Reacties voor: Apple vervangt camera in sommige iPhone 6 Plus-modellen

Apple gaat de camera van de iPhone 6 Plus in sommige modellen gratis vervangen. Het blijkt dat de camera onscherpe foto's maakt.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 44 reacties

  1. Hier geen problemen met mijn camera, serienummer gecontroleerd en ik kan hem kosteloos vervangen…

  2. Vond altijd al wel dat de kwaliteit van de selfies ondermaats waren, zeker in vergelijking met de iPhone 4s die ik eerst had. Dacht dat het kwam omdat het dezelfde resolutie camera was maar nu op een veel groter scherm waardoor je beter zag dat het niet veel soeps was, maar er is dus echt iets mis mee… Eens zien hoe we dat op kunnen gaan lossen!

  3. Soms heb ik (met uiteraard mijn iPhone 6 plus) dat hij niet scherp stelt.. Niet altijd.. Maar komt regelmatig voor, erg vervelend.. Dan blijft hij maar scherpstellen…..

  4. @Jop: Het gaat om de iSight camera, en niet om de front-facing camera. Je selfie-camera wordt dus niet vervangen maar de andere juist.

  5. @Jop: het gaat om de camera aan de achterkant en niet die aan de voorkant. Jij praat over selfies en die maak je meestal met de camera aan de voorkant.

  6. Ik dacht ook altijd dat de ‘selfie’-camera de iSight camera was…… Vandaar de naam ‘I sight’ …..maar dat is dus een verkeerde gedachtenkronkel

  7. Iemand enig idee hoe lang zo’n reparatie duurt? Is dat klaar-terwijl-je-wacht (hoop ik)?

  8. Ik heb zo nu en Dan problemen met scherpstellingen etc.. Soms ook met filmen..Alleen heb ik wel mijn twijfels :1 : die van mij valt in de terug roep aktie.(Dus moeten ze de tel terug nemen)2 : hoe lang ben ik de telefoon dan kwijt?3 : krijg ik een tijdelijke vervang toestel?4 : stel de tel wordt vervangen hoe zit het met de garantie. Opnieuw een jaar garantie of loopt de oude dan door.

  9. Ik heb hier zelf nooit problemen mee alleen van heel dichtbij dat hij slecht scherpstelt. Voor de rest tota geen problemen met m’n camera. Niet zo erg dat het me stoorde tenminste.

    Zouden jullie hem vervangen of laten zoals het is?

  10. @Ramon: Ja ik zou de telefoon laten maken/omruilen.
    Als men hierom een terug roep aktie doet zou ik het zeker doen.
    Want je weet niet wat er in de toekomst gaat gebeuren met je tel.
    En in deze prijs klasse en kwaliteits niveau dat men wil blijven vindt ik het niet meer dan normaal

  11. Heb zelf wel vaker problemen dat als ik de camera start het beeld blurry blijft. Na gehaalde start stelt ie dan wel weer scherp. Voldoe aan de serienummer-eis, dus ik kan hem inleveren. Iemand een idee hoelang dit duurt en of er een verschil is tussen AppleStore en APR reparatietijd? 1x bij DynaFix Nuth ingeleverd en die hebben er toen 3-4 weken mee lopen kloje

  12. Het is me nooit opgevallen dat die wazig is.
    Enkel het scherpstellen duurt soms lang.
    Ene kant denkt ik lekker laten zitten maar andere kant een toestel van 899 moet wel werken zoals het bedoeld zou moeten zijn.

  13. ****, ik heb zo’n nummer.
    Hoe lang kan je je iPhone ongv kwijt zijn?

  14. Ik heb een i6 en daar heb ik ook al vanaf het begin problemen dat ie niet scherp stelt van dichtbij. Ik denk dat deze camera dat gewoon niet zo goed beheerst. Dus een swap zal dit niet oplossen.

  15. Hier geen problemen, haarscherpe foto’s. Hij komt wel in aanmerking voor vervanging.

  16. Hier haarscherp 😉

  17. Ik kom er door het checken van het serienummer achter dat de iPhone 6plus die ik gekregen heb van de  store een redurbished toestel is en geen nieuwe zoals mij verteld is. Kan dat wel nadat ik mijn andere toesten onder volledige garantie heb terug gebracht? Ik bedoel te dat als ik een nieuwe auto koop en de deuren willen na 8 maanden niet meer dicht dat ik fan een tweedehands auto krijg die opgelapt is?

  18. Ook mijn 6+ komt in aanmerking voor het vervangen en ook ik ben benieuwd hoelang zo’n reparatie gaat kosten. Een enkele keer wazige foto’s en een enkele keer langdurig scherpstellen. Ik ben geen actie-fotograaf en verdien er geen geld mee.
    Zo gauw als er duidelijkheid is over de reparatieduur ga ik beslissen of ik hem ga vervangen.

  19. Hier ook: gewoon heel scherpe foto’s maar ik kom wel in aanmerking voor vervanging van de camera.
    Ik twijfel nu een beetje: if it ain’t broken, don’t fix it of toch maar het zekere voor het onzekere nemen en vervangen.

  20. Zojuist maar gelijk gebeld.
    Ze komen hem thuis ophalen via UPS, en wordt dan gerepareerd, dit zal 5 á 10 werkdagen duren.
    Je kan ook kiezen voor express replacement (in mijn geval gratis i.v.m. apple care) en je krijgt dan een gerefurbisched toestel, wat dan gelijk je nieuwe toestel is.

    Je kan ook naar Amsterdam, Haarlem of andere apple store gaan en daar deze omruilen en wellicht krijg je dan een vervangend toestel mee mits deze op voorraad is.

    Zit nu wel in dubio, behoud graag mijn eigen toestel namelijk, alleen 2 weken kwijt is geen optie. En naar Amsterdam vanuit Eindhoven is ook niet gratis natuurlijk.

  21. Kom ook in aanmerking, maar hier geen problemen ondervonden. Laat het eerst voor wat het is. Zeker als er een termijn van 3 jaar is sedert aankoop.

  22. Origineel geplaatst door Rick
    Kom ook in aanmerking, maar hier geen problemen ondervonden. Laat het eerst voor wat het is. Zeker als er een termijn van 3 jaar is sedert aankoop.

    Dat is mogelijk de verstandigste oplossing ja. Tijd voldoende immers.
    Dank voor je tip. 👍

  23. Ik heb hier in huis ook twee iPhones bekeken, komen allebei in aanmerking. Ik denk eigenlijk dat dit voor vrij veel modellen geld.

  24. De plus van mijn partner stelt ook niet altijd even scherp, maar komt juist niet in aanmerking. Vreemd…

  25. Mijn iPhone 6 schiet prachtige foto’s. Ik kom wel in aanmerking voor reparatie zie ik. Maar ik wacht nog wel even met vervangen.

  26. Zojuist bij een APR (Amac) geweest om in te leveren, echter konden zij hem niet innemen. (Pas vanaf maandag en de klacht moet aantoonbaar zijn / constant aanwezig)

  27. @Niek: Dat is dus een goede vraag. Als je hem laat repareren via Apple CARE, krijg je dus een ander toestel, dat al gemaakt is en van een ander is geweest, begrijp ik dit goed??Om eerlijk te zijn heb ik daar wel een probleem mee. Maar aan de andere kant, als je hem op die manier bij je kan houden en niet 10 dagen kwijt bent, is dat wel weer een optie. Naar Amsterdam rijden is dan ook wel een optie, maar is die binnen een dag klaar?? Want ik ga niet 2x heen en weer tijden. Doen ze daar direct maken dan??Vraag me dus nu af, wat is slim. Omruilen, dan niet je eigen telefoon terug, of wachten 10 dagen of naar Amsterdam. Iemand een suggestie?

  28. @Steven010: @hudeck: @rfjcjanssen: @Marc: Als je een afspraak maakt bij de Apple Store in Amsterdam is hij met 1 uur klaar.

  29. Ik kom ook in aanmerking. Maar vorig jaar kreeg ik een nieuwe batterij omdat die ook niet goed was. (Lucky me) en vervolgens zat ik 2 weken zonder iPhone. En dat was geen pretje. Dus ik twijfel nu wel of ik mezelf dit weer aan wil doen. Want via ophalen en brengen via UPC krijg je geen leentoestel.. helaas..

  30. Ik werk zelf bij een AASP, autorised service provider.

    De daadwerkelijke reparatie duurt ongeveer 15 min. Daarnaast heb je wat administratieve handelingen te doen, laten we zeggen ook 15 min.
    Ik verwacht dat het bedrijf waar ik werk met een “klaar terwijl u wacht service” zal komen. En anders hebben we leentoestellen tegen een geringe vergoeding.

    Camera wordt echter alleen vervangen als je daadwerkelijk het symtoom hebt.

  31. Vandaag bij de Apple Store in Haarlem geweest om navraag te doen en eventueel meteen de 6+ te laten repareren. De medewerkers die ons te woord stonden leken niet op de hoogte van deze terugroepactie, wisten ook niets van de serienummer-controle website. Afspraak staat nu voor volgende week zaterdag, maar men kon ons dus nog niets vertellen over reparatieduur/eisen omtrent de klacht/etc.
    Kwam allemaal niet erg ‘premium’ over..

  32. @Marc: Als je voor de express replacement service kiest wel ja, dan krijg je een refurbisched toestel wat dan meteen jouw nieuwe toestel wordt.
    Met Apple Care+ is dit gratis, anders kost het €29,- zo werd mij aan de telefoon mede gedeeld.

    Of het meteen dezelfde dag gemaakt word als je naar de Apple Store gaat weet ik niet, daar werd niet over gesproken, alleen gezegd dat ik daar eventueel wel vervangend toestel kan krijgen, maar ik moet dan dus wel 2x op en neer in dat geval.

    Ikzelf wacht nog even af daar mijn iPhone nog niet bekend is met dit euvel.

  33. @Niek: Wat slecht

  34. Volgens mij is IPhone 6 Plus het model of vergis ik me nu? Je kunt hooguit iets vervangen in een uitvoering of een exemplaar van het model 6 Plus.

  35. Vorige maand mijn 6 plus laten repareren omdat de camera dit ook deed.
    Volgens de media markt zou dit maximaal 3 weken duren maar na 1 week had ik hem gelukkig al terug.

  36. @rfjcjanssen: Ik heb hem vanmiddag bij de amac ingeleverd, vrijdag krijg ik hem terug, ze verwachten een refurbished. Ze hebben ook niks gecontroleerd en op papier staat dat ze wel hebben gecontroleerd en dat het toestel dus in aanmerking komt

  37. Het is natuurlijk wel zo, als je je telefoon laat omruilen voor een andere via Apple care, dan krijg je daar ook wel een goede voor terug!!

    Goed, hij is misschien gerefuseerd, maar er zal binnen Apple toch alles aan zijn gedaan om deze wel weer helemaal nieuw te maken. Je krijgt geen af danker terug, lijkt me. (Had met mijn 4s en 5s ook al een x laten omruilen en dat ging ook altijd heel keurig en netjes via UPC)

    Blijft lastig zo!! Liefst hou ik mijn eigen ook, maar wil hem niet kwijt.

  38. Je levert een niet nieuw toestel in, je krijgt een niet nieuw toestel dat wel gerepareerd is en dat geen gebruikssporen heeft, terug. Lijkt mij een heel redelijk verhaal.

    Er zou ook de optie moeten zijn dat je je eigen toestel kunt laten repareren maar dan dan moet je wel een week of 3-4 met een leentoestel door. Dan na reparatie weer met je eigen krasjes verder 😉

  39. Mijn iPhone komt ook in aanmerking voor de reparatie. Echter, ik heb nooit gemerkt dat mijn foto’s wazig zijn, wèl dat m’n camera vaak scherpstelt wat irritant is als je snel een foto wilt maken. Ik zou dus meer informatie willen over wat er nou precies defect is. De omschrijving die Apple geeft roept eigenlijk vragen op. Bijvoorbeeld: of je sowieso met je toestel naar de Apple store kan en kunnen zij daar bevestigen of het apparaat het defect heeft of niet. Of Apple spreekt over reparatie, niet over vervanging van het hele toestel. Ik zou geen refurbisht toestel terug willen bijvoorbeeld. Bedoelen ze dat als je een foto maakt en deze tijdens het maken van de foto op het scherm scherp eruit ziet, maar als je later de foto gaat bekijken dat deze dan wazig is? Enz…

  40. Maar kan ik mn iPhone met jailbreak inleveren?

  41. @tim: Ja dat kan want er was een rechtszaak over en Apple mag het niet weigeren.Maar ze kunnen er wel wat van zeggen zoals eerst de correcte software erop kijk dan of het alsnog voorkomt…Mijn advies installeer de nieuwe iOS en ga dan terug..Ff een update vanaf mijn kant.Ben nu in Den Haag en heb zojuist een afspraak gekregen voor 15uur om de telefoon te laten repareren of te vervangen.Want heb ook een half maantje van de voorste camera, achterste geeft ook de problemen.Keep you al posted

  42. Origineel geplaatst door hudeck
    @tim: Ja dat kan want er was een rechtszaak over en Apple mag het niet weigeren.Maar ze kunnen er wel wat van zeggen zoals eerst de correcte software erop kijk dan of het alsnog voorkomt…Mijn advies installeer de nieuwe iOS en ga dan terug..Ff een update vanaf mijn kant.Ben nu in Den Haag en heb zojuist een afspraak gekregen voor 15uur om de telefoon te laten repareren of te vervangen.Want heb ook een half maantje van de voorste camera, achterste geeft ook de problemen.Keep you al posted

    En? Weet jij al wat meer…

  43. @Steven010: uur! In de apple store! Heb deze reparatie zelf voor dit artikel was geschreven moeten laten maken omdat deze niet meer scherp stelde!

  44. Ik heb afgelopen maandag mijn 6plus die soms wazige foto’s maakt, blijft scherpstellen en waarbij ik soms 5x een foto moet maken voordat ik een scherpe foto heb, bij Amac ingeleverd.
    Mijn Klacht voldoet, mijn serienummer voldoet.

    Vandaag krijg ik een prijsopgave binnen; ze kunnen de klacht niet reproduceren, mijn camera is gewoon goed. Wel heb ik een grote val schade volgens hen(klein barstje volgens mij onderin de hoek) en is de telefoon verbogen (echt niet toen ik m inleverde)
    Hiervoor dient de gehele telefoon vervangen te worden en dat kost me € 324,00 ….

    Als ik dit niet doe, kost dit alles me sowieso € 74,50 aan diagnosekosten…

    Oftewel, ik moet minstens € 74,50 betalen voor een niet uitgevoerde terugroepactie van Apple.

    Ik baal als een stekker !!!

    Mag dit zomaar ?

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.