Reacties voor: Apple kondigt programma aan voor vervangen oordopjes

Apple is een vervangingsprogramma gestart voor defecte oordopjes. De actie lijkt in eerste instantie vooral voor de iPod shuffle bedoeld, maar kan ook worden aangewend voor problemen met oordopjes van de iPod touch of de iPhone.
Jeroen Reumkens -

Reacties: 51 reacties

  1. Ik had zaterdag nieuwe oordopjes gekocht (van apple uiteraard), en de verkoopster melde me dat ik mijn kassaticket moest bewaren want ik heb 6maanden garantie op de oortjes..
    Zelfs als gewoon een oortje het niet meer doet na een X aantal tijd (waar ik wel eens last van heb)

  2. @Wesley
    Ja maar aan een half jaar garantie heb je weinig als je de oortjes bv in mei vorig jaar hebt gekocht.
    Daarnaast vind ik de oortjes van Apple overdreven duur vergeleken met de kwaliteit

  3. Zijn er echt mensen die muziek luisteren door die dingen?

  4. Ik had onmangs ook problemen met de volume knoppen op de oortjes van mijn iphone, maar ik merkte dat de jack niet volledig naar binnen geduwd kon worden, ik heb een paperclip genomen, (na eerst wa zoeken op internet) en er een hoop vuil uit gehaald, sindsdien kan ik de jack er weer volledig induwen en gaan mijn volume knoppen en voice control knoppen weer 😀

  5. Ik kan niet het doen! 🙁

    ”Please note: Our records estimate that service coverage for this product has expired, though some parts or accessories may be covered. Choose a service option below to learn about pricing.”

  6. Fijn, komen ze nu mee. Ben al met het vierde setje bezig. De laatste keer toen ik ernaar vroeg konden ze er niks aan doen.

  7. Origineel geplaatst door Le0: Zijn er echt mensen die muziek luisteren door die dingen?

    Ik vind de functieknoppen geweldig, ze zijn ook geweldig om mee te belle, en ik vind ze persoonlijk nog stijlvol ook 🙂
    En ze zaten er gratis bij, dus ga ik geen geld uitgeven aan andere oortjes

  8. Origineel geplaatst door Dieter
    En ze zaten er gratis bij, dus ga ik geen geld uitgeven aan andere oortjes

    Tot je een keer andere oortjes gehoord hebt van fatsoenlijke kwaliteit, die wel goed zitten. Dan wil je echt niet meer terug.

  9. Ja lekker handig.. Je moet een credit card hebben in geval van een non-return boete.

    Heb ik dus niks aan.

  10. Dan vul je toch een nieuwer serienummer in?
    Lijkt zo lek als een mandje, deze administratie.

  11. Ik heb nog 3 setjes liggen van de aangekochte apple producten die ik heb… Uberhaupt nog niet eens uitgepakt :’)

  12. Ik krijg de een melding dat ik geen garantie meer heb op mijn iPhone 3G (1,5 jaar oud). Linker oordopje is zachter als de rechter en knopje voor pauzeren en opnemen gesprek doet het niet meer. Apple pagina verwijst me naar T-mobile. Betekent dit dat ik naar een T-mobile shop moet gaan?

  13. Origineel geplaatst door Chantal
    Ik krijg de een melding dat ik geen garantie meer heb op mijn iPhone 3G (1,5 jaar oud). Linker oordopje is zachter als de rechter en knopje voor pauzeren en opnemen gesprek doet het niet meer. Apple pagina verwijst me naar T-mobile. Betekent dit dat ik naar een T-mobile shop moet gaan?

    Ja.

  14. Ik probeer al voor de zoveelste keer het formulier in te vullen. Al eerder een maand geleden geprobeerd, nu voor de vierde keer omdat ik dacht dat het nu wel zou werken. Maar weer de melding, na lang alle formulieren te hebben ingevuld: “We’re sorry, the transaction cannot be completed at this time. Please try again later or contact us.”

    Zeer frustrerend…

  15. Ik had eerder al vertelt dat mijn oordopjes kapot waren nou ik heb gewoon nieuwe gekregen via T-Mobile moest wel 1 maand wachten voordat ik ze had maar toch splinter nieuw das ook leuk

  16. Allemaal leuk en aardig, maar je kunt via Apple al jaren nieuwe oordopjes krijgen op deze manier. Het probleem is alleen dat je wél eerst een creditcardnummer moet opgeven (ook te lezen op de support-pagina), dus het is zeker niet voor iedereen weggelegd.

  17. Voor mij zijn de oordopjes van Apple altijd al een toonbeeld van slecht design geweest. Ze vallen er voortdurend uit.

  18. Die dopjes van Apple zijn wel van zulke slechte kwaliteit!! Zowel in gebruik als in houdbaarheid
    zelfde geld voor de oplader ook een stuk goedkope rommel wat snel uit elkaar valt

  19. Origineel geplaatst door Bas van der Ploeg
    Allemaal leuk en aardig, maar je kunt via Apple al jaren nieuwe oordopjes krijgen op deze manier. Het probleem is alleen dat je wél eerst een creditcardnummer moet opgeven (ook te lezen op de support-pagina), dus het is zeker niet voor iedereen weggelegd.

    En dat had ik niet gezien thanks bas. Nasty Apple! 🙂

  20. Origineel geplaatst door Chantal
    Ik krijg de een melding dat ik geen garantie meer heb op mijn iPhone 3G (1,5 jaar oud). Linker oordopje is zachter als de rechter en knopje voor pauzeren en opnemen gesprek doet het niet meer. Apple pagina verwijst me naar T-mobile. Betekent dit dat ik naar een T-mobile shop moet gaan?

    Dit probleem had ik ook al weken. Ik heb zelfs een nieuwe headset gekocht en die deed het ook niet. Ik heb toevallig een uur geleden de ingang voor mijn headset met een paperclip leeggehaald. Daar zat heel veel stof in. Nu doen alle functies van de headset, zoals pauzeren, opnemen geprek en Ipodfunctie, het weer perfect. Het proberen waard dus.

  21. Origineel geplaatst door alchemist
    Voor mij zijn de oordopjes van Apple altijd al een toonbeeld van slecht design geweest. Ze vallen er voortdurend uit.

    Kwestie van oorkussentjes er omheen doen. Ze zitten dan beter en het geluid is ook gelijk mooier/voller.

  22. Origineel geplaatst door Rodajo
    Origineel geplaatst door ChantalIk krijg de een melding dat ik geen garantie meer heb op mijn iPhone 3G (1,5 jaar oud). Linker oordopje is zachter als de rechter en knopje voor pauzeren en opnemen gesprek doet het niet meer. Apple pagina verwijst me naar T-mobile. Betekent dit dat ik naar een T-mobile shop moet gaan?Dit probleem had ik ook al weken. Ik heb zelfs een nieuwe headset gekocht en die deed het ook niet. Ik heb toevallig een uur geleden de ingang voor mijn headset met een paperclip leeggehaald. Daar zat heel veel stof in. Nu doen alle functies van de headset, zoals pauzeren, opnemen geprek en Ipodfunctie, het weer perfect. Het proberen waard dus.

    Bedankt voor de tip! Bij mij werkte het knopje al meer dan een jaar niet, heb er zelfs nieuwe oordopjes voor gekocht. Ik dacht dat de jack ingang kapot zou zijn, maar het was gewoon een beetje stof!

  23. Had ik ze nu maar niet weggegooid:P ik vind ze ttouwnens van slechte kwaliteid en belachelijk duur:s

  24. Origineel geplaatst door Dieter: Ik vind de functieknoppen geweldig, ze zijn ook geweldig om mee te belle, en ik vind ze persoonlijk nog stijlvol ook :-)En ze zaten er gratis bij, dus ga ik geen geld uitgeven aan andere oortjes

    Ieder zijn meug, maar ik heb liever oordopjes die goed blijven zitten en een goeie geluidskwaliteitvgeven.

  25. Origineel geplaatst door Robertoo
    Origineel geplaatst door RodajoOrigineel geplaatst door ChantalIk krijg de een melding dat ik geen garantie meer heb op mijn iPhone 3G (1,5 jaar oud). Linker oordopje is zachter als de rechter en knopje voor pauzeren en opnemen gesprek doet het niet meer. Apple pagina verwijst me naar T-mobile. Betekent dit dat ik naar een T-mobile shop moet gaan?Dit probleem had ik ook al weken. Ik heb zelfs een nieuwe headset gekocht en die deed het ook niet. Ik heb toevallig een uur geleden de ingang voor mijn headset met een paperclip leeggehaald. Daar zat heel veel stof in. Nu doen alle functies van de headset, zoals pauzeren, opnemen geprek en Ipodfunctie, het weer perfect. Het proberen waard dus.Bedankt voor de tip! Bij mij werkte het knopje al meer dan een jaar niet, heb er zelfs nieuwe oordopjes voor gekocht. Ik dacht dat de jack ingang kapot zou zijn, maar het was gewoon een beetje stof!

    Geen dank. In de T-mobile shop zeiden ze ook dat de jack ingang niet goed zou zijn en dat ik hem ter reparatie zou moeten opsturen. Dan zou ik mijn iPhone 4-5 weken “kwijt” zijn. Dacht het dus niet. Ze roepen daar ook maar wat.

  26. Origineel geplaatst door stearchi
    Fijn, komen ze nu mee. Ben al met het vierde setje bezig. De laatste keer toen ik ernaar vroeg konden ze er niks aan doen.

    En na 2 setjes denk je niet van “Goh, misschien eens iets anders proberen zoals Sennheiser, Sony, Shure of Philips!“?

  27. Ik heb mn oordopjes van beiderbecke shuffles al verschillende keren weggebracht. Volgende dag kreeg ik nieuwen

  28. Origineel geplaatst door Jeroen
    Dan vul je toch een nieuwer serienummer in?Lijkt zo lek als een mandje, deze administratie.

    En waar haal ik dan een nieuwer serialnummer vandaan? OOk ik kan niet verder omdat mijn garantie al verlopen is.

    Tevens gaat het bij mij om oordopjes die ik los van Apple gekocht heb. Hebben die een eigen serialnummer?

  29. @Rodajo: Oordopjes zijn ook uit balans als ik ze in mijn MacBook Pro stop. Rechts is harder dan links. Was ooit wel goed.

    Gewone headphones doen het in zowel iPhone als MBP wel goed. Mja beetje raar sporten met van die toeters op je oren 😛

  30. Ik gebruik ze ook niet meer. Had ook het probleem dat de Apple doppen defect gingen. Was toch niet echt goede kwaliteit.

    Ik heb de Ultimate Ears SuperFI 5vi aangeschaft! Top dingen!

  31. Ik heb laatst ook nieuwe gekregen via apple.com. Via DHL worden eerst de nieuwe gebracht (onder een €20,- garantie op een Credit Card) en dan moet je binnen 10 dagen de oude terugsturen. Lijkt me een erg duur grapje voor Apple, maar goed, heb wel nieuwe nu.

  32. @JP:
    Bwaaahhh…dat valt eigenlijk nog mee vind ik.
    Een gewone headset als diegene die ze meeleveren kost los 25,00 euro,maar de levensduur is eerder pover.
    De in-ears van Apple kosten rond de 60 euro en zijn kwalitatief en qua levensduur dik in orde,alleen vind ‘k dat de lage tonen een stuk beter kunnen.
    Nu gebruik ik de in-ears van Bose,fantastisch geluid en tjah…over Bose valt niet veel slecht te zeggen… .
    Enige nadeel is dat ie geen volumeregelaar heeft.
    Als de deze het ooit begeeft dan ga ik die van Dr Dre ‘ns probere

  33. @Wesley: Apple is altijd heel leuk bezig met hun eigen garantie termijnen, maar eigenlijk heb je wettelijk gewoon 2 jaar op alles dat je bij Apple koopt.

  34. Origineel geplaatst door Chantal
    @Rodajo: Oordopjes zijn ook uit balans als ik ze in mijn MacBook Pro stop. Rechts is harder dan links. Was ooit wel goed.Gewone headphones doen het in zowel iPhone als MBP wel goed. Mja beetje raar sporten met van die toeters op je oren

    Duidelijk. Ik zou een headset van Sennheiser aanraden. heb ik ook aangeschaft en ben zeer tevreden. Ze zijn ook niet echt duur.

  35. Grr… de remote aan de dopjes van m’n iphone was na 2 maanden al stuk.. nu ongeveer een jaar geleden.. dus geen garantie meer.. grr… >_<'

    Eerst de remote, toen van 't zelfde setjes die rubber rand, toen het setje van me ipod gebruikt, zelfde rubber rand die stuk ging, daarna een nieuw setje gekregen voor m'n verjaardag en ook daar ging het rubber stuk van.. nu toch maar een setje van Philips gekocht grr… ~_~

  36. Tjah, ik heb ook een setje iphone oordopjes, rechts doet het goed, links klinkt heel zachtjes.
    Kheb mn Iphone sinds december, kan ik nu gewoon nieuwe oordopjes krijgen via Apple. Gratuit?

  37. Ik kan dit artikel niet opslaan in favorieten. De app valt uit als ik dat wil doen.

  38. Ik vind in-ear dopjes niet fijn en de standaard apple earbuds zijn oké, maar als iemand met een ander merk earbuds met mic heel goede ervaringen heeft dan hoor ik dat graag.

  39. Nou die van mij zuilen niet snel kapot gaan. Die oordopjes zijn groot genoeg voor de oren van m’n hond en vallen er bij mij binnen 1 sec uit

  40. Is het ook mogelijk om een accessoire van een Belgische iPhone in Nederland te laten bezorgen?

  41. Yep, dat is mogelijk. Mijn bas op mn oortjes werken super slecht, en ik probeerde het herstelprogramma, en ze vroegen me 60€ voor de herstelling!

  42. Origineel geplaatst door Arnevb
    Yep, dat is mogelijk. Mijn bas op mn oortjes werken super slecht, en ik probeerde het herstelprogramma, en ze vroegen me 60€ voor de herstelling!

    Zou je me ook kunnen vertellen hoe dat mogelijk is?

    En hoe is dat afgelopen met die €60,- herstellingskosten? Moest je dat nog betalen?

  43. die dopjes van Apple zijn sowieso k**. slecht geluid en ze vallen altijd uit mij oor. Heb tijdje sony gehad en nu sennheiser, prima deluxe, geweldig geluid en comfortabel.

  44. @Robertoo:

    Ja nou dit is dus echt een geweldige tip!!! Was al blij met dat ik een nieuwe headset kon krijgen, maar dat ‘ie helemaal niet kapot blijkt te zijn is nog veel leuker!!

  45. Zou iemand mij kunnen vertellen of het mogelijk is om ook een accessoire van een Belgische iPhone in Nederland te laten bezorgen?

    Mijn serienummer werkt alleen als ik ´Belgie´ uit de lijst selecteer, maar ik kan als bezorgadres geen adres in Nederland invoeren.

    Is het mogelijk om een serienummer van een (nieuwere) Nederlandse iPhone te gebruiken?

    En, werkt dit ook met de oordopjes die destijds met de iPhone 3G geleverd zijn?

  46. I heb dit al 5 keer geprobeerd maar krijg steeds: We’re sorry, our system is not available at this time. Please try again in a few minutes or return to the Apple Support site.

    Customer service? Echt niet!

  47. “Ja, ik stem er mee in om € 22.00 te betalen als Apple mijn defecte product niet ontvangt binnen tien (10) werkdagen na verzending van het vervangende product naar mij, of als Apple heeft bepaald dat het geretourneerde product is misbruikt, beschadigd of om een andere reden niet in aanmerking komt voor service onder de garantie”

    Spijtig.

  48. Origineel geplaatst door Tim
    I heb dit al 5 keer geprobeerd maar krijg steeds: We’re sorry, our system is not available at this time. Please try again in a few minutes or return to the Apple Support site.Customer service? Echt niet!

    dit heb ik ook al 3000 keer

  49. Dat had ik ook ja.
    En bij mij pleurt hij nu elke keer weer terug naar het schermpje waar je je serienummer moet ingeven.
    Gaat lekker. Op naar de T-Mobile shop dan maar.

  50. Hmm als je het hele traject doorloopt moet je uiteindelijke een adres opgeven waar eea bezorgd en/of opgehaalt kan worden…. maar als je 80% werkt/20% papa bent wil ik wel 2 adressen op kunnen geven en een conditie wanneer ik waar ben. Even langs de Mac store is dan wellicht eenvoudiger…

  51. @Hoodie:

    Ik kreeg ook steeds dat scherm met “We’re sorry, our system is not available at this time”
    Heb daarom net gebeld met 0900 nummer van AppleCare.

    “Meneer wij doen niets met de iPhone of de accessoires daarvan, u moet bij T-mobile zijn”

    Zucht……

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.