Reacties voor: Apple gaat kapotte powerknop iPhone 5 gratis repareren

Apple heeft een reparatieprogramma voor de iPhone 5 aangekondigd. De sluimerknop van de iPhone 5 kan defect gaan bij een klein aantal toestellen.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 67 reacties

  1. Serienummer ingevoerd. Mijn iPhone 5 komt in aanmerking voor een herstelling, goed zo. Maar, er is geen enkel probleem met de aan/uit knop van dat toestel. 😉

  2. Perfecte timing. Ik was een van de eerste kopers en mijn aan/uit knop heeft het 3 weken geleden begeven.

  3. Je hebt sowieso recht op 2 jaar garantie. Of Apple dat nu leuk vindt of niet 🙂

  4. Het nut hiervan ontgaat mij een beetje. Als die knop kapot is en je toestel valt niet binnen die serie dan kun je deze ook gewoon onder de garantie laten vervangen. Hoeft niet via een Apple store te gaan,daarvoor kun je gewoon terecht in de winkel waar je het toestel hebt gekocht. Dit probleem speelt dan ook niet alleen bij de iPhone 5,maar is al langer een zwak punt van meerdere iPhone modellen.

  5. Heb weer geluk. Was al serieus aan het vloeken omdat deze knop al een tijdje niet meer werkte. Was het al van plan deze te laten repareren. Dank zij jullie weet ik nu dat ik deze gratis kan laten herstellen. I thank you all

  6. Mijn iPhone komt ook in aanmerking. Ik heb dit probleem ook op de iPhone 4 gehad maar heb nu nog geen probleem. Betekend het feit dat mijn iPhone in aanmerking komt dat er dus ook iets mis is (al merk ik het nu nog niet) in andere woorden, is het verstandig sowieso met je iPhone terug te gaan als je in aanmerking komt?

  7. Ik heb al twee keer (gratis) een iPhone 5 laten omruilen omdat de sluimerknop het niet deed…

  8. Komt wel in aanmerking maar functioneert nog prima, dus maar effe geen week zonder iPhone.

  9. Heb dit probleem al eerder gehad.. Vorig jaar rond deze periode begon mijn sluimerknop kuren te vertonen, destijds bij de Apple Store kreeg ik direct een nieuwe mee. Ken overigens meer mensen met dezelfde problemen, raar dat ze hier nu pas mee komen..! Degene die me destijds hielp bij de Apple Store zei dat die problemen toen al regelmatig voorkwamen…

  10. @Base: dit is wel degelijk een iPhone 5 probleem, ik ben namelijk twee maanden geleden aan mijn derde iPhone 5 begonnen omdat steeds de sluimerknop kapot ging. Apple wist daar al langere tijd vanaf, heb ik me laten vertellen door een voormalig werknemer, en daarbij komt dat ik nog 3 anderen ken die hetzelfde hebben gehad. Je gaat naar de Apple store in A’dam en je krijgt echt direct een nieuwe, dat is dan wel weer fijn. Beetje jammer alleen dat dat niet eerder erkend is. Toch een apparaat van 800 euro!

  11. @Rik: Dat dacht ik ook, totdat ik bij de Apple Store weer naar huis werd gestuurd. Ik heb samen met mijn baas in de rij gestaan bij de introductie van de iPhone 5 bij de Apple Store. Hij heeft de telefoons toen betaald met de creditcard van de zaak. Gevolg… geen twee jaar consumenten garantie, alleen de normale één jaar. 🙁

  12. Haha ik zit ook in de serie dus was effe verder kijken maar lees dat je zoek mijn iPhone uit moet zetten iemand enig idee waarom?

  13. Ook probleem mee gehad, en in A’dam, omgewisseld voor nieuwe (?) bij Applestore.

  14. @Jordy: Ja dat moet want anders kan je hem niet helemaal resetten. Je moet hem zeg maar “leeg” opsturen.

  15. Dit is niet alleen een iPhone 5 probleem. M’n vriendin en ik hebben beide nog een 4s, bij alletwee heeft de sluimerknop het begeven 🙁 net buiten garantie natuurlijk

  16. Die van mij begaf het in februari 2013 (na steeds minder respons te geven) Kreeg meteen een nieuwe in de Apple store in Amsterdam. Huidige is perfect. Maar zoals iemand eerder zei; hoezo een apart programma als ze m toch al omruilen?

  17. Dit valt ook onder je normale garantie…

  18. Dat de knop niet werkt had ik al in december ’12 . Meteen door ups laten ophalen en 3 dagen later had ik een nieuwe iPhone 5 thuis. Kosteloos !

  19. Dit verbaast me eigenlijk niks. Heb al erg veel reparaties gehad voor powerknopjes. Heb wel te doen met de medewerkers van Apple die de reparaties mogen gaan doen. Is niet bepaalde de eenvoudigste klus…

  20. Krijg je waarschijnlijk een refurbished of een reparatie?

  21. Half jaar geleden ook gehad ff gebeld met kpn en binnen 16 uur had ik een nieuwe werd netjes thuis omgeruild

  22. Bij mij vorig jaar al onder garantie vervangen, kreeg gelijk een refurbished toestel opgestuurd

  23. Probleem ook gehad. Nette regeling vanuit Apple. Na opgeven bij Apple van het probleem stond de volgende dag een meneer aan de deur om hem op te halen en 2 dagen later had ik een nieuwe thuis. Wel een refurbished..

  24. mijn thuisknop werkt niet altijd helemaal, ikkom in aanmerking. maar ik heb jailbreak dus kan ook zijn dat die knop daarom niet werkt

  25. Ik ben benieuwd hoe dit probleem is ontstaan, informatie?

  26. Ik heb deze zomer hetzelfde probleem gehad.
    Had de iPhone via de online Apple Store gekocht.
    Heb de maandag gebeld, dinsdag zijn ze hem bij me thuis komen ophalen en vrijdag had ik al een nieuwe.
    Wel een zeer vervelend probleem..

  27. Ik krijg die van mij helemaal niet meer aan met de aan/uit knop. Dit is dezelfde knop neem ik aan?

  28. Perfect mijne heeft het ook een paar weken geleden begeven en ja hoor ik kom in aanmerking.

  29. Ik kom in aanmerking, dus vrijdag sta ik in de store 😛

  30. als je hem opstuurt per post, heb je dan ook iets in handen mocht er iets gebeuren (zoals verloren geraken bij de Post) zodat je toch zekerheid heb dat je hem terugziet?

  31. Heb je in de tussentijd een vervangde iPhone?

  32. Komen ze er nu mee af..

  33. @Tbz: Ik zeg ook niet dat dit geen iPhone 5 probleem is,ik zeg dat t niet slechts een iPhone 5 probleem is. Met andere woorden: dit probleem speelde ookal bij de 3G(s) en 4(s).
    En ze ruilen je telefoon in Amsterdam indd om,mits je toestel niet ouder is dan 1 jaar!

  34. Jammer , ik heb al een tijdje hetzelfde probleem met de aan/uit knop…
    Heb me toestel vanaf de releasedatum en is nu meer dan een jaar oud.
    Wat is het voordeel om naar de Apple Store te gaan, als je bij je provider nog garantie heb?

  35. Ik kom in aanmerking maar ik heb met de knop nog nooit problemen gehad.
    Is het verstandig om de iPhone toch binnen te brengen of niet??

  36. @Beef: Gewoon even bellen naar Apple support. Die man die mij twee weken geleden hielp, vertelde dat je soms zelfs langer dan twee jaar recht hebt op garantie. Je kan het altijd proberen 🙂

  37. Als u een leentoestel nodig hebt tijdens het onderhoud aan uw iPhone, hebben deelnemende Apple Stores iPhone 5-modellen (alleen 16 GB) beschikbaar.

    Opmerking: om gebruik te maken van deze optie moet u een Apple Store of een erkende Apple-serviceprovider bezoeken en geen draadloze aanbieder.

    Niet onbelangrijke informatie.

  38. Heb een iPhone die in aanmerking komt, maar heb de reparatie begin dit jaar zelf al laten uitvoeren en betaald… Graag suggesties hoe en waar ik verhaal kan halen. Dank!

  39. Heb dat probleem ook gehad met m’n iphone. Had hem ook snel na de release gekocht. Toen de knop niet meer werkte ging ik hem in garantie omruilen bij Mobistar. De iPhone die ik nu heb komt niet meer in aanmerking. Hopelijk komt het probleem dan ook niet voor hé… 🙂

  40. Mooie regeling, maar wel raar dat ze willen dat je iOS 7 draait. Is dat misschien een extra hulpmiddel om zoveel mogelijk mensen op het nieuwste OS te laten draaien? 🙂

  41. Hmm… Ik heb geen last van de power knop maar de volume knopjes die bagger werken. Ik hoor sowieso om mij heen dat de 4S wat beter gebouwd is dan de 5 (S). Wat is jullie ervaring?

  42. Yeeey, wat fijn! Mijn powerknop is sinds de tweede week dat ik m’n iPhone 5 hebt al stuk, inmiddels al ruim een jaar leef ik met een defecte aan/uit knop… En serienummer klopt ook nog eens 🙂

  43. Ik kreeg gewoon een compelete nieuwe telefoon mee 4 maanden geleden! Ook iphone 5… Sluimerknop defect, meer niet

  44. Ik had als een van de eersten een iPhone 5. En jawel, na paar maanden ging die knop stuk, erg irritant. Zonder mankeren werd deze omgeruild bij Apple Store. Net serienummer van deze iPhone ingevuld en verdomd, ook deze iPhone kan het probleem krijgen – maar het ding vertoont totaal geen kuren. Omdat ik weet hoe irritant zo’n defecte knop is, ga ik mijn toestel zeker preventief ter reparatie aanbieden. Ik ga deze gewoon bij de Apple Store inleveren zodat ik een leen toestel meekrijg, helaas alleen 16 GB, dus ik moet mijn toestel eerst drastisch opruimen. Projectje voor september / oktober. De recall is geldig tot 31 december, daarna moet je het weer zelf bekostigen.

  45. Origineel geplaatst door Dimitri
    Ik heb deze zomer hetzelfde probleem gehad.
    Had de iPhone via de online Apple Store gekocht.
    Heb de maandag gebeld, dinsdag zijn ze hem bij me thuis komen ophalen en vrijdag had ik al een nieuwe.
    Wel een zeer vervelend probleem..

    vraag me af hoe jij en anderen dit voor elkaar krijgen… Ik heb van pure frustratie over de Apple garantie aanvragen al spullen maar weggegooid…. Hoe doen jullie dat? Of heb ik iedere keer de verkeerde personen aan de lijn?

  46. Nu nog een gratis vervanging voor de homeknop – op veel iPhone modellen – die vaak slecht wordt of het begeeft.
    Op het plaatje staat trouwens een iPhone 5S. De iPhone 5 heeft geen Touch ID

  47. Toen mijn iphone 5 knop na een jaar naar de klote was, haalde ze de iphone kosteloos op en binnen 2 werkdagen een nieuwe iphone in de bus

  48. Geldt dit ook voor toestellen die via andere regulaire punten gekocht zijn als bij Apple zelf?

    En mijn oplaadinput is niet meer goed, kunnen ze dat daar ook vervangen, of?

  49. Probleem was bij mijn iphone 5 (ontvangen op launch dag) na een half jaar al. En was toen al bekent bij Apple. Ik had de keuze deze een week kwijt te zijn of voor 30 euro gelijk om te laten wisselen…

  50. Ik heb hetzelfde probleem met de iPhone 5 (eerste generatie) valt ook in de garantie dacht ik. Maar Apple zegt u heeft de telefoon niet via onze Applestore gekocht maar bij T-Mobile. Dat betekent dat wij niets voor u kunnen doen. U heeft dan 1 jaar garantie bij Apple. De 2 jaar garantie heeft u bij het bedrijf dat u de iPhone heeft verkocht. Wij kunnen het repareren maar dat kost (samen met de batterij vervangen 240,-)

    T-Mobile geeft niet thuis, die zijn onbereikbaar en bouwen zo ontzettend veel clausules, facades en andere obstakels zodat je daar niet geholpen wordt. Zelf in de winkel zeggen ze, u heeft uw iPhone online besteld, dus moet u uw zaken ook online regelen. T-Mobile Klanten Terreur!

    Ik hoop dat Apple deze fout echt herkent. Ik neem m’n iPhone mee naar San Francisco, daar doen ze tenminste niet moeilijk. (Uit ervaring bij een vorig probleem toen met mijn mac book).

  51. Beter bij mij is dit al de 2e keer. Word er knetter gek van

  52. Niet alleen de iphone 5 maar ook de 4s heeft dat probleem, tenminste bij mij

  53. Ik lees net op mac rumours dat je het toestel ook in kunt ruilen voor een nieuw toestel: je krijgt dan $350 voor je huidige toestel – je moet hier dan wel specifiek om vragen. Of dit in NL ook mogelijk is?

  54. Vanmiddag in de store in A’dam geweest. Het programma zou pas vanaf 2 mei ingaan en zou m’n tel een paar dagen kwijt zijn??
    Effe 2x op en neer en dan een paar dagen zonder tel.

  55. Toch mooi dat ze een fout toegeven als die er is raar of zelden. Proficiat.

  56. Iemand enig idee of ze het toestel wat je inlevert herstellen of omruilen?
    Ik heb namelijk wat krasjes op het scherm en de omlijsting, dus zou mooi zijn als ik op deze manier weer een splinternieuwe (refurbished welliswaar) zou kunnen bekomen. Mijn sleep button heeft dit probleem en het serienummer komt in aanmerking…

  57. Mijn serienummer komt daar ook voor in aanmerking alleen vertoont mijn telefoon het probleem niet.
    Op de supportpagina staat ‘Apple vervangt kosteloos het mechanisme van de sluimerknop op de iPhone 5-modellen die dit probleem vertonen en die een serienummer hebben dat in aanmerking komt.’

    Maar die van mij vertoont (nog) geen problemen.
    Kan ik mijn telefoon preventief laten repareren of moet ik dat pas doen als probleem op treedt?
    En zo ja, zou deze gratis reparatie dan nog wel gelden?

    Wie weet hoe de regels hiervoor zijn?

  58. kan ik mijn iphone terug jailbreaken als ik hem laat herstellen?

  59. Origineel geplaatst door Zakhooi
    Mijn serienummer komt daar ook voor in aanmerking alleen vertoont mijn telefoon het probleem niet.
    Op de supportpagina staat ‘Apple vervangt kosteloos het mechanisme van de sluimerknop op de iPhone 5-modellen die dit probleem vertonen en die een serienummer hebben dat in aanmerking komt.’Maar die van mij vertoont (nog) geen problemen.
    Kan ik mijn telefoon preventief laten repareren of moet ik dat pas doen als probleem op treedt?
    En zo ja, zou deze gratis reparatie dan nog wel gelden?Wie weet hoe de regels hiervoor zijn?

    Ik zit dus met dezelfde vragen en ben daar ook wel benieuwd naar!

  60. Apple zegt dat er een iPhone 5 ter vervanging beschikbaar is. Daar wisten ze in delft niets van en na enig zoeken blijkt dat alleen in de Apple stores in A’dam en H’lem te zijn. Daar heb ik dus niks aan. En die nanosim past in geen ander oud toestel dus zit ik een week zonder. En dat is een hele slechte service van Apple.

  61. dan kun je toch een sim adaptor gebruiken.

  62. Vandaag de iPhone binnengebracht, moest een factuur hebben maar had het thuisvergeten. Nou heb ik een factuur maar is deze niet van Apple store maar van een gewoon gsm winkel. Zouden ze de iPhone vervangen of niet omdat ik het niet bij hun heb gekocht? Heb het vergeten te vragen tuurlijk :p

  63. Origineel geplaatst door Patrick
    Vandaag de iPhone binnengebracht, moest een factuur hebben maar had het thuisvergeten. Nou heb ik een factuur maar is deze niet van Apple store maar van een gewoon gsm winkel. Zouden ze de iPhone vervangen of niet omdat ik het niet bij hun heb gekocht? Heb het vergeten te vragen tuurlijk :p

    Afgelopen zaterdag mijn 5 weggebracht met nota van een internetwinkel en geen problemen ondervonden!

  64. Ik heb mijn iPhone 5 net terug van Apple, perfect geregeld moet ik zeggen. Na aanmelding (waar niet eens om de factuur werd gevraagd) werd het toestel bij me gehaald en terug gebracht met UPC. Ongeveer een weekje weg geweest.

  65. Je moet gewoon naar een Apple store gaan even bellen met Applecare en een afspraak inplannen ik ga morgen naar Haarlem met 2 x iPhone 5 en krijg kosteloos twee leen toestellen mee terug omdat de fout bij Apple zit en de reparatie tot 10 dagen kan duren ze worden opegestuurd….effe thuis dan de back-up op terugzetten en je zit niet zonder telefoon.
    Leen toestel is een 16Gb variant
    Heef niks te maken of je wel of geen garantie hebt of waar je hem hebt gekocht of een verzekering hebt afgesloten !!

  66. Laat je telefoon niet via een Amac-winkel opsturen. Ik kreeg een bericht dat uit onderzoek gebleken is dat mijn iPhone ‘open is gemaakt door een derde partij’ (ze hebben vingerafdrukken gevonden en een lipje bij de batterij zat niet goed). De iphone is nooit opengemaakt door een derde partij, maar gewoon op een normale manier gebruikt.

    Wel € 42,50 moeten betalen, maar de knop is dus niet gemaakt.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.