Reacties voor: Batterijomwisseling iPhone 5 geldt nu ook voor toestellen met gerepareerd scherm

Apple vervangt nu ook de iPhone 5-batterij als en schermreparatie is uitgevoerd door een niet-gecertificeerd reparatiebedrijf.

Reacties: 27 reacties

  1. Hier heb ik een uitermate goeie ervaring met de batterijwissel actie.
    Ik was een der weinige (volgens de apple medewerker) die last had van de batterij én van de sluimerknop op m’n iPhone 5.
    Alleen was mijn lightning connector een paar maanden geleden vervangen door een gecertificerrd reparatiebedrijf maar had dit bedrijf verzuimt om de gegevens van de reparatie door te geven aan Apple, wat bij Apple weer een probleem kon geven voor de reparatie.
    Omdat ik de telefoon 2x zou moeten opsturen (accu + sluimerknop) zou dit volgens de Apple medewerker veels te lang duren.
    Om een lang verhaal kort te maken, ik mocht de iPhone opsturen en kreeg een compleet nieuwe (nee geen refurbished) van Apple geleverd.

  2. Het blijft lastig om de batterij te laten vervangen, tenzij je een afspraak maakt bij de Apple stores in Amsterdam, Haarlem of Den Haag. Via Icentres in elke andere plaats, ben je je Iphone minimaal 3 weken kwijt zonder vervangend toestel en zonder garantie dat de batterij ook daadwerkelijk vervangen wordt. Aangezien alleen Apple zelf de reparatie uitvoert. Apple test eerst of de batterij werkelijk aan vrvanging toe is. Dus komt je toestel wel uit de aangegeven periode, wil dat nog niet zeggen dat de batterij daadwerkelijk wordt vervangen. Al met al alleen prima te doen als je 3 weken zonder telefoon kunt doorbrengen of een afspraak wilt maken met 1 van de Apple stores.

  3. Uitstekende ervaring, nieuw toestel ontvangen. Prima service. Aan het toestel was nog niks vervangen en was wel in onberispelijke staat.

  4. Ook mijn batterij was niet goed, binnen 24 uur heb ik een nieuw toestel ontvangen via een expresdienst en kon ik mijn oude telefoon een dag later weer op laten halen door dezelfde dienst. Dit alles geheel kostenloos. Ik heb wel Applecare afgesloten bij aanschaf van mijn 5.

  5. Origineel geplaatst door Noël pieters
    Uitstekende ervaring, nieuw toestel ontvangen. Prima service. Aan het toestel was nog niks vervangen en was wel in onberispelijke staat.

    Toestel is 5 dagen weg geweest.

  6. Mijn vader heeft in Duitsland zijn iPhone 5 ook ter reparatie aangeboden vanwege de batterij. Verder origineel toestel, maar wat wel bijzonder was, is dat ze de homeknop, camera, sluimerknop en camera vervangen hebben.

  7. tot nu toe zeer slechte ervaring…

    poging 1: chat met apple medewerker, zeer vriedenlijk. kreeg enveloppe om iphone via UPS naar apple toe te sturen. na paar dagen kreeg ik een email dat mijn case los zou zitten en dat ze batterij alleen gratis zouden vervangen als ze de case voor € 210 zouden mogen vervangen. Ik herkende de schade niet, en heb telefoon niet gerepareerd weer terug gekregen. zelf ophalen bij ups punt, wat die koerier komt tussen 8.00 en 19.00.

    poging 2. Naar Icenter voor second opinion. Goed geholpen, zij gaven aan dat batterij vervangen geen probleem zou zijn. echter, mijn camaralens is ook kapot (allemaal zwarte kringels). Ze konden niet aangeven of die ook vervangen zou kunnen worden. Had daar geen zin om telefoon weer in te leveren en kwijt te zijn, zonder zekerheid van vervanging lens en batterij.

    Poging 3. afspraak gemaakt bij Genius bar in Amsterdam. mooi pand, vriendelijke mensen. Genius heeft me uitgelegd dat batterij vervangen kan worden, maar dat lens niet onder apple garantie valt (ouder dan een jaar). ze willen me een nieuw toestel geven voor € 250. In Nederland heb je wettelijk 2 jaar consumenten garantie. Wist de genius ook, maar dan moet je terug naar winkel waar je hem hebt gekocht. Tmobile in mijn geval. Dus, niet geholpen en van kastje naar volgende muur gestuurd.

    Poging 4. Naar de tmobile shop. wederom vriendelijke jongen. Heeft klachten genoteerd (lens kapot, batterij heeft issue…) en opgestuurd naar Tmobile reparatie service Dynafix. Daar hebben ze alleen de lens vervangen, en niet de batterij….

    Poging 5. die volgt a.s. vrijdag in bij de genius bar in de apple store in Amterdam. Ik ga hier dus wéér naar terug, nu met de hoop dat ze direct de batterij kunnen vervangen…

    Kortom, met alle uren, moeite, energie had ik misschien beter een nieuwe telefoon kunnen kopen. Maar het is nu een principe dingetje geworden. service van apple is waardeloos, en als ze bellen wordt er alleen maar getemperd en geen oplossingen geboden…

    to be continued…

  8. Ik heb eerst contact gehad met een I /center en die vertelde me dat het vanwege de drukte 3 tot 4 weken kon duren en dat het verstandiger is om contact op te nemen met apple support. Ik ben daar super goed geholpen. De telefoon werd opgehaald door UPS en 5 werkdagen later werd hij weer netjes afgeleverd door UPS. Als je in de buurt van een apple store woont kan je ook daar een afspraak maken en met wat geluk wordt hij gelijk gerepareerd.
    Ik ben in elk geval erg tevreden over de service!!

  9. Origineel geplaatst door Mark
    Alleen was mijn lightning connector een paar maanden geleden vervangen door een gecertificerrd reparatiebedrijf maar had dit bedrijf verzuimt om de gegevens van de reparatie door te geven aan Apple, wat bij Apple weer een probleem kon geven voor de reparatie.

    Hoe krijg je de Lightning connector stuk? Die dingen zijn onverwoestbaar. Zat er toevallig niet gewoon een plukje stof in? Waardoor het niet goed aansloot? Even een naald pakken de punt ombuigen en je hebt het er zo uit.

  10. Mijn batterij was binnen het eerste jaar al dusdanig slecht dat ik hem heb laten vervangen bij een derde (repairking).
    Echter nu is de batterij weer twijfelachtig, kan ik hem nu door Apple laten repareren?
    Zit vermoedelijk niet eek originele batterij in.

    Daarnaast vermoed ik dat het probleem elders in de toestellen zal zitten aangezien er nu in 2 jaar 2 batterijen defect zijn geraakt.

  11. Snap het niet. iPhone 5 is van 1 dec 2012 en het serienummer geeft aan dat batterij van toestel is vervangen terwijl ik het nooit voor een reparatie heen aangeboden.

  12. Ik heb 3 weken geleden de batterij laten vervangen door Card Service in Zwolle. Dat is een gecertificeerde Apple repair service, die zit in meerdere plaatsen in het land.
    Je moet wel van tevoren een afspraak maken, maar dan vervangen ze de batterij terwijl je wacht in ongeveer 20 minuten, dus je bent je iPhone geen week/weken kwijlt! 😀
    Ik merkte dat de batterij de laatste maanden heel snel leeg was, soms had ik ook nog 40% en dan viel ie zomaar uit.
    Nu kan ik er weer hele dagen en soms nog langer mee doen.
    Het is net alsof ik weer een nieuwe iPhone heb! 😀

  13. In 1956 is ooit de verwisselbare batterij uitgevonden. Hint: er zit geen patent op 😉

  14. Ik heb ook een afspraak gemaakt voor zowel de batterij als de sluimerknop en ook een compleet nieuwe iPhone 5 gekregen. Dat terwijl mijn telefoon al 2 jaar oud was vind ik echt een top service.

  15. @Donovanaray: Mijn lightning connector was ook kapot gegaan…. Tja dan vraag je je zelf af hoe dat mogelijk is, ik verdenk zelf mijn 8 pins naar 30 pins connectorblokje die ik moet gebruiken in de auto, omdat ik een speciaal autodockstation gebruik.
    Doordat dat blokje onderop me iphone zit staat hij niet meer heel stabiel in de Dock.
    Ik heb de lightning connector zelf vervangen (10 min )

    On Topic;

    Ik had de iphone 5 op de releasedatum binnen, maar mijn toestel valt niet onder het batterij vervangingsprogramma.
    Heb er ook geen last van gehad!

  16. @AC: Precies dezelfde ervaring heb ik; top! Toestel op donderdag opgehaald op het werk door UPS en de woensdag erna weer terug en wat een verschil wat de batterij betreft… 🙂

  17. Mijn telefoon op 29 augustus afgegeven bij A-Mac Breda voor vervangen van de batterij en sluimerknop. Na 4,5 week pas weer teruggekregen! Geen klachten over de reparatie op zichzelf maar wel over de bizar lange doorlooptijd.

  18. Had de batterij 3 weken vòòr de bekendmaking van omwissel service laten vervangen door een niet gecertificeerd bedrijf. Na bekendmaking van de omwisseling, mijn batterij kwam in aanmerking, contact opgenomen met Apple en het verhaal uitgelegd. Medewerker geeft mij de opdracht om hem de factuur te mailen en dezelfde dag al een akkoord via de mail ontvangen en binnen 7 dagen het volledige bedrag van €57,00 op mijn rekening gestort. Kortom een tevreden Apple klant.

  19. Ik vraag me af of dit dan ook geld voor het sluimerknop-programma.
    Heb namelijk vorige week mijn (tweedehands) iPhone 5 opgestuurd (via iCentre) en mocht 25 euro aftikken voor onderzoekskosten omdat het scherm een keer door iemand (weet niet wie) vervangen is.

  20. Ik heb m’n iPhone op laten halen door UPS (gratis).
    6 dagen later had ik m alweer terug.
    Ik heb een nieuwe batterij gekregen en ze hebben de aan/uit knop vervangen.
    Ik wist niet eens dat dat nodig was. Maar nu ik een nieuw knopje heb merk
    ik wel verschil.
    Super goede service van Apple

  21. Speciale website Apple gecheckt, code ingevoerd en ja, mijn toestel kwam un aanmerking. Naar iCentre Arnhem gegaan en die gaven aan dat Apple rond de introductie 2 soorten batterijen heeft gebruikt: eentje wel goed en eentje niet goed. Dat zouden ze gaan testen. Indien mijn telefoon de goede batterij zou hebben, zou ik de telefoon binnen 48 uur terug krijgen. Zou de verkeerde batterij er in zitten, dan zouden ze hem vervangen en zou ik na 1 of 2 weken een telefoontje krijgen om hem op te halen. Na 48 uur niets gehoord, dus zal wel vervangen worden dacht ik. Na 2 weken zelf maar gebeld. Reactie: batterij is goed en hoeft niet vervangen te worden!!! En dat terwijl hij heel snel leeg loopt en bij 20 a 25% vaak al uitvalt. Waar is die speciale Apple pagina dan voor?? Iemand een idee wat nu te doen??

  22. Probeerde vandaag iphone aan te bieden ter reparatie van zowel batterij en aan-uit knop. Beide vallen onder het apple programma. Afspraak bij genius bar, ik was 30 minuten te laat en helaas, afspraak vervalt .. betekent: zaterdag mag je weer langs komen…
    Dus dan maar opsturen dacht ik. Kan via telefoonnummer: wordt vervolgens in de wacht gezet en na 20 minuten muziek op de lijn tijdens het wachten ben ik er klaar mee.

    Nee, apple is het niet : geen speciaal bedrijf waar je welliswaar wat meer betaald, maar ook goede service krijgt.
    Dit is de laatste telefoon van 700+ euro die er na exact 2 jaar mee stopt voor mij.

  23. Na in eerste instantie afgewezen te zijn bij de Apple-store in Haarlem: “voor €249,- krijgt u een nieuwe”, heb ik mijn iPhone 5 uit de beruchte serie 4 weken geleden naar Amac Apeldoorn gebracht voor een nieuwe batterij en sluimerknop. Mijn iPhone kwam voor beide reparaties in aanmerking.
    Na 2 keer met Apple gebeld te hebben, heb ik mijn iPhone nog steeds niet terug en is bij “een andere partij” in reparatie.

    Wordt vervolgd……….

  24. Gewoon een afspraak gemaakt bij een Apple store (den haag) en de batterij werd zonder problemen gelijk vervangen. Letterlijk klaar terwijl u wacht.

    De aan/uit knop had ik ruim voor de garantie regeling laten vervangen bij een willikeurige reparateur maar ook dit was voor Apple geen enkel probleem. 1 telefoontje en een foto van de bon gemaild en binnen een week het geld op mijn rekening.

    Dus absoluut tevreden over de service van Apple.

  25. In den haag kan je niet eens meer een afspraak maken..

  26. De meeste mensen laten de sluimerknop/batterij bij ons vervangen waarna ze een vergoeding van Apple voor de reparatie krijgen. Zo ben je veel sneller geholpen.

  27. Die van mij komt in aanmerking voor de vervanging.
    Kan iemand mij vertellen hoe lang ik hem kwijt gaan zijn? Ik heb hem elke dag nodig.

    Alvast bedankt!

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.