Reacties voor: Man richt tienduizenden euro’s schade aan in Apple Store met jeu de boules-bal [video]

In de Franse plaats Dijon heeft een man in een Apple Store mogelijk voor tienduizenden euro's schade aangericht. Gewapend met een jeu de boules-bal liep hij de Apple Store binnen en vernielde zo iPhones, iPads en MacBooks.
Benjamin Kuijten | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 59 reacties

  1. Wat een gek!

  2. Hahaha hij zal wel goed verzekerd zijn.

  3. Zo die man is echt gestoord.

  4. Wat een idioot!

  5. @Cihan: Geen enkele verzekering dekt dit. Wat een ongelooflijke eikel.

  6. Wat een zieke geest… hopelijk moet hij alle schade vergoeden!

  7. K vind het nog steeds wel raar. Naar mijn mening maken hun onderscheid tussen het 1e jaar en 2e jaar en repareren ze liever iets niet dan wel. Desondanks voor de rest goede service als het er wel onder valt of je wil betalen

  8. Wel stuitend dat al die Apple verkoophipsters geen enkele moeite doen om het kapitaal in hun winkel te beschermen oid. Zelfs bij kledingwinkels doen vrouwelijke verkopers vaak meer moeite om kapitaalvernietiging (door bijv diefstal) tegen te gaan. Hij is gewapend met een bal, daar kan je toch met dat hele verkoop leger opspringen zodra hij de eerste iPads heeft stukgeslagen

  9. Ja je kan ook té ver doordraaien. Maar die arrogante 1 jaar garantie haalt ook bij mij het bloed onder de nagels vandaan.

  10. Zo! Geen woorden, maar daden! Dat zal Apple es leren ook!

    Desalniettemin keur ik zijn daad af. Apple moet wel gewoon aan EU wetgeving houden en aan service gedurende 2 jaar garantie vasthouden.

  11. Origineel geplaatst door Nino
    Wel stuitend dat al die Apple verkoophipsters geen enkele moeite doen om het kapitaal in hun winkel te beschermen oid. Zelfs bij kledingwinkels doen vrouwelijke verkopers vaak meer moeite om kapitaalvernietiging (door bijv diefstal) tegen te gaan. Hij is gewapend met een bal, daar kan je toch met dat hele verkoop leger opspringen zodra hij de eerste iPads heeft stukgeslagen

    Als ik winkels zou hebben zou ik mijn personeel ook opdragen vooral niet in te grijpen maar autoriteiten zoals de politie en de in de video zichtbare winkelcentrumbeveiliging in te schakelen. Geen enkele prijs zou het mij waard zijn om mijn gewaardeerde personeel ook maar een gescheurde nagel op te laten lopen. De schade aan de apparaten komt wel goed op het moment dat je als bedrijf een proces verbaal op laat stellen naar de waardebepaling.

  12. There’s an app for that
    A qui le point ?’ van Web-Dream

  13. @Tom: Ik heb een paar keer uitgebreide coulance gehad buiten de garantieperiode. Bij een 4 jaar oude iMac en bij een 2,5 jaar oude iPad. Verder vind ik de garantie bij Apple best coulant. Heb meerdere keren een nieuw (ze zeggen refurbished maar was gewoon nieuw) toestel gekregen vanwege loszittend scherm. Twee keer nieuw bandje voor Watch omdat het leer lelijk werd.

    En de twee jaar wettelijke garantie is niet zoals veel mensen denken. De fabrikant geeft het eerste jaar en de leverancier staat voor het tweede jaar. Je kan dus niet met je bij Vodafone aangeschafte iPhone in het tweede jaar bij een AppleStore naar binnen lopen. Dat kan alleen in het eerste jaar. In het tweede jaar zal je naar Vodafone moeten. Als je dit niet wil moet je je producten in de AppleStore aanschaffen. Dan koop je bij de fabrikant en heb je 2 jaar walk-in garantie.

  14. De service bij Apple is ook niet meer wat het geweest is 😉

    Ik zou ook geen confrontatie aangaan, je zou maar een knal op je hoofd krijgen met zo’n bal! Nee sloop dan maar lekker die spullen ipv mij!

  15. Hahahaha

    Ja dat kan natuurlijk ook

    Gaat snel hoor naar de tien duizend euro aan sloop bedrag hahaha

  16. @Marvin:
    Is vast boos omdat de lightning poort is verdwenen bij de iphone 7 hahaha

  17. Origineel geplaatst door Marvin
    @Marvin:
    Is vast boos omdat de lightning poort is verdwenen bij de iphone 7 hahaha

    3,5mm aansluiting bedoel je

  18. @Sandra:
    Dat bedoelde ik ja ken je nagaan hoe erg ik er van schrik hahah

  19. Zullen ze de beschadigde dingen reviseren en weer terug in de winkel zetten?? 😋

  20. En niemand die deze vent uitschakelt?? Die mep je toch meteen helemaal uit de tijd!!? 😂😂😂

  21. Is het nog niemand opgevallen dat dit ook een ongelofelijke PR stunt van Apple zou kunnen zijn? Een kwibus die de sublieme Apple producten aan diggelen slaat en zodoende alles netjes in beeld komt, ze zijn alleszins niet onverwoestbaar. Maar je hebt weeral de volle aandacht van het publiek.
    Ik zou het niet slecht vinden. Is weer iets wat anders dan kleffe reclamespotjes.

  22. Voordat iedereen weer gaat zeuren over t 2de jaar garantie. Misschien eerst nog eens even de wet in europa nalezen.

    Vanaf het 2de jaar dien je je garantie te claimen bij de verkopende partij. Is dat Apple dan dienen zij de claim op zich te nemen.

    Is het iedere andere winkel behalve Apple dan dient die winkel je te verzorgen.

    Of de man klant was van Apple of een andere winkel kunnen we niet weten dus die conclusie kunnen we niet trekken.

  23. Hoe Apple de man tot wanhoop drijft door hun product na een jaar niet meer te ondersteunen. Apple houd zich domweg niet aan de Europeesche regels.
    Ze verdienen bakken met geld met deze overgeprijsde producten. Moet je wel goed en 2 jaar achter je product blijven staan..

    Ik keur deze domme actie natuurlijk af.
    Gelukkig richte hij zich op (verzekerde) producten en zijn er geen slachtoffers gevallen.

    Jammer dat de dader en Apple er samen niet uit zijn gekomen…

  24. Origineel geplaatst door Nino
    Wel stuitend dat al die Apple verkoophipsters geen enkele moeite doen om het kapitaal in hun winkel te beschermen oid. Zelfs bij kledingwinkels doen vrouwelijke verkopers vaak meer moeite om kapitaalvernietiging (door bijv diefstal) tegen te gaan. Hij is gewapend met een bal, daar kan je toch met dat hele verkoop leger opspringen zodra hij de eerste iPads heeft stukgeslagen

    Origineel geplaatst door DennisU
    Als ik winkels zou hebben zou ik mijn personeel ook opdragen vooral niet in te grijpen maar autoriteiten zoals de politie en de in de video zichtbare winkelcentrumbeveiliging in te schakelen. Geen enkele prijs zou het mij waard zijn om mijn gewaardeerde personeel ook maar een gescheurde nagel op te laten lopen. De schade aan de apparaten komt wel goed op het moment dat je als bedrijf een proces verbaal op laat stellen naar de waardebepaling.

    Dat is wel erg makkelijk gedacht he. Wat als deze persoon niet WA verzekerd is, of in financiële problemen zit (schuldsanering, een uitkering, noem maar op). Bij een overval moet je inderdaad nooit een vinger uitsteken maar deze man, een boze klant, kon gewoon tegen zichzelf in bescherming genomen worden

  25. @Sander: inderdaad, het eerste jaar garantie van Apple is puur bonus, is neit verplicht voor de wet

  26. Oja, de inmiddels kapotte Apple producten, worden natuurlijk “netjes” gerepareerd tot “refurbished” Apple product.
    Deze krijg je “netjes” als jouw Apple product binnen een jaar defect raakt…

  27. Toen bleek dat hij een Note 7 had en moest een winkel verder zijn, kwestie van Apeldoorn bellen. Wat een Jean Dick zeg.

  28. Nou, ik snap hem wel een beetje nadat ik net mijn nieuwe iPhone 7 geleverd kreeg en er bij het openen van het doosje een Barstje in het scherm zat!

    Ik mocht mijn tel. direct weer naar Vodafone terug sturen. En als je denkt dat je dan direct een nieuwe opgestuurd krijgt, kan je het vergeten.

    Het leuke is dat ik nu al weet dat er een discussie kan ontstaan dat ik hem misschien wel direct heb laten vallen toen ik het doosje opende, wat dus absoluut niet het geval is. En gezien mijn naam hier niet te herleiden is naar mijn bestelling, heb ik er absoluut geen baat bij omdat dan hier te vermelden.

    Maar goed, de procedure van Vodafone is dus: Eerst terug sturen, dan gaan ze hem retour nemen, daarna moet ik wachten op tegoed en vervolgens mag ik opnieuw bestellen en sluit ik fijn aan achter in de rij om te wachten op nieuwe voorraad.

    10+ jaar klant van Vodafone een beetje dankbaarheid kan je vergeten.

  29. @Jasper: Jakkes! Wat een pech. Je bestelt lekker op tijd en dan gebeurt dit… Ik hoop dat ze geen problemen creëeren en je geld retouren.

  30. @Jasper: Dus je hebt een klacht over Vodafone? 🤔

  31. Origineel geplaatst door Jasper
    Nou, ik snap hem wel een beetje nadat ik net mijn nieuwe iPhone 7 geleverd kreeg en er bij het openen van het doosje een Barstje in het scherm zat!

    Ik mocht mijn tel. direct weer naar Vodafone terug sturen. En als je denkt dat je dan direct een nieuwe opgestuurd krijgt, kan je het vergeten.

    Het leuke is dat ik nu al weet dat er een discussie kan ontstaan dat ik hem misschien wel direct heb laten vallen toen ik het doosje opende, wat dus absoluut niet het geval is. En gezien mijn naam hier niet te herleiden is naar mijn bestelling, heb ik er absoluut geen baat bij omdat dan hier te vermelden.

    Maar goed, de procedure van Vodafone is dus: Eerst terug sturen, dan gaan ze hem retour nemen, daarna moet ik wachten op tegoed en vervolgens mag ik opnieuw bestellen en sluit ik fijn aan achter in de rij om te wachten op nieuwe voorraad.

    10+ jaar klant van Vodafone een beetje dankbaarheid kan je vergeten.

    Pech heet dat gewoon. Moet vodafone daar voor opdraaien?

  32. @Nino: Waarschijnlijk waren ze aan het klappen.

  33. @Jasper: Slechte service / garantie van Vodafone dus
    Bij Apple had je ongetwijfeld direct een nieuwe gekregen

  34. Hartstikke mooie actie! terecht!

  35. @René: Laat u nakijken. Geweld goedpraten?

  36. Kan iemand mij uitleggen waarom hij niet na de eerste iPhone al een knal voor z’n kop kreeg of onderuit getrokken op de grond werd gelegd met een knie in z’n rug? Ze staan erbij en doen niks?

    Zoals sommige zouden zeggen.. dezelfde filosofie van Apple’s innovatietraject, maar dat terzijde.

  37. Haha heeft zeker ook een iPhone 7 Jetblack 128GB besteld en is het wachten zat 😂

  38. @Sander: Bij veel winkels is het policy, dat winkelpersoneel in dit soort gevallen juist niet moet handelen of voor eigen rechter moet spelen om hun eigen veiligheid en de veiligheid van andere klanten niet in gevaar te brengen.
    Ze hadden een klap op het hoofd met die ijzeren bal kunnen krijgen of misschien heeft de dader wel een mes of pistool verborgen bij zich.
    Personeel dient te wachten tot bewakers of politie arriveert. Die hebben er training voor gehad hoe te handelen.

  39. Zo! Dit zal een dure les voor deze man worden! Hopelijk krijgt ie er ook een verplichte cursus angermanagement bij opgelegd. Je wil dit soort types niet in het verkeer hebben. Stel je voor wat ze dan gaan doen!

  40. Origineel geplaatst door Jasper
    Nou, ik snap hem wel een beetje nadat ik net mijn nieuwe iPhone 7 geleverd kreeg en er bij het openen van het doosje een Barstje in het scherm zat!

    Ik mocht mijn tel. direct weer naar Vodafone terug sturen. En als je denkt dat je dan direct een nieuwe opgestuurd krijgt, kan je het vergeten.

    Het leuke is dat ik nu al weet dat er een discussie kan ontstaan dat ik hem misschien wel direct heb laten vallen toen ik het doosje opende, wat dus absoluut niet het geval is. En gezien mijn naam hier niet te herleiden is naar mijn bestelling, heb ik er absoluut geen baat bij omdat dan hier te vermelden.

    Maar goed, de procedure van Vodafone is dus: Eerst terug sturen, dan gaan ze hem retour nemen, daarna moet ik wachten op tegoed en vervolgens mag ik opnieuw bestellen en sluit ik fijn aan achter in de rij om te wachten op nieuwe voorraad.

    10+ jaar klant van Vodafone een beetje dankbaarheid kan je vergeten.

    Ik had naar apple gegaan.. die kijken simpel weg hoe de barst is ontstaan. Ik heb het ook een keer gehad. Toen vonden ze geen “point of impact” en kreeg direct een nieuwe. Maarjah.. tijdens deze release wat super traag verloopt zal dat ook anders verlopen zijn

  41. Origineel geplaatst door Nino
    Wel stuitend dat al die Apple verkoophipsters geen enkele moeite doen om het kapitaal in hun winkel te beschermen oid. Zelfs bij kledingwinkels doen vrouwelijke verkopers vaak meer moeite om kapitaalvernietiging (door bijv diefstal) tegen te gaan. Hij is gewapend met een bal, daar kan je toch met dat hele verkoop leger opspringen zodra hij de eerste iPads heeft stukgeslagen

    Waarom zou je het riskeren dat hij jou een mep geeft met die bal? Gewoon laten doen. Dat personeel reageert correct. Hij krijgt de rekening toch gepresenteerd..

  42. Waarschijnlijk zal dit om de likes van het YouTube filmpje gaan zodat ie het met de opbrengst daar weer van kan vergoeden of zo… tenminste ik verwacht dat er zoiets achter zit…

  43. Origineel geplaatst door Tom
    Ja je kan ook té ver doordraaien. Maar die arrogante 1 jaar garantie haalt ook bij mij het bloed onder de nagels vandaan.

    Vertel mij eens waar in de wet staat dat een fabrikant garantie moet verlenen, de 1 jaar is fabrieksgarantie en niet de wettelijke garantie.

    Daarbij is het ook nog zo dat koop je een Apple product niet bij Apple zelf hoeven zij geen garantie te verlenen, dat doe je bij de winkel waar je het gekocht hebt.

    Pas als je bij Apple koopt zullen zij aan de wettelijke garantie voldoen.

    De 1 jaar wat Apple heeft dus niet te maken met de wettelijke garantie.

    @Sander: onzin je moet ALTIJD de garantie claimen bij de winkel waar je het gekocht heb, de 1 jaar die Apple als fabrikant geeft aan garantie is niet de wettelijke garantie.

  44. In ieder geval niet gefilmd met een iPhone

  45. Waarschijnlijk stelt Apple de beste man toch schadeloos, ze hebben immers genoeg geld over door dat tweede jaar niet te geven. 🤗

    Apple is overigens niet per wet verplicht 2 jaar garantie te geven, dit is aan het punt van verkoop. In het geval dat dat Apple is? Dan zullen ze zich hier ook netjes aan houden.

    Ik kan het weten.

  46. Appel respecteer de 2 jaar garantie niet!!! Gelijk heeft hij!

  47. Wat een idioot.
    Met hem hebben ze nu dus nog een appeltje te schillen

  48. Over de garantie valt te discussiëren, het is inderdaad wel zo dat Apple al eens een loopje durft te nemen. Op dat vlak heeft die kerel gelijk.

    Maar zo’n winkel slopen :S
    Hopelijk mag hij tot op de laatste euro alles betalen. Pech dat hij niet in België woont, de verzekering dekt dit daar gewoon.

  49. @Jasper: Wat een gehuil zeg, kennelijk ben je erg weinig gewend als je hier al van uit je evenwicht raakt. Apparaat gewoon vervangen en verder helemaal niks aan de hand.

  50. Vaak leiden ditsoort acties wel tot actie vanuit Apple.

    Maar zoals ik hier lees kan t wel eens zo zijn dat in de wet het 2e jaar de verkopende partij garantie moet bieden ipv de fabrikant.

    Maar misschien heeftie m gewoon daar gekocht, wie zal r zeggen

  51. Origineel geplaatst door Michel
    Vaak leiden ditsoort acties wel tot actie vanuit Apple.

    Maar zoals ik hier lees kan t wel eens zo zijn dat in de wet het 2e jaar de verkopende partij garantie moet bieden ipv de fabrikant.

    Maar misschien heeftie m gewoon daar gekocht, wie zal r zeggen

    Fabrikant hoeft geen garantie te verlenen.

  52. (Red.) Deze reactie is door een moderator verwijderd omdat deze niet aan onze reactierichtlijnen voldoet. Antwoorden op deze reactie zijn mogelijk ook verwijderd.

  53. (Red.) Deze reactie is door een moderator verwijderd omdat deze niet aan onze reactierichtlijnen voldoet. Antwoorden op deze reactie zijn mogelijk ook verwijderd.

  54. Goed gedaan, laat die Apple maar is goed pluimen… armer zullen ze er niet op worden… kan alleen maar beter worden voor de consument en hopelijk meer van dit soort acties, dan zal dit apple aan het denken zetten dat de consument het niet eens is met apples regeltjes… klant is koning en wil ook ten allle tijde voor dure toestellen service!!!

  55. Origineel geplaatst door Jasper
    Nou, ik snap hem wel een beetje nadat ik net mijn nieuwe iPhone 7 geleverd kreeg en er bij het openen van het doosje een Barstje in het scherm zat!
    Ik mocht mijn tel. direct weer naar Vodafone terug sturen. En als je denkt dat je dan direct een nieuwe opgestuurd krijgt, kan je het vergeten.
    Het leuke is dat ik nu al weet dat er een discussie kan ontstaan dat ik hem misschien wel direct heb laten vallen toen ik het doosje opende, wat dus absoluut niet het geval is. En gezien mijn naam hier niet te herleiden is naar mijn bestelling, heb ik er absoluut geen baat bij omdat dan hier te vermelden.
    Maar goed, de procedure van Vodafone is dus: Eerst terug sturen, dan gaan ze hem retour nemen, daarna moet ik wachten op tegoed en vervolgens mag ik opnieuw bestellen en sluit ik fijn aan achter in de rij om te wachten op nieuwe voorraad.
    10+ jaar klant van Vodafone een beetje dankbaarheid kan je vergeten.

    Origineel geplaatst door Justin K
    Ik had naar apple gegaan.. die kijken simpel weg hoe de barst is ontstaan. Ik heb het ook een keer gehad. Toen vonden ze geen “point of impact” en kreeg direct een nieuwe. Maarjah.. tijdens deze release wat super traag verloopt zal dat ook anders verlopen zijn

    Een nieuwe? Je bedoelt een ‘REFURBISHED’? Want het is algemeen geweten dat Apple een refurbished toestel geeft wanneer je een mankement aan je foon hebt!

  56. Die man loopt makkelijk in winkel alles te slopen. Jammer van die Apple personeel dat ze hem niet uit winkel trappen… Dan maar wachten dat alles kapot gaat. 50000 euro schade gericht.

  57. Origineel geplaatst door Jasper
    Nou, ik snap hem wel een beetje nadat ik net mijn nieuwe iPhone 7 geleverd kreeg en er bij het openen van het doosje een Barstje in het scherm zat!

    Ik mocht mijn tel. direct weer naar Vodafone terug sturen. En als je denkt dat je dan direct een nieuwe opgestuurd krijgt, kan je het vergeten.

    Het leuke is dat ik nu al weet dat er een discussie kan ontstaan dat ik hem misschien wel direct heb laten vallen toen ik het doosje opende, wat dus absoluut niet het geval is. En gezien mijn naam hier niet te herleiden is naar mijn bestelling, heb ik er absoluut geen baat bij omdat dan hier te vermelden.

    Maar goed, de procedure van Vodafone is dus: Eerst terug sturen, dan gaan ze hem retour nemen, daarna moet ik wachten op tegoed en vervolgens mag ik opnieuw bestellen en sluit ik fijn aan achter in de rij om te wachten op nieuwe voorraad.

    10+ jaar klant van Vodafone een beetje dankbaarheid kan je vergeten.

    Origineel geplaatst door Justin K
    Ik had naar apple gegaan.. die kijken simpel weg hoe de barst is ontstaan. Ik heb het ook een keer gehad. Toen vonden ze geen “point of impact” en kreeg direct een nieuwe. Maarjah.. tijdens deze release wat super traag verloopt zal dat ook anders verlopen zijn

    Origineel geplaatst door Kevin
    Een nieuwe? Je bedoelt een ‘REFURBISHED’? Want het is algemeen geweten dat Apple een refurbished toestel geeft wanneer je een mankement aan je foon hebt!

    Apple heeft ook zoveel refurbished toestellen op voorraad van de iPhone 7 hè? In dit soort gevallen krijg je gewoon een nieuwe hoor!

  58. @R. Hellema: je krijgt nooit refurbished bij Apple, je krijgt remanufactured

  59. Origineel geplaatst door Nino
    Dat is wel erg makkelijk gedacht he. Wat als deze persoon niet WA verzekerd is, of in financiële problemen zit (schuldsanering, een uitkering, noem maar op). Bij een overval moet je inderdaad nooit een vinger uitsteken maar deze man, een boze klant, kon gewoon tegen zichzelf in bescherming genomen worden

    En jij denkt dat opzet in je WA verzekering zit? Forget it.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.