Reacties voor: Bol.com voor iPhone ondersteunt 1Password en Touch ID

Inloggen in de Bol.com-app kan voortaan met een vingerafdruk. De 1Password-app wordt voor je wachtwoord geraadpleegd.
Bastiaan Vroegop - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 11 reacties

  1. Goed plan. Ik hoop dat naast deze prettige aanpassingen ook het logo van de app wordt aangepast. Als ik nu app zoek, kan ik hem maar met moeite vinden, omdat er nu alleen een winkelwagentje te zien is met in heel kleine lettertjes eronder ‘app voor bol.com’.

  2. Nu snap ik weer niet waarom je nou dan weer 1Password moet hebben hiervoor…

    Een app als Dropbox heeft ook Touch ID-functionaliteit maar ZONDER 1Password nodig te hebben…

    Vindt het sowieso beetje “mager” de apps die Touch ID ondersteunen terwijl het (vind ik) BEST handig is.
    Ook al is het om “nieuwsgierige” mensen tegen te houden…

    Jailbreak-apps als BioLockdown/BioProtect zou gewoon standaard Apple moeten zijn eigenlijk…
    (dus het zelf kunnen bepalen welke apps te ontgrendelen zijn met TouchID).

  3. @Peter de Wit:

    Hi Peter,

    Dan heb je de verkeerde app te pakken. Als je in de appstore op “bol.com” zoekt is het resultaat 2. (https://itunes.apple.com/us/app/bol.com/id904894760?mt=8)

    Er zijn ook externe apps voor bol.com, omdat wij tot een half jaar geleden geen eigen app hadden. Dus de officiële app van bol.com is degene die je moet hebben in dit geval!

  4. @BasZ:

    Je hoeft zeer zeker geen 1Password te hebben om Touch ID te gebruiken in de bol.com app. Het zijn 2 verschillende manieren om het inloggen makkelijker te maken.

  5. Origineel geplaatst door Maurice: @Peter de Wit:

    Hi Peter,

    Dan heb je de verkeerde app te pakken. Als je in de appstore op “bol.com” zoekt is het resultaat 2. (https://itunes.apple.com/us/app/bol.com/id904894760?mt=8)

    Er zijn ook externe apps voor bol.com, omdat wij tot een half jaar geleden geen eigen app hadden. Dus de officiële app van bol.com is degene die je moet hebben in dit geval!

    Waarom staan jullie externe apps nog toe? Het is niet heel overzichtelijk zo. Daarnaast gaan andere partijen aan de haal met zoekresults die je zelf in je app zou willen hebben, als je begrijpt wat ik bedoel.

  6. @Gabor:

    We staan deze apps toe omdat er nog altijd klanten zijn die er gebruik van maken. Uiteindelijk kan een klant zelf bepalen met welke app hij/zij het liefst bij ons winkelt. Dat gezegd hebbende, is het wel zo dat de officiële app meer functionaliteiten en mogelijkheden bevat en ook naar de toekomst toe persoonlijker zal zijn en als enige volledige integratie met je bol.com account biedt.

    Ik sluit niet uit dat onze positie ten aanzien van externe apps op termijn kan wijzigen, maar voor nu is dat in ieder geval niet aan de orde.

  7. Origineel geplaatst door BasZ
    Nu snap ik weer niet waarom je nou dan weer 1Password moet hebben hiervoor…
    Een app als Dropbox heeft ook Touch ID-functionaliteit maar ZONDER 1Password nodig te hebben…

    Je zult eerst moeten inloggen voordat je überhaupt Touch ID kunt inschakelen. Jouw iPhone weet immers jouw gegevens van bol.com niet. Met 1Password kun je snel je gegevens invoeren en met Touch ID kun je daarna sneller je account bereiken. Logischerwijs hoef je 1Password niet eens te gebruiken en ik zou het op prijs stellen als je niet meteen gaat zeuren als je niet eens de moeite doet om te kijken hoe het werkt.

    Daarnaast zie ik persoonlijk het nut ook niet om allerlei apps met Touch ID te gaan vergrendelen. Daar vergrendel je nou juist je telefoon voor. Als het nuttig is, zoals bij apps waar je bankgegevens aan gekoppeld zijn, dan zal de ontwikkelaar daar ook zelf bij stilstaan.

    @Maurice: Erg tof dat jullie 1Password ondersteunen. 🙂 Dat zouden meer apps moeten aanbieden!

  8. @KALLT: Dank voor de extra toelichting, dat is precies hoe het inderdaad werkt.

    1Password is ook handig voor toestellen die geen Touch ID ondersteunen overigens.

    In ons geval is de reden om dit toe te voegen gebruiksgemak en veiligheid. We zijn geen fan van het copy pasten van wachtwoorden op een toestel door gebruikers, dus dan is de 1Password extensie een goede oplossing.

  9. Origineel geplaatst door Maurice
    Er zijn ook externe apps voor bol.com, omdat wij tot een half jaar geleden geen eigen app hadden….

    Ik dacht dat de “BoekenBol” app (van een jaar of 3 geleden?) ook een officiële Bol app was, inclusief integratie met (de aankopen uit) de webshop? En icm BlueFire ontwikkeld als ik het me goed herinner.Zo ja, waarom is die niet verder ontwikkeld? Eerlijk gezegd vond ik die veel prettiger in het gebruik dan de nieuwe. (Al blijft de echte BlueFire lastig te kloppen).

  10. @Maurice: En al anderhalf jaar (27-6-2013 om precies te zijn) geleden kreeg ik een e-mail van Bol.com dat die boekenbol app was opgevolgd door een nieuwe “bol.com ebooks app”:

    Geachte heer/mevrouw,

    U krijgt deze e-mail omdat de Boekenbol app is geïnstalleerd op uw smartphone of tablet. Wij informeren u graag over de nieuwe bol.com ebooks app, die de Boekenbol app gaat vervangen.

    We raden u aan de nieuwe, verbeterde bol.com ebooks app te downloaden. Door alle verbeteringen leest u uw ebooks met de nieuwe app met nog veel meer plezier.

    U kunt met de Boekenbol app nog wel de ebooks lezen die u er eerder heeft gedownload. De Boekenbol app ondersteunen wij binnenkort niet meer.
    Momenteel is de nieuwe bol.com ebooks app beschikbaar voor smartphones en tablets met iOS en Android.

    Ik begrijp dus dat “tot een half jaar geleden geen eigen app” niet. Boekenbol bestond al voor 2012, en werd net als zijn opvolger door Bol zelf aangeduid als de bol.com ebooks app !?

  11. @Ferryman: Excuses, je hebt gelijk. Ik doelde op winkelapps en niet zozeer op de digitaal lezen apps. Daar waren we altijd actief met eigen apps inderdaad. Daar zijn ook geen externe apps van ontwikkeld zoals bij de shopping apps.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.