 50% korting op alle abonements kosten en na 31 december wordt er met mij contact opgenomen of het 3G en gsm bereik verbeterd is, zo nee dan gaan ze op dat moment verder kijken wat ze voor mij kunnen doen.

    Ik heb zelf de laatste optie gekozen vind het wel een goede zaak !! en toch ook wel stukje klantenservice.

    Dus ik zou zeggen mensen mailen !!!!!!

  57. @ Rik van der Kroon
    Die kosten vorder je natuurlijk óók terug van TM! Of je ze terugkrijgt is een tweede, maar het is het proberen waard.
    En dat je je Iphone weer in moet leveren: tja, ‘t is kiezen tussen een goed werkende telefoon of een leuke gadget waarmee het helaas gebrekkig bellen is.

  58. weet er iemand of je in Belgie gehoord word als je klaagt over 3g bereik?
    Bij mobistar zeiden ze dat ze alleen buiten 3g konden garanderen. Zijn er belgen die een korting hebben bedongen?

  59. WTF?! Netscape? Wie gebruikt dat in godsnaam?!

  60. Kijk eens aan, ik word zelfs met naam genoemd …. Ja, ik was diegene die het SMSje kreeg, omdat ik niet bereikbaar was, en nee, GEEN gemiste gespekken (ook geen BLOCKED) dus … Dan maaar T-Mobile bellen. 12 en een halve minuut wachten, en… de verbinding werd verbroken….
    Nog maar een keer bellen, en nu wel iemand aan de telefoon. Volgens de eerste medewerker was er GEEN probleem in mijn woonomgeving, met dekking, maar ik werd doorverbonden met iemand anders, en die gaf aan, dat er WEL een probleem op mijn adres was, en dat dat niet op korte termijn verbeteren zou.

    Er waren 2 opties: 2 maanden korting, of opzeggen van het contract. Opzeggen wil ik niet, want de iPhone zelf bevalt wel goed. Dus dan maar 2 maanden korting. En dan maar verhuizen?

  61. Een Iphone 3G niet zo simple voor mij, met een simple GSMtje met prepaid TM al helemaal geen signaal. PC 3218,
    GSM simlockvrij gemaakt en KPN erin prima.
    Krijg nu al mijn smsjes weer binnen.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.