Reacties voor: Apple lanceert nieuwe App Store-abonnementendienst ‘binnenkort’

Apple heeft vanavond tijdens de lancering van The Daily geen nieuwe abonnementendienst aangekondigd. Wel volgt een aankondiging zeer binnenkort.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 28 reacties

  1. Sorry, maar ik ben op het moment helemaal klaar met Apple. Daarnet zoveelste keer een éénzijdig veranderde licentieovereenkomst met de iTunes store kunnen “tekenen” (dwz. knarsetandend akkoord gaan).
    Terwijl ik het geloer van Apple welke apps ik hoevaak gebruik, welke kranten er in de Appstore mogen komen, welke artikelen ik lees enz. helemaal zat ben.
    Deze idioterie is mij nooit voorgehouden toen ik dat ding kocht, en ik hoef er ook niet verder in mee te gaan in wat ze me achteraf in de broek schuiven.
    Ik vind mijn privacy van een groter belang dan de hele Appstore omzet die ik maak dus ik vind wel een andere weg om developers en journalisten te betalen voor hun diensten.
    De rozen, Jobs.

  2. Iedereen loopt wel te zeuren over die Sony-reader, maar Apple wil het gewoon zo simpel mogelijk houden voor de gebruikers. En dat is volgens mij toch echt door alles via je Apple-account te betalen.

  3. Mooi, ik ben de eerste die een abonnement neem op The daily, hopelijk eindelijk een volwaardige digitale krant, die niet een slap aftreksel is van een dode bomen editie!
    Mooie reden om een iPad te kopen. 😀

  4. Als ze nou maar geen abonnementendienst voor de apps gaan lanceren, want dan koop ik geen apps meer. =p

  5. Ik wil Steve jobs terug!!!!

  6. Ah, loop niet te zeiken over je privacy. Het woord privacy bestaat al niet meer sinds google het internet heeft overgenomen.

  7. Dus moet je je er maar bij neerleggen?? Als iemand wil “zeiken” dan heeft hij het recht om te zeiken! Weet ook niet precies wat ik hier allemaal van moet vinden

  8. Ik heb ook al een tijdje tot volle tevredenheid een abonnement op push-berichten in de iPC app, dus The Daily is in mijn ogen niet de eerste 😉

    [reclame]
    http://itunes.apple.com/us/app/ipc/id344453813?mt=8
    [einde reclame]

  9. Apple is de nieuwe Microsoft, op het moment dat ze groter ( monopoly positie ) worden is de klant niet meer het middelpunt, maar het eigen belang, ik ben blij als ik van dat kras gevoelige overdreven dure pis ding af ben.
    Nieuwe features van de iPhone 5 zal zeker weer iets zijn wat alle andere toestellen al jaren kunnen.
    Ik wilde al van de iPhone af, maar nu weet ik het heel erg zeker.

  10. Dat is wel even wat anders: iPc is een zelfst. en kritische medium dat voor zijn inkomsten niet afhankelijk is van Apple.
    Vind ik helemaal top.
    Maar dat uitgevers aangewezen zijn op gedwongen winkelnering van de AppStore, financieel afhankelijk worden van Apple (met alle gevolgen van dien voor de persvrijheid) en daar dan ook nog door Apple zelf beconcurreerd worden, dat willen zij zelf niet, wij lezers niet en alleen Apple zelf.
    Het is machtsmisbruik (time to market) & je reinste belangenverstrengeling.
    OK het zal allemaal kunnen (de wetgeving loopt altijd een eeuwigheid achter) maar wij moeten dit niet willen.

  11. Origineel geplaatst door Daejji
    Dus moet je je er maar bij neerleggen?? Als iemand wil “zeiken” dan heeft hij het recht om te zeiken! Weet ook niet precies wat ik hier allemaal van moet vinden

    Nee hoor, want je hebt 1 vergelijkbaar alternatief voor de iPhone, en dat is een Android-telefoon (ik vind Blackberry net even wat anders, zeker qua touchscreen telefoons). En van wie was Android ook alweer? Juist, van Google, en privacy bestaat inderdaad niet bij Google. Dus stap lekker over op Android, dan ben je net zoveel privacy kwijt.

  12. Origineel geplaatst door Rufus den Zeeperd
    Dat is wel even wat anders: iPc is een zelfst. en kritische medium dat voor zijn inkomsten niet afhankelijk is van Apple. Vind ik helemaal top. Maar dat uitgevers aangewezen zijn op gedwongen winkelnering van de AppStore, financieel afhankelijk worden van Apple (met alle gevolgen van dien voor de persvrijheid) en daar dan ook nog door Apple zelf beconcurreerd worden, dat willen zij zelf niet, wij lezers niet en alleen Apple zelf. Het is machtsmisbruik (time to market) & je reinste belangenverstrengeling. OK het zal allemaal kunnen (de wetgeving loopt altijd een eeuwigheid achter) maar wij moeten dit niet willen.

    Afhankelijk is misschien een groot woord, maar waar denk jij dat 30% van de aankopen van iPC-push heen gaan? Naar Apple dus..

  13. Origineel geplaatst door Gerardus89
    Dus stap lekker over op Android, dan ben je net zoveel privacy kwijt.

    Het gemakkelijkste antwoord, achteraf.
    Was daarmee gekomen voor de lock-in van de AppStore, alle éénzijdige wijzigingen van licentievoorwaarden enz.
    Bovendien slaat het nergens op.
    Als ik een BMW koop, wil ik ook niet achteraf opeens vastzitten aan door BMW goedgekeurde tolwegen en door BMW gedistribueerde benzine enz.
    “Koop dan een Skoda” => Ja, de rozen !

  14. Het zijn toch gewoon regels van Apple? Daarmee moet je akkoord gaan, tenzij je wil overstappen naar een heel ander platform. Met al dat gezeik, geklaag en ontevredenheid veranderd er toch niets. En dat Apple 30% houd, daar hebben ze hun volste recht toe. Het gaat tenslotte wel over hun iOS en hun uitgewerkte ideeën.

  15. Origineel geplaatst door Rufus den Zeeperd
    Origineel geplaatst door Gerardus89Dus stap lekker over op Android, dan ben je net zoveel privacy kwijt.Het gemakkelijkste antwoord, achteraf. Was daarmee gekomen voor de lock-in van de AppStore, alle éénzijdige wijzigingen licentievoorwaarden enz. Bovendien slaat het nergens op. Als ik een BMW koop, wil ik ook niet achteraf opeens vastzitten aan door BMW goedgekeurde tolwegen en door BMW gedistribueerde benzine enz.

    Apple en BMW zijn ook weer niet te vergelijken.
    Als je niet akkoord gaat met de voorwaarden van Apple, houdt dan op. Verkoop je iPhone, dit had je wel kunnen verwachten. Want uiteindelijk vraagt elk bedrijf meer informatie terug, voor meer geld en wil alles voor zichzelf. Hoe goed Apple ook naar de consument is, het is net als ieder ander bedrijf opgezet om winst te maken.
    Dat zullen ze dus ook doen door hun voorwaarden dusdanig te veranderen dat er informatie kan worden verkocht naar derden (met of zonder persoonlijke informatie). Nou zal Apple dat laatste wel niet snel doen met de App Store en de iTunes-accounts, dus zit er maar niet te veel over in.
    Nogmaals: als je het er niet mee eens bent, stap dan op, eis geld terug en ga lekker je privacy laten schenden bij een ander alternatief.

  16. Daarom heb ik ook een android apperaat

  17. Is er niemand bang dat het straks over is met gratis updates van je app’s.
    Het gaat wel erg gemakkelijk worden om een abbo af te moeten sluiten voor je een app kan gebruiken en updaten?

  18. @grutte pier
    Ik had o.m. voor AAPL gekozen omdat GOOG fout is. Maar Apple zit net zo hard ongevraagd klantgegevens te verkopen als Google (https://www.iculture.nl/103647/kwart-van-geinstalleerde-iphone-downloads-wordt-nooit-opgestart/)
    Het gaat niet zozeer om mijn keuze alswel de kwalijke strategie van deze “top”bedrijven.
    Wijzen naar een even c.q. nog kwalijker bedrijf helpt niemand.

  19. Ik zeg over 5 jaar is er geen rendabele business meer te behalen uit de Appstore… Webbased content everywhere for every device…

  20. Pfff mensen mensen mensen
    Even wat dingen!
    1. Privacy is er allang al niet meer en is er nog nooit echt geweest!
    Geloof me een site als nu.nl kan, als ze dat willen, van elk ip-adres de voorkeuren van nieuws geven
    Google kan je zoektermen opslaan en Apple weet je Apps, muziekvoorkeur en telefoonnummers als ze dat willen( net zoals elk ander merk)
    De enige privacy die je nog heb zijn de gedachtes in je hoofd, mits je niet twittert ofzo!
    We leven gewoon in een soort van informatie cocoon. Prima toch? Zolang ze maar niet voortaan alvast me onderbroeken klaarleggen bij de winkel als ik dat net tweet vind ik het best!

  21. Blabla, bla, bla die bla, die bla. Zus en zo, zo en zus, dit en dat.

    Al sinds dag 1 dat mensen een bepaalde vorm van bedrijfsvoering uitvoeren worden de gegevens van klanten gebruikt voor statistieken, inzicht in de markt, verbeteren van producten, nieuwe producten etc.

    De laatste tijd is menig schaap de mening van een andere schaap aan het volgen en springen ze allemaal over hetzelfde domme hekje heen. Opeens is het allemaal zo verschrikkelijk. O.. o.. wat een drama.

    Het is nooit niet anders geweest. En als je het niet fijn vind, ga dan naar de rimboe toe. Elk bedrijf van klein tot groot, alle organisaties en regeringen gebruiken de gegevens van klanten en inwoners, mostly voor inzage en verbetering.

    Net zoals jij ook elk jaar zo veel mogelijk info probeert te verzamelen om je keuze zo goed mogelijk (en beter dan voorheen) wat betreft de politieke partij waarop je stemt.

    Net zoals jij zo veel mogelijk wilt weten over de buurt, zodat je weet of je kinderen wel veilig buiten kunnen spelen.

    Net zoals jij zoveel mogelijke info verzamelt over energieaanbieders en daarop bijna elk jaar weer je keuze bepaald.

  22. Nou, ik vind ook dat Apple wel een beetje overdrijft!
    In windows (ja, dat is vast weer geen goede vergelijking) kun je tenminste nog je IP verbergen…

  23. @Grutte Pier: Wat ik hier op wil aanvullen als redelijk nieuwe mac gebruiker. Apple heeft met zijn producten iets op de markt gebracht wat aanslaat en verkoopt en tot discussie oproept. De reden daarvan is volgens mij nog altijd omdat Apple iets levert wat eigenlijk in de praktijk blijkt aan te sluiten bij wat een flinke groep mensen graag willen. Een ” ding” dat degelijk is het doet en op een makkelijke en intuïtieve manier laat doen waar je om vraagt. Natuurlijk zal iedereen daar ook weer een mening over hebben en dat is OK. Maar zo is het tenslotte wel zie de verkopen ondanks alle commentaar. Een consequentie daarvan is dat Apple ook moet zorgen dat die dingen blijven doen wat waar ze voor gekocht zijn. Dat de totaal beleving van het apparaat waar is en blijft. Dan moet je dus bewaken dat dit ook gebeurt. En dat kan alleen als je daar heel consequent in blijft. Een ipad waar apps van crashen, vastlopen, BSOD veroorzaken hebben een negatief invloed op de beleving van zo’n app.
    Ik accepteer de controle voor de wetenschap dat mijn macbook, ipad, iphone het doet zoals ik denk nee voel dat hij het moet doen.

    Winsten, licentieovereenkomsten, take it of leave it mentaliteit ………. ja misschien waar, maar ik heb een iPad, iPhone en of MacBook die me niet in de steek laten, leveren wat ze moeten en niet of nauwelijks, chrashen, vastlopen, anders doen dan ik wil. De apps die ik heb doen wat ze moeten doen. Als ik er teleurgesteld in ben is het dat de app niet levert wat de maker beloofd, maar niet dat hij “niet goed draait” .

  24. En mag er dan gezegd worden. Je hoeft het niet via Apple te doen. Je hoeft geen app te maken, al vraagt de wereld erom. Hadden ze zelf maar een apparaat moeten bedenken. Of is dat dan weer niet eerlijk?

    Want ik kan nog steeds een krant kopen. En een krant kan failliet gaan, of zelf een oplossing zoeken, of je doet mee met Apple en je gaat niet ten onder.

    Of mag je dat dan weer niet zeggen anno 2011?

  25. Origineel geplaatst door hfd
    Daarom heb ik ook een android apperaat

    nee die houd rekening met je privacy

  26. Ik vraag me af hoe lang het gaat duren voordat Skype & Hyves hierdoor in de problemen komen. Daar moet je het tegoed ook buiten de App Store kopen en dat komt nu ook op de rand van de voorwaarden. Zoals de Skype belabonnementen. Misschien moet je straks wel met iTunes tegoed betalen binnen de app of kun je niet meer betalen via de Hyves app (als dat überhaupt wel gedaan wordt).

  27. Origineel geplaatst door hfd
    Daarom heb ik ook een android apperaat

    Leuk man, Google weet dus alles over je? Van het aantal SMS’jes dat je verstuurt tot wat je vanavond gaat eten omdat je een lekker recept opgezocht hebt…? Dit is best een nette quote hierop 🙂

  28. @Rufus den Zeeperd: wat een onzin als je gewoon wat koopt wat goed werk moet je apple hebben en al dat gelul over privacy

    kom op zeg wat willen ze nu weten van jouw leven

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.

Reacties voor: Apple lanceert nieuwe App Store-abonnementendienst ‘binnenkort’

Apple heeft vanavond tijdens de lancering van The Daily geen nieuwe abonnementendienst aangekondigd. Wel volgt een aankondiging zeer binnenkort.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 3 reacties

  1. Ik lees telkens op Nederlandse sites dat Applealleen in-app aankopen en subscriptions toe wilt staan, maar een reactie van Apple zelf zegt juist dat ze willen dat beide mogelijk is:
    Apple’s made no change to its App Store Guidlines, it’s simply enforcing a rule that’s been in them all along: apps that offer purchases elsewhere must support in-app purchases as well. “We have not changed our developer terms or guidelines,” company spokesperson Trudy Miller told me. “We are now requiring that if an app offers customers the ability to purchase books outside of the app, that the same option is also available to customers from within the app with in-app purchase.”

  2. Zojuist de app gedownload en geinstalleerd. Ziet er mooi uit. Een beetje schokkerig en de video is wat aan de lage kwaliteit. Al om al bevalt hij me tot nu toe. We wachten de twee weken free trail af, mischien daarna een iaar abonnement.

  3. Als ze de bugs in de App gad strijken is dit een goed voorbeel te noemen van een krant voor de ipad met “MEERWAARDE”.

    En Hoe? door de beleving die je hebt tijdens het lezen. simpel een PDFje laten downloaden en die via omwegen voor een via omslachtige betaalwegen aanbieden is niet de weg. dat snapt apple ook. Dit is een mooi voorbeeld hoe het wel kan en hoe een krant of magazine naar een nieuw plateau getild kan worden.

    Nu mag de rest van de kranten van mij volgen met its soortgelijks via het zelfde abbonnements en betaal model als de Daily en ik zeg dan gelijk de papieren edities op.

    Deze krant zal misschien het zelfde nieuws brengen als vergelijkbare kranten alleen de manier waarop het je voorgeschoteld word is nu veel interessanter en inter-actiever.

    Men heeft het her en der over dat de animo voor iPad kranten begon af te zwakken omdat het gimmicky er nu wel vanaf is. Ik denk dat de manier waarop the daily het aanpakt interessant genoeg is en blijft waardoor de klanten wel zullen blijven terug komen.

    als je de krant in beweging wil zien kijk dan hier http://www.youtube.com/v/KHILJBw-104?fs=1&hl=nl_NL&rel=0

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.