Reacties voor: Dit heeft Angela Ahrendts geleerd bij Apple

Topvrouw Angela Ahrendts vertrok vorige maand als hoofd retail bij Apple. Daarmee raakte Apple ook een kopstuk op het gebied van mode kwijt. In het eerste interview na haar vertrek vertelt ze wat ze geleerd heeft.
Lees het complete artikel → Dit heeft Angela Ahrendts geleerd bij Apple

Reacties: 4 reacties

  1. (Red.) Deze reactie is door een moderator verwijderd omdat deze niet aan onze reactierichtlijnen voldoet. Antwoorden op deze reactie zijn mogelijk ook verwijderd.

  2. Ik heb haar nooit echt 100% Apple gevonden. Ze zal een hoop goede invloeden gehad hebben op het imago, de merkbeleving en het toegankelijker maken van Apple voor de niet-Tech-freaks onder ons. Waarvoor hulde, kan niet anders zeggen. Maar waar Steve Jobs Apple nog – ondanks de premium mark-up – bereikbaar wilde maken voor een zo groot mogelijk publiek, lijkt zich dat de laatste jaren steeds meer toe te bewegen naar een merk dat alleen voor de happy few bereikbaar is. Ik heb sterk het vermoeden dat Angela er een tweede Burberry van probeerde te maken of zo, wat het natuurlijk helemaal niet is. De prijzen van de producten zijn tegenwoordig ook meer in de categorie ‘omdat het kan’ ipv dat je er (al) die waarde in terug vindt. Ik hoef niet zo nodig € 200,- meer voor mijn telefoon te betalen, zodat zij haar nieuwe winkel tegenwoordig ‘town square’ kan noemen. (Er waren zelfs stadsbesturen die het wel wat ver vonden gaan 😀)

    Klanten – en dus ook beleggers – hebben Apple daar keihard voor afgestraft. Jammer, want bij een klein tandje minder had Apple nog jaren een hele goede aan haar kunnen hebben misschien…

  3. Mogelijk heeft het te maken met voortschrijdend inzicht en lukte het niet om Apple als mode- en luxemerk te positioneren.

    Voortschrijdend inzicht? Dit was toch al gauw na de lancering van de Apple Watch Edition glashelder?

  4. Na zoveel jaar zo weinig geleerd??

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.