Reacties voor: Chinezen maken nieuwe iPhones van oude onderdelen

In China worden onderdelen van kapotte iPhones samengevoegd tot nieuwe toestellen en als nieuwe iPhones verkocht.

Reacties: 27 reacties

  1. En waar moeten wij als consument terecht, willen wij zulke smartphones aanschaffen?

  2. Dat is nog eens recyclen

  3. recycling level 999

  4. @eric11: Dat is idd recyclen.
    Maar ook gek dat ze het niet zouden doen. Moet je zien hoe veel goede toestellen ze er nog van kunnen maken toch?

  5. Ik zag van de week in een telefoonwinkel in Amsterdam hoe in 10 minuten een hele Iphone uit elkaar werd gehaald. Ik weet zeker dat ze deze ook met oude onderdelen weer in elkaar assembleren. Je weet met een tweedehands toestel dus nooit wat je in je handen hebt. Wees alert

  6. Als ze als nieuw worden verkocht is dat schandalig, maar een opgeknapt toestel hoeft wat mij betreft geen probleem te zijn als de prijs ernaar is

  7. Origineel geplaatst door Dennis
    Als ze als nieuw worden verkocht is dat schandalig, maar een opgeknapt toestel hoeft wat mij betreft geen probleem te zijn als de prijs ernaar is

    Wat denk je wat Apple doet? Als je zogezegd een nieuw toestel krijgt binnen garantie, dan is het in de meeste gevallen een refurbished toestel, wat erop neerkomt dat het een ouder gereviseerd toestel is.

  8. Origineel geplaatst door Dennis
    Als ze als nieuw worden verkocht is dat schandalig, maar een opgeknapt toestel hoeft wat mij betreft geen probleem te zijn als de prijs ernaar is

    Ze worden als nieuw voor ongeveer 250 euro verkocht, niks te klagen als je iPhone defect is dan krijg je ook een refrubished model.

  9. Woon zelf in China, die dingen worden als nieuw voor 250 euro omgerekend aangeboden. Iedereen loopt er hier mee rond, zonder problemen.
    En al koop je een iPhone in de Apple Store, en laat je hem vervolgens repareren, je krijgt alsnog dezelfde onderdelen in je toestel.

  10. @Runaque: Refurb toestellen hebben steeds een volledig nieuwe behuizing en batterij. Deze Chinese knutselwerkjes kan je niet met een refurb toestel vergelijken. Ga er maar van uit dat deze ook namaak buttons en schermen bevatten.

  11. @Veronica: Als ze inderdaad voor 250 euro worden verkocht, vind ik dat ook niet slecht. Zou dan zelfs nog overwegen voor één te kopen.

  12. Supergoed. Zou veel meer moeten gebeuren!!!
    Maar dan wel als zodanig verkopen!

  13. Origineel geplaatst door Runaque
    Wat denk je wat Apple doet? Als je zogezegd een nieuw toestel krijgt binnen garantie, dan is het in de meeste gevallen een refurbished toestel, wat erop neerkomt dat het een ouder gereviseerd toestel is.

    Daar is toch niets mis mee? Jouw toestel was immers ook niet meer nieuw toen ‘ie naar x maanden/jaar kapot ging. Het is dan al een luxe dat je er een krijgt met een nieuwe behuizing en batterij, in plaats van dat van je eigen toestel enkel het defecte onderdeel wordt vervangen.

  14. Nou dat is hier in Nederland niet veel anders!

  15. Geniaal van die Chinezen! Het doet me denken aan wat handwerkslieden in India aan carosseriedelen uit plaatmateriaal voor auto’s maken. Met de hand geklopt uit plaatstaal en niet van nieuw en origineel te onderscheiden. Van mij mogen ze. Alleen die valse serienummers bevallen me niet…

  16. Ik had een 4S. Nieuw geseald gekocht. Binnen een jaar was de batterij minder en haperde ie. Heel raar.

    We hadden garantie dus gingen naar de Apple store in A’dam. Daar beweerden ze dat hij al open is geweest. Was niet zo. Ook zaten er vingerafdrukken in het toestel volgens hun. We kregen dus geen nieuwe mee en kregen de oude ook niet gerepareerd. We konden hoog of laag springen, maar nee hij was open geweest volgens hen. Dit is 100% zeker niet zo geweest. Waarom zouden we een iPhone laten repareren door iemand als er nog garantie op zit? Maar goed, we kregen dus niks. En dat we zeiden dat het dan fabrieks af aan fout is gegaan, kon volgens de arrogante manager (die Engels sprak) niet! Alsof Apple altijd perfecte iPhones maakt en 0% DOA heeft.

    Ik had liever een bovenstaande iPhone gehad, was ik tenminste minder geld kwijt geweest.

  17. @GloriouS: In dit soort gevallen altijd naar de manager vragen. De werknemer heeft op basis van die conclusie niet meer de authorisatie het ding toch in te nemen – de manager wel. Volgens je verhaal ben jij te goeder trouw geweest, Apple is dan vast fout dus zal Apple actie moeten ondernemen.

    Zouden er echt geen handige jongens in Nederland zijn die defecte iPhones opkopen, die omcatten naar werkende toestellen en dan verkopen? Mijn Cinema Display is er sowieso wel zo een: werkt prima, en was betaalbaar.

  18. Weten wij gelijk hoe die twee Chinese mensen zijn dood gegaan.
    Aan een pruts iPhonie van deze mensen.
    Snap niet dat mensen dit nog “leuk” vinden ook.
    Ik schrik mij werkelijk dood dat dit soort praktijken mogelijk zijn.

  19. @Rembert: We hadden welgeteld een uur zitten discussiëren met de manager. Maar ook hij gaf niet toe. De iPhone hadden we zelf nieuw geseald gekregen via KPN. Maar goed.

  20. Aan de ene kant fijn dat zo wordt aangetoond dat de iPhone recyclebaar is en in zeer geringe mate modulair is samen te stellen. Een mooi signaal voor het bevorderen duurzaamheid bij smartphone productie. Aan de andere kant vind ik het schokkend dat het hier over misleiding gaat van klanten. Er is geen transparantie is over de herkomst van de onderdelen, het productieproces en werkomstandigheden. Waardoor het niet mogelijk is om voor jezelf na te gaan of de vraagprijs ook dezelfde waarde heeft die je bereidt bent om te betalen voor het aangeboden product. Omdat het aangeboden product anders gepresenteerd wordt dan wat het werkelijk is.

  21. Inderdaad schokkend.

  22. O schokkend zeg in een land als China. Man daar kunnen ze alles kopiëren of repareren met orginele of niet orginele onderdelen. Goh zal dat in Nl niet gebeuren met al die (particuliere) reparatie ‘winkeltjes’? In nl zullen vast ook wel van die handige Harry’s wonen.

  23. Origineel geplaatst door GloriouS
    we hadden welgeteld een uur zitten discussiëren met de manager. Maar ook hij gaf niet toe. De iPhone hadden we zelf nieuw geseald gekregen via KPN. Maar goed.

    herkenbaar verhaal maar dan met een 2 dagen! oude USB lader bij een iPhone (ook niet vervangen gekregen) …

  24. @GloriouS: Wonderlijk verhaal. Ik heb meerdere keren wel succes gehad bij Apple vooral door de Apple experience te benoemen. Ook niet altijd succes gehad: MBP voedingskabels die na anderhalf jaar steevast kapot gaan – nog niet een keer gratis nieuwe gehad. Heb dat nooit gehad met bv. HP.

    Maarreh, ik neem aan dat je ook hebt geclaimed bij KPN? De fout kon ook daar liggen: een door hen refurbished iPhone als nieuw gesealed verkopen (of door hun toeleveringsbedrijf). Begrijpelijk dat Apple daar geen verantwoording voor kan nemen.

  25. Ik denk niet dat de vraag naar iPhones groot is. Ik denk dat de vraag naar goedkope iPhones groot is. Dus het wordt gegarandeerd op de lokale markt en in steegjes verkocht en niet in de Apple Store in de grote stad.

  26. @GloriouS: Ik heb op dit moment precies hetzelfde probleem. Ik heb een jaar geleden een 4S aanesloten bij the Phonehouse en er was gelijk in het begin al geklooi mee. Uiteindelijk ben ik ermee naar de appelstore geweest, dacht eerst dit proberen voordat ik het 4 weken moet inleveren ter reparatie bij the phonehouse. Dus ik naar de applestore vertellen zij mij daar dat de toestel eerder is open gemaakt en dat er losse onderdelen inzitten plus de serienummer is eruit verwijderd. Dus het is geen legale iPhone en wij kunnen dit niet in reparatie nemen, u moet terug naar de winkel waar u het gekocht heeft. Nou ik heb dit gelijk op papier laten zetten door de Applemedewerker, want er was duidelijk iets niet pluis. Schrok hier ook enorm van. Gelijk terug gegaan naar the phonehouse mijn verhaal gedaan zij hebben de toestel gelijk in acht genomen en stonden er zelf ook versteld van. Ik moest afwachten op bericht want dit moest met hun hoofdkantoor en Apple uitgezocht worden dus kon langer dan normaal duren. Uiteindelijk kreeg ik na 5 weken bericht dat er een uitspraak was gedaan en dat was, dat zij hier niet aansprakelijk voor zijn en dat de reparatiekosten €570 euro bijdragen voor mij en die worden niet vergoed. Als ik hier niet meer akkoord ga kon ik mijn toestel ophalen voor €65. Ik ben met geen van beide akkoord gegaan en heb gelijk via het juridisch locket een advocaat ingeschakeld. Ik sluit een abonnement aan voor 2 jaar en verwacht gewoon goed en werkend toestel. Er zit garantie op mijn toestel net als bij jou dus waarom zou ik het in godsnaam door iemand anders laten open maken. Maar goed we hebben nu een advocaat en die ermee bezig is dus hoop dat ik me gelijk krijg er zijn al 3 maanden nu verstreken en mijn toestel ligt bij the phonehouse en abbo loopt gewoon door leentoetssellen zijn zonder internet dus heb ik niks aan. Hoop dat ik gewoon een nieuw toestel krijg snap niet waarom ze zo moeilijk doen want wat is mijn profijt eraan om mijn eigen toestel naar de klote te helpen. Zo zie maar dat je in normale en bekende winkels zelfs belazerd kunt worden.

  27. @Jenny: bij mij beweerde Apple zelfs dat essentiële onderdelen misten om de iPhone goed te laten functioneren. Hij deed het gewoon altijd goed! Ik heb hem overigens verkocht en een andere gekocht. Ik wilde van het toestel af door al het gedoe en had geen zin om er tijd in te steken. Wel is je verhaal herkenbaar en van de zotte. We kopen een NIEUW GESEALD toestel. Het kan gewoon niet dat daar door derden mee geknoeid is. Apple is verantwoordelijk alsmede de telecomprovider

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.