Reacties voor: Zo krijg je betere service in de Apple Store

Met deze 5 tips krijg je betere service in de Apple Store. Hoe krijg je een medewerker te spreken die er wél verstand van heeft en ook nog de tijd voor je neemt? Een Apple Store-medewerker legt uit hoe je dat doet.
Lees het complete artikel → Zo krijg je betere service in de Apple Store
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 38 reacties

  1. 4. Blijf Vriendelijk.
    Uiteraard, tot ze je met een gebogen iPhone 6 van een paar dagen oud met een kluitje in het riet willen sturen.
    Geloof me; het hielp om de manager erbij te halen en iets onvriendelijker te worden…

  2. Nou, de meeste punten snap ik prima.
    Het laatste voorbeeld heb ik zelf meegemaakt. Een accu dus ECHT slecht is, die volgens applecare ECHT omgeruild moet worden waarvan zo’n dame achter de balie even zal zeggen dat er niets mee aan de hand is. Dat klopt gewoonweg niet.
    En dan verhalen kennen van mensen die alsnog de telefoon konden opsturen (terwijl we speciaal naar de applestore waren gegaan) en hem dan alsnog een aantal dagen kwijt waren.
    Sorry, maar dan verschuil je je achter onzin en verdien je bijna niet dat mensen beleefd blijven.
    Het is ook wat de apple medewerker zelf over zich afroept qua gedrag.

  3. Een beetje de omgekeerde wereld. De klant moet vriendelijk zijn om een goede service te krijgen. Het zou zo moeten zijn dat de Apple medewerker uit zichzelf de best mogelijke service verleent.

  4. Origineel geplaatst door hans
    Een beetje de omgekeerde wereld. De klant moet vriendelijk zijn om een goede service te krijgen. Het zou zo moeten zijn dat de Apple medewerker uit zichzelf de best mogelijke service verleent.

    Nou nee, je moet dus een grote mond opentrekken om de best mogelijke service te krijgen. Dat medewerkers niet afgeblaft willen worden, snap ik uiteraard wel.

    Overigens vind ik het ook leuk om bijv. bij Dixons en Media Markt mee te luisteren, als een medewerker de salespitch zit te doen en liever een Surface-tablet of Samsung-tablet verkoopt. De alle FUD die te verzinnen is rond iPads komt langs.

  5. Ik vind de klantvriendelijkheid in Apple stores niet al te best. In de mediamarkt is de service meestal beter en zijn ze vriendelijker.

    Ik heb ook weleens een vriendelijk persoon bij een Apple store. Maar meestal niet echt.

    In London bij de Apple store in regent street had ik wel een vriendelijke mevrouw.

  6. @Pieter: Mediamarkt en service? Nou,,,zeker weten van niet.

  7. Ik blijf altijd vriendelijk tegenover het personeel zolang het personeel dat ook is, echter als ze onzin uitkramen wordt ik snel pissig, zo ook toen mijn mac mini dvd speler stuk ging en ze bij Apple zeiden dat ik korting kan krijgen op een nieuwe mac mini, sorry hoor daar heb ik Apple care niet voor gekocht.

  8. Origineel geplaatst door boxerip
    @Pieter. Mediamarkt en service? Nou,,,zeker weten van niet.

    Ik kan je vertellen. Zeker weten van wel! MAAR besef je dat MM franchise is? Dat je zou wensen/denken dat er één gedachte is wat betreft service, snap ik. In Den Haag Centrum ben ik over heel wat jaren ZEER tevreden. Daarom zal ik eerder iets bij MM kopen dan bij de Apple Store…
    Apple zeurt (via ASP’s) (ik gebruik al heel wat jaren Apple producten!) altijd over garantie, waterschade, of wat dan ook… Coulance kennen ze niet…
    Voorbeeldje: Mijn iP5 batterij viel binnen het programma… Personeel was prima, aardig… Anderhalf uur later telefoon ophalen. Zo smerig had ik die telefoon nog nooit gezien… De FBI zou blij geweest zijn met zulke dikke vingers. Echt helemaal onder… Dat deed het prima gevoel dat ik had, helemaal teniet… Het zou mijn eer te na zijn als ik daar zou werken, om een klant zo een product terug te geven…
    Goed dat ze mooie en goed werkende producten maken, maar kom niet bij ze aan voor service…

  9. Origineel geplaatst door hans
    Een beetje de omgekeerde wereld. De klant moet vriendelijk zijn om een goede service te krijgen. Het zou zo moeten zijn dat de Apple medewerker uit zichzelf de best mogelijke service verleent.

    Inderdaad zeg. Grotere onzin heb ik nog niet eerder gehoord. Als klant maar zo vriendelijk mogelijk blijven en Hopen dat je dan geholpen wordt. We hebben het hier wel over producten van allemaal tegen de duizend euro aan. Het wordt steeds gekker met Apple. Begin er een beetje een afkeer van te krijgen bah zeg.

  10. @Sil: Echt heus vingerafdrukken…..? Wat een ontzettend leed heb je geleden zeg!
    Ik heb tot twee keer aan toe zonder enig probleem een nieuwe iPhone gekregen. Perfecte service als je weet hoe je je moet gedragen.

  11. Apple was toch intuïtief? Tips om geholpen te worden…….

  12. Het verschil met Amsterdam en bijvoorbeeld de Apple store in New York is echt gigantisch.

    Mensen in Amsterdam zijn erg arrogant, zowel sales als de geniusbar.

    In New York op 5th avenue nog zelfs staan praten met 2 medewerkers die alles over Nederland wilde weten (hierdoor hoefde nemand extra te wachten)

  13. Een afspraak plannen helpt, ik had deze op zaterdag om 10.00 voor de batterij- wissel. Binnen 22 minuten stond ik weer buiten met een vervangen batterij. De tip die de medewerker gaf was: plan de afspraak zo vroeg mogelijk.
    Het is en blijft nog altijd zo: het is de toon die de muziek maakt. Met een glimlach krijg je meestal meer voor elkaar.

  14. Ik heb 1x een nieuwe iPhone 6 bij Apple in Amsterdam gekocht, service was ronduit KLOTE!
    Dit ook kenbaar gemaakt in de mail die ik achteraf kreeg met vragen of ik goed geholpen ben, dit netjes en uitgebreid ingevuld en vervolgens doet Apple er HE-LE-MAAL niets mee.

    Vooraf afspraak gemaakt en verteld dat mijn (nieuwe) 5S in de plee is gedonderd, deze zou ik kunnen inruilen.

    Eénmaal daar aangekomen (2x 130km rijden) werd me verteld dat ik bij een Geniusbar (ofzo?) een afspraak moet maken zodat ze konden beoordelen of deze iPhone 5S ingeruild kon worden. Na wat ‘directere’ taal werd er iemand geregeld….

    Na een dik uur wachten kwam één of andere Pipo (met iPad) me doodleuk in 3 seconden vertellen dat telefoons met waterschade niet ingeruild kunnen worden. (Bestaan er droge WC’s?)

    Het is dat ik gek van het product ben en daardoor Apple (voorlopig) blijf gebruiken, maar in Amsterdam zien ze me echt niet meer.
    Dat zal ze waarschijnlijk 0,0 boeien, maar goed dat zal bij de Apple-instelling horen neem ik aan, aangezien ze niet meer reageren…..

    Producten zijn (tot nu toe) nog steeds goed, de software ‘iets minder’, maar de service zoals in in Amsterdam heb ervaren is ronduit bagger en past totaal niet bij een product als Apple.
    Ook de aftersales reageert gewoon niet meer als je wat te klagen hebt.

    Ik ben benieuwd hoe ik geholpen wordt als ik de zakelijke telefoons wil vervangen (100+), ik heb zomaar het vermoeden dat je dan iets serieuzer geholpen wordt….

    Wat glijdt Apple op deze manier af zeg 🙁
    Het is (op basis van ervaring Amsterdam) een gigantisch klotebedrijf met een geweldig product(!).

  15. Zo blijft het ook vreemd dat de ene iPhone 5 met batterij gedoe word omgeruild en dat de andere klant twee uur later terug moet komen zodat ze deze kunnen vervangen.
    En jep toen ik er zat heb ik dat zien en horen gebeuren.

    En waar de ene iPhone geheel word geïnspecteerd met lampje en al word de andere zonder verder te kijken ingenomen en omgeruild.
    Vreemd al die verschillende manieren van omgaan met de regels.

    Origineel geplaatst door dirk
    Een afspraak plannen helpt, ik had deze op zaterdag om 10.00 voor de batterij- wissel. Binnen 22 minuten stond ik weer buiten met een vervangen batterij. De tip die de medewerker gaf was: plan de afspraak zo vroeg mogelijk.
    Het is en blijft nog altijd zo: het is de toon die de muziek maakt. Met een glimlach krijg je meestal meer voor elkaar.

    Maar dan is je toestel dus omgewisseld?
    Want batterij vervangen kost ze langer dan die 22 min.

    @Pierre: Je snapt toch zelf wel dat een toestel met waterschade een behoorlijke waarde vermindering heeft?

  16. Misschien leuk om te vertellen. Als je je meldt bij de medewerker met de iPad in de hand, word je meestal eerst in de queue gezet in de virtuele wachtruimte. In Den Haag heet die eerste zone The Red Zone. In het midden heb je de Family Room en achterin de Genius Bar. Drie zones dus. Met ruilen wordt niet zo moeilijk gedaan. Van belang is wel de barcode op de originele verpakking. Dan maak je het voor de medewerkers een stuk makkelijker om in te nemen. Mijn enige echte punt van kritiek is dat je geen eigen aanspreekpartner hebt. En ik vind de blauwe T-shirts veel te casual, en vaak ook de broek en schoenen daaronder. Ik zou liever een mooi blauw shirt zien met logo. Maar misschien ben ik met mijn 65 ‘n beetje te oud voor de jongelui. Één voordeel: ik word netjes behandeld.

  17. @Roos: Logisch, dat is ook geen probleem.

    Maar ze hadden we ook vooraf kunnen (moeten?) vertellen dat dit niet mogelijk is, ipv me naar de Store laten rijden……

    PS: Mijn verzekering betaald de schade aan de 5S, ik had alleen de verzekering voorgesteld het toestel in te ruilen (goedbedoeld dus) om zo ook de kosten voor de verzekering te beperken.
    Nogmaals, dit hele verhaal ook VOORAF aan Apple gemeld, toch gewoon een afspraak maken en vervolgens binnen enkele seconden te melden dat een toestel met waterschade 0,0 opbrengt….
    Anders gezegd, financieel maakt het voor mij geen bal uit….
    De oude heb ik nu nog en moet ik nog bij de verzekering inleveren.

  18. Bij xando Nijmegen altijd goed. Waarvoor je ook komt.

  19. Wij zijn afgelopen week naar de Apple store in New York geweest. De verkoopster was zeer vriendelijk en toen ze hoorde dat mijn 10 jarige zusje met haar zakgeld van twee jaar een iPad wou kopen werd ze nog vriendelijker 🙂

  20. met het verhaal van de accu ben ik het niet mee eens.

    ik ben tot 3 keer naar een applestore geweest 2 keer in amsterdam en een keer in den haag.

    mijn accu’s was van de een op de andere dag gewoon kapot hij gaat nog max 5 uur mee als ik er niks mee doe en de apple medewerkers hebben me verschillende tips gegeven zoals resetten enzv. maar tot zover nog nul verbetering en ze weigeren om de accu te vervangen alleen op mijn eigen kosten.

  21. @Pierre: Ik kan mij voorstellen dat als er door u in de winkel een degelijke toon wordt aangeslagen en opeens veel minder mogelijk is.
    Misschien eens iets om over na te denken. U kunt ook lastige zaken afhandelen met een glimlach en respect voor de medewerker.

  22. @doei: Waar heb je het over?

  23. Nog een tip: Als je een afspraak gemaakt heb, kom op tijd! Na je zijn er meestal weer andere mensen ingepland.

  24. Even voor de goede orde, AL het winkelpersoneel in de VS is vriendelijker dan hun Nederlandse collega’s, en niet alleen bij Apple! 😉 Gelukkig heb ik tot op heden geen klachten over Apple NL.

  25. @doei: Pardon? Ik ben pas nadat ik de winkel verlaten heb wat minder vriendelijk geworden.
    In de winkel is iedereen gewoon netjes geweest, ook ik.

  26. Tot nu toe bij ieder bezoek aan de Apple stores prima geholpen. Service in US en UK is wel echt beter dan hier in NL. Maar dat geldt voor alle winkels, restaurants, hotels etc.

    Ik ga het liefst naar de lokale aMac store in Leiden. Prima service, aardige mensen en bekwaam.

  27. @doei: Wat ben jij een sneu mannetje zeg. Met je suggestieve onzin die je hier neerkwakt.

  28. Het is vaak better om geen afspraak te maken en gewoon in de rij te gaan staan of beetje dwingen. ‘Help, mijn computer werkt niet meer’. Anders moet je een week of meer wachten voordat je bij de Genius Bar langs kan 😛 Bij de Apple Stores in Londen iig wel.

    Een week wachten om naar de Genius Bar te gaan en je computer nu al niet werkt (scherm kaduuk)… Te gek voor woorden.

  29. Origineel geplaatst door doei
    @Sil: Echt heus vingerafdrukken…..? Wat een ontzettend leed heb je geleden zeg!
    Ik heb tot twee keer aan toe zonder enig probleem een nieuwe iPhone gekregen. Perfecte service als je weet hoe je je moet gedragen.

    Je wijst naar de verkeerde. Je refereert aan mijn verhaal! Je snapt het niet zo goed… We hebben het over SERVICE, niet over leed… Dat verschil zie ik heel goed… Volgens mij aan alle kant voldoende genuanceerd, met wat, waarom en hoe…
    Als ik voor een klant iets zou moeten repareren, zou ik er gegarandeerd even een microvezeltje overheen halen en hem daarmee in het keurig gesloten en gelabelde bubbelzakje doen… Je werkt voor Apple! Snap je de nuance?

  30. Origineel geplaatst door Pieter
    Ik vind de klantvriendelijkheid in Apple stores niet al te best. In de mediamarkt is de service meestal beter en zijn ze vriendelijker.
    Ik heb ook weleens een vriendelijk persoon bij een Apple store. Maar meestal niet echt.

    In London bij de Apple store in regent street had ik wel een vriendelijke mevrouw.

    mediamarkt en vriendelijk en service? Ze hebben geen verstand van Apple of andere producten en echt vriendelijk zijn ze niet hoor, geen enkele winkel. Vaak genoeg gehad. En service van mediamarkt is mondjesmaat.

    Ik heb nooit een slechte service gehad bij een Apple Store. Ik werd altijd heel goed geholpen door diverse medewerkers.

  31. Ik heb nooit problemen gehad met de service bij de Apple store Amsterdam.Ik ben heel rustig, vriendelijk en respect, leg goed alles uit(ik geef meestal een hand en stel ik mij voor), vertel technisch waar ik voor kom, mail uitgebreid als ik een afspraak maak met de genius bar duidelijk & helder en kort en bij het gesprek met een technische medewerker wordt m’n probleem direct verholpen. Al vind ik vervelend dat een hardware probleem is. Ze proberen ook maar te helpen en het zijn ook maar mensen met emoties/gevoelens. Ja, oke ze werken bij Apple en ja ze hebben een trainingen gevolgd hiervoor. Je begrijpt wel wat ik bedoel ;-). En de medewerkers van de Apple store heb ik nooit als arrogant en egoïstisch ervaren overigens….. (Ik heb gevoelssensoren, raar maar waar). Ik kan wel adviseren om een afspraak te plannen want anders kan het lang duren voordat je geholpen wordt bij de genius bar en kom een half uur van te voren. Meestal wordt je dan snel geholpen. Ik vind het vervelend voor andere posters /bezoekers bij Apple stores die niet zo prettig zijn geholpen maar geef dit dan ook rustig aan bij deze medewerker. Help elkaar…

  32. Gelukkig @Bastian, dat ik niet de enige ben!
    Tot nu toe zijn mijn beste personeelservaringen juist plaatsgevonden bij de officiële store in Amsterdam. Écht vriendelijk personeel dat ook erg graag wil helpen. De gouden tip is wel “maak een afspraak” inderdaad.
    Ik ben behoorlijk verrast door de negatieve ervaringen van andere  store gangers. Ligt het dan toch aan mij misschien? Wie is er verder nu nog zo gek om kalm en vriendelijk te blijven tegen personeel, toch?;)

  33. Mooi verhaal ..
    Voor die dure spullen die ik daar koop verwacht is minimaal service
    Heb met mijn mbp wel goede en snelle service ervaring hoop dat het zo blijft

  34. @Pierre: Als je met deze toon door die winkel stampt, zou ik ook zeggen zoek het lekker uit en ga niet bellen als je moet pissen.

  35. Ik heb prima ervaring met apple service. Ik heb tot 2 keer toe zonder problemen een nieuwe iPhone 5 gekregen, omdat de oude wat mankeerde. En beide keren binnen een kwartier.
    Ik had wel eerst een afspraak gemaakt.

  36. Ik ga gewoon altijd uit van het feit dat een winkel gewoon maar een winkel is, niet meer maar ook niet minder. Als ik me als klant correct opstel eis ik ook correct behandeld te worden, zo niet dan maak ik behoorlijk wat stennis en draait menig asociale medewerker ineens 180 graden om. Het moet toch niet gekker worden dat je een handboek moet doornemen over hoe je het beste een Apple-medewerker moet bejegenen. Haha, dat geldt misschien voor Bokito!

  37. Ik ben vreselijk slecht geholpen in Amsterdam ik was op tijd in de winkel maar omdat mijn zoon mee was moest ik met de lift naar boven en was dus te laat boven en werd niet meer geholpen geen enkel begrip. Ze kon alleen maar zeggen dat ik een nieuwe afspraak moest maken. Ik zal nooit meer iets in Amsterdam kopen of naar toen gaan. Ik ga daarom ook naar Haarlem daar ben ik zo super goed geholpen gewoon zoals als het hoort.

  38. @Bastian: het gaat niet om de winkel, het gaat om de persopnlijkheid van de medewerker.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.