Reacties voor: bunq zet oude lidmaatschappen automatisch om naar Premium

Drie maanden gratis, daarna €7,99 per maand
Heb je nog één van de oudere bunq-lidmaatschappen? Dan is dit nu automatisch omgezet naar het betaalde bunq Premium. Gebruikers die voorheen €1 per maand of per pintransactie betaalden, zijn nu overgezet naar bunq Premium.
Benjamin Kuijten | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 42 reacties

  1. Ik was altijd erg tevreden met bunq, helaas is de free lidmaatschap de afgelopen jaren wel sterk afgenomen in wat je ermee kon. €7,99 vind ik persoonlijk teveel geld voor een betaalrekening, €2,99 vind ik zelf een betere prijs. Er zit dus niets anders op dan mijn rekening opzeggen.

  2. Door het ineens betaald te maken zonder waarschuwing overtreed Bunq wel mooi de wet. Omdat er nieuwe voorwaarden gelden moet Bunq alle gebruikers die dit aangaat de tijd geven om ermee wel of niet akkoord te gaan.

  3. Hiermee toont bunq aan dat ze niets toe te voegen hebben aan de systeembanken als ABN, ING of Rabo. Waar Apple Pay nog een argument was is ook dit geregeld bij de andere banken. Overigens is bunq ook zakelijk gezien een dievenbende met hun zogenaamde Safekeeping Fee, de enige bank in Nederland die geld rekent voor het stallen van je centen.

  4. Dag bunk, het was leuk…

  5. Als knab slim is, regelen ze heel snel apple pay. Dat levert dan veel nieuwe klanten op!

  6. wow, je wordt gewoon weggeschopt bij Bunq als je een early adopter bent.. ik kon prima gebruik maken van een paar rekeningen zonder pinpas, alleen digitaal. Zonde dat zo met bestaande gebruikers wordt omgegaan.

  7. Witteboordencriminelen! Ik heb geen bericht mogen ontvangen van bunq, maar zie zojuist wel dat mijn lidmaatschap is omgezet naar Premium. Kan dit zo maar?

  8. Hmmm

  9. @Frank: Nee, dat mag niet zomaar.. ze zijn bij wet verplicht een bedenktijd te geven.

  10. Origineel geplaatst door Frank
    Witteboordencriminelen! Ik heb geen bericht mogen ontvangen van bunq, maar zie zojuist wel dat mijn lidmaatschap is omgezet naar Premium. Kan dit zo maar?

    Precies datzelfde heb ik. Sowieso al heel lang niets van Bunq vernomen over de mail. Maar goed dat ik dit bericht lees, anders was ik mooi genaaid. Kan me niet voorstellen dat dit stilzwijgend mag.

  11. Had een joint rekening samen met mijn vriendin voor €9,99 per maand. Nu moet ik over 3 maanden 2x €7,99 euro betalen. Als reden geeft bunq aan dat ze hierdoor meer bomen kunnen planten. Ik zeg bye bye en veel plezier met bomen planten!

  12. Tijd op afscheid te nemen! Eerst mag je bunq helpen groot maken, heb tich mensen overgehaald en vervolgens mag je als eeuwige dank gaan betalen!
    Ze hebben altijd geschermd dat ze anders zijn maar ze zijn veel erger! Ze zijn de duurste bank ooit! Wat een huigelaars!

  13. Ook hier geen mail gezien… En ook hier is het mooi geweest met Bunq. We gaan de hele boel verhuizen naar Moneyou. Gratis, NL, met maximaal 20 potjes en betaalpas 🙂

  14. ********, dit is de tweede keer dat de dit geintje uithalen. Vorige keer heb ik mijn abonnement opgezegd bij bunq. Uiteindelijk geef ik ze weer een kans, zo erg dat ik dus nu mijn huidige abonnement heb opgezegd en transfer service heb gebruikt, doen ze het weer… Fijn bunq, bedankt.

  15. @Imade: En daar heb je nu 3 maanden de tijd voor.

  16. @Boekel: Ze moeten je wel letterlijk PERSOONLIJK informeren, dus iedere klant die dit aangaat MOET een schrijven krijgen en ja of nee kunnen zeggen.. bij een nee is het dus opzeggen.. en ook dat MOET kosteloos zijn en als ik hier lees hebben velen geen schrijven gehad. Hierdoor kunnen zij de teveel betaalde kosten zelfs laten storneren en is Bunq VERPLICHT hier gehoor aan te geven.

  17. Voor mij gaat er niks veranderen (kwa abonnement), ik betaal al voor premium. Maar ik deel wel rekeningen met anderen (met een gratis account). Als ze nu extra moeten betalen en hun rekeningen opzeggen, hebben de gedeelde rekeningen ook geen zin meer. Erg jammer!

    Ik ben normaal erg te spreken over bunq, maar dit is geen klasse. 😔

  18. Hier ook geen bericht gehad, maar wel overgezet. Hierop besloten mijn account direct te verwijderen.

    Net mail ontvangen dat mijn account verwijderd/bevroren is, geen kosten maar wel zo weer te activeren met mijn oude gegevens. Direct maar een e-mail gestuurd met het verzoek al mijn gegevens te verwijderen. Benieuwd of ik daar een reactie op zal ontvangen.

  19. Bye Bye Bunq

  20. Vergeet niet: je hoeft niet bij bunq te blijven, voor een paar euro heb je een andere bank. Ik betaal al jaren 8 euro, lekker belangrijk, weegt voor mij wel op tegen de meerwaarde. Snap ook niet helemaal hoe je je genaaid kan voelen als je al heel lang 0 euro betaald. Liever 8 euro betalen dan ergens anders zelf het product zijn, lekker je data verkopen, maar hee dan betaal je wel 0 euro.

    Onlangs kocht ik een nieuwe iPhone, daarvan kan ik de prijs ook niet altijd aan iemand uitleggen. Toch ben ik er blij mee en de mensen die het te duur vinden, die kopen een Android toestel. Allemaal prima, maak vooral een keuze die bij je past. Of zijn jullie nu ook boos op Apple omdat de houder van het nieuwe display 1000 euro is? Nee, want die koop je gewoon niet.

  21. @Sonny: Het je genaaid voelen zit hem er voor mij in, dat ik via iCulture moest vernemen dan mijn bank mijn lidmaatschap heeft omgezet naar Premium. Een bank hoort z’n klanten vantevoren persoonlijk te informeren over dergelijke wijzigingen. Overigens had ik geen gratis lidmaatschap maar een waarbij je per transactie betaalt en maandelijks voor een pas.

  22. Morgen meteen ff bunq opzeggen.. doei bunq 👍

  23. Allemaal gratis passen bestellen voor elke rekening die je hebt.
    En dan net voor het einde van de 3 maanden opzeggen.

    Het is maar een idee.
    Kan volgens mij als protest best tellen…

  24. 8 euro??? Er zijn genoeg gratis alternatieven met apple Pay. Denk aan N26, Revolut en Monese.

  25. Goed om te weten: bunq heeft zojuist bevestigd Joint te willen herintroduceren.

  26. Jammer #bunq, jullie raken nu klanten kwijt! Ik vind het een ideale rekening als een spaarpot, zonder pinpas dus geen mogelijkheid tot in de winkels te pinnen. Gratis want ik heb 2 betaalrekeningen voor het gros. Dan maar over naar MoneYou.. klasse om zo met je klant om te gaan, not!

  27. Naar mijn mening vragen ze veel te veel geld voor wat je krijgt. Veel internetbanken (hetzij buiten NL) zijn juist gratis omdat je minder mogelijkheden zoals een hypotheek, grote lenig of beleggen hebt zoals bij een traditionele bank. Geen reden om zoveel te betalen voor een internetbank dus. Tenzij je erg van regenbogen houdt 🌈

  28. Heb het destijds genomen voor Apple Pay maar toen ING er officieel mee kwam m’n account naar free omgezet.

    Vind het wel prima dat ze het stopzetten, voor niks gaat de zon op en van een gratis account hoef je ook niet veel te verwachten. Daarnaast zijn er legio alternatieven.

    Ik heb m’n account opgeheven, gebruikte het toch niet meer en er stond ook al tijden niks meer op.

  29. De communicatie kan inderdaad wel wat beter, al kan ik er niks over zeggen. Ben al een eindje een Premium klant. En een jaar geleden of zo hebben ze wel aangekondigd dat de deze accounts gingen verdwijnen. Ze hebben dat na luid protest ook terug gedraaid.

    Ik snap sommige gebruikers hier wel niet. We zitten met zijn allen bijvoorbeeld Facebook aan te klagen omwille van onethisch gedrag maar o wee als we wat moeten betalen. Hetzelfde met banken. Bunq is een bankplatform en haalt voornamelijk inkomsten uit de gebruikers. Niet uit allerlei dubieuze investeringen. Ik betaal daar graag voor.

  30. @kMikaZu: 🙏🏻

  31. Zomaar ineens alles naar betaald. 3 maanden rest en dan ben je automatisch betalend. Geen vooraankondiging. Niets. Nu ben je dus geen haar beter dan de anderen Bunq! Opgezegd dus.

  32. Het regent klachten en terecht. Zonder waarschuwing aanpassen is gewoon not done. Ik snap best dat klanten op een bepaald moment meer moeten betalen maar een prijsverhoging van voor sommigen 800% is natuurlijk idioot. Ze hadden een alternatief moeten bieden en op voorhand hierover moeten communiceren. Dat is niet gedaan en daarmee hebben ze het vertrouwen van hun klanten geschaad.

  33. @donnerd: Ze zijn niet alleen verplicht een bedenktijd te geven… ze hebben expliciet akkoord nodig van mijn kant dat ik akoord ga met het nieuwe pakket en bijhorende kosten. Ik ga niets doen en kijken hoe het af loopt.

  34. @Steef: Je hebt het recht om het contract kosteloos op te zeggen als je niet akkoord gaat met de nieuwe voorwaarden wat je heel gemakkelijk kunt doen in de app.

  35. @Rutger: Er is alleen geen aankondiging geweest, noch de kans om een opt out te doen, of een voorstel tot een alternatief. Je kan niet zomaar zeggen “we hebben het al veranderd, maar je mag wel nog opzeggen”. Dan biedt je klanten geen keus, maar zeg je “als je niet die 8 euro gaat betalen donder je maar op”. Zo ga je niet met klanten om, zoals ik die 5 jaar al bij de bank hebben gezeten. Dan heb je echt 0 respect voor Early adopters, die jou hebben geholpen de boel op te bouwen.

  36. Ze noemen zichzelf innovatief, maar ik zie geen enkele toegevoegde waarde t.o.v. andere banken. Ze zijn vooral veel duurder en hebben van de toezichthouder heel veel ruimte gekregen om zich te ontwikkelen tot volwaardige bank. Ze snappen niet dat ze zichzelf met deze prijzen in één klap de markt uit prijzen.

  37. En dan hebben we nu deze stap van Bunq …….. stel stel stel dat ik blijf met Premium …… what is next? Onbetrouwbaar was voor mij de reden weg te gaan bij abn amro. Nu dus Bunq onbetrouwbaar…..

  38. Bunq gooit nu ook allerlei draadjes op hun forum dicht en censureert boze klanten door hun reacties weg te halen. Dat is wel echt de meest onhandige manier van met kritiek omgaan. Dit hadden ze nooit zo moeten aanpakken en ze moeten excuses maken en met een nieuwe oplossing komen. Die niet 7-8x zo duur is. Alleen dan kunnen ze zichzelf nog redden denk ik. Anders vermoed ik een enorme leegloop.

  39. De politiek moet nu eens snel vaart maken met het verplicht maken van nummerbehoud van bankrekeningen, net zoals bij telefoonnummers. Dit maakt overstappen veel makkelijker. Ondertussen hebben de banken de introductie van IBAN mooi aangegrepen om (een afkorting van) hun naam in je bankrekening te wurmen waardoor dit alleen nog maar lastiger wordt. Ook al zou dat maar het enige zijn dat wijzigt als je naar een andere bank overstapt, dan nog moet je dit overal doorgeven en moet briefpapier e.d. worden aangepast :-(.

  40. Origineel geplaatst door kMikaZu
    De communicatie kan inderdaad wel wat beter, al kan ik er niks over zeggen. Ben al een eindje een Premium klant. En een jaar geleden of zo hebben ze wel aangekondigd dat de deze accounts gingen verdwijnen. Ze hebben dat na luid protest ook terug gedraaid.
    Ik snap sommige gebruikers hier wel niet. We zitten met zijn allen bijvoorbeeld Facebook aan te klagen omwille van onethisch gedrag maar o wee als we wat moeten betalen. Hetzelfde met banken. Bunq is een bankplatform en haalt voornamelijk inkomsten uit de gebruikers. Niet uit allerlei dubieuze investeringen. Ik betaal daar graag voor.

    Bank of the free 👍🏻

    *kuch* Fee

  41. Bunq is weer is louche bezig.

    Tweede maal dat ik zomaar van mijn gekozen subscription plan word gegooid.

    Zzz

    Zooitje daar, niet te vertrouwen met je geld.

  42. @Harold: Had precies hetzelfde, heel apart. Ongelofelijk dat er nog iemand bij die bank zit. Dan toontje in de e-mail over die overstap, wow. En dan die support ook. Echt helemaal niets.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.