Reacties voor: Consumentenbond: ‘Smartphoneverzekeringen dekken vaak dubbelop’

Smartphoneverzekeringen beloven vaak dekking voor schade waarvoor je al bent gedekt, aldus de Consumentenbond.
Bastiaan Vroegop -

Reacties: 13 reacties

  1. Unigarant dus, die heb ik ook, alles wordt gedekt (behalve opzettelijke schade) en diefstal voor maar €50,-… €40,- eigen risico.
    Snap niet waar ze het geld vandaag halen met een telefoon van €900,-…….

  2. Ach wat je ook declareert bij je verzekeringsmaatschappij, ze naaien je toch wel met de kleine regeltjes. Je betaalt je blauw aan premie (zelfs vaak dubbelop) en als er iets is krijg je geen cent.

  3. Unive dekt volgens mij dit soort schade niet. iig niet een iPad die van de tafel is gevallen, doordat iemand over een oplaadkabel is gestruikeld.

  4. Mijn iPad 4 is kapot schermpje laten maken kost me 180 eu en heb een eigen risico van 100 euro

  5. Je moet wel zo’n dure verzekering afsluiten: alleen al om garantie te kunnen krijgen zonder gezeur …. Nu al diverse malen meegemaakt met nieuwe apparaten dat je dusdanig aan het lijntje wordt gehouden(ondanks dat je wijdt op je consumentenrecht) dat je het maar opgeeft, en met verzekering wordt er wel wat aan gedaan …. Laatste geval: Apple: nieuwe iPhone met een defecte lader ontvangen en krijg nergens een nieuwe .. En als je Apple belt verwijzen ze je naar een reseller die niets doet, provider: verwijst naar een reparateur waar je alles!! Naar toe moet sturen … Ik laat het er maar weer bij zitten, mijn enige goede ervaringen (met meerdere (soorten) apparaten) is Philips ….

  6. Gewoon zeggen dat je in de stad liep en ‘m liet vallen. Zeg dat je moeder je getuige is, dan kunnen ze er niet omheen…

  7. Origineel geplaatst door Tije
    Gewoon zeggen dat je in de stad liep en ‘m liet vallen. Zeg dat je moeder je getuige is, dan kunnen ze er niet omheen…

    Door dit soort leugens worden de premies dus zo hoog en gaan verzekeringen steeds moeilijker doen en hogere eisen en voorwaarden stellen voordat ze beginnen met uitkeren van vergoedingen. Moral hazard noemen ze dat.

  8. Ipad laten vallen? Iemand zoeken die bereid is te zeggen dat hij/zij hem heeft laten vallen. Gedekt door WA verzekering van die persoon. Ik zit er niet mee, verzekeraars naaien jou ook.

  9. Tja lastig altijd. Ik vind het zo rottig altijd dat je maar een deel vergoed krijgt.

    Ik hen nooit wat. Ik denk dat ik al meer dan 5000/6000 euro verbruikt heb de afgelopen 4 jaar.

    Maar ik heb het niet op de bankrekening 😉

  10. Interpolis inboedelverzekering. Die dekte de schade aan mijn iPad toen deze van de tafel viel.

  11. Origineel geplaatst door Flieps
    Interpolis inboedelverzekering. Die dekte de schade aan mijn iPad toen deze van de tafel viel.

    Maar uiteraard niet als je hem meeneemt. Ook vergoedt een verzekeraar doorgaans slechts de schade en keert een bedrag uit, onder omstandigheden te weinig om een nieuwe telefoon aan te schaffen. Bij smartphoneverzekeringen zoals ProAssist is de service veel uitgebreider: je krijgt tijdelijk een vervangend toestel, de reparatie wordt meteen doorgevoerd, voor zover mogelijk, en je hoeft er verder niet meer over na te denken. Kijk dus vooral ook naar wat je wilt dat de verzekeraar voor jou doet, i.p.v. alleen de dekking en kosten te kijken.

  12. Origineel geplaatst door Kallt
    Origineel geplaatst door FliepsInterpolis inboedelverzekering. Die dekte de schade aan mijn iPad toen deze van de tafel viel.Maar uiteraard niet als je hem meeneemt. Ook vergoedt een verzekeraar doorgaans slechts de schade en keert een bedrag uit, onder omstandigheden te weinig om een nieuwe telefoon aan te schaffen. Bij smartphoneverzekeringen zoals ProAssist is de service veel uitgebreider: je krijgt tijdelijk een vervangend toestel, de reparatie wordt meteen doorgevoerd, voor zover mogelijk, en je hoeft er verder niet meer over na te denken. Kijk dus vooral ook naar wat je wilt dat de verzekeraar voor jou doet, i.p.v. alleen de dekking en kosten te kijken.

    Bij vodafone zit een vervangend toestel in mijn abonnement 😉

  13. @pyteranne: dan zou ik de regeltjes even lezen:”geldt alleen tijdens reparatie van je huidige toestel …”

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.