Reacties voor: Online bank bunq gaat in hypotheken investeren

Naast bomen nu ook huizen
bunq gaat in Nederlandse hypotheken investeren. Het bedrijf heeft daarvoor een samenwerking gesloten met Nationale Nederlanden-dochter Venn Hypotheken. Het is echter niet zo dat je bij bunq nu kunt aankloppen voor een hypotheek.
Lees het complete artikel → Online bank bunq gaat in hypotheken investeren
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 19 reacties

  1. Volgens mij heeft Bunq plank volledig misgeslagen met V3 update – super veel ontevreden reviews in AppStore. Zakelijke account schijnbaar verdwenen 👻 enkel priv zichtbaar. Jammer! Was actueel aan het oriënteren om switch te maken. Alternatief Aion, N26? Iemand ervaring?

  2. Krijgen we nu ook een ‘hypotheken gesponsord’ teller in de nieuwe UI? Can’t wait 🥰!

  3. Op zich niet echt bijzonder want de mogelijkheid bestond al een tijdje bij Bunq om aan te geven dat je in hypotheken wilde investeren. Dat je dan je vrienden helpt met een hypotheek is niet veel meer dan een marketing praatje natuurlijk. Je kan nooit zomaar (via een hypotheekverstrekker) je vrienden eenvoudig helpen behalve garant staan of letterlijk een bijdrage geven.

    Waar ik heel benieuwd naar ben: kunnen we binnenkort weer een interview met Ali verwachten bij iCulture. Ik ben wel benieuwd hoe hij deze roerige tijd ervaren heeft. Mijn ervaringen zijn niet echt heel positief de laatste tijd. De reviews in de App Store over V3 spreken redelijk voor zich. Daarnaast is de support echt volledig onbereikbaar de laatste tijd. Supportvragen worden zonder pardon verwijderd. Ik vraag me serieus af of Bunq over twee jaar nog bestaat als dit zo doorgaat.

    • @WvB22: We hebben 8 juni een verzoek ingediend voor een interview met Ali. Dat zou ook op 29 juni plaatsvinden, maar na de release van v3 is het afgezegd. Ik ben nog steeds in gesprek om het te laten plaatsvinden.

      Het was inderdaad ook mijn insteek: het bedrijf de kans geven om het uit te leggen. Er zitten vast veel overwegingen achter alle beslissingen en het is ongetwijfeld waanzinnig moeilijk om een bank te laten opereren. De klachten hoor ik uiteraard ook. We krijgen er heel veel binnen, ook van heel redelijke, verstandige mensen. Het is balen dat bunq zelf niet reageert maar ik hoop nog steeds dat ze ergens wél een interview gaan doen en wat dingen uitleggen. Liefst bij ons.

  4. “Wat onze rekeninghouders willen, is soms tegenstrijdig met wat ik wil”, verklaart oprichter Ali Niknam”

    Hahaha ondertussen wordt ieder kritisch geluid op Together en Twitter geblokkeerd en zit niemand te wachten op V3 van de app, maar dat is allemaal niet belangrijk. Ga toch weg Ali.

  5. Volgens Niknam zou hij zijn bank technologisch sneller willen ontwikkelen. “Wij worden niet tegengehouden door techniek of door de toezichthouder, maar door een muur van wet- en regelgeving.” De regels zouden te rigide zijn en verbetering van diensten tegenhouden.

    Die regels zijn er toch om de consumenten te beschermen? Als een bank spreekt over een ‘muur’ van wet- en regelgeving ben ik op mijn hoede.

    Vroeger sloot je een lening af en had je nog geld over voor een leuk truitje (voor degene die 2004 bewust hebben meegemaakt). Gemak is niet altijd even goed voor de klant.

    Ten slotte vraag ik me af wat dit bericht op iCulture doet.

  6. Ik ben erg benieuwd wie zijn Hypotheek bij deze bank durft onder te brengen.

    Bunq heeft niet echt een goede track record als het gaat om stabiliteit van hun voorwaarden.

    Kijk maar eens bij trustpilot en ervaringen.nl

    Daarnaast is de support waardeloos, je kan ze niet bellen en het duurt momenteel DAGEN voor je contact met een medewerken via de app hebt veelal in het engels.

  7. Bunq krijgt de boel niet rendabel en maakt noodsprongen om het tij te keren alleen lopen gebruikers massaal weg. Lastige situatie. All the best!

  8. (Red.) Update in artikel: namen van andere challengerbanken verwijderd en vraagtekens gezet bij de vraag of bunq echt hypotheken aanbiedt (zoals andere media melden).

  9. Aan me noooit niet een hypotheek daar

  10. @Ed: mee eens !!!

  11. (Red.) Artikel bijgewerkt met informatie uit persbericht.

  12. Hetgeen mij heel echt stoort is dat ik, als klant, mijn zakelijke rekening niet kon vinden na de update naar V3, en daar op Together een vraag over stelde. In plaats van dat ik een antwoord kreeg (het antwoord heb ik uiteindelijk op Twitter gevonden (nog steeds niet van Bunq) werd ik permanent geblokkeerd op Together. En daar kan je ook niet tegen in verweer gaan. Zo ga je toch niet met klanten om zeg?

  13. Origineel geplaatst door Gonny van der Zwaag
    @WvB22: We hebben 8 juni een verzoek ingediend voor een interview met Ali. Dat zou ook op 29 juni plaatsvinden, maar na de release van v3 is het afgezegd. Ik ben nog steeds in gesprek om het te laten plaatsvinden.
    Het was inderdaad ook mijn insteek: het bedrijf de kans geven om het uit te leggen. Er zitten vast veel overwegingen achter alle beslissingen en het is ongetwijfeld waanzinnig moeilijk om een bank te laten opereren. De klachten hoor ik uiteraard ook. We krijgen er heel veel binnen, ook van heel redelijke, verstandige mensen. Het is balen dat bunq zelf niet reageert maar ik hoop nog steeds dat ze ergens wél een interview gaan doen en wat dingen uitleggen. Liefst bij ons.

    Jullie hebben ze in ieder geval altijd eerlijk en ruim de kans gegeven om hun updates en app een podium te geven. Zou niet meer dan netjes zijn dat Ali ook in moeilijke tijden jullie de kans geeft om een interview af te nemen. Ben benieuwd. Op zich wel een goed teken dat Ali het kennelijk te druk heeft… er is heel veel werk aan de winkel. Zelden gezien dat een bedrijf zichzelf zo opzichtig door de voet schiet.

  14. Ik was heel hard geïnteresseerd in Bunq. Leek me vernieuwend en een makkelijke manier om eindelijk Apple Pay te hebben. Maar na de vele reacties van klanten die monddood gemaakt worden online, hou ik voor bekeken. Ik zoek wel een alternatief.

  15. Origineel geplaatst door Tom
    Ik was heel hard geïnteresseerd in Bunq. Leek me vernieuwend en een makkelijke manier om eindelijk Apple Pay te hebben. Maar na de vele reacties van klanten die monddood gemaakt worden online, hou ik voor bekeken. Ik zoek wel een alternatief.

    Gelijk heb je. 2 jaar klant geweest, samen met m’n vrouw. Voornaamste reden Apple Pay en heel flexibele app met best wat voordelen tov traditionele banden. Klachten zijn echter stuk voor stuk gegrond, alle bekende hebben ook bij ons gespeeld, we starten nu de boel weer op bij ABN.per maand ook nog goedkoper uit en Apple Pay.

  16. Als langdurig bunq klant, merk ik op dat V3 echt nog steeds vol zit met bugs en zich niet kan meten aan de V2 versie van de app. Het maakt mij persoonlijk niet uit waarin de investeren, al word ik wel moe van de bomen overal in de app. Al mijn geld onderbrengen bij N26 of Revolut ga ik echter niet doen. In tegenstelling tot bunq zijn deze banken niet Nederlands en vallen dus niet onder het depositogarantiestelsel. Ook bieden buitenlandse banken geen iDeal ondersteuning en dat is toch wel een must.

  17. Origineel geplaatst door Sonny
    Als langdurig bunq klant, merk ik op dat V3 echt nog steeds vol zit met bugs en zich niet kan meten aan de V2 versie van de app. Het maakt mij persoonlijk niet uit waarin de investeren, al word ik wel moe van de bomen overal in de app. Al mijn geld onderbrengen bij N26 of Revolut ga ik echter niet doen. In tegenstelling tot bunq zijn deze banken niet Nederlands en vallen dus niet onder het depositogarantiestelsel. Ook bieden buitenlandse banken geen iDeal ondersteuning en dat is toch wel een must.

    N26 valt wel onder het (Duitse) depositogarantiestelsel. Geld is dus afgedekt tot 100.000 door de Duitse Centrale Bank. Is Europees geregeld namelijk. Geen iDeal is wel waardeloos inderdaad. Aan de andere kant, hoogste tijd dat er een Europees uitgerolde iDeal komt. Wordt je toch gek van al die verschillende betaal systemen. Kan Apple Pay echt nog wel een flinke slag slaan in Europa als groot betaalsysteem.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.