Reacties voor: Apple vervangt defecte USB-C-kabels van 12-inch MacBook

Apple gaat sommige USB-C-kabels van de 12-inch MacBook omruilen, omdat er een ontwerpfout is geconstateerd. Zo ontdek je of jouw kabel getroffen is.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 21 reacties

  1. Quality control lijkt zoek bij Apple de laatste tijd

  2. Vorige week naar de Apple store moeten rijden om
    -MacBook pro voeding om te ruilen
    -MacBook pro scherm te laten vervangen
    -MagSafe naar MagSafe 2 adapter te laten vervangen.

    Alledrie defect. Moest de adapter zelf betalen. En natuurlijk de 12 euro parkeerkosten 🙂

    Drie defecten op één product vind ik nogal wat….

  3. Begon net last te krijgen van deze problemen!! Heb een van de eerste 12″ MacBooks. Het gekke is, dat bij mij helemaal niks op de kabel geprint staat. Niet op de bijgeleverde kabel en ook niet op de extra kabel die ik gekocht heb…

  4. Bij mij staat ook niks op de kabel….
    En nu??
    Is ie OK of niet?

  5. Origineel geplaatst door Paul
    Bij mij staat ook niks op de kabel….

    “Niks” is niet een van de opties. Het is “Designed by Apple in California. Assembled in China.” mét of zónder een serienummer. Misschien iets beter zoeken (het is een heel lichtgrijze tekst, op – bij mij tenminste – zo’n 15 cm van het stekkertje), en dan nog eens in het artikel kijken.

  6. @Tomac: Het is denk ik vooral dat Apple problemen oplost. Ik denk dat het gemiddelde andere merk dit gewoon zo gelaten had, je koopt maar een nieuwe.

  7. @Pieter: Lol, jij zegt dus eigenlijk dat Apple geen fouten maakt maar wel problemen oplost…..

    In dat geval lost Apple wel een hoop problemen op de laatste tijd.

  8. @Alfred j. Kwek: 😂😂😂 Goed punt. Best irri dat sommigen hier echt àlles proberen te bagatelliseren als het om Apple gaat. Valt nog mee dat het geen uitdagingen zijn die ze oplossen 😉, ook zo’n fijn staaltje newspeak.

    OT: Helaas geen serienummer op de kabel 😢 maar (nog) geen oplaadprobleem…

  9. Vaak staat er in de usb aansluiting een nummer geprint, hieraan kun je afleiden dat het om een echt kabel gaat.

  10. Origineel geplaatst door Tomac
    Quality control lijkt zoek bij Apple de laatste tijd

    Nee, jij leest teveel Apple Blogs. Als je een Toshiba had gehad, was dit helemaal langs je heen gegaan.

  11. Origineel geplaatst door Tomac
    Quality control lijkt zoek bij Apple de laatste tijd

    Origineel geplaatst door Flieps
    Nee, jij leest teveel Apple Blogs. Als je een Toshiba had gehad, was dit helemaal langs je heen gegaan.

    Dus moeten we dit soort fouten maar gewoon accepteren? Mag ik u er ook even aan herinneren dat een Toshiba ook maar 1/3 van de prijs van deze Macbook kost?
    Vele mensen kopen juist Apple om dit soort zaken te ontwijken helaas is het wel raak bij Apple de laatste tijd.

  12. Apple is de weg kwijt > apple tv serie is belangrijke dan merk kwaliteit ….

    Zo kabel kost €35 !!! terwijl @prijs is €5 beide “Assembled in China”.

  13. Het is al jaren tobben met de kables van onze MacBooks. Wij snappen niet dat Apple zulke kwetsbare kabels toepast. Inderdaad, voor zo’n hoge prijs mag je een topproduct verwachten, ook qua hardware.

  14. Kwaliteit is niet meer belangrijk bij Apple.
    Design is veeeeel belangrijker. Het moet dunner en kleiner en duurder zo lijkt het wel. Heb veel van Apple, maar de MacBook gaat de deur uit en daar komt geen nieuwe apple voor terug.

  15. Sorry, maar de mensen die hier zeuren over ‘quality control’ bij Apple zijn een stel jankerds. Niemand probeert de boel te bagatelliseren. Onder Jobs was het echt niet anders, hoor. Veel betalen voor producten betekent niet dat ze ook minder vatbaar zijn voor problemen. Als je daar anders over denkt heb je gewoon kleppen voor je ogen.

    Excuses voor mijn toon, maar ik kan dit soort reacties soms echt niet begrijpen. Als je het zo erg vindt, dan ga je maar naar de concurrentie. Maar verwacht niet dat als je hetzelfde bedrag betaalt als voor een Apple-product, deze minder problemen zal hebben. Want dan heb je het toch echt volledig mis. 😛

  16. Al diverse oplaadstukken van de iPads via terugroepactie geregeld. Werkt perfect. Apple doet er in mijn ogen alles aan om het op te lossen. Ook de oplader van mijn MBP snel en simpel opgelost. Maar sommige mensen leven gewoon om te zeuren…

  17. Origineel geplaatst door Tom
    Sorry, maar de mensen die hier zeuren over ‘quality control’ bij Apple zijn een stel jankerds. Niemand probeert de boel te bagatelliseren. Onder Jobs was het echt niet anders, hoor. Veel betalen voor producten betekent niet dat ze ook minder vatbaar zijn voor problemen. Als je daar anders over denkt heb je gewoon kleppen voor je ogen.
    Excuses voor mijn toon, maar ik kan dit soort reacties soms echt niet begrijpen. Als je het zo erg vindt, dan ga je maar naar de concurrentie. Maar verwacht niet dat als je hetzelfde bedrag betaalt als voor een Apple-product, deze minder problemen zal hebben. Want dan heb je het toch echt volledig mis.

    Wat een ongelooflijke kortzichtige reactie, als er een rede is voor veel (zakelijke) gebruikers om voor Apple te kiezen is het wel de betrouwbaarheid.
    Zeker voor een merk dat zichzelf op een voetstuk zet met zulke absurde prijzen is deze waardeloze kwaliteitscontrole niet te accepteren. Want dat is het gewoon, je kan mij niet wijsmaken dat als er gewoon gecontroleerd wordt op de gefabriceerde onderdelen dat dit kan gebeuren.
    Je kan Apple niet met andere merken vergelijken, dat claimen ze nota bene zelf.
    Ik snap niet waarom mensen dit nog accepteren, zeker voor die belachelijke premium die je op hun producten betaald.

  18. @Tom: 😂😂😂 Hilarisch. Maar je kunt beter nog wat meer smileys gebruiken, nu blijken sommige reageerders te denken dat je het serieus meent 😝

  19. @Ferryman: Dus reacties met de intentie serieus te zijn worden tegenwoordig beschouwd als niet-serieus? Ook bedankt zeg. Ik zal nog eens m’n mening geven hier..

  20. Origineel geplaatst door Alfred j. Kwek
    @Pieter: Lol, jij zegt dus eigenlijk dat Apple geen fouten maakt maar wel problemen oplost…..

    In dat geval lost Apple wel een hoop problemen op de laatste tijd.

    Volgens mij heb ik dat precies niet gezegd. Wat ik zeg is dat Apple natuurlijk fouten maakt, maar wel haar best doet om fouten op te lossen.

    Verder mensen die over de prijzen van Macbooks klagen. Ze zijn echt niet zo duur, ga maar eens op zoek naar laptops van andere producenten met net zo goede specificaties en een mooi design (wat dan volgens mij altijd minder mooi is dan Apple, maar dat is subjectief), je betaald dan bijna net zo veel. Misschien iets meer, maar geen vele honderden euro’s zoals sommigen beweren. Voor die meerprijs krijg je osx wat speciaal gemaakt is voor die paar Macbooks, itt Windows.

  21. Vandaag naar de Apple Store geweest met mijn MacBook 12″ (wel eerst een afspraak gemaakt bij de Genius Bar) en ik heb direct een nieuwe USB-C kabel ontvangen ter vervanging. Ik ben blij dat Apple fouten erkent en dit dan kosteloos oplost. De originele MacBook air bleek problemen te hebben met het scharnier en toen deze brak bij de MacBook air van mijn zusje is deze keurig netjes na 2 jaar vervangen kosteloos. Ook Bose had een terugroep actie voor de voeding in de bas module omdat deze potentieel gevaar zou kunnen geven. Ook keurig een nieuwe gehad + 2 jaar extra garantie. Erkennen van fouten is ook een stuk service en helaas kan je dit niet bij alle bedrijven verwachten.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.