Reacties voor: Apple biedt vanaf iOS 11.2 korting op apps met maandbetaling

Binnenkort vind je in de App Store apps met maandbetaling extra goedkoop proberen. Ontwikkelaars krijgen namelijk de mogelijkheid om introductieprijzen te hanteren, zodat gebruikers voordeliger in kunnen stappen.
Benjamin Kuijten | iCulture.nl -

Reacties: 15 reacties

  1. Apple kennende gaat deze korting ten kosten van het aandeel van de ontwikkelaar en strijkt Apple hetzelfde aandeel op wanneer er geen korting zou zijn gegeven. Dat was ook zou met andere kortingssituaties.

    Maar goed, erg fijn dit! Desondanks is er nu al het gratis abonnement, dus op zich niet geheel noodzakelijk. Wel prettig.

  2. Ik wil helemaal geen abo op apps. Op een duur zijn je apps abo nog duurder dan je telefoonrekening. Ziet liever gewoon 1x betalen.

  3. Abonnementen de toekomst…. meh..🙄 als ze hier zo op gaan inzetten moeten ze eerst eens goed en duidelijk maar vooral simpel de abonnementen laten beheren door de gebruiker.. het zit te verstopt als je het mij vraagt. Zou eigenlijk verplicht in de betreffende app zelf moeten kunnen… niet?

    Wat vinden jullie?

  4. Oh hell. Geloof me nog veel meer ontwikkelaars gaan nu met abonnementen voor apps werken. Ik heb er zo’n hekel aan. Ongemerkt lopen de kosten zo op naar vele tientjes per maand.

  5. Profiteren hiervan zeggen jullie sorry hoor, maar nog meer abbo’s is juist niet profiteren.
    Dit is dan alleen profiteren uit onze portemonnee voor ontwikkelaars van de apps, die denken 🤑🤑 kassa.

  6. Ik weer apps met abo’s. Zeker als je content niet meer kunt raadplegen als je stopt met betalen. Heel leuk verdienmodel maar je komt om in de abonnementen en stoppen is vaak weg data, weg alles.
    Ik haat ze.

  7. Elke app, die overstapt naar een abonnementsvorm, verdwijnt hier per direct in de prullenbak.
    Ik ga niet meewerken aan dat doortrapte verdienmodel!

  8. Idem hier. Abonnement op Netflix en AppleMusic. De rest moet ik niet hebben.

  9. Nou, ik zal dus noooooit een maandabo afsluiten voor een app.

  10. Gelukkig voldoende ‘die hards’ hier… Ook bij mij geldt: Nooit een abo voor een app!

  11. Haha lees jullie teksten maar eens terug over 2 jaar.. net zoals we die mobiele telefoon niet nodig hadden. Je leek wel gek om daar continu mee te gaan lopen! Kijk nu eens.. we moeten eraan wennen, aanpassen en we weten niet beter

  12. @Ralph: Het is een keus om mee te doen met dat nieuwe verdienmodel. En wij zijn nou eenmaal Nederlanders. Dus voorspelbare reacties. 😉 18 jaar geleden hadden wij met onze NOKIA 5110 niet kunnen bevroeden ooit rond te lopen met een platte telefoon twv 1.359 euro die elk twee-vier jaar wordt vervangen door wat nieuws.

    Hier kan ik zelf niet om Adobe CC abonnement heen. (En Netflix, maar da’s eigenlijk luxe)

  13. @JustinK: Je zou eigenlijk al je abonnementen bij elkaar moeten kunnen vinden in de instellingen app.

  14. Origineel geplaatst door Hidde
    @JustinK: Je zou eigenlijk al je abonnementen bij elkaar moeten kunnen vinden in de instellingen app.

    Dat zou echt fantastisch zijn!

    Oh, wacht…

    App Store –> Bolletje (foto) rechtsboven –> Op je naam klikken –> Abonnementen

  15. Ik heb een game die ik al 2 jaar elke dag even speel. Als zij zouden zeggen: voor €2,- per maand maken wij oneindig nieuwe levels. Dan zou ik dat geen probleem vinden. Maar een nieuwe app waarvan ik niet eens weet of ik hem wel daadwerkelijk vaak ga gebruiken…. en dan een tientje per maand vragen…. no way. En inderdaad, bij opzeggen kun je meteen niet meer bij je gegevens. En opzeggen is lastig. Ben laatst een half uur bezig geweest omdat ik niet van m’n Evernote abo afkwam. Moest verplicht via laptop. Die stuk is. Blah blah….. te lastig en teveel gedoe. Ik hoop dus ook van harte dat dit plan faalt

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.