Reacties voor: Verwarrende winkels: ‘Apple Store moet duidelijker maken wat er te koop is’

Als je een Apple Store binnenloopt word je meestal vriendelijk begroet door een medewerker, die je de weg wijst of incheckt voor je afspraak. Toch kan het allemaal nog beter, blijkt uit gelekte informatie van de Global Leadership Meeting voor Apple Stores, die kortgeleden plaatsvond in Milaan.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 8 reacties

  1. Was in NY goede store moet ik zeggen en perfect geholpen👍 afgl aug 2019

  2. Vind de winkels vaak rommelig, druk.
    Als je een afspraak hebt kun je gaan zitten bij de bar. Voelt wat kaal.
    Verder staat nergens iets van informatie, niveau v.d. medewerkers verschilt sterk.
    Nooit duidelijk bij wie je moet zijn met een vraag, je wordt altijd verwezen naar een volgende persoon.

    Zelfs als je bijna €3000 neertelt voor een macbook krijg je een flinterdun plastic-acthig doorzichtig tasje. Draagt voor mij niet bij aan het premium gevoel.

    Kortom te karig, te druk en te ongestructureerd, maar dat is mijn mening

    Winkels zijn verder wel mooi en je kunt lang proberen met een apparaat als je wil.

  3. Ik heb geen Apple store nodig. Vaak is mij wel duidelijk wat ik nodig heb, en wil daarvoor niet in een rij staan. Vanuit de bank bestellen en volgende dag de voordeur openen voor het pakket is voor mij persoonlijk makkelijker. Moet al minimaal bijna 200km rijden voor de dichtstbijzijnde store…
    Het verhaal komt mij over als, goh laat ik eens gaan shoppen in de Apple store. Nou dat is balen dat ze mij er niet gewezen hebben dat ze ook MacBook pro’s verkopen. Zit ik hier met mijn Air…

  4. Dit artikel wekt de indruk dat Apple Stores door veel mensen hoog worden gewaardeerd. Mijn enige ervaring (ik woon niet in de Randstad) in Den Haag was echt tegenovergesteld. Onpersoonlijk, ondeskundig en niet-gemotiveerd personeel dat ook niet op zoek ging naar antwoorden. Geen slimme opstellingen om zelf antwoorden te kunnen vinden over producten. Volstrekt onoverzichtelijke zaak die niet uitnodigde op zoek te gaan. Opvallend aanwezige moeders met loslopende, kraaiende kinderen. Alles had meer weg van een Amerikaanse snackbar dan van een professionele high end verkoper.
    Blijkbaar ben ik op de verkeerde dag komen kijken.
    Misschien dat ik het nog een keertje moet proberen.

  5. Vindt de service echt beneden de maat.
    Heb je een afspraak kunnen ze je helpen als je lang wilt wachten. Zo niet mag je opzouten.

    Erg klant onvriendelijk.

  6. @Patrik: ik weet over het algemeen ook wel wat ik wil hebben; ik woon in Alphen aan den Rijn, kan dus “gewoon” kiezen naar welke Apple Store ik ga- ik werk ook nog eens in Amsterdam.

    Echter, er zullen ook mensen zijn, die wat meer informatie willen hebben (ik noem maar even het verschil tussen de iPads, of Macbooks). Die kunnen dan wel een goed advies gebruiken.

    Ook kan ik mij wel in vinden, dat er voor diensten, het één en ander wat meer uit te leggen valt. Er komen er binnenkort tenslotte wat Apple Diensten bij. Zou mooi zijn als je daarvoor bij iemand terecht kunt

  7. Vorig jaar December voor eerst eens iets gekocht in Apple store, ik wou nieuwe iPad en me oude inruilen.
    Je kan dan wel online kopen en de oude opsturen, dacht te veel gedoe ga wel langs reis toch gratis met Business kaart.

    Man Chaos in de winkel van Amsterdam heb 25 min staan wachten, de medewerkers die je helpen of inchecken lopen je constant niet aankijkend voorbij, toen maar iemand staande gehouden hallo mag ik ook geholpen worden(En ik was niet de enigste).

  8. Te vaak moet je dingen naar de gunst van een verkoper, of die in al zijn/haar goedertierenheid bereid is je te woord te staan. En wanneer dit het geval is word je ergens in de wacht gezet om later alsnog vergeten te worden (is mij een keer overkomen in Den Haag).

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.