Reacties voor: Analisten: ‘Apple had sneller op problemen moeten reageren’

Analisten zeggen dat Apple eerder op de problemen met de antenne van de iPhone 4 had moeten reageren. Het klaagvuur is nu wel wat gedoofd, maar gaat nog niet helemaal uit.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 50 reacties

  1. Ik ben wel benieuwd of score hier ook rond de 0.055% ligt…

  2. ik vind het allemaal erg overdreven de 3g en 3gs hebben dit probleem ook in de deadh grip
    woon bij duitse grens op 50m afstand en heb met zowel de 3Gs en de iphone 4 geen problemen 3 tot 4 streepje binnen ontvanst.

  3. Ik blijf bij mijn eerste standpunt ik heb de iphone 4 en heb werkelijk heb nergens last van,HET IS EEN STORM IN EEN GLAS WATER.
    gr peter

  4. ik zie het allemaal wel als ik die iphone heb.
    Ik wil die iphone zo en zo, of ik er nou een gratis hoesje bij krijg of niet. Het is wel weer mooi meegenomen dat hoesje.
    weet iemand al wat voor hoesje het gaat worden?
    een bumper case, of hoesje van andere merken zoals Switcheasy of een ander merk?

  5. @ Gonny: met alle respect, maar ik hoop toch echt dat dit voorlopig het allerlaatste item over de antenne is. Ik begin er behoorlijk genoeg van te krijgen, al is het alleen al van de honderden negatieve reacties van mensen die zelf geen iPhone 4 hebben, die elke keer weer onderaan het artikel staan (ja ik weet het, ik hoef ze niet te lezen, maar doe het toch). En dan nu ook nog verder praten over het feit of Apple sneller had moeten reageren? Hoe verder kun je dit item nog uitmelken? IPC, wees ajb de verstandigste en stop met het vertalen en overnemen van andermans artikelen over de antenne problemen en laten we het gewoon weer over de iPhone zelf hebben, daarvoor is deze club toch opgericht. Prima trouwens om nog een afsluitende enquete te houden zodat er inzicht komt over wie er nu werkelijk een probleem heeft, ik vrees alleen dat toch weer mensen zonder iPhone 4 lukraak wat gaan invullen om verder te bashen. Beter zou een enquete binnen het clubforum zelf zijn en die dan na een goede respons publiceren. Ik denk dat respons van de echte leden toch een betrouwbaarder resultaat zullen geven.

  6. Ben er zojuist achter gekomen dat ik op de 3GS ook de deathgrip kan doen. Ook al heb ik dat ding al meer dan een jaar, heb er nog nooit last van gehad (ook nooit geweten dat ie dat probleem had). De mensen die ik ken met een iPhone 4 zeggen ook geen problemen te kennen. Allemaal opgeblazen neem ik aan.

  7. Zoals Steve al in de presentatie zijn online community die het hebben klagen en er zijn veel mensen die mee klagen maar niet eens een iPhone hebben. Degene die er geen last van hebben zul je niet horen.

    En dan kom je uit op de reactie van @pcsw
    Niet iedereen heeft het probleem en degene die het hebben zijn gewoon als het ware een kleine community die erover praten maar daadwerkelijk zijn het er een paar.

    Natuurlijk een paar is teveel altijd maar als bedrijf mag je je product toch testen om te kijken of het echt aan hun eigen ligt en of het is op te lossen.

    Ze doen er wat aan die andere telefoons die Steve erbij nam geven geen gehoor aan het probleem en nu opeens boos reageren. Als de mensen maar weten dat het probleem er is dan reageren ze wel. Zolang het stil blijft dan weten ze van niks. Apple denkt na en probeert nog iets ervoor te doen. Wat tevens mag voor een duur toestel maar beter iets dan niets.

  8. iPieter, volledig eens!

  9. Origineel geplaatst door Jchan
    Ben er zojuist achter gekomen dat ik op de 3GS ook de deathgrip kan doen.

    En dat kan ook op een Nokia, Samsumg, LG etc….. 🙂

  10. @Ikke:

    Als mensen slim zijn, gaan ze bij hun fabrikanten zeuren. Eens kijken of zij ook gratis cases krijgen :p

  11. Moet je nou kijken, er zijn nu al weer 5 mensen die zeggen: Mijn iPhone 4, totaal onbruikbaar dat ding, zelfs een hoesje helpt niet. Ik denk niet dat je dat soort mensen serieus moet nemen. Door dat soort personen wordt alles veel groter gemaakt dan dat het is.
    En ik ben het eens met het is een “storm in een glas water”, de iPhone blijft nog steeds een goede telefoon met een mooie toekomst:D

  12. Je kunt inderaad met je handen het aantal streepjes beïnvloeden. De iPhone 4 werkt verder perfect. Via KPN altijd en overal gewoon kunnen bellen.

  13. Analisten: Dat zijn toch die stoffige ouwe mannetjes die alles afzeiken om zo analist genoemd te mogen worden….

  14. Ik zie helemaal geen poll ( via de ipc app)

  15. dit zijn juist goed artikelen en discussies
    dan weten we hoe groot het probleem daadwerkelijk is

  16. Ik word hier echt zo moe van! Bekijkt dan niemand de keynote over dit verhaal? Er zijn GEEN problemen met de Iphone 4. Het AFNEMEN van het signaal is een NORMAAL fenomeen binnen de mobiele telefonie branche. 5 of 3 streepjes, je gesprek gaat gewoon door! Niets vreemds aan de hand. Slimme zet van de concurrentie om Apple tegengas te geven. Prima! maar laten we dan eerst zelf kritisch blijven ipv te hopen dat perfectie eindelijk eens onderuit gaat. En dan nogmaals… je hoeft geen iphone4 te nemen.

  17. Dit artikel is FOUT.
    Appke geeft geen bumpers weg omdat er een antenne probleem is. Ik ga niet eens uitleggen waarom.
    Kijk gewoon even de video in plaats van samevattingen te lezen.

  18. volledig met iPieter eens, weer een welles nietes artikel.
    en dan zo’n lijst met de opsomming van de “vreselijke” gebeurtenissen en hoe het minuut tot minuut is gelopen.

    volgend artikel ideeën :
    -is de iPhone 4 het einde van Apple ?
    -signaal verlies van alle iPhones de opsomming.
    -heeft de iPad 3G ook last van signaal verlies als je er op gaat zitten.
    -de voorspelling van het signaal verlies van de iPhone 5
    enz…

    normaal lees ik alle artikelen graag, maar ik denk dat ik een paar dagen ga skippen.

    Edit:

    zijn jullie ook nu weer benadert door de media, of jullie een negatief koopadvies geven voor de iPhone 4 ?

  19. ik heb drie iphone’s gehad
    ik heb nu nog de 3 Gs
    maar ik sla de iphone 4 toch maar eens over

  20. Raar een poll over Ipone 4 ontvangst bij jullie, terwijl pas over twee weken hij uit is in de Benelux.
    Poll beter pas over drie weken doen ?

  21. De poll slaat natuurlijk helemaal nergens op. Je kunt niet nagaan of alleen mensen antwoorden die ook echt een iphone 4 hebben.
    En daarnaast zijn de antwoorden ook wel wat merkwaardig.
    Zo kun e alleen maar geen problemen hebben en de opvatting hebben dat anderen maar zeuren. Wat als ik nou geen problemen heb, maar ik helemaal niet vind dat anderen maar zeuren?

    Je probeert 2 polls te gelijk uit te voeren. Ajb, haar de poll weg, of maak er gewoon een die de mening van mensen mee, ipv een “objectieve” meting doet vermoeden maar niet kan waarmaken.

  22. @verhagen: Niet zo handig, want dit is veruit de beste iPhone 😉

  23. Op dit moment zit ik in de States maar ik neem er toch geen mee. Ik hou het bij mijn 3GS. Ik heb het bij een Amerikaan geprobeerd. Wat ik zag daar werd ik niet happy van, hopla weg verbinding. 0 streepjes. Hij gaf aan dat hij er met name bij databerkeer last van had . Ik wacht 30 september af. Mijn verwachting is dat Apple dan een hardware matige fix heeft, paar maandjes geduld heb ik nog wel. Ze zullen deze rit niet een jaar lang zonder echte fix kunnen uitzitten. Android gaat immers als een tirelier.

  24. @Gonny en @iPieter
    Ik ben dus iemand die dit wel interessant genoeg vind. Niet omdat ik negatief wil klagen (ook niet positief trouwens), maar omdat dit mijn eerste iPhone gaat worden.
    Denk je eens in hoe ‘leuk’ (not!) het is:
    * je eerste iPhone ooit.
    * Lijkt een geweldig product.
    * Maar iedereen klaagt erover.
    * Dan heb je: mensen die klagen over die klagers, media die klagers en
    positievelingen tegenover elkaar zet, de grote verschillen in berichtgevingen…
    * komt het nu wel of niet bij Vodafone, en zo ja wanneer en wacht ik daarop?

    Dat alles maakt het niet leuk meer. Daarom probeer ik op Nederlandse weblogs (vooral deze) en via vrienden een beeld te vormen wat dit alles voor MIJ betekenen kan.

    Dus @iPieter: jammer als je het zat bent, maar lees dit soort artikelen dan maar niet en zeur niet als andere mensen er wel heel blij mee zijn.

    @Gonny Bedankt voor alle moeite en je berichtgeving. Als zelfs Apple toegeeft niet perfect te zijn 😉 dan mag niemand Ipc iets kwalijk nemen, nietwaar. 😀

  25. @Mireille005:

    Helemaal eens, ook voor mij wordt het m’n eerste , dus ook ik vind het interessant nieuws! Gewoon houden dit, Gonny!

  26. Dit is echt de grootste onzin ooit! 22 mensen beweren dat de iPhone 4 ‘onbruikbaar’ is, terwijl er NERGENS op internet wordt gesproken over ‘onbruikbare’ iPhone’s 4 door zogenaamde antenneproblemen!!! En hier zitten toevallig !22! Mensen die ‘ONBRUIKBARE’ toestellen hebben????

    En er zijn dan ook nog mensen die ‘m dan maar niet kopen?!?! Omdat een paar hysterische Amerikanen moord en brand lopen te schreeuwen en elkaar allemaal napraten?!?! Dams, zijn jullie halfjes ofzo?!?!

    Ik heb sinds de lancering een iPhone 4 uit Parijs, 2 vrienden van mij uit New York en Londen.

    GEEN ENKEL PROBLEEM MET BEREIK!!!

    Streepjes lopen terug van bijv 4 naar 2, maar dan moet je ook wel voor langere tijd moedwillig je vinger op ‘t zwarte streepje DRUKKEN.
    Ik kan precies hetzelfde doen op m’n HTC Desire alleen duurt t dan wat langer…

    Dus mensen vertel me! Waarom geen iPhone 4 kopen? En kom nou niet met een zwak verhaal dat een smartphone van € 600-700 het ‘gewoon’ moet doen, want hij doet het GEWOON!

  27. @Niels:
    Je zegt dat we wat kritischer moeten zijn om dan meteen te volgen met (vrije vertaling) “aple zegt het dus zo is het ook”.
    Als een onafhankelijke consumenten organisatie zegt dat er een probleem is heb ik daar als kritisch persoon toch meer vertrouwen in dan in een reactie van een fabriekant die daadwerkelijk wat te verliezen heeft.
    Als diezelfde fabrikant dan ook nog eens bzgint door te zeggen dat er niets aan de hand is om dan 2 wekeknlater gratis rubbers uit te delen dan zou toch echt bij ieder kritisch persoon een aantal alarmbellen moeten gaan luiden.

  28. Mister Jobs kan binnenkort de hele Marketing afdeling van Apple opdoeken…..wat een boel gratis reclame weer, en het gaat maar door en door en door en doooooor!!!!

  29. Origineel geplaatst door Gonny van der Zwaag
    @Appleflapje — Er zijn vast mensen die ‘voor de grap’ de resultaten proberen te beïnvloeden. Maar naarmate het aantal antwoorden toeneemt zal de invloed van die grapjassen steeds kleiner worden. Hoop ik.

    Ik vrees van niet Gonny. Er is zoveel aandacht hierdoor, zowel door de zogenaamde ‘Apple haters’ en de ‘Apple fanboys’ (ik heb het niet zo op die termen maar goed) dat er geen eerlijke uitkomst mogelijk is. Zeker niet nu de iPhone 4 niet op grote schaal verkrijgbaar is. Ik heb maar gewoon op view gedrukt aangezien ook nog geen definitief oordeel heb.

  30. @Gonny van der Zwaag: Het is ook niet zo gek. Zelfs de mainstream media nemen het verhaal over. Soms met wat slordigheden want daarin wordt gewoon gesuggereerd dat Apple door de knieën is gegaan en er een groot probleem is ontstaan (nos nieuws, rtl nieuws, teletekst).

    Ik krijg nu al sms’jes van vrienden die vragen wat ze nou moeten doen. Toch maar aangeraden er één te halen aangezien je nu toch geen risico loopt met die niet-goed-geld-terug-actie.

  31. Luister nu eerst maar eens naar Nederlandse gebruikers NA de lancering…..niet de paar gebruikers die hem in het buitenland hebben gehaald en de haters die zich jaloers achter hun HTC verschuilen!

  32. Apple gaf gisteren aan dat ze antenneproblemen met de iPhone gaan oplossen door het weggeven van een gratis case.

    Gonny, heb jij de conferentie zelf wel gezien?

    Dit soort verdraaiing is dus precies wat de hele media ook doet.

  33. Origineel geplaatst door Juppe
    Apple gaf gisteren aan dat ze antenneproblemen met de iPhone gaan oplossen door het weggeven van een gratis case.Gonny, heb jij de conferentie zelf wel gezien?Dit soort verdraaiing is dus precies wat de hele media ook doet.

    Dit vraag ik me ook af!

  34. Origineel geplaatst door Jean-Paul Horn
    Een directer antwoord: we zijn eergisteren telefonisch benaderd door zowel RTL Nieuws als de NOS, maar hebben bedankt.

    Ik ben blij dat jullie niet zijn ingegaan op de media, als IPhoneclub hebben jullie een goede naam.
    en jullie antwoord zou ongetwijfeld zijn aangepast om sensationeler te klinken, en eventueel zelfs negatief weergegeven.

    dank 🙂

  35. Wat een ophef over helemaal niets! Ik begin het ook zat te worden mensen over al die negativiteit van de iphone4. Ik ben zelf geen applefanboy maar dit wordt nu wel weer een beetje teveel van het goede! Jullie klagen alleen maar om niets! Niemand heeft je gedwongen van je moet de iphone 4 kopen! dit is allemaal voor niets die klachten! Oke Apple heeft toegegeven dat er een probleempje is met de iphone4 en is bezig met een oplossing! ondertussen heb je een gratis hoesje! Mocht je de iphone 4 hebben gekocht en je vind dat je er last van heb dan kan je het binnen 30 dagen terugbrengen! wat is je PROBLEEM dan? koop het is het niet goed breng je het terug! wat heb je te verliezen! dus voor de mensen die geen iphone4 hebben maar welklagen koop de iphone eerst is het niet goed breng het dan terug! dit zouden andere bedrijven niet doen! dus voordat je wat ervaren hebt hoef je niet te klagen! Mensen die wel de iphone4 hebben en problemen hebben BRENG HET TERUG! en er is niks aan de hand!!!

  36. Bijzonder, aan de poll te zien hebben dus 222 mensen een iPhone 4 hier?

    Gezien de tekst boven de poll:

    “Aangezien we het hier hebben over problemen met de iPhone 4 is onderstaande poll alleen bedoeld voor mensen die een iPhone 4 hebben.”

  37. Ik heb er toch echt last van hoor. Iphone 4 gekocht in frankrijk. Binnen 30 dagen terug brengen is ook niet zo makkelijk. Apple rekent namelijk vanaf het moment van de order, dus als je hem binnen hebt heb je nog 2 weken de tijd. Interessanter zou zijn om te bekijken wat het verschil met de week (productie) nummers.

  38. Origineel geplaatst door Maikel
    Ik heb er toch echt last van hoor. Iphone 4 gekocht in frankrijk. Binnen 30 dagen terug brengen is ook niet zo makkelijk. Apple rekent namelijk vanaf het moment van de order, dus als je hem binnen hebt heb je nog 2 weken de tijd. Interessanter zou zijn om te bekijken wat het verschil met de week (productie) nummers.

    Heb jij er last van? Wat dan?

  39. De NS kan ook sneller! Ik vind 22 dagen toch best snel….Microsoft heeft nooit gereageerd met Vista destijds.

  40. Heb een Nokia 5800 en wat ik ook doe,zelfs met 4 handen, hij verliest geen enkel streepje, ook een smartphone van net geen 200€

  41. Heb gister de 4.0.1 getest heb hem nog niet lang draaien…. Wat een drama hij schakelt nu steeds tussen 3G en gewoon gsm. Gsm 5 streepjes helemaal top 3G 1/2 streepjes of geen bereik. Wat een crap komt er eigenlijk opmeer dat ik tussen dat schakelen telefoon verbindingen verlies en dat data in zijn geheel niet opschiet. Voorheen geen last van. Apple bedankt voor de gevoelige update!
    Niet te filmen wat nu dat ik vaak geen verbinding heb. Ben nu eigenlijk ook verplicht om 3G uit te zetten zodat ik weet dat ik dan wel bereikbaar blijf!

  42. @Nick85:
    Dat mijn bereik duidelijk afneemt op veel plekken. En het licht aanraken van het veelbesproken gebied is dan al genoeg.

  43. Heb het met de Nokia E71 geprobeerd. Deathgrip…no problem!!
    Echter, als ik hem binnenshuis met 2 grote handen omklem en een spleetje tussen de vingers openlaat om het bereik te kunnen zien zie ik de ontvangst een paar streepjes terugvallen.

    Haha, maar met zo’n grip kan ik toch al niet bellen.

    Ik hou mijn telefoons altijd op zezelfde manier vast…helaas de genoemde deathgrip. Tot nu toe, met Nokia’s zonder problemen.
    Als de Iphone4 een paar maanden in de winkel ligt ga ik wel weer eens kijken.

  44. Origineel geplaatst door Daan
    De NS kan ook sneller! Ik vind 22 dagen toch best snel….Microsoft heeft nooit gereageerd met Vista destijds.

    De “problemen”metr Vista waren van een andere aard.
    Dat komt omdat users een ongelimiteerde backwardse compabiliteit op hard en software verwachten.
    Helaas werkt dat niet.
    Ik ken privé en bedrijfsmatig toch heel veel vista configuraties waar nooit enig probleem is geweest.

    22 dagen is best snel……….maar men vergeet erbij te noemen dat mister Steve al in een veel eerder stadium op de hoogte was. Mister Steve reageert pas als de media te vervelend voor hem wordt en zijn communicatiespecialisten roepen dat hij moet gaan reageren.

  45. Ik voel me als echte iPhone 4 (UK) bezitter toch soort van verplicht om te reageren. Ik heb mijn iPhone sinds woensdag in huis. En ja, echt waar met de deadthgrip. Ik kon wel janken. Signaal viel compleet weg. Van 5 streepjes naar ‘no service’. Maar… Na de softwareupdate geen wegvallend signaal. Wel onder dezelfde condities maar 1of 2 streepjes maar wel stabiel en geen wegvallend signaal. Aldus iemand met een echte iPhone 4. Ik heb er weer vertrouwen in.

  46. Ik ken niemand die Vista fijn vond!

    Ik ken 1 iemand die iphones haat, en die heeft er zelf nooit 1 gehad….is toevallig een systeembeheerder die alleen met Windows werkt. Verder ken ik alleen maar tevreden gebruikers, alleen soms wat gemopper als ze hun iPhone weer eens erg ongelukkig hebben laten vallen op een stoeprandje op het glas….dat kost weer wat geld als je geen hoesje wilt gebruiken.

    Ik heb alles al in mijn leven gebruikt maar blijft een feit dat Apple producten gewoonweg verslavend werken en je daarna nooit meer iets anders wilt! Voor mij althans, nog nooit enig gezeik mee gehad.

  47. Oke, fabrikant maakt toestel. Toestel komt op de markt, blijkt signaalverlies te hebben bij bepaalde wijze van vasthouden. Komt het… Eerst is het niet zo (zou software zijn, want de streepjes zouden het signaal niet goed weergeven ). Update word uitgebracht maar werkt niet (http://www.telegraaf.nl/digitaal/7186889/__Update_iPhone_software_verbetert_signaal_niet__.html?p=7,1) Er word gezegd hou maar anders vast of koop een hoesje. Dan zijn er gele vlekken achter het scherm. Dan blijkt het een bekend probleem te zijn (http://www.telegraaf.nl/digitaal/mobiel/7183956/__Apple_wist_van_probleem__.html?p=7,1). Vervolgens verwijst Apple naar andere merken. Sorry, vind ik zielig. Mag Opel nu ook zeggen “Joh die auto remt niet? Maar daar had Toyota ook last van” Apple probeert een probleem goed te praten onder het mom van “hun hebben het ook”
    Vind ik niet netjes. Om dan bv Nokia, RIM of Samsung te gaan aanwijzen is beneden ieder pijl. Geen enkel toestel is perfect, maar zoek de schuld bij je zelf.

  48. @Appleflapje – Er zijn vast mensen die ‘voor de grap’ de resultaten proberen te beïnvloeden. Maar naarmate het aantal antwoorden toeneemt zal de invloed van die grapjassen steeds kleiner worden. Hoop ik.

  49. @iPieter – Het is geen kwestie van uitmelken. De persbijeenkomst levert nu eenmaal vervolgnieuws op en het onderwerp is te belangrijk om het nu meteen achter ons te laten. Het is niet zo dat ik me handenwrijvend op dit soort artikelen stort, omdat ik het zelf allemaal superinteressant vind. Ik schrijf niet voor mezelf, maar voor de lezers. Het aantal tips dat we binnenkrijgen en het aantal reacties op een artikel, geeft mij een indruk waar mensen op zitten te wachten. De artikelen over Flickr, Grove en Gizmodo krijgen vandaag het minste aantal reacties. Mensen willen blijkbaar toch vooral napraten over gisteren.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.