Reacties voor: Apple groeit: 48% meer medewerkers in 2008

Het gaat goed met Apple: ze namen in het fiscale jaar 2008 maar liefst 48% meer medewerkers in dienst en de uitgaven aan R&D steven met 40%.
Lees het complete artikel → Apple groeit: 48% meer medewerkers in 2008
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 16 reacties

  1. Bij welke divisies de overige 3.400 nieuwe medewerkers terecht zijn gekomen wilde Apple-woordvoerder Steve Dowling niet zeggen, maar misschien valt er iets af te leiden uit het feit dat Apple 40% meer aan R&D uitgaf: in totaal $1,1 miljard!

    Niccceee je kunt je gewoon niet voorstellen wat voor geyl toestel dat in de toekomst zal opleveren 🙂

  2. 48% meer medewerkers betekent gem. 96% meer overleg..

  3. 8000 mensen voor 50 winkels… Hoeveel personeel heb je nodig voor een winkel zeg…

  4. Als je ziet hoe je daar geholpen wordt snap je dat wel.
    Mensen nemen de tijd voor je (gratis) om alles te doen voor je. even al je bestanden e.d. omzetten…. no problem. Vragen over applicaties, noem het maar op.
    Dat zie ik ze bij de media markt niet doen hoor.

  5. @woenwoen – stimmt. Bij de mediamarkt is het inderdaad net als bij de McDonalds. Zo snel mogelijk helpen en de volgende er achteraan. Voor de service zou ik ook naar een Mac winkel gaan. Als ik goedkoop wil winkelen en ik weet wat ik nodig heb, ga ik naar de mediamarkt.

  6. Nou in rotterdam anders niet, stond daar een medewerker ik vroeg informatie over mobileme(of dit ook in de winkel met die testperiode is aan te schaffen) waarop de jongeman antwoord met je kan het ook gratis doen zonder creditcard via internet, ik leg het hem uit van niet, jongenman loopt rood aan wordt haast boos, en stopt het gesprek;) Dit trouwens in de ifactor.

  7. iFactor is geen Apple Store.
    In een Apple Store gaat het naast verkoop ook erg veel om de “User experience”. Ze zijn als het ware ambassadeurs/frontlinie voor Apple. Zij zijn verantwoordelijk voor het gevoel dat de klant heeft bij het bedrijf.

    Naar de Mediamarkt ga je voor de “bulkinkoop-laagsteprijsgarantie-dozenschuiven-ervaring”.

    [Gaat even verder met z’n Vote4Obama T-shirtjes in de was gooien.]

  8. Er zijn in Nederland sowieso geen Apple stores. In Nederland heb je alleen maar officiële Apple resellers, maar die winkels hebben niks met Apple te maken behalve dat ze Apple-producten verkopen. Echte Apple stores heb je in Europa alleen in Engeland en Italïe.

  9. @Marco,

    Klopt als een bus!!

  10. Nee in Rotterdam heb je een winkel en die heet geloof ik gewoon Apple. Ze verkopen alleen maar Apple spullen en ik denk toch echt dat dat een officiele Apple store is

  11. Nee, als we het over dezelfde hebben is dat de ifacter en staat onder het bord officiele apple reseller 🙂

  12. Oh oke dat kan hoor, ik ben er maar 2x geweest ofzo. Ik woon ook niet in rotterdam

  13. Was van de zomer in een apple store in Miami, nou echt niet normaal wat een leger aan personeel daar rondloopt. Werd super geholpen met een vastgelopen 2.01 firmware. Tot twee keer toe een hand gehad van een zeer enthousiaste verkoper. 😀 Ja je moet er van houden, vond het opzich wel prettig. Je had in ieder geval het gevoel dat iemand moeite voor je deed.

  14. In New York is het ook geweldige service. Ze helpen je egt super goed

  15. 8000 man voor 50 winkels…. dat zullen dan grote winkels zijn .

  16. Origineel geplaatst door M1ch3l
    Was van de zomer in een apple store in Miami, nou echt niet normaal wat een leger aan personeel daar rondloopt. Werd super geholpen met een vastgelopen 2.01 firmware. Tot twee keer toe een hand gehad van een zeer enthousiaste verkoper. 😀 Ja je moet er van houden, vond het opzich wel prettig. Je had in ieder geval het gevoel dat iemand moeite voor je deed.

    Op zich moet er qua service geen verschil zijn. We werken (al dan niet onder de APR) vlag allemaal voor het product Apple en verwanten. Ik merk dat wij op de TD (en uiteraard ook in de winkel) bij APR… in Amsterdam (nee niet die tegenover het cs :P) de klant net zo goed te woord staan en proberen te helpen. en helaas heb je soms een mindere dag (dat hebben ze aan de andere kant ook natuurlijk)

    Erg jammer is het wel dat je soms gebonden bent aan externe partijen waaronder Apple zelf (en daarbij o.a. hun customer services waar je zelf ook heen moet belen/mailen) en dat daar tijd en soms miscommunicatie doorheen gaat, en dat niet altijd de klant ten goede komt. Dat is erg jammer.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.