Reacties voor: Apple denkt na over geautomatiseerde podcast-reclames

Een nieuw patent van Apple laat zien hoe podcasts voorzien worden van slimme advertenties, die automatisch vernieuwd en ingebouwd kunnen worden. Hoe werkt dit precies?
Lars Paymans - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 2 reacties

  1. En de reclame-opbrengsten gaan dan naar de podcastmakers? Ik voorzie een explosieve groei van het aantal podcast (want als het geld oplevert…) wat de kwaliteit daarvan niet ten goede komt…

  2. Zij maken hun shows immers vaak ook voor niet-Apple-apparaten, en zitten er vast niet op te wachten om reclames op verschillende manieren (voor verschillende toestellen) in hun programma te verwerken.

    En omgekeerd: zitten de luisteraars er wel op te wachten? Als alleen Apple dit gaat doen zou dat een reden kunnen zijn podcasts op een ander platform te gaan beluisteren. Of als er, wat waarschijnlijk is, een app update of iOS update nodig is voor deze functionaliteit een reden om die versie niet te installeren of zelfs alsnog op een (nu nog weinig populaire) concurrerende app over te stappen.

    Maakt dus mi paradoxaal genoeg alleen kans als Apple dit patent vrijelijk voor anderen openstelt en tot platform overstijgende standaard weet te promoveren, anders zullen zowel casters als luisteraars het mijden.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.