Reacties voor: Vernieuwde bunq 3.0-app nu voor iedereen te downloaden

Maar er is ook kritiek
De bunq-app heeft in versie 3.0 een flinke update gekregen met een donker thema en andere functies. Zo kun je nu Instagram-foto's bekijken in de app, iets waar niet iedereen enthousiast over is. Ook blijkt het design niet bij iedereen in de smaak te vallen.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 41 reacties

  1. Leuk artikel geworden. Ik heb De Update deze keer niet in het De Lamar Theater Amsterdam gekeken maar thuis.
    Weer eens wat anders. Kijk uit naar de nieuwe versie.

  2. Recent overgestapt van Bunq naar de ING. Veel eerder moeten doen. Bunq is veel te duur en de klantenservice is de laatste tijd super slecht.

  3. Origineel geplaatst door Rick
    Recent overgestapt van Bunq naar de ING. Veel eerder moeten doen. Bunq is veel te duur en de klantenservice is de laatste tijd super slecht.

    Helemaal met je eens. Ik ben ook weg gegaan bij bunq. Precies om die 2 redenen.

  4. De app is prima, features ook.

    Bunq als bedrijf en betrouwbare partner? Nee, iedere klant kan zonder pardon vogelvrij verklaard worden. Pats daar gaat je abonnement wil je SVP dikke euro’s meer betalen?

    Gelukkig ben ik privé nog niet getroffen maar zakelijk gezien wel. Wat een trieste boel de klantenservice.

    De homogene hippie massa die zelfs hun moeder zouden verkopen voordat ze kritiek zouden leveren op bunq en aan de almachtige Ali zouden tornen..

    Tja… Maar eigenlijk mag je er niks van zeggen ze stoten je zo als klant af.

  5. @Rick: Helemaal mee eens. Ik heb Bunq even geprobeerd toen Apple Pay eerder beschikbaar was bij Bunq dan ING. Ik vond het ook totaal niet praktisch.

    Sommige aspecten waren heel tof, maar zonder moeit creëer je echt een rommeltje met passen en rekeningen. Ook geen diensten zoals negatief saldo en creditcards op rekening (wat ik nog wel kan begrijpen).

    En support was om te huilen en totaal niet duidelijk. Bij elk wissewasje kwam je op het forum terecht waar niets van klopte en ik heb er weken over gedaan om erachter te komen dat je dus wel kan chatten met een medewerker (toen ik erachter kwam dat dat de enige manier was om je rekening op te zeggen).

  6. Als iets werkt moet je het niet veranderen… voorheen was t top, nu draaien ze volledig door. Deze functies zijn voor mij volstrekt onnodig. Het freemium pakket was precies voldoende qua functionaliteiten, jammer dat die weg is. Denk eraan ook over te stappen.

  7. Waardeloze bank! Passen zonder dat je het weet je contract eenzijdig aan en vinden dan dat je blij moet zijn dat je 3 maanden gratis premium mag gebruiken. Kijk uit voordat je met deze onbetrouwbare club in zee gaat. Daarnaast verwijderen ze van het bunq together forum kritische reacties en wordt je account geblokkeerd wanneer je kritisch blijft.

  8. Ziet er erg goed uit. Ben sinds kort weer teruggekeerd naar Bunq, na een klein uitstapje bij een andere bank. En bevalt weer erg goed. Duurder? Ja, maar daar krijg je wel het nodige voor terug. Gebruiksgemak, maar ook een groener en ethischer product. Ik betaal graag wat meer zodat ik weet dat mijn bank geen onethische dingen doet met mijn geld.

  9. Origineel geplaatst door Frank
    Waardeloze bank! Passen zonder dat je het weet je contract eenzijdig aan en vinden dan dat je blij moet zijn dat je 3 maanden gratis premium mag gebruiken. Kijk uit voordat je met deze onbetrouwbare club in zee gaat. Daarnaast verwijderen ze van het bunq together forum kritische reacties en wordt je account geblokkeerd wanneer je kritisch blijft.

    Klopt. Mij ook overkomen .. Absoluut niet transparant en onbetrouwbaar! Bank of the Fee ..

    IK vind de Bunq app wel super btw .. 😉

  10. Blij dat ik weg ben bij Bunq, jaagde iedereen weg door zonder mededeling iedereen van Promo en Free bundles af te trappen en pakketten om te zetten in een betaalde pakket zonder mijn goedkeuren.

    Gelukkig kwam ik erachter voor ik werd gefactureerd!

    Ze mogen de layout zo vaak veranderen als zij willen maar dat verandert helaas niks aan hun business praktijken jegens hun eigen klanten.

    Communicatie is bij Bunq altijd al een zwaktepunt geweest!

  11. Ook ik ben gestopt met Bunq en wel alleen om de hoge prijs. Bunq is voornamelijk interessant voor diegene die alles bij 1 bank wil hebben. Dan is het voordelig. Voor mij is het geen optie. En dan is €8 per maand voor een rekening erg duur. Had liever gehad dat je per rekening een klein bedrag betaald.

    De app is fijn.
    Onduidelijk vind ik hoe alle producten werken. Dit communiceren ze onhandig. Het forum kun je in verdwalen en de klantenservice is verstopt.

    Wie weet in de volgende update.

    Voor nu is het Openbank geworden.

  12. Zeer tevreden over Bunq, wel aan de prijzige kant maar de flexibiliteit van de app, stabiliteit (nog nooit een storing ervaren zoals ING/ABN), makkelijk rekening delen met partner, enorm scala aan functionaliteiten en prettige ervaringen met de klantenservice maken het voor mij zeker de moeite waard. Bovenstaande negatieve reacties kan ik mij niet in vinden.

  13. Zoals veel reacties hier ben ik ook met onze gezamenlijke rekening van bunq naar RABO gegaan. Vertrouwen is heel belangrijk bij een bank en dat had ik totaal niet meer in bunq helaas. Daarnaast zijn de “traditionele” banken al een heel stuk met hun tijd meegegaan. Ik zie de toekomst somber in voor bunq.

  14. Ongelooflijk dat een bank die zoveel goodwill opbouwde zo snel door het ijs heen is gezakt. Deze mensen snappen er echt de laatste tijd helemaal niets meer van. Lopen te klooien met kosten die ze in rekening brengen en de klantenservice is om te janken de laatste tijd. Ze hadden een enorme berg krediet op gebouwd als ‘bank of the free’ en het doorbreken van traditionele bank structuren. En toen kwamen ze er kennelijk achter dat het geen haalbare kaart was. Kosten van het aanhouden van rekeningen worden om de haverklap gewijzigd en vooral heel veel duurder gemaakt. Jagen hun klanten de deur uit met veel te hoge kosten maar lijken zich alleen maar te bekommeren om hun bomen en CO2 reductie verhaal. Leuk allemaal maar concentreer je eerst eens op je core business en dat is een betrouwbare en voorspelbare bank zijn.

    De app is goed maar steeds meer een puinhoop. De chat functie met geen mogelijkheid meer te vinden. En kritische posts op het forum worden inderdaad verwijderd of gesloten.

    Jammer dat je zo snel kan je eigen glazen kan ingooien want op veel gebieden is de app echt nog wel top. Maar concentreer je nou eerste eens op een betrouwbare bank zijn ipv vage metal cards waar je weer met veel geld CO2 moet gaan reduceren. Voor mij is dat niet een extra inspanning meer van een bedrijf maar een doodnormale voorwaarde. Apple laat zien hoe je dat doet. Niet te vee poeha maar gewoon doen.

  15. Eens met alle reacties hier. Binnenkort loopt m’n overstapservice af en ga ik metéen terug naar ING. Waardeloze bank die het ook niet verdient om bij ieder update-je een blogpost hier te krijgen.

  16. Ik zie uit naar de nieuwe update! Herken me totaal niet in bovenstaande reacties. Bunq is duurder, maar ik vind het die paar euro prima waard.

  17. Ik herken me totaal niet in deze reactie maar ze baren me wel zorgen. En support en contact met chat is juist wél heel relaxt. Super snel reactie en ze denken redelijk goed mee (al zijn ze soms wel wat bijdehand daar). Maar Bunq metal, CO2 en bomen, allemaal onzin als je het mij vraagt. Ik wil gewoon een open, eerlijke bank met de allerbeste app. Het kan zijn dat die tijd nu voorbij is door deze update.

  18. De reacties op V3 van de beta-testers zijn niet al te mals… met name de onduidelijke UI en een totaal onnodige Instagram feed worden afgebrand.

  19. Bunq heeft het bij mij compleet verbruikt door mijn gratis account zonder enige communicatie vooraf om te zetten naar een Premium waar ik niet om vroeg. Dit maakt Bunq in mijn ogen onbetrouwbaar. Heel erg jammer, want ik vond het een fijne bank voor erbij. Nu Rabo als extra bank naast m’n ING.

  20. Deze app stond op mijn lijstje van te proberen apps. Maar als ik lees dat ze kritische klanten verwijderen of blokkeren, dan hoeft het voor mij niet. Dat is absoluut not done.

  21. Bunq gebruiker vanaf het eerste uur. Deze update is te verschrikkelijk. Moeilijke interface. Niet logisch ingedeeld. Echt gewoon geen idee meer waar alles te vinden is. Geen goede update.

  22. @Michael: Helemaal mee eens, het ergste van deze update de grote + in beeld en “van ons” instagram ik vind dit niet horen in een bank app

  23. Origineel geplaatst door Rick
    Recent overgestapt van Bunq naar de ING. Veel eerder moeten doen. Bunq is veel te duur en de klantenservice is de laatste tijd super slecht.

    Klopt helemaal. Bunq is super slecht. Veranderen abonnementen wanneer het hun uitkomt. Nooit meer!

  24. Ik gebruik Bunq al sinds een aantal jaar en ben erg tevreden. Ik heb meerdere rekeningen en dat zou bij een andere bank niet veel goedkoper zijn.

    Het doorbreken van traditionele aanpak van banken, een lange lijst met transacties, vind ik wel moedig. Hoewel alle CO2 initiatieven niet mee doe.

    Dat gezegd hebbende, de interface is echt een totale ramp! Welke designer bedacht heeft dat dat handig en mooi is. Vraag me ook af of voor mensen met een vorm van kleurenblindheid mee overweg kunnen.

    Over smaak valt niet te twisten maar ook praktisch werkt het niet. De vakjes zijn zo klein dat namen van rekeningen halverwege worden afgebroken. Hoop dat ze snel met verbeteringen komen. Of dat een alternatieve app komt obv hun API

  25. @WvB22: en toch releasen…

  26. Wat een waardeloze app. Kon mijn zakelijke account niet eens vinden totdat iemand meldde dat je lang moest drukken op Profile. Een hele tab met Instagram crap en alle belangrijke dingen zijn weggestopt. Het is een bank app, niet een of ander sociaal netwerk! Wat een ontzettende flater dit.

  27. Pffff…… ik moet eerst even bekomen van deze zeer matige update.
    Het staat vol met crap en inderdaad, al het belangrijke zit verstopt.

    Weet iemand waar ik de together community kan vinden?

  28. Recent overgestapt van Bunq naar de Openbank. Veel eerder moeten weg van Bunq. Bunq is veel te veel duur en de klantenservice is slecht.

  29. In 2017 overgestapt van ING naar Bunq en ik was helemaal lovend over de bank en de app. Makkelijk, eenvoudig en snel het openen van een rekening, 1 pas waar je uit meerdere rekeningen kunt betalen, een MasterCard zonder credit, allemaal handige functies die geen traditionele bank bied.
    En toen kondigden ze V3 aan… ik heb me gelijk aangemeld voor de beta en een dag later geïnstalleerd… dat was het einde van mijn relatie met Bunq. V3 is zo verwarrend en onlogisch. De banking experience is weg en het lijkt of het nu belangrijker is om te weten hoe veel bomen worden geplant -waar ik niet aan mee doe-,en wat ze op instagram posten, dan wat de financiële situatie is van de gebruiker. Ik bekritiseerde de update in de Together forum en binnen no-time was de post verwijderd.
    De volgende dag een rekening geopend bij ABN -het duurde wel een week voordat het up een running was- en mijn abo bij Bunq stop gezet. Ik vertrouw Bunq niet meer en het zou me niets verbazen als meer mensen dat ook doen.

  30. Ongelofelijk om te zien dat deze bank zichzelf aan het vernietigen is. Goed luisteren naar hun klanten hebben ze eigenlijk nooit gedaan. Trekken volledig hun eigen plan en dat gaat ze uiteindelijk echt de nek omdraaien.

  31. Ik stel voor dat we massaal stoppen met bunq. Dit gaat allemaal een beetje te ver. Ik wil gewoon die basis terug van freemium destijds. 1 Eu voor m’n pas en lekker basis een paar rekeningen koppelen en tikkie maken zo nu en dan. Meer niet.

  32. Ben een Bunq gebruiker sinds het prille begin.
    Bevalt mij nog steeds prima en ik denk dat we de nieuwe App een kans moeten geven. 🌈 ze gaan vast nog het e.e.a. Bijslijpen.

  33. Ook hier een Bunq gebruiker van het eerste uur. Helaas eens met alle reacties. Echt jammer dat Bunq zo is veranderd. Was destijds fan en blij met een bank die het anders aan ging pakken dan alle groten banken maar daar is nu weinig meer van over en zijn zelfs weer ingehaald door alle concurrentie. Als ik deze update nu ook nog eens zie ben ik bang dat het ook niet meer goed gaat komen met ze. Maken alleen maar domme fouten achter elkaar door. Zonde.

  34. V3 vind ik best ok eigenlijk. De ‘Voor mij’ tab is veel overzichtelijker, al mijn rekeningen zijn nu te zien. Was wel even bezorgd dat ik voor veelgebruikte functies als Betaal, Request en Geld Toevoegen extra handelingen moest uitvoeren totdat ik erachter kwam dat met een longpress op de rekening het ook snel kan.
    Heb voor Bunq gekozen vanwege ethische overwegingen, een bank moet mijn geld niet investeren in bijv. wapens en de bio-industrie en bij Bunq kan je zelf bepalen wat ze met je geld doen.
    Wat betreft de ‘Over Ons’ tab heb ik de hoop dat ze dit meer gaan inrichten met wat er met ons geld gebeurt, een beetje zoals Triodos dit in haar magazine doet.

  35. Origineel geplaatst door Rens
    Pffff…… ik moet eerst even bekomen van deze zeer matige update.

    Het staat vol met crap en inderdaad, al het belangrijke zit verstopt.

    Weet iemand waar ik de together community kan vinden?

    ‘Van ons’ tab > + > Help elkaar

  36. Update staat vooral in het teken van het promoten van het ‘groene’ van de bank. Ik doe niet mee aan dit programma en dan is dat allemaal nutteloze informatie – prominent in beeld.
    Ik heb kritiek geleverd in Bunq Together, en nu ben ik notabene geblokkeerd! Kritische draadjes worden gesloten… Wat nou “Bank of the free”? Zorg dat dat eerst op orde is, voordat je gaat pronken met groene veertjes…

  37. Milieu activisten zijn het geworden. Totaal geen oog meer voor hun klanten en waarom ze bij Bunq zijn aangesloten. Bankieren is totaal niet prettig meer. Je wordt doodgegooid met hun spam over hun bomenknuffelaars project.

    De focus is totaal weg en ze luisteren totaal niet meer naar klanten. Zeer commerciële cowboy bende is het geworden.
    Duurste bank in Nederland. Binnenkort ook weer de kleinste bank. Sorry Bunq, jullie hebben het echt verpest.

  38. Ik sluit me inderdaad aan dat ze met deze app de plank volledig misslaan, het populaire “insta feed” gedoe, de bomen die ze door je strot drukken worden mij allemaal een beetje te veel. Waar is de main focus voor de gebruiker?

    Wat is het beste alternatief voor bunq?

    Ik waardeer het zeer dat je makkelijk een rekening kan delen met anderen, het switchen van passen per rekening is ook een geweldige feature die ik veel gebruik. Ook gebruik ik 12 subaccounts voor verschillende uitgave en spaar potjes.

    Bij welke bank is dit nog meer mogelijk?

  39. Ik heb alleen een Travelcard van bunq. Ben erg tevreden met de creditcard en heb er veel gebruik van gemaakt en geld bespaard. Maar de app lijkt nu totaal niet meer op een bank app. Straks wordt het een soort can Facebook waar je (bunq)vrienden kunt toevoegen en dingen met elkaar kunt delen.

    Doel van app is bankieren. Snelheid, overzichtelijkheid, eenvoud, gemak enz enz maar dat is nu ver te zoeken.

  40. Ongelooflijk dat Bunq. Hebben gewoon V3 gereleased ondanks dat er bakken en bakken kritiek op was van de test users die zo’n beetje smeekten om deze versie niet te releasen.

    Maar geheel in de traditie van Bunq de laatste tijd luisteren ze totaal niet en trappen V3 gewoon er doorheen. Dit is niet een kleine achteruitgang. Of een beetje mislukt. Dit is gewoon een complete ramp en onbruikbaar. Zo jammer dit. Hoe kan een bedrijf dit niet zien.

  41. Onbegrijpelijk dat v3 uitgebracht is. De Insta feed en bomen hebben een prominente plek in de app terwijl basis bankzaken naar de achtergrond zijn verplaatst en bovendien onduidelijker zijn geworden. De + knop doet overal iets anders en het hele gamification “Voltooi profiel” en “Badges” zijn totaal overbodig en ongewenst in een bank app. Daar hadden ze eventueel een aparte app voor uit kunnen brengen.

    Ik betaal graag 8 euro voor de bank features die bunq biedt maar als de app niet binnen korte tijd transformeert naar een app waarin bankzaken centraal staan, stap ik over.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.