Reacties voor: Amac neemt alle winkels van iCentre over [update: reactie Amac]

Amac neemt winkelketen iCentre over, waarbij alle 24 winkels behouden blijven. Ook de werkgelegenheid blijft gehandhaafd. iCulture sprak met Amac-oprichter Ed Bindels over de overname.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 11 reacties

  1. CONGRATS!!! 😃👌🏾

  2. Zat er aan te komen, mooi stap voor Amac. In heel Nederland straks te vinden!

  3. Dat is goed nieuws voor het personeel, maar waar ik benieuwd naar ben is het ‘plan’.

    iCentre ging niet voor niets twee keer over de kop. Wat gaan aMac nu anders doen om er voor te zorgen dat er wel klanten komen? Of wordt aMac straks meegezogen in het derde faillissement van iCentre?

  4. Origineel geplaatst door Flieps
    Dat is goed nieuws voor het personeel, maar waar ik benieuwd naar ben is het ‘plan’.
    iCentre ging niet voor niets twee keer over de kop. Wat gaan aMac nu anders doen om er voor te zorgen dat er wel klanten komen? Of wordt aMac straks meegezogen in het derde faillissement van iCentre?

    iCentre ging failliet, aMac niet. Plat gezien zou je kunnen zeggen dat als iCentre de strategie van aMac overneemt iCentre ook niet failliet zal gaan. Waar iCentre misschien problemen zelf mee zou kunnen hebben is de naam. Echter, als alles veranderd naar aMac is dat probleem opgelost.

    Het enige wat dan overblijft is de geografische demografie: Welke soorten klanten zitten waar? Als er valt te stellen dat er maar weinig Apple gebruikers in de buurt van de iCentre locaties zitten dan is daar de kern van het probleem. Er wordt ten slotte ook aangegeven dat de winkels gevestigd zijn op andere locaties van elkaar (noord vs midden/zuid).

    Eén grote partij zie ik absoluut als een voordeel. De prijzen zullen niet omhoog gaan, maar het algemene bedrijf wordt wel sterker. Nu maar hopen dat de klantenservice en de reparatieafdeling erachter geen concessies gaan doen op kwaliteit om hun levensvatbaarheid te versterken..

  5. Dixons ‘ s garantie ben ik kwijt. Had drie jaar. Zou het mogelijk zijn dat …..?

  6. Op zich prima. Ik merkte al dat ze magazijn aan het opruimen en uitverkopen waren en sommige dingen in de winkel niet voorradig waren. Zo heb ik een maand geleden nog een first generation Apple Watch voor de hálve prijs gekocht. Vond ik een goede deal.
    Sommige winkels iCentre werkten goed, andere niet. Hoop dat het met Amac beter zal gaan. De eerste iCentre was een prima zaak, vooral toen er nog geen Apple Stores waren. Ze hadden hun eigen technische dienst in Uitgeest. Het eerste iCentre concern is niet door een gebrek aan succes ten onder gegaan, maar vooral door een te snelle groei. Dat is ook weer niet goed.

    Met name de winkel in Uitgeest zit toch op een goed punt. Direct aan de snelweg in een gebied waar zo’n 120.000 mensen wonen en niet direct andere Apple winkels of Apple stores vlakbij zijn.

  7. Jammer, naast de officiële Apple Store is de naam iCentre voor mij dé plek voor Apple spullen. Misschien ook omdat ik daarvoor nog geen andere naam had gezien.

    Alsnog wel blij dat de winkels worden overgenomen. Voor de consument veranderd er niks, dat is erg fijn!

  8. Afgelopen woensdag ben ik bij iCentre Almere geweest. Wat een arrogantie en baggerservice. Ze nemen de moeite niet eens om je te groeten want de verkopers waren lekker druk met elkaar bezig achter de kassa.
    Ik liep meteen door naar de MacBook Pro om em te bekijken want ik heb er twee nodig. Ik ben zeker 10 minuten in de winkel geweest. Interesse getoond in alleen de MacBook Pro, duidelijke koopsignalen gegeven, maar jog steeeds niet de interesse gewekt van deze twee jongens die gezellig aan het praten waren over van alles en nog wat. Op een gegeven moment liep 1 van de jongens mijn kant op. Ik hoop te dat hij mij, in de verder lege winkel, had opgemerkt. Ijdele hoop van mij want hij liep zonder te zeggen door naar achter.
    Voor jij was de maat vol en liep de winkel uit hopende toch aangesproken te worden door de medewerker achter de kassa. Maar deze jongeman was te druk met zijn telefoon bezig om mij op te merken.
    Wat een bagger winkel. Nooit meer. Ga volgende lekker naar de AppleStore in Den Haag. Daar wordt je tenminste als klant serieus genomen.

  9. Ik heb geen goede ervaringen met aMac daar heb ik bagger service en advies gekregen. Ik ben vaste klant bij iCentre utrecht, daar is de service en advies van top kwaliteit. Heb heel veel van ze geleerd, loop er iedere week binnen, praten ideeën uitwisselen, ik krijg er zelfs koffie bij. Plus het eerste wat ze doen is iedereen groeten en zeggen er bij dat als ze vragen hebben een seintje kunnen geven zodra ze door de deur lopen, laten de (potentiële) klanten eerst rustig rondkijken vooraleer ze er op af stappen.

  10. Ik heb goede ervaringen met aMac kan er geen slecht woord aan vuil maken. Ben ergens wel benieuwd of dit niet een 1 Aprilgrap is, maar dat zal de tijd wel gaan leren haha

  11. Ik hoop echt dat de service die ik van iCentre sinds 10 jaar gewend ben, hetzelfde blijft. Om deze reden (en de 3 jaar garantie natuurlijk, die je bij Amac ook al kreeg 😉 ) komen de vele Apple-producten die ik door de jaren heen versleten heb met alle accessoires daar vandaan en ik moet zeggen dat ik bij de vestigingen in Uitgeest en Utrecht altijd zeer prettig en met aandacht geholpen ben (in tegenstelling tot wat ik bij de Apple Store in Amsterdam heb meegemaakt).

    Verder zou het een fijn idee zijn als de reparaties niet meer door het Harmony Service Center in Almere gedaan worden, maar door een meer transparante serviceafdeling van de winkel zelf. In dat geval zie ik de overname met een goed gevoel tegemoet.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.