Reacties voor: Angela Ahrendts legt uit waarom Apple Watch echt niet in winkels verkrijgbaar is

Apple's retailbaas Angela Ahrendts heeft het winkelpersoneel bijgepraat over de launch van de Apple Watch en nieuwe MacBook.

Reacties: 14 reacties

  1. Misschien willen ze het gevaar niet lopen dat ze massaal gestolen worden.

  2. Wat een ongelooflijk naar geluid. Hoe krijg je dat überhaupt zo?

    Verder goede informatie en ben benieuwd wanneer we hem nou eindelijk in Nederland kunnen bestellen.

  3. Waar ik vooral naar benieuwd ben, is wanneer bestellen in Nederland mogelijk wordt. Ik bedoel, geloof het of niet.. Ik zou het niet erg vinden als ik tot juni moet wachten ofzo. Zou alsnog balen zijn, maar het is in ieder geval al iets als ik ‘m kan bestellen. En ondertussen is er nog helemaal niets bekend over wanneer dit mogelijk gaat worden. Da’s nou erg jammer, vind ik… 🙁

  4. Eindelijk een soort van officiële bevestiging dat wie, net als ik, een online bestelling in de Duitse Apple Store deed op dag 1, wel degelijk koos voor de snelste oplossing.

    Ik begon al te twijfelen of ik vanaf vrijdag mijn tijd ging moeten stoppen in het dagelijks opnieuw proberen te reserveren van een in-store pick-up bestelling (of hoe heet dat precies) om dan als een gek naar Rijsel te rijden om die daadwerkelijk op te halen, (is hier net geen uurtje vandaan) en dan nadien nog eens mijn online bestelling te annuleren.

    In plaats daarvan kan ik nu netjes geduld oefenen en alles op zijn beloop laten.

  5. Mensen die wachten tot Juni zijn knettergek. Paar maanden later staat Tim Cook trots met zijn 2e generatie klokje om zijn arm te vertellen hoeveel beter deze Apple Watch 2 is…

  6. wat een nare geluid, zekers een ios 8 audio bug…

  7. Perfect uitgekiende lancering strategie, die volgens mij prima past bij het product en deze categorie.
    Er is jammer genoeg een grote MAAR…

    Ook al had de meerderheid liever een klassieke lancering in de winkel gehad met de lange rijen tot gevolg en het principe van wie eerst komt eerst krijgt; dit past totaal niet bij de Apple Watch die hun meest persoonlijke product ooit moet worden!

    Hoe kan je immers voor duizenden mensen, die uren in de rij stonden, net hun ‘product op maat’ en na het ‘aanpassen’ nog in voorraad hebben??
    Dat is onmogelijk en gewoon niet haalbaar moet deze dame bij Apple wijselijk gedacht hebben.

    Dus op voorhand passen in de winkel en nadien je bestelling, op maat, lekker online plaatsen en dan hoef je gewoon nog even te wachten op de levering. (Wat bij elke luxe bestelling op maat nu eenmaal het geval is)

    Netjes uitgekiend en zo moet het Apple personeel het blijven verkondigen aan de klanten volgens deze video boodschap.

    MAAR hun eigen waanzinnige, bijna Apple onwaardige, prijs bepaling heeft brandhout gemaakt van deze ‘op maat’ lancering strategie.

    Van zodra de prijs bekend raakte wou iedereen in plaats van een Apple Watch ‘persoonlijk op maat’ ofwel het goedkoopste Sport Space Gray model of de iets duurdere Milanese gay model, beide nog net bereikbaar.

    Weg op maat-vooraf passen-online bestellen verhaal; welkom duizenden ontevreden ik-wil-een-zwarte-of-witte-of-maakt-niet-uit klanten die gewoon in de rij willen gaan staan om hem nu meteen te hebben.

    Beetje een flop dus wat deze dame in haar filmpje nogmaals aan haar winkel medewerkers wil uitleggen.

    Extra training, extra inspanning, nieuwe manier van werken… …allemaal voor niks want klanten willen gewoon allemaal dezelfde en liefst nu meteen. Daar sta je dan voor Peer; ditmaal geen product in de winkel; nieuwe strategie bij nieuwe categorie. Heel tevreden en positieve klanten reacties liegt ze tot slot nog, hetgeen waarmee ze ook begon.

    Als het aan mij lag kreeg ze geen bonus dit jaar. Een lancering zonder product in de winkel zeg je?

    En als het aan Steve lag was er maar eentje in 1 kleur geweest en wisten we na het trotseren van een lange rij meteen hoe laat het was.

  8. Wat een brodelwerk video, Apple onwaardig, meteen uitgezet.

  9. Tjonge jonge. Wat een toestanden om een Apple Watch te kunnen kopen joh!

  10. hallo hallo .. halloooowwww wwwww…

    Echo echo echo

    Wat een vreselijk slechte Apple video!

  11. Niet zo zeuren over het geluid, wees blij dat je tenminste een video hebt anders zeurde jullie daar weer over!

    Hoe dan ook, Ik zie haar stiekem wel als de opvolger van Tim 🙂 Hoe ze het presenteert, hoe ze het brengt en haar houding. Allemaal onwijs positief! Ik heb gewoon netjes geduld, en ondanks dat ik aankomende vrijdag naar Lille ga zie ik het gewoon als een weekendje weg! 😀

  12. Ook benadrukt ze dat online bestellen de best mogelijke ervaring geeft, omdat je meteen weet wanneer je de Apple Watch krijgt toegestuurd.

    Beetje vreemde uitspraak dit. Als ze normaal voorraad hebben weet ik ook meteen wanneer ik de watch heb. Namelijk als ik naar de winkel ga. Vraag aanbod verhaal snap ik wel.

    Maar als ik online bestel weet ik helemaal niet wanneer ik hem in mijn bezit heb. Ja in 2015 maar niet de exacte maand, week of beter zelfs dag. Je moet maar hopen dat je hem binnen enkele weken hebt. Ik zie daarom ook de “beste ervaring” niet.

    Als ik beslis of ik hem wil of niet wil ik bij uitproberen direct naar huis met een watch

  13. Onduidelijke productlaunch. Apple lijkt een miljardenbedrijf dat een product op de markt zet alsof ze een startup is die dat nog nooit gedaan heeft.

    En die Angela maakt het alleen nog maar erger met haar oeverloos betoog.

  14. Fiasco..

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.