Reacties voor: Apple gaat garantie-informatie in Nederland nogmaals aanpassen

Apple gaat de garantievoorwaarden in Nederland duidelijker vermelden op verpakkingen, op AppleCare en documenten die bij producten worden meegeleverd. De Consumentenbond drong daarop aan.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 5 reacties

  1. Zolang ze dit niet goed en helder regelen, is dit nog een van de zaken waarop retailers met de applestore of apple.nl kunnen concurreren. BCC geeft onomwonden 2 jaar garantie, en Dixons zelfs 3 jaar. Ik heb bij de laatste het afgelopen jaar daarom mijn apple spulletjes gekocht. Dit is ook een van de zaken waarin “Brussel” een duidelijk punt in het voordeel van de burger kan maken, hoop dat ze doorzetten!

  2. Inderdaad. De enigen die er weer niks van begrepen hebben zijn de APR’s. Die blijven nog vasthouden aan één jaar. Daar zien ze me nooit of te nooit meer terug (zeker niet als je de prijs van een herstelling onder je neus krijgt. €350 voor het vervangen van een standaard harde schijf!).

  3. volgens mij ligt het probleem toch echt bij apple die maar een jaar garantie geeft. Een apr draait voor de kosten op na een jaar omdat apple weigert zich aan het consumenten recht te houden. De verkopende partij in Nederland moet zich daar wel aan houden. Bij een apple product waar al weinig marge op zit.

  4. En daarom moet een APR zich niet aan de wet houden, onderzoekskosten vragen en belachelijk hoge prijzen voor herstellingen vragen?

  5. @MoNdO: Natuurlijk moet ook een APR zich aan het consumenten recht houden, dat dat niet gedaan wordt is niet goed en meer dan belachelijk, ze proberen hun verlies te compenserende met hoge onderzoekskosten en andere dubieuze praktijken. Ik zeg dan ook altijd dat we geen medelijden hoeven te hebben met de APR’S, het is de APR zijn keus geweest om Apple producten te gaan verkopen.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.