Reacties voor: Apple wist discussies over Consumer Report en iPhone 4 van forum

Apple heeft discussies over de labtest van Consumer Reports van het forum gehaald. Het gaat om zo'n zes discussiethreads over het antenneprobleem.

Reacties: 90 reacties

  1. Dit vind ik toch best zielig van Apple!

  2. Waarschijnlijk gaat het tegen de voorwaarden van het forum in, niemand wilt ze eigen product afgekraakt zien hebben,

  3. Getuigt absoluut niet van klasse of vertrouwen in je eigen product.

  4. Komaan Apple, in plaats van er iets aan te doen.
    Met Apple koop je toch een zogenaamd premium brand..

  5. Moeten ze maar een goed product maken hoor. Dan hebben ze dit gezeur niet.

  6. Wat een trieste zaak. Apple begint steeds meer en meer gewoon z’n ware aard te laten zien, en laat zien dat het net als alle andere bedrijven gewoon een triest bedrijf is alleen gericht op geld.
    Nou hopelijk is die test genoeg om Apple aan te pakken. Discussies kunnen ze verwijderen zoveel als ze willen. Mensen komen toch wel aan hun informatie.

  7. -10 voor Apple.
    Apple je stelt me wederom teleur. Jammer.
    ( ik ben blij dat dit geen fan site is, anders had je maar 1 kant van Apple gezien)

  8. Ik krijg steeds minder sympathie voor die rotte appel…

  9. Denk niet dat dit slim is, is gewoon censuur. Maar ik kan me ook voorstellen dat ze willen voorkomen dat er een soort tsunami aan reacties ontstaat o.b.v. een erg slecht onderzoek door Consumer Report. Je ziet het ook op deze website; iedereen steekt elkaar aan en hitst elkaar op. Als het Apple forum dan ook bol staat van deze reacties, waarbij iedereen elkaar napraat, is dat zeker geen goede verdere reclame.
    Besef trouwens ook dat hier ook nog andere belangen spelen; het aandeel Apple staat nu rond de 260 euro, en door dit soort negatieve berichten kan men de koers tijdelijk naar beneden praten en kan er bijgekocht worden voordat de inmiddels naar boven bijgestelde doelen van 390 euro bereikt worden. Alle negatieve publiciteit waait over een paar maanden over; bij iedere lancering van een nieuwe iPhone gebeurt dit alles.

  10. Apple is bang dat door Consumer Reports minder Iphones 4 worden verkocht dan wat ze graag zouden willen. Best onvolwassen dat Apple er niet gewoon mee kan leven dat er commentaar op de iphone 4 wordt geleverd. Als hierdoor meer mensen voor een ander toestel kiezen dan is dat toch geen ramp. Zo superieur is de iphone 4 dus (nog, als er nog wijzigingen komen) niet.

  11. Censuur. Wat erg. Als zelfbewust bedrijf dat goede producten verkoopt, heb je dat toch niet nodig, ook al is er nu wel iets mis met je product.

  12. Oeps, dit begint wel een erg extreme vorm van damage control te worden. Zo werken ze zichzelf alleen maar verder in de nesten want alle grote tech blogs rapporteren weer over de censuur die Apple hier pleegt en zo wordt het sentiment over de iPhone 4 steeds negatiever. Ben benieuwd hoelang ze deze houding volhouden!

  13. Slecht. Ik ben zeker pro apple, maar dit valt me echt vies tegen.

    Jammer Jobs… jammer…

    EDIT: Censuur is nooit goed.

  14. Laten we hopen dat ze die hardwaremayige oplossing die echt nodig is asap doorvoeren en netjes alle defecte toestellen omruilen: gratis wel te verstaan… Zo niet, is een sneeuwbaleffect van negativiteit tegen Apple hun eigen ondergang… Ik kan dan niet zeggen dat ik medelijden heb met hun: moeten ze de consument met meer respect behandelen…

  15. @ Gonny: zo ‘vreemd’ is het trouwens helemaal niet om discussies uit je eigen forum te verwijderen, dat doet de iPClub ook als ze dit nodig vinden.

  16. khoop altijd nog dat dit de rede is dat we hier nogsteeds niets weten van een lanceer datum, dat we de nieuwe batch krijgen waar dit probleem gefixed is, dit moeten ze wel doen anders loopt ‘t slecht af.

    kga verder NOG niet klagen aangezien ze hier nog niet uit zijn en ik niet weet hoe ze hier gaan werken, maar 1 ding is zeker, die nu het probleem hebben moeten een nieuwe krijgen, dit kost apple 180 euro (dat kostte de iPhone toch aan materialen) maar houden ze wel klanten, en krijgen ze weer een pluspunt in customersupport.
    maar tot hun een oplossing hebben kan ik me voorstellen dat ze hun mond (moeten) houden.

  17. Zijn jullie nou micro$oft bing aan het pluggen?

  18. Wat zou het Apple sieren als ze eindelijk eens de hand in eigen boezem zouden steken en zeggen; ‘sorry, er is idd. een probleem met de nieuwe iPhone, we lossen het op!’
    Via deze weg zijn ze i.i.g. heel hard bezig hun eigen graf te graven…

  19. Is Apple losing grip ?
    Eerst komt het prototype op straat te liggen, dan antenneproblemen die verder gaan dan een softwarematige tweak, nu slechte communicatie damage-control…..

    Bizar eigenlijk…….

  20. Tis ff door de zure Apple heen bijten…iedereen wil toch de iphone4 hebben, toch? Alles beter dan ‘Bill’s software Gates of Hell’ op een pc of mobieltje.

  21. Ik heb er 1 gereserveerd. Alleen begin nu sterk te twijfelen wat ik zal doen… Bij mij thuis niet al te best bereik met t-mobile. En dan dit soort geintjes van apple. Hmmmm ik weet het nog niet.

  22. zeer triest van Apple, ik hoop dat dit echt averechts gaat werken voor Apple, dit is pure censuur! heel jammer dit. Ik koop vanaf heden geen Apple producten meer.

  23. Bij deze kan ik alleen zeggen, dat ik geen probleem hebt met mijn 4 , kan bellen zonder problemen, internet is gewoon goed zelfs beter en sneller dan mijn 3gs, heleboel negatief info wordt er volgens mij rond gestuurd.
    Peter

  24. Heeft iemand van jullie die moeite genomen om daadwerkelijk naar het support forum te gaan en er een kijkje te nemen? Er zijn nog legio topics open over het antenne probleem.

    Blijkbaar neemt iPhoneclub klakkeloos het nieuws over van andere site (die op hun beurt ook weer het nieuws klakkeloos over nemen van elkaar)…

  25. Weten ze nog wel wat ze moeten doen bij Apple? Toegeven aan de problemen is niks voor hun en het product nu nog terugroepen is ook geen optie. Maar de uitweg is natuurlijk niet al het negatieve nieuws censureren. Belachelijk gewoon. Mensen die op een nieuwe batch hopen: Dat lijkt me sterk. Het design van deze iPhone heeft de antennes aan de buitenkant. Met andere woorden kunnen ze dit probleem niet verhelpen tenzij ze die hele iPhone opnieuw designen. (in mijn ogen kleine kans dat dit een software bug is)

  26. Origineel geplaatst door yos
    Tis ff door de zure Apple heen bijten…iedereen wil toch de iphone4 hebben, toch? Alles beter dan ‘Bill’s software Gates of Hell’ op een pc of mobieltje.

    Ik weet niet hoor, maar met een WM telefoon kan je toch echt gewoon bellen…. Plus dat Windows minder kwetsbaarheden heeft als Apple maargoed….

    Ik vindt die arrogante houding van Apple echt om te kotsen.
    Link

  27. Origineel geplaatst door iPieter
    @ Gonny: zo ‘vreemd’ is het trouwens helemaal niet om discussies uit je eigen forum te verwijderen, dat doet de iPClub ook als ze dit nodig vinden.

    Dit is goed recht! Ander kunnen de mods wel stoppen en hebben we zo haat en verderf op het forum. Ingrijpen is nooit verkeerd. Ik ga er van uit dat IPC dit heel zorgvuldig bekijkt!

  28. ik geloof niet in software fix, als het enkele de signaal bars zijn okay, maar de verbinding valt ook vaak helemaal weg zodat je gesprek afbreekt

    Apple, redesign iPhone GOgo

  29. Of het nu van de support-pagina’s geschrapt is of niet… de basis van het probleem is een slechte of verslechterde ontvangst bij de 4G. Een probleem waar momenteel de reactie van Apple vrij laconiek te noemen is.
    Als er echt geen probleem is, dat Apple dan eens een serieuze persconferentie geeft waaruit blijkt dat er ook geen probleem is.
    Als er dan wel een probleem is, hoe dan ook software/hardware, AT&T enzo, productiefout ofzo, dat men dit ook eens duidelijkheid aangeeft.
    Ik moet eerlijk zeggen, momenteel heb ik 8 dagen een 4G en ik heb geen enkel probleem ermee. Mag mijn vingers houden waar ik wil, mijn handpalm waar ik wil, alles verloopt netjes en de ontvangst blijft.

  30. Origineel geplaatst door Kaas: Zijn jullie nou micro$oft bing aan het pluggen?

    Hoezo? Heeft Apple dan ook een eigen zoekmachine??? XD

  31. @Christiaan:

    Jij bent duidelijk niet op de hoogte kwa kwetsbaarheden..

  32. Ja dit is toch te gek voor woorden. Als je als bedrijf goed, duidelijk en eerlijk communiceerd en dus vertrouwen wekt en karakter toont, is dat natuurlijk veel beter dan je kop in het zand steken en keihard censuur toepassen. Tis net China!
    Velen hebben het al eens eerder gezegd, maar deze arrogante houding van Apple gaat ze echt weer een keer de kop kosten.

    De media smult van dit soort berichten, met name omdat dit bedrijf zo arrogant en hoogmoedig is. Iedereen ziet een arrogant persoon het liefst op zijn bek gaan en dan zeggen: “moet je maar voor je kijken en niet zo met je neus in de lucht”

    Ik krijg steeds een slechter gevoel bij deze iPhone… What to do…

  33. @iPieter: Ook regelmatig meegemaakt. Bij lichte kritiek word je reactie altijd verwijderd.

  34. Origineel geplaatst door Patrick: Weten ze nog wel wat ze moeten doen bij Apple? Toegeven aan de problemen is niks voor hun en het product nu nog terugroepen is ook geen optie. Maar de uitweg is natuurlijk niet al het negatieve nieuws censureren. Belachelijk gewoon. Mensen die op een nieuwe batch hopen: Dat lijkt me sterk. Het design van deze iPhone heeft de antennes aan de buitenkant. Met andere woorden kunnen ze dit probleem niet verhelpen tenzij ze die hele iPhone opnieuw designen. (in mijn ogen kleine kans dat dit een software bug is)

    Ja want ieder wereldwijd bedrijf wil natuurlijk dat mensen met hun gloednieuwe product negatieve dingen gaan schrijven over dat product (iPhone 4) dus tja, waarom zou je dat dan ook verwijderen van je site die het product juist moet aanprijzen? Denk na!! Ik denk trouwens dat Apple dit veel vaker doet alleen dat het nu gewoon aan het licht is gekomen doordat er gewoon super veel gedoe is rond Apple en zijn iPhone 4. Volgensmij heeft dat forum van apple het nu drukker dan ooit en dan moet het natuurlijk wel aan het licht komen. Blijf Apple een merk vinden met prachtige producten, maar dit is gewoon ‘uitstel van executie’

  35. @jules00: Waarom zijn er nog steeds zoveel mensen die het over een 4G hebben? Het is gewoon de iPhone 4, géén 4G.

    On-topic: Volgens mij doet Apple dit vrij regelmatig, dus zulk bijzonder nieuws is het nu ook weer niet..

  36. bizar dat er mensen in de rij staan om een telefoon van zo’n 700-750 euro te kopen, waarbij de ontvangst niet op orde is. Dit is toch wel een key functie van een telefoon.
    Ik hoop dat Apple het problem oplost, maar ik vreest dat dit niet software matig kan. Vervolgens ik dus verplicht om een cover te gebruiken voor goede ontvangst?

  37. waarom word mijn vorige reactie niet geplaatst?

    (Red.) Geen idee, omdat je steeds andere namen en e-mailadressen gebruikt en daarom als nieuwe bezoeker wordt gezien?

  38. @dave: is dat niet ook een keuze van de software? Signal < xx dB = ophangen… Of zo.

  39. Ik vind het nog steeds aannemelijk dat de bars niet kloppen en dat als gevolg de telefoon de verbinding verbreekt omdat de bar onder de treshhold komt

    als ik mijn iphone 3gs op dezelfde plek leg als de 4, dan scheelt het aantal bars soms 3, en dit is herproduceerbaar

    verder ben ik het bashen redelijk zat, bijna elke dag is er wel een negatief topic te vinden

  40. Origineel geplaatst door Tim Verhoeven: Dit vind ik toch best zielig van Apple!

    Moeten ze maar een goeie iphone maken 😉

  41. @Gonny van der Zwaag
    Dat schrijf ik helemaal niet, wie moet hier nou lezen? Ik zeg alleen dat dit een klakkeloos overgenomen nieuwsitem is met nauwelijks nieuwswaarde (doordat er nog ontzettend veel topics over zijn). Ik vraag alleen of iemand al naar het forum heeft gekeken, alvorens hier schande te gaan roepen over dit euvel.

    Het is een support forum: geen blog, dus alles wat irrelevant is kan gewoon weg wat mij betreft. Overigens (zelf aangegeven) zijn er nog genoeg topics over waar het Consumer Report in wordt behandeld (zo negatief was deze nou ook niet: ze vinden het immers de beste smartphone op de markt, adviseren hem alleen niet door deze softwarebug)…

  42. Hmm, als er een keurmerk is voor bereik, dan slaagt Apple dus NIET.

  43. @ex-Apple lover zei op 13 juli 2010 om 10:57
    (Aan je naam te zien) omdat het waarschijnlijk flamebait was…

  44. Brr. Sorry hoor, maar waar M$crosoft allemaal van wordt beschuldigd doet Apple hier dubbel.
    Snap best wel dat je niet met een Iphone 4 waar (mogelijk) een defect aan is gaat adverteren dat er “iets” niet goed is maar dit gaat veel te ver.
    Het doet mij denken aan Scientology achtige praktijken.

    Apple a.u.b. los het probleem met de Iphone 4 op. Crisis communicatie is echt iets anders dan de goed nieuws boodschappen bij een product launch.

    P.S. Heb een Iphone 3G (net jaartje oud) die weliswaar fantastisch werkt maar mega traag is geworden na IOS4. Ga zeker Iphone 4 aanschaffen na heldere uitleg c.q. oplossing voor (mogelijk) antenne probleem.

  45. @iPhoned: Ja, ooit van Sherlock gehoord? 😉

  46. Ik bedoelde het helemaal niet verkeerd of als verwijt Gonny, je reageert wel wat sterk (capitals…). Lees mijn reactie nog eens terug anders. Wat ik bedoel is dat forumdiscussies die schade kunnen opleveren verwijderd mogen worden door de eigenaar van dat forum. Dat doet Apple in dit geval, en dat mogen jullie ook doen als er bijvoorbeeld naar illegale download sites verwezen wordt. Ik vind het dus nogmaals helemaal niet vreemd dat Apple dit ook doet in zijn eigen forum, zij zien al genoeg mensen los gaan in eigen blogs en beschermen nu simpelweg hun bedrijf en ja, dat is natuurlijk censuur in dit geval.

    Origineel geplaatst door Gonny van der Zwaag
    @iPieter — Je bent spijkers op laag water aan het zoeken, de situaties zijn totaal niet vergelijkbaar.Als we postings verwijderen, dan is daar altijd een goede reden voor (onfatsoenlijk taalgebruik, trolling, illegale software, off-topic, etc). We hebben nog nooit complete discussies over een onderwerp weggegooid, puur omdat ze te kritisch voor ons uitpakten. Als reacties onderbouwd zijn en geen fatoensregels overtreden, laten we ze altijd staan. Mensen vergeten wel eens dat je op iPhoneclub TE GAST bent en dat je je dus ook aan onze regels zult moeten houden. Op je eigen blog mag je helemaal los gaan.

  47. Het is goed dat Apple deze discussies verwijdert.
    Deze lossen het probleem niet op,en men hitst elkaar alleen maar op.
    En ja,er wordt al genoeg gediscussieerd over de Iphone 4.
    Men maakt van een mug een olifant.
    Eerst maar eens kijken wat er gebeurt als deze iphone4
    in nederland arriveert en uitgegeven wordt.
    Dan zullen wij nuchtere Nederlanders wel eens even beoordelen wat wel en niet goed functioneert van deze iphone 4.
    Maar zoals altijd:het is makkelijker voor de mens om pas nieuwe instrumenten te bekritiseren dan de voordelen eruit te halen.
    mensen laten jullie er niet te veel mee in ,in deze discussies.
    Elk nadeel heeft zijn voordeel.
    Ps.het is natuurlijk niet erg verstandig om deze discussieforums zo aan te pakken,maar ik kan mij goed voorstellen dat Apple er nu genoeg van heeft.
    Apple zal zeker met een oplossing komen,daar ben ik heilig van overtuigd.
    Zo ,dit wilde ik even kwijt.
    Groetjes

  48. Erg laf van Apple om je klanten op deze manier te behandelen. Gaat het eens ‘n keer mis, steken ze hun kop in het zand. Kom op Apple, dit had ik toch niet van jullie verwacht! Ik vrees echter dat een hoop klanten nu geen vertrouwen meer hebben in de iPhone 4.

  49. Nee Harp, je zegt ook dat er nog legio topics zijn over het antenneprobleem (en dus niet alles verdewenen is). En dat werd hierboven al duidelijk genoemd.

    Gewone discussies waarin het antenneprobleem van de iPhone 4 wordt besproken, zijn nog wel aanwezig.

  50. @Gonny: je hebt recht op je eigen persoonlijke mening maar jij hoeft hier dan niet per se te verkondigen dat andere mensen iets bagatelliseren, dat klinkt nogal alsof jij denkt dat je de wijsheid in pacht hebt. Liever weer een wat journalistiekere benadering dus graag.

    Origineel geplaatst door Gonny van der Zwaag
    @Wouter C. — Grappig om te zien: jij bent (terecht) boos over de situatie, terwijl andere lezers het probleem bagatelliseren en zeggen dat het niets nieuws is omdat Apple dit al jaren doet. Laat maar weer zien hoe verschillend mensen zijn.Persoonlijk vind ik het ook echt niet kunnen. Onfatsoenlijke of beledigende reacties weghalen OK, maar geen complete discussies met totaal onschuldige verwijzingen naar dat onderzoek.

  51. Oplichters, leugenaars en dieven zijn het en de apple fan boys maar ontkennen en het zaakje proberen goed te praten .
    730 euro voor een aaifoon 4 hier in belgie waar je amper mee kan bellen of internetten EN je mag er een rubbertje bijkopen voor 30 EURO wat een bevoorrechte personen zijn we toch dat we voor 30 EURO een rubbertje mogen kopen . Ze moesten ze er gratis bijgeven de gangsters ….en de kudde die ging aanschuiven en 760 euro neertellen . Ik ben er zeker van dat er mensen moeten gaan lenen om hem toch maar te kunnen kopen …sukkelaars

  52. @Raymond:

    Dat jij voor zoveel geld proefkonijn wil zijn moet je helemaal zelf weten, maar normaal denkende mensen verwachten voor dat geld een toestel waarmee je kunt bellen. DAT is de manier hoe een nuchtere Nederlander denkt…

  53. Het zou me niets verbazen als de nieuwe iphone nog even op zich laat wachten.

  54. Ik heb zo ook eens een nogal kritisch, maar onderbouwd artikel geplaatst over de ‘magic mouse’ (die bijna linea recta de prullenbak in ging omdat het ding in alle opzichten de meest slechte muis ooit was), maar dat artikel werd ook heel snel verwijderd. Wil je kritisch schrijven over Apple, dan moet je dat niet proberen te doen op de website van Apple of de Apple store. Neem alle informatie daar dus met een korreltje zout en wend je tot onafhankelijke fora.

  55. Het is dus geen softwarebug maar een design fout , dit blijkt uit meerdere testen.De software update zal alleen visueel werken.Apple geeft fouten zelden of nooit toe dus dit is niks nieuws.
    Ik wacht op de opvolger en dat ze een verkeerd design hebben toe gepast kan de beste overkomen.Geen enkel probleem met mijn 3Gs hier.

  56. wat zouden jullie er van denken als toyota al de negatieve publiciteit zou laten verwijderen en doodzwijgen ? als er zich een probleem voordoet los het dan op . Maar ontken het zeker niet zoals “steve flops”

  57. Origineel geplaatst door iPieter
    @Gonny: je hebt recht op je eigen persoonlijke mening maar jij hoeft hier dan niet per se te verkondigen dat andere mensen iets bagatelliseren, dat klinkt nogal alsof jij denkt dat je de wijsheid in pacht hebt. Liever weer een wat journalistiekere benadering dus graag.Origineel geplaatst door Gonny van der Zwaag@Wouter C. — Grappig om te zien: jij bent (terecht) boos over de situatie, terwijl andere lezers het probleem bagatelliseren en zeggen dat het niets nieuws is omdat Apple dit al jaren doet. Laat maar weer zien hoe verschillend mensen zijn.Persoonlijk vind ik het ook echt niet kunnen. Onfatsoenlijke of beledigende reacties weghalen OK, maar geen complete discussies met totaal onschuldige verwijzingen naar dat onderzoek.

    IPieter, (en vele anderen)

    Waar de zorg wat mij betreft is niet dat Apple regie houdt over wat er wel en niet wordt gepubliceerd. De zorg zit in de selectieve berichtgeving. Dit zet aan tot mogelijke misleiding. Het gaat om het vertrouwen in het merk (en daarmee de kwaliteit van Apple en de producten)
    Voorbeeld: Indien Apple zou aangeven dat er een (minor) probleem zou zijn en een datum noemen waarop de oplossing beschikbaar is en daarmee consequent in de berichtgeving naar zou verwijzen, geeft het bedrijf aan dat er controle is over het (mogelijke) probleem en regie over de oplossing.
    Wat er gebeurt is in eerste instantie een keiharde ontkenning in de media (ik ben linkshandig en gebruik mijn huidige Iphone ook linkshandig maar moet ‘m van Jobs maar rechtshandig gaan gebruiken) daarna communicatie over een onjuiste wijze waarop de signaal ontvangst wordt weergegeven en een oplossing maar geen termijn. Nu wekt Apple toch de indruk dat er iets te verbergen valt en dit is m.i. zeer onhandig en schadelijk.

  58. Als je je echt zou verdiepen in het Apple hulpforum, zou je ontdekken dat er heel veel kritiek gewoon blijft staan.
    Echter, het is een hulpforum, en geen praatgroep, dus worden er inderdaad onderwerpen verwijderd die niets te maken hebben met het zoeken van hulp, en dat gebeurt al jaren.
    Maar ja, komkommertijd, dus ook de rest van de internetblogs moeten nieuws hebben, en dan is dit leuk.

  59. Je laten toejuichen door een uitgeselecteerde menigte aan wie je verteld dat je baanbrekende technologie gaat toepassen in je nieuwste product is leuk.

    Minder leuk is het als blijkt dat die baanbrekende technologie niet het gewenste resultaat boekt maar juist het tegenovergestelde.

    Als CEO zijn dat de momenten waarop je op een professionele en waardige manier moet reageren.
    Als je het probleem dan netjes kunt oplossen zul je in aanzien alleen maar stijgen.

    Kijk Steve, dat je het spul in China laat maken moet je zelf weten maar ga niet hun media regels hanteren.

  60. Sommigen verkondigen hier steeds over het bashen van Apple. Een fanboy zijn lijkt me erger dan het zogezegde bashen. Zij zijn helemaal niet objectief.
    Mij lijkt het helemaal niet dat er hier gebashed word, ik denk dat de commentaren redelijk onderbouwd zijn en enkel vermelden wat er hier en op ander fora wordt gepost ( zijnde consumer reports)
    Er is duidelijk iets mis met de iPhone4 en dat mag zeker vermeld worden. Als er dan nieuwe en onderbouwde info over verschijnt mag dat geweten zijn. Tenslotte zijn er hier veel potentiele klanten en willen zij geen kat in een zak kopen.
    Apple kan hier alleen een einde aan maken aan het zogezegde bashen, maar ze hulden zich in stilzwijgen wat op zich al verdacht is.

  61. Ik wacht eigenlijk op een open brief van Jobs over dit probleem. Het minste wat ze kunnen doen is hun consumenten informeren… Dan betaal je hier in Belgie 750 euro voor een GSM en dan loop je nog het risico dat je niet kan bellen met het ding…. Wij willen uitleg!

  62. Het is te zien dat apple veel ervaring heeft opgedaan in China vooral wat betreft censuur. Zien we Steve straks met een rood sjaaltje rondlopen ? En in de apple fabrieken in China plegen ze zelfmoord , is de Iphone een smartphone met druppels bloed aan ? Kan je hem onder de huidige situatie met een rein geweten kopen , ik weet het niet meer ? Heb altijd apple gekocht daar ik zeker was dat ze sociaal verantwoordelijk waren maar nu ben ik daar niet meer zeker van 🙁

    http://nos.nl/artikel/159621-golf-zelfmoorden-bij-chinese-elektronicamaker.html

    http://tech.fortune.cnn.com/2010/02/17/reporter-roughed-up-by-apple-supplier/

  63. Vreemd dat sommigen doen alsof iedereen er problemen mee heeft, terwijl ik ook al heel veel reacties heb gehoord (ook in mijn omgeving) van mensen die totaal geen problemen hebben, nergens last van hebben en het een supertoestel vinden.

  64. Sorry, is het erg onfatsoenlijk dat ik dit érg grappig vind? (Apple was toch altijd de slimste?)

  65. Origineel geplaatst door Dpaki
    Wat een trieste zaak. Apple begint steeds meer en meer gewoon z’n ware aard te laten zien, en laat zien dat het net als alle andere bedrijven gewoon een triest bedrijf is alleen gericht op geld.

    even basics organisatiekunde.
    2 type organisaties
    Non profit organisaties
    profit organisaties.
    Nu is het over het algemeen zo dat producenten(zoals apple) winst willen maken dit om hun continuïteit te waarborgen. Dit om hun stakeholder tevreden te houden. Jobs verdient 1 dollar per maand of jaar. De rest is van winst uit aandelen. Winst zorgt dus voor een inkomen van jobs.

  66. Vraag?
    Ik heb zelf geen iPhone4, maar heeft iemand al eens geprobeerd de zijkanten in te spuiten met haarlak? Om daarmee te voorkomen dat er contact optreedt tussen de metalen secties van de omlijsting.
    PS. Wel vooraf even voor en achterkant afplakken want je weet niet hoe die reageren op haarlak.

  67. Ik vind het allemaal heel positief.
    De meer negatieve berichtgeving de eerder er genoeg voorraad is om de iphone in Nederland te introduceren .

  68. Dit gebeuren heeft voor mij een hele vervelende nasmaak!!!!
    Ik was sinds enkele jaren behoorlijk gecharmeerd van Apple en zijn prachtige produkten maar het wordt nu steeds minder.
    Het manipulerende en (sorrie voor het woordgebruik) achterbakse gedrag van Apple gaat me steeds meer tegenstaan!
    Ik ben een tevreden iPhone 3Gs gebruiker en wilde in eerste instantie graag de overstap maken naar de iPhone4……nu niet meer dus!!!!!!
    Apple is op deze manier echt haar eigen graf aan het graven!
    Ze houden overduidelijk de Appleklanten voor dom en dat is jammer.
    Soms is het beter om open kaart te spelen……

  69. Wat Apple hier doet is inderdaad niet netjes (zacht uitgedrukt). Het zou ze van professionaliteit getuigen als ze een verklaring zouden geven dat ze er mee bezig zijn en binnen een bepaald tijdsbestek dit zouden willen oplossen.

    Los van dat alles vind ik dat Consumer Reports wel wat grondiger hun tests hadden moeten uitvoeren en alle scenario’s hadden moeten testen in plaats van op basis van een aantal tests een (niet volledige) conclusie te geven. Ze hebben mij in ieder geval niet bang gemaakt en ik denk dat de antennaproblemen zwaar overdreven worden (denk aan de swine-flu). Er zijn namelijk genoeg mensen die (bijna) nergens last van hebben, en als T-Mobile met een leuk aanbod komt zal ik niet twijfelen om een iPhone 4 te kopen 🙂

    /exit fanboy mode volgens sommige mensen 😛

  70. Het is een support forum, bedoeld voor Apple gebruikers waarbij gebruikers elkaar helpen. Het is niet bedoeld om meningen en blogs te posten, daar is ruimte elders voor. Dit leidt alleen maar af van de functie van het support forum.

    Ik snap alle commotie niet zo, ik denk dat nog geen 2% hier een iPhone 4 heeft dus op je achterpoten gaan staan lijkt mij onzin. Laat staan om hier Chinese toestanden te pretenderen…

  71. Volgens mij word dit het einde van Apple en het begin van Google.

  72. Uit elementaire zorgvuldigheid/beleefdheid en marketing-strategische overwegingen kan Apple toch maar best ff van zijn troon komen en de massa toespreken. Het stilzwijgen dat zij nu bewaren, voedt enkel maar de commotie die nu omtrent de Iphone 4 bestaat. Verschillende bronnen (gebruikers, tech-sites, consumer-sites) laten nu vermoeden dat er wel degelijk iets schort aan het product. Voor velen is en blijft een Iphone een duur product, waaraan dan ook terecht hogere (kwaliteits-)eisen mogen gesteld worden. Als dat luxe-goed dan ook niet “lijkt” te voldoen aan nog maar de meest elementaire vereisten, dan heb je het recht als consument om op zijn minst een behoorlijke uitleg te krijgen. Apple mag dan wel een reus zijn, maar ze zijn toch aangewezen op de consument en diens sterkste wapen is het laten spreken van zijn portefeuille.
    Een stay tuned volstaat op dit moment alleszins niet…

    (bovenstaande ff terzijde: vraag me toch ergens af hoeveel gebruikers op dit moment toch nog de Iphone 4 zouden kopen, mocht hij hier morgen uitkomen… misschien iets voor een poll?)

  73. Goh, wordt toch steeds droeviger bij apple, gooi topics op slot ipv deze te verwijderen. Ben toch serieus android aan het overwegen

  74. Consumer Reports stelt vast dat de sterkte van het ontvangstsignaal afneemt als de twee antennes met elkaar verbonden worden en trekken vervolgens daaruit de conclusie dat dat genoeg is om verbindingen te laten verbreken.

    Deze conclusie wordt echter NIET in de test aangetoond. En dat is dus een conclusie die helemaal niet te trekken valt.

    Buitengewoon slecht onderzoekswerk en volkomen terecht dat Apple dit prutswerk van haar forum verwijdert heeft.

    Minder streepjes en/of feitelijk een zwakker ontvangstsignaal, het betekend niet dat daardoor verbindingen wegvallen.

    Ik ga er nog steeds van uit dat een harware (design of fabricage)fout al bij de allereerste tests gevonden had geworden. En telefoon gebruik je namelijk om mee te bellen.

    Ik acht het zeer waarschijnlijk dat de schakelgevoeligheid van de antenne te hoog is en het toestel daarom gaat zoeken naar andere frequenties.
    Dat is softwarematig af te regelen en dus op te lossen.

    Teveel mensen (waar ik nog nooit van gehoord heb) leveren te snel, warrig en half onderzoekswerk af, en gokken, waarschijnlijk in de hoop op naam en faam op (foute) conclusies die echter niet onderbouwt worden met deugdelijk onderzoek.

    Van alle betrokken partijen sla ik Apple het hoogste aan.
    En ik ben er van overtuigd dat het geen werkelijk groot onoplosbaar probleem is.

    Alle Apple bashers raad ik aan een ander merk te kopen en op andere blogs daarover te gaan schrijven. Twijfelaars moeten ook gewoon wachten. Zo kom ik fijn snel aan de beurt voor een Apple iPhone G4!

    Prima!

  75. @Wessel: Does the name Isheep ring a bell?
    Als je elke kritisch denkende geest meteen in het bad “apple basher” gooit, sta je vast wel toe dat ik jou tot de Isheep reken.

    Heb je het betrokken artikel van Consumer Reports al eens gelezen? Weet je wie of wat Consumer Reports is?

    Misschien eerst even die zaken ondernemen vooraleer te blaten.

    Have a nice day!

  76. @Sonny: Of jij niet, als je de link bekijkt..

  77. Origineel geplaatst door Gonny van der Zwaag
    @iPieter — Mensen vergeten wel eens dat je op iPhoneclub TE GAST bent en dat je je dus ook aan onze regels zult moeten houden. Op je eigen blog mag je helemaal los gaan.

    zonder gasten geen forum d8 ik zo

  78. Apple moet oppassen met wat ze doet.

  79. Origineel geplaatst door Steve
    @Wessel: Does the name Isheep ring a bell? Als je elke kritisch denkende geest meteen in het bad “apple basher” gooit, sta je vast wel toe dat ik jou tot de Isheep reken.Heb je het betrokken artikel van Consumer Reports al eens gelezen? Weet je wie of wat Consumer Reports is?Misschien eerst even die zaken ondernemen vooraleer te blaten.Have a nice day!

    I heb het film(raport) van Consumer Report gekeken. Een waardeloos report. Met een conclusie die niet wordt bewezen. Flapdrollenwerk Consumer Report kan een vette schadeclaim verachten van Apple.

    Go Apple Go! Zet er eens een zooitje poen en advocaten achter en hak die prutsers een keer in de pan. Ze hebben het nodig. Echt.

  80. Tja als je nooit achter je bureau vandaan komt zul je dit probleem wel niet hebben. Maar als je veel on route bent of achteraf woont is het probleem misschien wel aanwezig. Zoals je zelf stelt situatie- en misschien ook wel persoonsafhankelijk. Maar een telefoon moet het in alle omstandigheden gewoon goed doen. Zeker als een telefoon 800-1000 euro kost. Het lijkt er steeds meer op dat de telefoonfunctie van de iPhone van ondergeschikt belang wordt en het accent ligt op allerlei functies die veel geld op leveren in de Apple store.l

  81. Kun je wel lezen dan, want schrijven is moeilijk voor je……als ik zo kijk wat je opschrijft.

  82. Ja hoor…. “ik koop geen apple meer vanaf vandaag!” alsof iemand dat meent! tenzij je gesponsoord wordt door microsoft.

    hahahahah

  83. @iPieter – Je bent spijkers op laag water aan het zoeken, de situaties zijn totaal niet vergelijkbaar.

    Als we postings verwijderen, dan is daar altijd een goede reden voor (onfatsoenlijk taalgebruik, trolling, illegale software, off-topic, etc). We hebben nog nooit complete discussies over een onderwerp weggegooid, puur omdat ze te kritisch voor ons uitpakten. Als reacties onderbouwd zijn en geen fatoensregels overtreden, laten we ze altijd staan. Mensen vergeten wel eens dat je op iPhoneclub TE GAST bent en dat je je dus ook aan onze regels zult moeten houden. Op je eigen blog mag je helemaal los gaan.

  84. @Harp – Onzin. Er staat duidelijk in het bericht dat andere topics over het antenneprobleem nog wel aanwezig zijn. ALLEEN de topics over Consumer Reports zijn weg.
    Eerst lezen voordat je wat roept.

  85. @Wouter C. – Grappig om te zien: jij bent (terecht) boos over de situatie, terwijl andere lezers het probleem bagatelliseren en zeggen dat het niets nieuws is omdat Apple dit al jaren doet. Laat maar weer zien hoe verschillend mensen zijn.
    Persoonlijk vind ik het ook echt niet kunnen. Onfatsoenlijke of beledigende reacties weghalen OK, maar geen complete discussies met totaal onschuldige verwijzingen naar dat onderzoek.

  86. @iPieter – Ik ben het niet met je eens. Apple mag als forumeigenaar natuurlijk zelf bepalen wat ze wel en niet laten staan. Maar persoonlijk vind ik dat je onderbouwde kritiek gewoon moet laten staan, ook al zijn forumbezoekers vaak ongenuanceerd en meer erop uit om stoere/opruiende dingen te roepen dan dat ze bereid zijn tot een serieuze discussie. De hardste kritiek krijgen we altijd van anonieme figuren, die te sneu zijn om in het openbaar voor hun mening uit te komen.
    In het geval van Apple vind ik het dom: het is al wereldnieuws (zie nieuw artikel op 9to5Mac) dus deze doofpotaffaire gaat nu tegen ze werken. Als er een probleem is, moet je daar gewoon open over zijn. Ik snap dat je als sitebeheerder niet wil dat alle half-geïnformeerde stuurlui aan wal zich ermee gaan bemoeien, maar daarvoor is het nu te laat.

  87. @Daejji – Ik heb ook totaal geen problemen en ook geen moment het idee gehad dat ik een miskoop heb gedaan. Maar goed, er zijn mensen die beweren dat ze er wel vreselijk last van hebben… denk alleen dat het erg situatie- en misschien ook wel persoonsafhankelijk is.

  88. @Pete – Doodzwijgen leek mij niet zo’n goed plan.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.