Reacties voor: Apple beveiligt iCloud.com met tweestaps-verificatie

Apple heeft iCloud.com extra beveiligd met tweestaps-verificatie. Hiermee is het moeilijker voor anderen om in te breken op je account.
Bastiaan Vroegop -

Reacties: 19 reacties

  1. Mooie zaak, werd tijd, had apple veel negatieve publiciteit gespaard als ze dit eerder hadden ingevoerd

  2. Dus als je iphone is gestolen kun je nu nooit meer de iphone traceren of wissen omdat je eerst je iphone moet hebben om op iCloud.com te komen…??

  3. Origineel geplaatst door Ronald
    Dus als je iphone is gestolen kun je nu nooit meer de iphone traceren of wissen omdat je eerst je iphone moet hebben om op iCloud.com te komen…??

    Zoek mijn iPhone is het enige wat werkt na inloggen zonder de tweestaps verificatie.

  4. Kan het zijn dat de tweestapsverificatie nog niet voor iedereen beschikbaar is, of herkent de website dat ik inlog via een ”vertrouwde Mac” ook op beta.icloud.com nog geen tweestapsverificatie

  5. @Jeremy: Inloggen via een vertrouwde Mac? He bedoel je dat?

    Maar bij mij doet hij het wel. Zowel op iCloud.com als op beta.icloud.com.

  6. Origineel geplaatst door HooijmansNL
    @Jeremy: Inloggen via een vertrouwde Mac? He bedoel je dat?
    Maar bij mij doet hij het wel. Zowel op iCloud.com als op beta.icloud.com.

    Ik heb drie apparaten als vertrouwd ingesteld, dus als ik wil inloggen op appleid.apple.com wordt er gevraagd naar welk apparaat ik een code wil sturen. Dan klik ik bijvoorbeeld mijn iphone aan, en dan krijg ik een 4 cijferige code op mijn telefoon. Mijn mac is dus 1 van de drie apparaten die als ”vertrouwd” wordt beschouwd. En als ik nu inlog op http://www.icloud.com wordt er niet gevraagd naar een 2e verificatie

  7. je kunt zelfs telnummers gebruiken voor sms ontvangst van de code, 1e is bij mij mijn iphone 2e en 3e sms op mobile telefoon werk en van mijn vrouw

  8. Hier op een Windows machine werkt het ook niet.
    Ik kan gewoon zonder tweestaps-verificatie inloggen op http://www.icloud.com.
    Ik heb een iPhone en 2 iPads als vertrouwd doorgegeven maar er wordt niet gevraagd naar een 2e verificatie

  9. In sommige gevallen ook lastig.
    Stel je heb een belangrijk mailtje nodig of een contact. En je heb niet je telefoon bij je…..
    Kom je dus nergens in.

  10. @HooijmansNL: http://grab.by/Apw6
    Ik krijg de slotjes of de vraag ‘verifieer uw indentiteit’ niet te zien.
    Wel krijg ik een mailtje van Apple als ik heb ingelogd op http://www.icloud.com.

  11. @Uitsmijter: Vreemd. Misschien komt dat nog.

  12. Heel erg blij mee. Ik kan nu met een enigszins veilig gevoel gebruik maken van andere computers dan die van mijzelf. Het werkt perfect hier!!

  13. Ik heb de tweestaps verificatie ingeschakeld, werkte gisteren nog prima. Maar sinds vandaag krijg ik geen codes meer door via SMS. Heb daarom mijn iPad toegevoegd waar ik wel gewoon de codes op binnen krijg…

  14. Vandaag voor het eerst de extra beveiliging gezien….

  15. @Ernst: ik heb met het zelfde probleem te maken! Krijg de hele tijd geen sms binnen, erger is dat ik nu mijn iCloud Back-up niet meer kan herstellen! Die ene key heb ik ook niet meer.
    Zijn er meer mensen die probleem hebben met sms?

  16. Bij het aanmelden voor tweestaps-verificatie moet ik mijn telefoonnummer opgeven waarop ik SMS kan ontvangen.
    Vervolgens zegt Apple mij een SMS met een 4-cijferige toe te sturen op dat nummer om het te verifiëren, maar die ontvang ik dus niet. En die ontvang ik al twee dagen niet… ook niet na telkens opnieuw een sms te laten versturen.
    Servers van Apple overbelast? Ik kan me niet voorstellen dat heel de wereld nu tweestaps-verificatie voor Apple ID zit in te stellen…
    En dit feit moet mij vertrouwen en een gevoel van veiligheid bieden? Gaat lekker met die iCloud ‘service’…

  17. Ik krijg nog steeds geen SMS- verificatie mail plus herstelcode om tweestaps-verificatie in te stellen. Alle stappen doorlopen t/m mijn 06-nr. Uiteindelijk geen sms ontvangen. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben. Mijn provider is T-Mobile.

  18. Wat betreft het SMS-probleem;

    Vanochtend met Apple gebeld en zij vertellen me dat er sinds enkele dagen ontzettend veel klachten omtrent dit sms-probleem bij hen binnenkomen. En inderdaad: de sms-servers van Apple zijn overbelast. (wie had dat gedacht?)

    Het probleem ligt dus bij Apple en niet aan uw iCloud-instellingen/provider/telefoon!

    Apple verzekerd mij dat er aan gewerkt wordt om op korte termijn een oplossing te vinden zodat verificatie-sms’jes wèl aankomen om de twee-staps-verificatie aanmelding af te ronden.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.