Reacties voor: bunq maakt geld terugvragen voor iedereen eenvoudiger met persoonlijke betaallink

Plus donkere modus voor bunq-app
bunq heeft vanavond weer een update aangekondigd. Daarbij heeft de bunq.me-dienst een nieuwe functie gekregen, zodat iedereen een persoonlijke betaallink kan maken zonder dat je daarvoor een app nodig hebt.
Benjamin Kuijten | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 15 reacties

  1. De update viel behoorlijk tegen voor de standaard bunq gebruiker 🙁 Jammer dat ze niks lijken te doen met alle punten waar maximaal op gestemd wordt op hun forum… Ik ga mijn gezin maar weer verhuizen naar ABN. Voor nog geen 4 euro heb ik iedereen daar ondergebracht. Had gehoopt dat bunq ook met een voordelige gezinsbundel had gekomen.

  2. Origineel geplaatst door Rick
    De update viel behoorlijk tegen voor de standaard bunq gebruiker 🙁 Jammer dat ze niks lijken te doen met alle punten waar maximaal op gestemd wordt op hun forum… Ik ga mijn gezin maar weer verhuizen naar ABN. Voor nog geen 4 euro heb ik iedereen daar ondergebracht. Had gehoopt dat bunq ook met een voordelige gezinsbundel had gekomen.

    bunq is veel meer dan alleen wat functies hoor. En inderdaad, er had meer geïntroduceerd mogen worden, maar nog steeds ben en blijf ik dik tevreden over bunq. Het is de beste bank-app van Nederland en het is bijvoorbeeld de enigste bank in Nederland met een dark mode, de enigste bank met echt goede live support, een totaal andere ideologie en tenminste geen nare investeringen. Waarom zou je teruggaan naar een bank als ABN AMRO en daarmee willens en wetens dierenleed, wapenhandel en meer nare zaken indirect financieren? 🤔

    • @Mario: Het zal mij persoonlijk worst wezen waar een bank zijn geld in investeert. Ik wil zekerheid, niet al te duur uit zijn en een goed werkende App. Dat constante zogenaamde gehype van bunq is inmiddels in mijn optiek een beetje kansloos.
      Het is maar een bank. Een bank met een App. Alsof je daar elke dag 200 keer naar kijkt.

      Ik begrijp best dat ze wat leuke zaken aanbieden maar de combinatie van ING & Revolut geeft mij nou niet direct het gevoel dat ik ook maar iets mis qua functionaliteit (terwijl de prijs van ING in mijn optiek acceptabel is en revolut zelfs vrijwel gratis is).

      Ben – oprecht – benieuwd hoeveel betalende users bunq heeft en heb zelf mijn twijfels erbij of ze nog lang blijven bestaan.

      Zeker gezien de snelheid waarmee andere fintech bedrijven op de markt komen en de oude garde qua banken z’n App(s) steeds beter op orde krijgt. Het niet doen van nare investeringen lijkt me dan allereerst geen unique selling point (Hallo ASN Bank) en ook niet een heel goede basis om financieel gezond door te blijven als dat op een gegeven moment het enige is waarmee je je nog ietwat kunt onderscheiden…

  3. @Mario: Willens en wetens dat je €7,99 per maand bent gaan betalen.. voor pasjes waar jan modaal totaal niet op zit te wachten nog gebruik voor heeft..

  4. Precies, 8 euro per maand voor amper extra’s. Wachtend op Apple pay maar nu ronduit karig😢

  5. @Mario: De “enigste” bank kun je bunq wel noemen met de darkmode alleen voor premium $$. Uiterst enig/schattig.

  6. @Henk: Wat Henk zegt..
    Ik heb het bunq account nog wel voor de oude prijs. Zodra het duurder MOET zeg ik het op. Nu gebruik ik het soms voor een betaalverzoek maar meer ook niet. Ben van Rabo naar bunq gegaan en toen die verhoging er aankwam pijlsnel weer naar Rabo gegaan!

  7. Heb het geprobeerd en het is super simpel om een link aan te maken voor je vereniging en zo geld te vragen van je leden waarbij alleen nog maar het bedrag ingevuld hoeft te worden. Of zie ik het te simpel?

  8. Heb net eens die populaire website van Bunq bekeken. Als die app net zo schreeuwerig is dan laat maar zitten. Schandalig zeg dat je hiervoor zoveel geld moet betalen.
    Mijn bank vraagt de helft minder en ik kan wel naar een kantoor als ik wil. Met hun visie (geen papierwerk, geen bankkantoren, …) zou het juist goedkoper moeten zijn.

    En wat als je een hypotheek nodig hebt? Dan heb je nog een ‘echte’ bank nodig.. en betaal je daar ook nog eens voor een rekening. Nee dan betaal ik liever 1x en alles bij dezelfde bank.

    Ik zie ook geen meerwaarde. Al die features biedt mijn bank ook. Ik kan vanuit de app ook gewoon een link delen waarmee een ander geld kan overschrijven. Of mis ik iets waarmee ze echt revolutionair zijn?

    • @j: In plaats van stellen dat bunq goedkoper zou moeten zijn zonder kantoorpanden, kun je je ook afvragen hoe het kan dat jouw bankrekening zo goedkoop is met al die dure kantoren en werknemers.
      Overigens… de laatste keer dat ik in een bankkantoor ben geweest, is voor het openen van de rekening zelf 😂

      Ik blijf lekker bij mijn huidige bank hoor, maar ik vind sommige reacties hier zo overtrokken. Wat maakt het nou uit wat iemand beweegt om voor bank A of bank B te gaan. Live and let live… 😘

  9. Als je €9,00 per maand betaalt voor je bankrekening, dan ga je uiteraard keihard roepen dat Bunq verreweg de beste app is die er betaalt.

    Alleen al om dit voor jezelf te rechtvaardigen.

    Toch zijn er volgens mij maar heel weinig dingen die Bunq echt uniek maken. En begin niet over Apple Pay. Dat bieden ze niet legaal.

  10. Origineel geplaatst door Henk
    Het niet doen van nare investeringen lijkt me dan allereerst geen unique selling point (Hallo ASN Bank) en ook niet een heel goede basis om financieel gezond door te blijven als dat op een gegeven moment het enige is waarmee je je nog ietwat kunt onderscheiden…

    Ja, tuurlijk. Bedroevend hoe snel mensen vergeten. De bankencrisis al vergeten misschien? De enige banken die er géén last van hadden, waren de banken die niet investeerden in slechte projecten en instabiele sectoren. Ethische banken zijn overeind gebleven, ZONDER jouw en mijn belastinggeld. De enige die beter worden van die nare investeringen, zijn de aandeelhouders en de bazen die premies opstrijken. Ondertussen betalen we met zijn allen nog altijd af aan die banken die nare investeringen gedaan hebben. Daar sta je dan met je goedkopere prijs voor je bank.

    Consumenten zouden beter eens nadenken: een goedkope prijs zou niet de maatstaf moeten zijn om een product te beoordelen. Mocht iedereen investeren in een bank die ethiek hoog in het vaandel draagt, dan betaalden we minder belastingen om dit fout systeem in stand te houden.

    Los daarvan vind ik Bunq ook gewoon een erg goed product, met uitmuntende support. En ja, het is niet van het goedkoopste, maar je weet tenminste wat je krijgt.

    • @kMikaZu: En kun je bij hen dan ook een hypotheek afnemen? Als je daarvoor nog een rekening bij een andere bank nodig hebt dan begint het allemaal wel erg duur te worden.

      • @j: Bij Bunq kan je geen hypotheek nemen.
        Op vlak van leningen is er nog veel werk. Triodos is goed, maar niet goedkoop. Anderen zijn bezig met projecten. Fairfin.be , newb.coop , bankwijzer.be enz. zijn goede startpunten.

        Het is zoals met Ryanair: ja, een ticket is belachelijk goedkoop. Maar daar schuilt heel wat achter. Stewards die 96 uren werken voor een hongerloon van 1200€ netto bijvoorbeeld.
        Ik wil hier niet off-topic gaan, maar ik wil maar zeggen: extreem lage prijzen van bedrijven die extreem veel winst maken, dat klopt niet. En uiteindelijk keert dat toch terug in je portemonnee hoor.
        Soms is het beter van eens die afweging te maken. Maar dat moet iedereen voor zich uitmaken. Ik wil hier niemand veroordelen.

    • @kMikaZu: Altijd een mooie troef kaart: belasting geld. Kom op man, bunq is een bank die het gemis van kantoren en telefonische support waardoor ze juist meer agile en goedkoper moeten zijn te verbloemen met ‘ethische investeringen’ en jij trapt erin en begint heel hard jezelf ervan te overtuigen dat je als Jan modaal echt goed bezig bent door 9€ aan een bank te betalen per maand. Een bank die geen echte creditcards heeft, een support waarbij je elke kut vraag die je hebt moet typen via je telefoon en dan vaak nog ook in het Engels geholpen wordt omdat ze het qua support niet aankunnen. Daarnaast krijg je al die maestro kaartjes, die alleen op 1 naam gezet kunnen worden. Geen spaarrekeningen, geen hypotheek.

      Geweldige instelling daar zeg. Een bedrijf dat niet eens bekend wil maken hoeveel betalende abonnees ze hebben, een bedrijf dat afhankelijk is van Ali’s andere bedrijven en privé vermogen.

      Ik hoop oprecht dat je heel blij bent geworden van de dark mode in de app en het versturen van een Betaal verzoekje. Hou lekker vast aan die ‘goede investeringen’ en blijf vooral geloven dat die bank met nauwelijks meerwaarde jouw 9€ pm waard is.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.