Reacties voor: Apple stoot Coca Cola van troon als meest waardevolle merk

Apple is het meest waardevolle merk ter wereld, en heeft daarmee Coca Cola voor het eerst in 13 jaar van de troon gestoten.
Bastiaan Vroegop -

Reacties: 8 reacties

  1. Als je naar de daadwerkelijke groei kijkt, zal Google Apple binnen een jaar of twee inhalen. Uit de top 100:

    Apple – est. value $98,3 – 28%
    Google – est. value $93,3 – 34%

    Mooie prestatie van Apple 🙂

  2. maar voor hoelang zal Apple dit volhouden…

  3. Dit is eigenlijk een bevestiging van wat ik al langer wist! Wat ik raar vind is dat Samsung Toyota voorbij gereden is -:).

  4. Ook vermeldenswaardig: Nederlands trots Philips staat ook in de top 100!

  5. Ik zet toch m’n twijfels bij de samenstelling van deze lijst. Hoe kan Philips een wardevollere merknaam zijn dan Heineken of Shell?
    Die laatste twee zijn international toch echt een stuk groter.

  6. Wat is die 6de? Logo ken ik niet en er staat GE bij. Wat doen die? Mislukte lijst dit, nietszeggend en subjectief
    Toyota pfff

  7. Origineel geplaatst door Studentje
    Ik zet toch m’n twijfels bij de samenstelling van deze lijst. Hoe kan Philips een wardevollere merknaam zijn dan Heineken of Shell? Die laatste twee zijn international toch echt een stuk groter.

    Phillips heeft een veel en veel grotere productrange en marge.

  8. @Dawood: Daar heb je gelijk in. Maar we hebben het hier over merkwaarde, niet over de grote van de omzet of de winst. In dat opzicht zijn er nog wel grote bedrijven dan Apple (ik noem een Samsung).
    De merkwaarde gaat mijns inziens meer om bekendheid van een merk en het gevoel dat mensen daarbij hebben. Dan is een merk als Heineken toch echt groter dan het internationaal gezien kleine Philips.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.